**~..Pikkukakkosesta haaveilevat 2015..~**

Mä oon vaan seuraillut mitä on kirjoiteltu ja tykkäiltyä on tullut jottenkin jutuista.


Oma napailen nyt nopeeta vaan. Ovistesti näytti plussan tiistaina ja talleteltiin päivinä -4,-3,-2 ja -1. Toivotaan että tämä tuottaisi tulosta paremmin kun joka toinen päivä. Nyt ei kyllä eilen jäänyt selväksi että olisi ovis ollut. Teki taas niin pirun kipeetä ja oli paha olo oikein. Nyt vaan piinailen ja odottelen parin viikon alkaa menkat. Meille on miehen kanssa toivo korkealla nyt.


Kp15/27-29 dpo1 yk5
 
päivitellään välillä tännekkin, kp 2/28, yk 18. Seuraava ovis osuu ehkä loma reissun lähtöpäivään. Eipä onneksi pääse sitten testailemaan raskaustesteillä liian aikaisin, kun viimekierrossa niitä meni ihan liikaa..
 
Saako kysäistä neuvoa, kun en ite nyt vaan muista?

Millä aikataululla noita ovistestejä tehdään? Aloittelen lyhimmän kierron mukaan kp 16-17. Jostain on jäänyt mieleen, että tikuttaa kannattaa ensin joka toinen päivä ja kun testiviiva alkaa tummua, siirtyä testaamaan päivittäin? Oliko näin? Vai kannattaako alusta asti testata päivittäin? Tummuuko se testiviiva pikkuhiljaa kohti ovulaatiota vai pärähtääkö positiivinen yllättäen yks päivä, jos pärähtää?

Muisti ei vaan nyt pelaa siitä reilu 2 vuoden takaisesta testailusta...
 
miss_piggy
^^ Ite oon testaillu joka päivä, pitkällä kierrolla tosin oon aloittanu varmaan liankin aikaisin. Viiva tummunut pikkuhiljaa ja samalla kun ovis on ollut käsillä on alkanu tuntumaan muniksissakin oireita.

Gynellä kävin eilen ja sain reseptit TAAS teroluteihin ja clomeihin. Teroilla käynnistetään kierrot ja sitten clomit mukaan. Terot pitäis syödä kp 15-24 ja clomit 3-7 mutta koska mulla clomien kanssa ovis on joskus kp 17 niin aloitan kyllä terot vasta oviksen jälkeen, ettei vaan estä ovista.

Ultrassa näkyi limis alle 4mm ja rakkuloita munasarjoissa.
 
Kiitos, miss_piggy, täytyy miettiä, mikä ois mun kohdalla järkevää. Joka päivä alusta asti kuluttaa kyllä hirveästi testejä, jos kierto venyykin 50+ päivään ja alottaa kuitenkin tuon muutaman päivän yli 30 kierron mukaan. Mutta parempi tietty sekin kuin hukattu ovulaatio.

Toivottavasti clomit+terot tuo avun teille!
Mulle sanottiin kierukan poiston yhteydessä, että jos ei raskaus ala kohtuullisessa ajassa (mikähän sekin lie??!! :p), niin kiertoa voidaan tasottaa teroluteilla. Mutta siinä vaiheessa ei huomioitu, että imetän vielä. Lääkkeitä tuskin kannattaa ottaa imettävän, jos niitä ylipäänsä edes määrättäisiin.
Toivon kyllä, että laps saatais luomuna alulle, niin ei tarvitsisi alkaa priorisoimaan esikoisen imetyksen ja kakkosen alkuun saattamisen välillä. :(
 
Mulla tuli ekat kuukautiset pian täysimetyksen lopetuksesta ja ovat tosiaan sen jälkeen tulleet jopa säännöllisemmin kuin ennen raskautta. Parissa viime kierrossa oon ajatellu ovulaationkin bonganneeni, en tosin tajunnu ennakoida yritystä sillä, että oisin nää tikuttamalla varmistanut. Mutta nyt alkuun luotan siihen, että tää osittaisimetys ei mun kohdalla estäis ovulaatioita. Talvemmalla pohditaan tilanne sit uudestaan, jos ei tästä huolimatta tärppää. Ja jo parissa kierrossahan nyt tästä eteenpäin näkee, mikä on ovuloinnin laita, kun nyt tikuttelun aloitan. Jos tikut näyttää nollaa, niin sit nopeemmin mietintään, jatkanko imetystä vai "panostetaanko" kakkosen saamiseen.

Nyt menossa kp 11(/34-52), eikä mun kierrolla vielä kannatta tikutusta alottaa. Aika menee hiiitaaaastiii... :O
 
Nyt kyllä kierrän kehää oman napani ympärillä:

Tänään kp17 ja tein ekan ovistestin. Kierron pituushan mulla synnytyksen jälkeen kuukautisten alettua on ollu se 34-50, ennen synnytystä lyhin 30-31 päivää ja pisin reilusti tuplaten. Eli siis ihmeellä vois ovis olla pian, mutta realiteetilla ei vielä.

Ekan testin viivat oli lähes samanlaiset. Molemmat epätasaisen väriset. Molemmat viivat siis kokonaan näkyvissä, mutta myös kontrolliviivassa pitkittäissuunnassa vaaleampi kohta. Testiviiva vasemmalta ("pissapuolelta") ihan tumma, tummempi kuin kontrolliviiva ja oikealta hitusen vaaleampi.
Tutkailin oloani ja tietysti olin bongaavinani ovislimaa.
Toinen testi kahden tunnin päästä negatiivinen. Testiviiva selkeästi näkyvissä, mutta vaaleampana kuin kontrolliviiva.
Nyt nippailee alavatsassa. Liekö ihan puhtaasti psykosomaattista?

Talletuksen tilasin varmuuden vuoksi mieheltä jo tälle päivälle. Ei kai siinä mitään häviäkään :p
Huomenna taas testi esiin.
 
Kieriskely jatkuu. Nyt suren sitä, etten osaa olla ottamatta tätä neuroottisesti.

Eilen kaksi testiä, tänään kaksi testiä.

Eilen ekassa viivat lähes samanveroiset, suurin ero viivojen välillä tänään hetki sitten tehdyssä jälkimmäisessä.

En siis todellakaan usko ovulaatioon, kun viiva ei kuitenkaan ole kadonnut. Eikös ovulaation jälkeen käy niin?

Kirotut testit, miksi en (emme) osaa tjottailla!
 
miss_piggy
Mulla ei oo oikein mitään päivitettävää, pikasesti vaan että teroton päivä nro 2 ja menkkoja oottelen edelleen. Kiertopäivät 40 ja jotain :D Aloitin siis terot tosiaan kesken kierron ku venyy vaan.
 
Onnea norappi plussasta:)

Meillä pärähti tässä viikko sitten yk5 käyntiin (vai yk6, menee laskut sekasin!) Toivotaan,että me muut tullaan vauhdilla perässä(y) Skeptinen olo on, mut ei kai sitä piä luovuttaa näin "alussa"..

Mulla on ollut tässä ollut ihan kamalia oireita, vaikka (lyhyet)menkat tulikin. Tein varulta vielä testin ja negaa tietty näytti. Nuo halpistestit kyllä on meikäläistä tässä taas huijannut kunnolla...Silti niitä ostan,kun ovat juuri niin halpoja:rolleyes: Nyt taaas tein vakaan päätöksen,että en testaile ennen kuin menkat on oikeesti myöhässä!!!!:LOL:
 
Eipä kai täälläkään mitään. Ovistestit näyttää päivästä toiseen samalta: "lähes positiivinen".
Nyt siis tasan viikko siitä testistä, jonka mielelläni tulkitsisin positiiviseksi, ellei se olisi tullut kiertooni nähden aikaisin ja kun testiviiva ei sittemmin ole kadonnut testeistä. :(

Oireita olisi, mutta laitan luulotaudin piikkiin. Toivo on kuitenkin niin kova, että helposti kuvittelee kaikki oireet raskauden alkuun sopiviksi.
Ihmetyksen lisäksi iski viikko sitten kamala flunssa, joka ei varmasti edesauta ovulaatiota tai mahdollista kiinnittymistä.

Nyt siis kp24/34-50.

Ovulaatiotestit ottaa nyt niin paljon päähän, että oon jo kerran tuskaisen tukkoisena valvoessani yöllä päättänyt, että heitän niillä vesilintua ja enkä tikuta tulevissa kierroissa.
Katsotaan, miten pitää... Ja täytyyhän nuo jo ostetut testit loppuun käyttää!
 
SI-niveleni kipuilee. Esikoisen raskaudessa tämä vaiva alkoi jo ekoilla viikoilla ja viimeksi vaiva muistutti palautuessani raskaudesta. Ennen tuota raskautta ja tällä välillä en ole huomannut nivelten olevan olemassakaan.

Mitä sanotte, meneekö listaan "raskausoireet" vai "ärsyttävä sattuma"?
 
Onnea plussista! Voi, kun tämä ketju pian täyttyisi niistä :-*

SI-nivel on nivel ristiluun ja lantioluun välillä. Tietty kaksi kappaletta siis, kun on oikealle ja vasemmalle. Raskauden aikana tuo nivel löystyy, jotta lantion seutu joustaisi paremmin synnytyksessä. Jotkut eivät tätä erityisesti huomaa oireilevana ja oireilevillakin alkaa monesti vasta toisella kolmanneksella kivut. Sitten on meitä, joilla nivel lähtee oireilemaan jo ekalla kolmanneksella. (Tai siis mulla oireili aikaisin jo ekoista viikoista asti, nyt syy sit on [valitettavasti] tuntematon.)
Kipu tuntuu aivan alaselässä, just pakaravaon yläpuolella ja itelläni se heijastui esikoisen raskauden aikana pikkuhiljaa enemmän ja enemmän lonkkiin.

Ja laitetaan nyt vielä, että kp 33/34-50. Dpo:sta tai muusta ei kyllä mitään tietoa. Ehdin kyllä jo toivoa, että ovis olis ollu sillon kp 16 (eli nyt dpo 15), mutta koko ovishan on nyt vaan iso kysymysmerkki ja raskaushaave kuopattu. Tulis vaan nopeasti kuukautiset ja uusi yk!
 
miss_piggy
Mulla oli vaan loppuraskaudessa niitä liitoskipuja tuossa etupuolella ihan reisitaipeessa.

Kp 15 ja ovis. Ollu eilen ja tänään oireita ja limoja. En oo tikutellu ku eilen yhen mutta on se. Terotki alotin taas tänään. Ei oo touhuiltu ku ukko on jotenki nihkeä. Eilen ehottelin mutta en saanu mitään vastakaikua. Kiva. Ei siis tartte testailla tässä kierrossa. Odotan seuraavia menkkoja.
 

Yhteistyössä