~ Pikkukakkoset 2011 ~

Voi ei... SuzZ... Muistan tuon ajan esikoisella. Noihin aikoihin alkoi itsellä kanssa kipeät supistukset ja ulos tuli lopulta 34+3. Oletko saanut kortisonipiikit jo, että pikkusen keuhkot vahvistuu?
Zemppiä kovasti ja älähän rasita itseäsi.
Miten teillä meni kun vauva synty noin aikaseen? Oliko se kauan keskolassa? Itse oon miettinyt et jos se levosta huolimatta päättää tulla.. osaa vähä odottaa mitä on edessä..
 
Heipähei taas.

wiiwuska jännää..varmaan kivaa päästä hommiin odottelun jälkeen ja kohtapian nyytti sylissä.

SARIE Esikoinen synty 16.9 ja siellä odotteluosastolla olin 5 päivää ennen ku tyyppi suostui tulemaan ulos. Ei hän suvainnut syntyä monen päivän käynnistyksestä huolimatta. Jääräpäinen tapaus oli silloin ja on vieläkin :) Tosin oltiin sit siellä lapsivuodeosastolla vielä 6päivää bilirubiinien takia. Pitikö sun olla kauan osastolla ennen ku vauva syntyi? Tais olla aika pikkuinen jos oikein ymmärsin.

Eka ultra on nyt onnellisesti takana ja kaikkii näytti olevan hyvin. LA siirtyi 5 päivää eteenpäin (ihan kiva tohon suuntaan) ja uusi LA on nyt 6.8 jos joku päivittää. Oli kyllä niin ihanaa nähdä pikkuinen. Tuntuu raskaus niin todelliselta kun näkee pienen ekaa kertaa.

Mulla on hauska raskausoire, ku alan nykyään itkemään aina jos joku muu itkee esim. telkkarissa. Pitää olla pikkasen hullu! raskaus kyllä vaikuttaa mulla eniten päähän..ja just ehdin toivoa, että nyt en sekoais yhtä pahasti päästäni ku viime kerralla (sillon itkin kaikkea..sitäkin ku omena oli liian hapanta) ja miehellä oli pikkasen kestämistä mun kanssa! Nyt se on jo osannu henkisesti valmistautua tähän.

Lyyli ja piiperö 13+1
 
Heippa ja onnea kaikille plussanneille!

Tulin varovaisesti kurkkimaan tänne. Kävin perjantaina apteekista ja olisin halunnut ostaa tuon digi raskaustestin, mut eihän siellä ollut yhtään. Piti ostaa apteekin oma. Sillä lauantaiaamuna tein toisen testin. Ekan testin tein CB:n tavallisella, joka näytti plussaa tiistaina. Tuohon apteekin omaan tuli kaks viivaa siis tänään. Kai sitä pitää uskoa, et raskaana on. Vaik mielessä käy, et voi olla tuulimuna tai kohdunulkoinen.
La ei ole tarkkaan tiedossa, kun kierto on ollut pidempi kuin yleensä. Mut la olis laskureiden mukaan 3.10. Synnäri on Satks. Ensimmäinen lapsi on syntynyt 10/09.

Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan enemmän.
 
Noniin, muistampas kirjoitella tännekin :wave: Poika on ollut kipeänä koko viikon ja masukin alkaa painaa, välillä aika Zzz.. mut kait se tästä.

Moni tuntuu olevan aika alussa raskaudessa, paljon tsempityksiä ja hurjasti onnea!! =) toisaalta
wiiwuska oli ilmeisesti jo pian tositoimissa, SuzZille ja vauvalle tsemppiä jos hän päättääkin tulla jo nyt maailmaan :flower:

Raskauksien eroista mul on ainakin ollut samanlaisia ja erilaisia juttuja kahden raskauden välillä. Pahoinvointi oli samanlaista kestokrapulaoloa, mutta ekasta sitä kesti vaan viikon ja tästä toisesta 6 viikkoa. Mielialojen vaihtelu on ollut aika samanlaista, tosin oon muutenkin aika herkkis tollaselle. Vauvat tuntuu myös olevan erilaisia masussa, liikkeitä lähinnä tarkotan. Nykyinen majailee alhaalla melkein koko ajan, kun taas esikoinen pyöri kun häkkyrä :D Väsymystä on enemmän, mutta toisaalta toi 1,5v on nyt mukana menossa. Paino noussut molemmissa suht samaan tahtiin (eli paljon).

Jotenkin se alku oli taas niin jännää aikaa, sitten tuli huono olo.. yyööhh, sitte ultra ja ihana nähdä pieni hyvinvoivana. Sen jälkeen aika seesteistä aikaa ja seuraavan ultran odottelua, seuraava ultra tuli ja meni ja nyt alkaa jo odotella kevättä, vaikka toisaalta haikeaa kun ei tiedä onko tää viiminen kerta raskaana vai ei.. Kaikenlaisia etappeja tässä. Kohta ilmeisesti niitä lopunajan vaivoja sitten valitellaan ;)

- N ja Kaino 27+2
 
Suurin osa näyttäis olevan alussa. Huomasin itsekkin ku aloin kirjoittelee, niin vääjäämättä ajattelee et samassa pisteessä mennään. Pöljä ku olen :D

Kovasti täällä yritellään pysyä yhtenä kappaleena.. Positiivista energia vaan...

SuzZ + masukki 34+3
 
Meni muutama päivä poissa koneelta, mutta päivittelin nuo tiedot :)

sarie Niinhän sen tietysti pitäisi olla, että raskaus ei vaikuta työsuhteeseen. Toivotaan, että helmikuussa tulee hyviä uutisia :)

SuzZ Hurja juttu :/ Toivottavasti nyt vielä hetken pysyisi pieni kyydissä, vaikka hyvät viikothan nuo jo ovat :)

wiivuskalle mitä ilmeisimmin jo onnea pienestä, kun mitään ei ole kuulunut :)

Täällä on ollut lähinnä hiljaista ekan neuvolan ja siellä tehtävän ultran odottelua. Oireet ovat olleet niin vähäisiä, että vähän mietityttää, noinko siellä edes ketään kyydissä on. Mutta toisaalta aina välillä tulee noita repäisyjä ja jostain se hormoni tulee, että parempi yrittää nauttia tästä tilanteesta :)

Hauskaa viikkoa kaikille!

Mirage 5+2
 
Mäkään oikein jaksanu kirjotella... Ällöttää :x ja väsyttää...

Ens maanantaina olis se neuvola...Kysyn kyllä varmasti että jos mahollista niin voisvatko neuvolalääkärissä ultrata... Kuinkahan hermoheikko oon jos jouduin np-ultraan asti oottamaan ennen ku tietää onko siellä mahassa ketään :whistle:

Salainen toive ja Torsti rv.6+3 (5+3) :heart:
 
Sama juttu täällä, en ole jaksanut kirjoittaa, väsyttää ja on huono olo. Pari päivää meni jo paremmin, mutta nyt iski etominen taas. Silloin helpompina päivinä taas kehittelin itselleni kiirettä, etten edes ehtinyt lukemaan. Pitihän sitä hyödyntää, kun olo oli vähän parempi. Tekisi mieli hautautua sänkyyn lukemaan.

Sain vihdoin soitettua neuvolaan, ajan sain vasta parin viikon päähän. Siinäkin tunteet ristiriitaiset. Toisaalta haluan tietää onko kaikki kunnossa, mutta toisaalta en jaksaisi sitä hössötystä ja syynäystä. Pelkäsin, että neuvolatäti onnittelee puhelimessa. Olenko jotenkin outo? Tämä tuntuu vielä niin henkilökohtaiselta salaisuudelta, etten halua varsinkaan vieraan ihmisen onnitteluita ja kommentteja. En nyt tarkoita teitä täällä virtuaalimaailmassa :ashamed: vaan neuvolatätiä ja muita vastaantulevia. Miehen ja neuvolatädin lisäksi kukaan ei vielä tiedä ja halua pitää mahdollisimman matalaa profiilia. Äh, taidan olla ihan sekaisin hormoneista.

Varmaan ainakin pidemmälle ehtineet ovat jo pohtineet synnytystä? Ketkä kaikki meinaavat ottaa epiduraalin tms? Jos synnyttämään asti pääsen, taidan taas mennä fiiliksen mukaan eli ota epiduraalin, kun siltä tosissaan tuntuu.
Kauan teillä muilla muuten on ensimmäiset synnytykset kestäneet? Minulla taisi mennä lapsivesistä reilu 6h, kun lapsi oli maailmassa. Supistukset alkoivat vasta tunti lapsiveden loiskahduksesta. Melko helpolla siis pääsin. Nyt jännittää onko seuraava synnytys vieläkin nopeampi.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! :wave:

Dalila 6+5
 
Tsemppiä kaikille alkuraskauden väsymyksen ja pahoinvoinnnin kanssa kamppaileville :hug: Oikein hyvin on vielä muistissa ne fiilikset, kun tuossa muutama viikko takaperin toivoin että raskaus menisi kesken jotta pääsisi siitä kärsimyksestä... No, onneks ei menny kesken ja nyt vihdoin viimein helpottaa!! Tästä se seesteinen keskiraskaus alkaa :) Olo on uskomaton, ajattelin jo että se pahoinvointi ja oksentelu ei lopu ikinä.

Eka synnytys kestin n. 7h45min ja supistuksilla alko. Eli voi kai sanoa että helpolla pääsin minäkin :) Vaikka helpolta se ei tuntunu... Mut ehkä kuitenkin parempi noin kun että joutuis vuorokausia valvomaan kivuissa.

Epiduraalin otan jos on ihan pakko, mut koitan selvitä ilman. Viimeksi en selvinny :) Tosin se ei ehtiny kauaa vaikuttaa kun tytsy oli jo maailmassa. Siinä kävi niin, että en osannu yhtään rentoutua supistusten aikana, joten avautumista ei oikein tapahtunu. Mut kun sain sen epiduraalin niin alle tunnissa aukesin sit 10 senttiin. Eli luultavasti ilman sitä synnytys olis kestäny paljon paljon kauemmin. Kerran näinki päin, useinhan sanotaan että epiduraali hidastaa synnytystä ja kätilötkin sano että no tän epiduraalin jälkeen sitten varmaan menee aika pitkään. Eipä menny ja kätilö ei meinannu uskoa ku sanoin et nyt pitää jo ponnistaa :)

Voi, ihana muistella jo synnytystä :)

Salainen toive Mä salassa toivoin ekalla neuvolakäynnillä et olis kuunneltu sydänääniä tai et ultra olis ollu vapaana mut ei... Ja olinki sit ihan hermoraunio monta viikkoa ennen ultraa. Jos oisin tienny et hermoilen niin paljon ni oisin varmaan käyny ultrassa yksityisellä jo aikasemmin.

Suzz tsempit sinne :hug: Toivotaan et pikkuinen jaksaa vielä hetken pysyä yksiössään. Onneksi on kuitenki jo suht hyvät viikot, vaikka eihän se koskaan ole kiva että keskosena syntyy.

wiiwuska onkos nyytti jo maailmassa :) ?

Perjantaina ajattelin ottaa rv15 poksumisen kunniaksi ekan kuvan mahasta :) Täytyy kyllä varmaan ottaa aamulla ja illalla, koska ero on ihan huima! Aamulla on vain pieni pömppis mut illalla on kyllä kunnon maha jo :) Ja ainiin, liikkeet on alkanu tuntumaan :heart: Nytkin just potkuja satelee :) En kyllä päivittäin tunne, mutta välillä, ihanaa!

hemari 14+3
 
Ei tämä tyttö pieni keskonen tule olee ku painoarviokin oli torstaina 2154g. Alle 2500g katsotaan keskoseksi, et siitä puolin jos arviot pitää paikkansa niin aika lähellä normaalia ollaan :D
 
Miten teillä meni kun vauva synty noin aikaseen? Oliko se kauan keskolassa? Itse oon miettinyt et jos se levosta huolimatta päättää tulla.. osaa vähä odottaa mitä on edessä..
Moikka! Kun oli saanut ne kortisonipiikit, niin oli keuhkot kunnossa. Painoa oli 1615 ja pituutta 43 cm. Hän oli kuitenkin myös viikkoihin nähden pienempikokoinen... johtui varmaan siitä raskausmyrkytyksestä elikä ei ollut saanut ravintoa niin paljoa, kuin olisi pitänyt.

Kaksi viikkoa oli keskolassa ja vaan lähinnä sen takia, että voimistuisi sen verran, että jaksaa imeä maitoa. Pari kertaa hän myös unohti hengittää, joten musta tuli ns:"monitoriäiti"... Seurasin jatkuvasti monitorista happisaturaatiota.

Oli siis erittäin hyväkuntoinen keskoseksi ja niin uskomattoman suloinen pieni enkeli. Ne letkut tietenkin tuntuu äidin sydämessä tosi pahalta, kun toinen on niin pieni... näytti hurjalta. Itse kuitenkin hengitti koko ajan. Välillä annettiin nenämahaletkulla maitoa, kun ei tosiaankaan jaksanut juoda sitä määrää, minkä olisi tarvinnut.
 
hemari
Kiva et sulla olo on jo parempi :)
Mulla esikoisesta ultrasivat ekassa nla-lääkärissä (9+1) mut en tiiä vielä ultraavatko nytkin, neuvolassa saan sen ajan lääkärille. On vissiin lääkäristä kiinni tuo ultraaminen...

Synnytyksestä...
Esikoisesta kävin torstaina ya-kontrollista ja pyöräyttivät kalvoja siellä irti. Sanovat et vkonloppuna syntyy, maanantaille anto varalta ajan käynnistykseen.
Torstaina illalla alko tulemaan limatulppaa. Perjantaina alko päivällä supistelemaan. Säännöllisistä supistuksista meni pikkusen yli 13tuntia ku esikoinen synty. Pieniä mutkia oli matkassa mut loppujen lopuks saatiin kuitenki terve lapsi syliin :heart:
Toivon että nyt jos sinne asti päässään niin synnytys sujuis erilailla... :|


Omaan napaan...
Mulla on koko päivästä tää ällötys... Mietin et saattasin ihan uteliaisuudesta ostaa ne pahoinvointirannekkeet... Ruoka ei oikein maistu. Samoja ku esikoisesta et lihaa, varsinki lämmintä ei saa alas... Broileri tökkii etenki niinku viimeksikin...

Salainen toive ja Torsti rv.6+4 (5+4) :heart:
 
lyyli: Niin itse en joutunut olemaan osastolla, kuin 4 päivää, mutta pikkuinen oli kaksi viikkoa.

Raskausoireista mulla on myös todella voimakkaasti tulleet nuo tunteet pintaan ihan alusta asti. Itken herkästi kaikkea mahdollista... ilosta ja surusta, lähinnä sympatiasta toisia kohtaan ja välillä keksin jonkun typerän itsesäälin aiheen ja itken sitäkin (kaikki kun on niin kurjaa, vaikkei olekaan).
Suonenveto on ollut aivan järjetömän kovaa, varsinkin oikeassa jalassa ja se ei mene ohi edes astelemalla, miten muutoin on ennen mennyt. Järeämmät konstit siis käytössä siihenkin.

Sitten on tullut näitä outoja juttuja, kun haluaa lukea tälläkin sivustolla keskenmenoista ja todella surullisista asioista... sit oon tosi surullinen ja itken toisten puolesta... Sitä olen siis ihmetellyt, miksi mun pitää oikein tarkoituksella lukea surullisia tarinoita ja sitten itkeä, kun muutenkin olen herkällä päällä. Ehkä jotenkin sisäisesti aina pelkää, jos kaikki ei olekaan hyvin. Onneksi on tuo kotidoppleri... eilenkin kuuntelin taas, onko siellä masussa ketään, kun mitään ei tunnu... menen kuitenkin jo 20+5 ja ekassa raskaudessa tuntui tosi hyvin jo rv 12 eteenpäin.
Onneksi siis kuului voimakkaat sydämenlyönnit, eikä tarvinnut enää huolehtia sellaistakaan.

Ylihuomenna olisi sitten rakenneultra. Mulla on oikein vapaapäivä töistäkin silloin (3,5 päivää tehnyt jo tunteja sisälle)... jännittää kieltämättä aika paljon. Toivottavasti kaikki on hyvin ja etä tyyppi päättäisi vaikka pyllistää, jotta saadaan varmuus sukupuolesta. Esikoinen teki näin... oikein nauratti.

Zemppiä taas tähänkin päivään kaikille!:wave:
 
Tulin vain kertomaan, että tämän raskauden tarina oli tässä. Vuoto alkoi aamulla ja kivut ovat kovat : / :'( Toisaalta parempi, että jos oli kesken mennäkseen, niin sitten näin alussa. Jos joku viitsisi ottaa pinon päivittääkseen, niin olisin kovasti kiitollinen. Onnellista loppuodotusta teille, palaan tuonne kuumeilupuolelle ja toivottavasti sieltä vielä joskus tänne.

:wave: Mirage
 
Moi :)

Työnnyn nyt sitten tähänkin listaan kun on ainakin pari viikkoa vielä sairaslomaa aikaa kirjoitella :D Kattoo sitten jaksaako töiden jälkeen pitää kolmessa pinossa ääntä.

Olen 29 vuotias Kajaanilainen äiti. Esikoinen on jo 9 vuotias neiti (01/02) ja nyt odotamme mieheni kanssa ensimmäistä yhteistä lasta. Laskettu aika on 8.9.2011 ja ollaan ihan
tästä asiasta
 
Heips kaikille..

Voi ei Mirage :'( Paljon voimia.. :hug: ei löydy sanoja... :(

-----


Uusille tervetulotoivotukset.. :) :flower:

wiiwuskalle tsemppiä..! :)

Suzz :hug: toivotaan että pieni pysyisi vielä jokusen aikaa masussa..

hemari Kiva että olos parempi.. :) Nyt nauttimaan raskaudesta.. :p

Synnytyksestä
Kesto 8h ja ainoo kivunlievitys mitä sain oli kohdunkaualapuudute ja sekin toispuoleisena kun olin jo 8cm auki ku menin laitokselle.. Ammeessa lilluin ja olisin kai saanut sinne synnyttääkin jossei pienen sydänäänet olis alkanu heittelee.. :/ Mut loppujen lopuksi, hiukan avustettuna(imukuppi), tyttö syntyi.. :) Synnytyksestä jäi hyvä mieli, harmittaa vaan etten voi samassa paikassa synnyttää, kun sulkivat sen synnytyslaitoksen (LUS).. :'(

ON:Kävin siis sokerirasituksessa viime viikon pe, su-ti oltiin miehen kanssa vuoronperään vatsataudissa.. :x Onneksi esikolle ei tullu mitää..
Ma soitin neuvolaan saadakseni sokerirasituksen tulokset.. paasto 5,9, 1h 7,8 ja 2h 6,7. Eli tuo paasto pomppas muut hyvät, diabeteshoitajalle juttelee ja ruokavaliolla "hoidetaan".. En tiedä miksi tuo paasto tollee pomppas, syömisen(neljän viljanpuuroa lautasellinen, pari lasia maitoa ja pari palaa tummaa leipää) ja mittauksen välissä oli kyl 13h.. :confused: En tajua..:headwall:
 
Heippa pitkästä aikaa...
Aluksi B]Miragelle[/B] suuri voimarutistus :( Ihan kamalaa varmasti!!!!!!!!

Tuntuu jotenkin tökeröltä kirjottaa nyt juttuja tähän viestiin enää, mutta kerta koneelle taas eksyin niin päivitän kuulumiset jne

Synnytyksestä esikoinen siis syntyi 18,5h jälkeen kiireellisellä sektiolla. Vedet meni aamuyöllä kotona ja synntys lähti tosi reippaasti sen jälkeen kyllä käyntiin. Sairaalaan mentiin kasilta aamulla ja muistaakseni kahden aikaan se helvetti sitten alkoi. Ei meinannu aueta 7cm enempää, kesti tunteja ennenkun aukesi kunnolla. Sitten ponnistin 5h (kamalaa!!!) jonka jälkeen totesivat että leikataan, ei mahdu. Poika oli normikokoinen 3500g/51cm mut mulla ahtauma. Olin itse myös kivasti yli 39asteen kuumeessa.
Mutta nyt ei sit tarvi edes miettiä alatienynnytystä :) Eli sektiolla mennään!

Ja nyt on sitten edessä maanantaina rakenneultra ja perinnöllisyyskeskustelu koska tosiaan esikoinen avosydänleikkaukseen joutui syksyllä synnynnäisen sydänvian (VSD) takia. Nyt sekin korjattu ja poika täysin terve siis. Jännittää kovasti että onko tällä vauvalla kaikki kunnossa. KÄytiin kuitenkin läpi istukabiopsiatkin kun np-ultrassa löytyi turvotusta silloin alkujaan, mutta kromosomeiltaan on ainakin terve vauva tulossa...ja poika. :)

Huh, tulipas kirjotettua. Hauskaa helmikuista iltaa kaikille!!

-tintsu ja hevikumpu vol2 rv 19+3
 
Miragelle pahottelut vielä täälläkin :hug:

SARIE
Onnea huomiseen ultraan :)

tintsu
5h? :O Kokeiliko ne imukuppia tai mitään? Miten ihmeessä ne on voinu antaa ponnistusvaiheen kestää noin pitkään... Mulla ponnistusvaihe kesti muistaakseni 49min ja imukupilla piti sitten avittaa ulos... Jos ei olis tullu niin oltas menty sitten hätäsektioon ku sydänäänet laski aina supistuksien aikana :(

Onnea sullekki ultraan. Toivottavasti pikkusella kaikki hyvin sydämen ja kaiken muunki osalta :)


Salainen toive ja Torsti rv.6+5 (5+5) :heart:
 
Vielä yhtenä kappaleena ollaan! Lääkärin mukaan tämä 35 viikko olis jo parempi aika lapsen syntyä, varsinkin ku sain ne kortisoonipiikit viikko sitten. Nyt niitte pitäs olla täysissä voimissaan. Mut supistukset on vähentyneet sen verta paljon, että en usko et se ny ihan heti käsille syntyy. Lääkärin mukaan ei tarvii enää levätä, mut otan kuitenkin iisisti noille täysille päiville asti, ihan varmuuden vuoksi. En mä halua et se syntyy sillon ku ei oo tarkoitus :D

Mitens pahoinvoinnit alkuraskaudessa olevilla? Mulla se oli ihan kauheeta ku just heinäkuuta vasten piti lopettaa tupakointi (ja viikonloppujuominen) ja oli elohopea kokoajan yli 30-astetta. Ja oksentelin läpi päivän. Työpaikalla (huoltoasematyöntekijä kun olen) oli elohopea koko ajan yli +35-astetta, että lohdutuksen sanainen teille joilla se pahoinvointi on nyt. OLKAA ONNELLISIA :D

Tänään päivällä neuvolaan, sitten lisää kuulumisia.

SuzZ + masukki 34+6
 
Kiitos, ihanat :hug: Tämä on tällaista, tämä elämä.

Tosiaan poistun tästä pinosta takavasemmalle, koittakaahan löytää keskuudestanne joku, joka pistää pystyyn uuden pinon ja päivittelee sinne tietoja uusista ja syntyvistä :)

Mukavaa kevättä!

Mirage
 

Yhteistyössä