**~..Pikkukakkosesta haaveilevat 2015..~**

Orgona, imetän vielä. Kerran jo yöimetyksistä pääsin eroon, mutta taaperon sairastelujen vuoksi yöimetykset ovat palanneet kuvioihin. Meillä on kuitenkin imetyksissä aina päivisin pitkät tauot, kun olen töissä. Olin jo miettinyt, että ottaisin lääkäriin yhteyttä, että saisi kierron käyntiin, mutta ei tarvinnut. Kuitenkin mielellään vielä imetän.
 
Jes, mulla on toivoa vielä! Me lopetettiin yöimetykset toivottavasti lopullisesti nyt syyslomalla ja nyt imetän noin kolme kertaa päivässä: aamulla, töiden jälkeen ja illalla. Elokuun alusta lähtien on ollut ovisoireiden tyyppistä aina kuun alussa, mutta eihän sitä ovulaatiota sitten ole tullut kun ei kerran menkkoja/raskauttakaan. Voisin ehkä ottaa ihan yhteyttä neuvolaan ja kysyä toimintaohjeita.
 
Se on hyvin yksilöllistä, että missä vaiheessa menkat alkaa. Joillain pysyy poissa niin kauan kuin on yksikin imetyskerta päivässä, toisilla taas alkaa jo täysimetyksen aikaan. Toivottavasti sielläkin alkais menkat pian :)
 
miss_piggy
Mä en osaa imetysasiaan kommentoida, lopetin imettämisen joskus kun poika oli alle 1v. Alkoi maidontulo tyrehtymään ja poika alkoi itekin vieroittaa itseään tissistä. Ei vaan halunnut sitä enää suuhun. Ja sen päälle kun hampaita alkoi puskemaan, niin suosiolla lopetin :D Mulla toisaalta menkat ei tuu muutenkaan kuin lääkkeellisesti, joten se ja sama.
 
Poika oli isin kanssa reissussa eli mun tissit sai olla ihan rauhassa kaksi vuorokautta ja tänään on ollut särkyä alavatsassa, ovislimoja? ja hirmuinen himotus :D Nyt vaan veikkaamaan että kuvittelinko oireet (tai tuliko pelkät oireet ilman ovista) vai oisko nyt se hetki kun kierto palaa ja jopa ehkä raskauden mahdollisuus? Miten pysyn nahoissani kaksi viikkoa? :D
 
Orgona, miten jännää! Kaksi viikkoa on toisaalta niin lyhyt aika, mutta sitten taas niin pitkä, kun jotain täytyy odottaa.

Ympäriltä kuuluu koko ajan raskausuutisia, kovasti toivon, että meidänkin vuoro olisi pian. Miehen kanssa tosin riideltiin taas asiasta. Välillä se on sitä mieltä, että missään nimessä nyt ei ole hyvä aika, mutta sen mielestä ei taida koskaan olla hyvä aika. Ja toisessa hetkessä puhuu kakkosesta ihan täysillä. Ja kuitenkin on toimintaa makuukamarin puolella. Tosin mulla ei ole mitään hajua. että milloin olisi ovis, joten arpapeliä ollut. Ja esikoinen kuitenkin jonkin verran rajoittaa peiton heilutusta.
 
Mä teen nyt ehkä niin että ensi viikon lopulla teen raskaustestin ja siihen asti imetän kerran-kahdesti päivässä. Jos testi on nega niin sitten loppuu imetys kokonaan.

Mä kans vähän ihmettelin miehen reaktiota kun sanoin mahdollisesta oviksesta niin se huolehti hirveästi että mitenkähän me pärjätään kahden kanssa ja mistä se löytää töitä sitten kun nykyinen pesti ens syksynä loppuu, vaikka on koko ajan ollut tietoinen että ehkäisyä ei oo käytössä :D Mutta ehkä se vaan on sen tapa valmistautua tulevaan.
 
miss_piggy
No me ollaan työttömiä molemmat ja hyvin on pärjätty... Poika on semmonen mammanpoika että toisaalta hyvä jottei oo vielä tärpännyt... helmikuussa täyttää 2, joten jos sitten alkaa jo vähän äitistäkin ottaa pesäeroa.
Maanantaina aloitin clomit. Niillä mennään.
 
Kyllähän sitä asioilla on aina tapana järjestyä :)

Mitä tänne kuuluu? Olin esikoisen kanssa loppuviikon reissussa ja eipä siellä paljoa ennättänyt paikoillaan olemaan. Nyt olis menossa kp 28 ja ensi viikolla varmaan menkat alkaa (toivottavasti ei :D) ja ihan hirveästi tekis mieli jo testata, mutta jotenkin ajatuskin negasta tuntuu hyvin kurjalta.
 
Tänään dpo 9, jos mun ovisoireet pitivät paikkansa. Jos ei menkkoja eikä plussaa kuulu ensi viikon loppuun mennessä eli jos toi on ollut vaan pelkkä ovulaation yritys niin lopetan imetyksen kokonaan. Testaan varmaan viimeistään ensi viikon keskiviikkona kaapissa odottavalla predictor earlylla ja koska oon just täältä foorumilta lueskellut miten epäluotettava se on :p niin varmaan vielä jollain muulla testilä perjantaina. Ehkä clearbluen tavallisella testillä, se mulle plussan antoi viimeksikin
 
Orgona, pidetään peukkuja :)

Oon ihan kauheen malttamaton, tekis mieli tehä testi just nyt heti. Mutta en haluais pettyä. Menkkamaista jomottelua on ollut eilen ja tänään, niin voihan se olla, että alkaa nyt kohta.
 
Mulla eka oire esikoisesta oli menkkamaiset kivut päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa ;) Seuraavana aamuna tein puoliläpällä testin varmistaakseni, pitääkö ottaa menkkavärkkejä mukaan kun lähtee kotoa. Ei tarvinnut!
 
Orgona, sehän tässä ankeinta onkin, kun samat oireet voi kertoa raskaudesta tai menkkojen alkamisesta :D Koitan nyt malttaa vielä ainakin pari päivää ennen testailuja. Täytyy keksiä jotain mielekästä puuhaa, niin ei malta miettiä mahdollista raskautta.
 
miss_piggy
Onnea orgona!

Mulla on nyt kp 22, ovis oli clomeilla kp 15, mutta jäi hyödyntämättä. Pari päivää myöhemmin vasta touhuiltiin joten aika pienet mahikset että ois mitään tapahtunu.
 
Heippa! Päätin nyt minäkin tänne kirjotella jos sais vähän vertaistukee kuumeiluun ja jakaa tän niin ihanan kutkuttavan jännityksen :) Oon 29v ja eskoinen syntyny 11/13. Nyt ollaan yritetty vasta eka kierto, jolla ei tärpännyt. Tällä hetkellä alkais olemaan taas otolliset päivät ;) Kaapissa on ovistestejäki joita tilasin, ikinä en ole sellasia käyttänyt mutta jos nyt :) Esikoinen sai alkunsa aika nopeesti aikoinaan, n.2-3 kierrosta.
 
Hei rakkaat naiset! Mua ei ole tällä palstalla näkynyt aikoihin, mutta nyt on sellanen olo, että tarvitsee jo vertaistukea!

Muistutuksena ja lyhyesti kerrottuna, yritystä miehen kanssa aika tarkalleen nyt 3 vuotta takana ja mulla tämä lapsettomuus on sekundaarinen. 1 tytär löytyy edellisestä suhteesta ja miehelle tämä olisi ensimmäinen.
Mulla on siis vasen tuuba todennäköisesti tukossa (aukiolotutkimus 3/15) ja muuta selkeää syytä ei lapsettomuuteen ole, joten laittovat meidät yrittämään vielä luomusti vuoden, eli nyt maaliskuussa pitäisi soitella aikaa hoitosuunnitteluihin mikäli en raskaudu ennen sitä.

Täällä kp:t paukkuu yli, sillä tänään on jo kp 31/27-28.
Olin aivan varma, että tässä kierrossa ei ainakaan raskauduta, sillä ovulaatio tapahtui kp 12 vasemmalta, eli todennäköisesti tukossa olevalta puolelta, mutta nyt on siis menkat myöhässä. Kp 28 alkoi ruskea valkovuoden sekainen vuoto, eilen ei tullut juuri yhtään ja tänäänkään ei ole juurikaan tullut. Normaalisti kun menkat alkaa, niin ne myös alkaa ihan kunnolla kirkkaan punaisella vuodolla. Tällaista ruskeaa tiputtelua on yleensä menkkojen 2-3 viimeistä päivää.
Rinnat turvoksissa ihan niinkuin aina ennen menkkojen alkua ja lämmöt koholla, 37,2 mitattu tänään (normi 36,2-36,5).

Raskaustestiä en ole vielä uskaltanut tehdä, sillä kun yritystä on ollut jo 3-vuotta niin siinä ajassa on kerennyt monta pettymystä tulemaan.
Tänään kuitenkin uskaltauduin pyytämään miestä töistä tullessaan käymään apteekin kautta eli huomenaamulla jos uskaltaisi testin tehdä.

Tästä kierrosta raskautuminen olisi kyllä aika onnen kantamoinen, mutta onhan noita ihmeitä ennenkin tapahtunut.
 
miss_piggy
Lääkäri tänään soitteli kun jätin soittoaikaa, ja sovittiin että odottelen nyt niitä menkkoja ja sitten seuraavassa kierrossa clomiannostusta nostetaan 2/pvä ja terolutit samaan kiertoon. Jos en raskaudu niin laittaa lähetettä lapsettomuuspolille.

Mulla kun clomikierto vetelee jo kp 33, ja viime kierto oli 26 päivää..
 
Heippa.

Lopetin pillerit lokakuun lopulla. Niiden jälkeen ensimmäiset menkat kp 41. Nyt olen toisia menkkoja odotellut, nyt kp 44.
Me emme ole todellakaan suunnitelleet emmekä liioin puhuneet vauvan tulosta. Esikoinen on ihan just 5v ja vauva kyllä olisi tervellut vaikka elämäntilanne onkin aika sekava.

Mietin, että teen testin perjantaina. koska aika epätodennnäköstä että olisin heti näin pian pillereitten lopetettua, ja itse aktiakin on ollut vain muutama kerta tässä kierron aikana.

Menkkakipuja on ollut jo pari viikkoa ja nyt muutama päivä tissit kipeänä.
Toivon todella että olisin raskaana, siksikään en halua tehdä testiä koska joutuu sit pettymään.
 
Saisko tänne liityä seuraan? :)

Me ollaan jätetty nyt ehkäisyt pois joulukuussa ja toivotaan pikkukakkosta meidän 3/14 syntyneelle tytölle seuraksi! :) Olen siis ennen esikoista kirjoitellut täälä vauvakuume ja myös keskenmenon puolella. Itsellä siis ennen esikoista tuli 3 keskenmenoa jonka jälkeen mulle ehdotettiin aspiriiniä jonka seurauksena raskaus jatkui. Tässä kun nopeesti selailin niin miss_piggy kuulostat tutulta! :rolleyes:
 
miss_piggy
Miwwi, ollaan varmaan samoilla palstoilla pyöritty ku on keskenmeno mm :D

Minä kävin maanantaina eri lääkärillä vielä kuin sillä joka määräsi clomit. Oli tosi pätevä lapsettomuuslääkäri, ja clomit vaihdettiin letroihin joilla ei oo monikkoriskiäkään. Nyt huitelee kp jotain 43, ultrassa näkyi vähän pcos-tyyppistä, mutta ei ilmeisesti pahasti. Nyt lauantaina käynnistän kierron teroilla ja kun vuoto alkaa niin sitten kp 3-7 letrot. Ovista pitää alkaa tikuttelemaan joskus kp 10, ja kun alkaa viivat vahvistumaan niin pitää varata seurantaultraa. Jos vaikuttaa että vaste on hyvä niin sitten ei tartte jatkossa enempää seurantaa ja letroilla kokeillaan 4-6kk.
Painonpudotusprojektikin on menossa, vaikkei mitat oo ku 165/73 niin silti pienikin pudotus on mun tilanteessa vain plussaa. Dieetti alkoi 4.1 ja nyt on painoa pudonnut varmaan joku vajaa 2kg.
 

Yhteistyössä