**~..Pikkukakkosesta haaveilevat 2015..~**

Tänään tuli postissa raskaustestejä, odottavat vessassa. Viikon päästä on lupa testata, jos tuntuu että on syytä. Ovistestiviivat olikin varmaan ovis, koska limakalvot "muuttui" ja seksikin jopa kiinnosti ;D ja ovistestikin palasi negaksi. Oon sen yöimetyksen lopettamisen jälkeen testaillut enemmän ja vähemmän säännöllisesti ovista, muistamiseni mukaan ja kaverilta saaduilla davidin vasta vanhaksi menneillä tikuilla, että tiedä sitten kuinka luotettavat.

Toivon, että kierto alkais heti säännöllisenä, että pääsis taas äitiyslomille :) nythän oon kyllä hoitovapaalla ja teen enemmän ja vähemmän töitä ohessa.

Tervetuloa uudet :)
 
Ovistesteihin palatakseni, olen samaa miettinyt että niitähän tarvii olla kauhea määrä. Jos vaikka kp 12 aloittaa jokapäiväisen testailun ja ovis on joskus kp 20+ (jos silloinkaan) niin jo siinä saa pissiä muutamaan tikkuun. Olisi sitä muutakin tekemistä kuin istua vessassa tuijottelemassa testejä :D Haluaisin vielä aloittaa testailun CB:n digitesteillä, tulisin varmaan hulluksi viivojen paksuuksia tulkitessani kun en ole aikaisemmin testejä käyttänyt. Ja ne digitestithän sitten maksaa hunajaa... Ajattelin kyllä, että kun sen hymynaaman joskus saa niin voisi siihen rinnalle tehdä viivatestin, että näkisi miltä se plussa niissä näyttää. Voisi sitten jatkossa päästä halvemmalla. Tietysti toive on, ettei testailua tarvitsisi jatkaa kovin kauan =)

Sitäkin olen miettinyt, että kuinka paljon imetys vaikuttaa noihin pitkiin kiertoihin. Onko kokemuksia asiasta? Imetän esikoista n. 3-5 kertaa päivässä, yöllä ei enää heräile syömään. Imetystä jatkan sinne vuoden ikäiseksi ellei vauva itse halua lopettaa sitä ennen.
 
Minma oon vähän tuohon imetysasiaan huono vastaamaan kun itellä alko imetyksestä huolimatta menkat säännöllisinö 5vko synnytyksestä. Mutta ovistestejä oon käyttäny liuskoja sekä digejä. Alotan yleensä liuskalla ja jos näyttää tasavahvaa tai sinnepäin niin oon testannu lisäks digillä. Ainakin mulla on liuskatestit (jopa puoliksi leikattuna ;)) näyttänyt ihan selvän ovisplussan. Ja samalla tavalla digitestissä on ollu hymyn tullessa tasavahvat viivat..

Kp 13/28-30 ja ovis lähenee. Josko se olis nyt sitten tää kierto. Talletukset ainakin alotettiin eilen ja tarkotus olis viikko jatkaa :)
 
Mulla alkoi menkat TÄNÄÄN :p kierron pituutta en tiedä, mutta oviksen sijoitin mielestäni 10 päivää taaksepäin (siis nyt dpo 10 menkat alkamassa).

Imetän edelleen 1-2 krt päivässä, lopetin yötissittelyt vasta n. kk sitten ja mitä ilmeisimmin siitä alkoi aikalailla heti kierto "normaalina". Tätä ennen mulla on ollut menkat pari vuotta sitten kun plussasin esikoisesta.

Jeejee, mulla on hormonitoimintaa :) hih.
 
Tervetuloa uusille!

Täällä ollaan kierron loppupuolella. Mitään oloja ei ole mihinkään suuntaan.
Pöh... Päätin aloittaa terveellisemmät elämäntavat. Olen jo vältellyt sokeria vuoden vaihteesta lähtien ja karkkilakkokin alkoi uutena vuotena. Salilla alettiin käydä yhdessä miehen kanssa. Painoa olis varmaan hyvä saada ihan reilustikin pois niin raskaaksi tuleminen voisi olla helpompaa...
Oon ollut myös ihan ihmeissäni, mulla on nyt muutaman kuukauden alkanut tulla näppujä ja finnejä ihan älyttömästi jopa selkään enkä ole koskaan kärsinyt mistään aknesta tai muusta. Pohdin sitä PCO:ta jota mulla ei suoraa ole ihan diagnosoitu vaan epäily aikoinaan kun esikkoa alulle laitettin. Kierto mulal on kuitenkin melko säännöllinen.

Olikos täällä PCO:sta kärsiviä?

Itse en osaa myöskään oikeen tuohon imetys asiaan kommentoida, kun esikon kohdalla ( ja siitähän on jo aikaan-...) Imetys ei ihan onnistunut. Toivonkin hartaasti, jos joskus vielä se pikku kakkonen saadaan, että imetys onnistuisi paremmin.

Voisin hei tehdä tänne sellaisen listan jossa näkyisi ikä, kierron päivät, kuinka kauan on yritystä takana, ja esikon syntymä vuosi ja sukupuoli..?

Oma rivi näyttäisi aikalailla tältä: Glyserin............29.............kp24/27-30......yk8.....Poika 09

Ketkäs tahtoo mukaan? :)
 
Mä voisin tulla mukaan tännekkin :)

Mimmi92.... 23.... Kp 18/27-30.... Yk 12... Poika 14


Ja munhan ei pitäny enää ovista tikuttaa, mutta tikutin sitte kuitenki. Ja nyt sitä plussaa ei ole vielä tullu. Kp 14 jäi välistä joten saattaahan se olla ollu sillonki (olis kyllä koko vuoden aikasin ovisplussa..) voi myös olla kun viimeisiä ylimääräisiä kiloja pudotellut vauhdilla että jää kokonaan tulemattakin.
 
Minäkin voisin tulla mukaan, eli:

Minma....30....kp 3/30-42....Yk 2.... Tyttö 14

Uusi kierto siis viimein alkoi, edellinen oli taas sen 42 päivää pitkä. Normaalina kuitenkin pitäisin sitä n. 30 päivää mikä oli kierron pituus ennen raskautta ja synnytystä. Tässä kierrossa olisi tarkoitus yrittää bongata se ovis, tikut on ostettu laatikkoon odottamaan.
 
Ja taas tyhjä arpa tässä kuussa. Tänään kp26 joka muuttui --> kp1. Kuukautiset tulivat 4 päivää aikaisessa? Tässä kierrossa otin myös ovistestit käyttöön, mutta en niihin saanut plussaa koko kierron aikana. Eli ilmeisesti jo toinen peräkkäinen ovuloimaton kierto.

Olo on turhautunut, mutta kaipa sitä taas muutaman päivän päästä haaveilee uudestaan raskaaksi tulemisesta ;)

Mamma2012....36....kp 1/26-31....Yk 3.... Tyttö 12
 
Kaipa sitä vois taas pikkuhiljaa palailla palstailemaan...

Meillä vajaa vuoden verran ollut pikkukakkonen tilauksessa, esikoinen 3/13 clomi-avusteinen, joten "helppoa" en uskonu tän toisenkaan raskautumisen olevan. Joulukuuhun annoin "taka-rajan", sitten varasin PeSusta ajan, jossa kävin alkuhaastattelussa tammikuussa, siitä lähetteet verikokeisiin ja näin..

Siinähän kävi kuitenkin niin että tammikuun lopussa haalea plussa, joka ikävä kyllä varhaisultrassa 9.2 osoittautui tuulimunaksi ja lääkkeellinen tyhjennys 13.2. Tässä nyt sitten odottelen kuukautisia, ens viikolla verikoe ja vasta 19.pv jälkitarkastus ultra. Positiivista tässä on se, että olen päässyt jo "hoitoon" polille, eli verikokeet odottaa, folliultra ja clomit apteekissa :) mutta kuulema 2 menkat pitää odottaa ennen clomien aloitusta, kai tässä joku pienen pieni mahdollisuus luomuplussaan hetimiten on, kun jo "spontaaniksi raskaudeksi" kutsuttu tuulimuna alla...

Vielä kerkeis jos ekasta kierrosta tärppäiskin, niin jouluksi saada pienen tontun <3

Enkeli30....30...kp ?...Yk ?... Poika 3/13
 
Moikka kaikille,

Täällä kanssa toive pikkukakkosesta. Esikoinen syntyi 4/14, joten tarkoitus olisi melko pienellä ikäerolla saada lapset. Ikää itsellä 21 ja miehellä 28.

Mulla alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen 8.1.15, nyt toisia ei oo kuulunu, muilla käynyt näin? Raskaustesti tein 10.2 joka oli negatiivinen. Turhauttavaa ku kierto on sekaisin, joten ovulaation ajankohtaa vaikea määrittää. Vaikka raskaus on mahdollinen en silti viitsi enää tehdä raskaustestiä kun tiedän sen olevan negatiivinen.
 
Minäkin listaudun.

Merilia.....27.....kp 31/34-46.....yk 6.....tyttö 13

Vaikka kuinka uhosin, että testaan vasta maaliskuun puolivälissä, testasin kuitenkin alkuviikosta tyylipuhtaan negan. Ei olisi pitänyt, vaikka jo tiesinkin tuloksen. Pläääh.

Mä oon päättänyt lopettaa vauvantekostressaamisen. Yritän painaa sen taka-alalle ja tärppää jos tärppää. Helppoa tää ei kuitenkaan ole :D
 
Listautuminen alla... mä en kanssa tiedä kierron pituutta, kun ekat kuukautiset vasta menossa. Luulen kyllä, että lähtee ihan normaalina 28-30pvää, aion tikuttaa ovista, aloitan sen tikuttamisen nyt vloppuna :)


Tiunti ... 29 .... kp 5 / ? ..... yk2 .....tyttö 11/13
 
Turhauttaa, tein testin sitte kuitenkin ja puhdas negatiivinen se oli, niinkun arvelin. Tänään menossa kiertopv 61, ja menkoista ei tietoakaan :D. Kannattaakohan alkaa tikuttaan ovulaatioo ja jos niin minä päivänä aloittaa :eek:.
 
Hei kaikille,

Minäkin voisin liittyä tähän ketjuun.

Esikoinen on syntynyt heinäkuussa 2013 ja häntä imetin melko pitkään. Ensin täysimetystä 5.5kk, sitten kiinteiden tukena 1v2kk asti, kerran-pari päivässä vielä 1v6kk asti. Viimeisestä imetyskerrasta kesti 3 vkoa, että alkoi kuukautiset. Mun kroppa ei siis suostunut käynnistymään ennenkuin imetys loppui totaalisesti.

Nyt on ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen koettu ja heti lähdetään haaveilemaan toisesta lapsesta.

Ennen esikkoa taustalla on useamman vuoden lapsettomuus ja keskeytynyt keskenmeno, joten hiukan hirvittää lähteä taas mukaan tähän toiveiluun. Mulla on myös perussairaus, jonka lääkkeitä en voi nyt käyttää, joten toivon todella, että toinen lapsi tärppää mahdollisimman nopeasti!

Simpu83---31---kp 8/?---yk1---tyttö 7/13
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on jonkinlainen lista tehty. Kehitys ideoita otetaan vastaan ja päivitys pyynnöt mieluusti selkeesti merkattuna :)

Omasta navasta ei oikeen mitään. Tasasen tylsää... kp8 ja oviksen odottelua. En kyllä tikuttele edelleenkään.

Kaikki ympärillä raskautuu. Ottaa päähän, tuttujen kommentit "koittakaas nyt tehdä se toinen niin saa nää vauva tavarat sitten teille kiertoon..." Yms... Joo, koitetaan koitetaan... Ei se tunnu vaan olevan niin helppoa.
 
Kiitos glyserine!


Tähkä alottasin kyllä tikuttamaan heti sitä ovista? ellet sitten epäile, että se vasta oli.

Pitäiskö jättää tosta etusivun listautumisesta pois se kiertopäivä kohta ja päiviteltäis sitä sitten vain omien kirjotusten perään täällä? Helpottais listan päivitystä :D kun ei joka päivä muutu tiedot.

Davidin ovistesti antoi jo aika hyvää viivaa, seksihalutkin on heränneet ja uskon, että ovis tapahtuu viimestään lauantaina :) näyttää, että kierto palas normaalina/ melko lyhyenä (jeejee). Tänään siis kp 10 / ??
 
Tiunti mun mielestä hyvä idea :)

On: Ovis tuli reilun viikon myöhemmin ku yleensä siks en sitä meinannu tikkuun saada. Viimenen olemassa oleva digi sitten vihdoin hymyili. Lisää en aio tilata testejä :) Tänään kp 27 dpo 3..

Muok. Niin ja ya 3/14
 
Viimeksi muokattu:
Ya 7/14

Kp 38 menossa eikä tietoakaan menkoista. Tissit on kipeät ja kiinteämmät ja viikonloppuna tuli pariin otteeseen muutamia menkkajomotuksia, mutta muuten kaikki on niin kuin ennenkin. Lauantaiaamuna on tarkotus testata vaikka tiedänkin, että yhtä viivaa näytttää.

Glyserine, me ollaan myös saatu paljon "koskas tulee toinen"-uteluita ja kai sitä kohta pitää alkaa vastaamaan, että sais tulla, mutta kun ei tuu. Välillä ärsyttäää.....
 
Hyvä tuo lista, kiitos Glyserine!

Mulle voi päivittää ya 1/15

Täällä on menossa tylsä kierron vaihe, pelkkää oviksen odotusta. Aloitin ovistestailun, tikkuun tulee himmeä haamu. Ainakin viiva on vielä helppo tulkita negatiiviseksi, ei ole ongelmaa sillä saralla :D

Meille jotkut sukulaiset heitteli jo heti esikoisen syntymän jälkeen, että "kai teette toisen heti perään". Mutta luulen kuitenkin reaktioiden olevan lähinnä yllättyneitä jos tässä lähiaikoina tärppää. On multa kyllä kyselty jo sitäkin, että olenko ajatellut että töihinkin pitäisi joskus vielä palata :)
 
Meillekkin anoppi vihjaili viikonloppuna että eikö kohta kannattais alkaa toista tekemään :) mun äiti ja sisko kyllä tietää yrityksestä kun piti esikoinen saada lapsettomuustutkimuksien ajaksi aina hoitoon. Meillä on vähän hassu tilanne kun mun äiti on nyt rv 37 raskaana, joten vauvakuume sen kun kasvaa.. Annettiin kaikki esikoisen tarvikkeet lainaan :)

kp 29 dpo 5
 
Viimeksi muokattu:
Kävin eilen apteekissa, kun ajattelin ovulaatiotestejä.
Huh, että ne on siellä kalliita! Jää tämä kierto siis tikuttamatta.
Viime yrityksissä tilasin netistä ja näin täytyy näköjään tehdä myös nyt. Jos tän ekan kierron muutenkin odottelis ja kattoo miten se asettuu.
Olis ollut kiva alkaa testailemaan.. edes jotain =D

kp 10/?
 
Viimeksi muokattu:
Just kun pääsin sanomasta, että ei tietoakaan menkoista, yöllä alkoi jomottelut ja aamulla aukesi hanat. Eli yk 7 pyörähti käyntiin.

Säästyy huomiseksi tarkoitettu testi myöhempää käyttöä varten :D
 
Täällä saatu ovis-tikkuun tänään aamulla melkein yhtä vahva viiva kuin kontrolliviiva, päivän - tai parin päästä varmaan olis otollisin hetki. Jos osaan edes tulkita näitä tikkuja oikein:D.

Tuntuu kyllä uskomattomalta että nyt osuisi ovis heti kohdilleen kun aloittaa tikuttamisen, menkat jättänyt tulematta kuitenkin sen 2kk.
 

Yhteistyössä