**~..Pikkukakkosesta haaveilevat 2015..~**

Eipä näy plussaa noissa ovistesteissä vieläkään... Nyt kp 20 menossa, viiva on ehkä aavistuksen vahvempi kuin aikaisemmin, ja tulee näkyviin testiajan puitteissa eikä vasta paljon myöhemmin. Jos tämä kierto on yhtä pitkä kuin kaksi edellistä niin voihan olla että plussa tulee vasta joskus kp 29 (jos siis ovuloin ollenkaan). Mulla kyllä loppuu testitkin ennen sitä... Voihan sanonko mikä.
 
Täällä on ollu vähän hiljaiseloa, kun edelleen ensimmäisiä menkkoja tyhjennyksen jälkeen odottelen...tai jospa niitä ei tuliskaan ;) no joopa... Tiistaina oli vihdoin ja viimein jälkitarkastusultra, kaikki kai ihan hyvin ja ihme ja kumma, vasemmalla majaili 2cm folli, lääkäri epäili olevan "otollinen hetki", vaikka kuitenki suosittelivat 2kierron yritystaukoa, kolmanteen saan ottaa sitten clomit mukaan. Käytimme tiistai-iltana tilaisuuden hyväksi, katotaan mitä tuleman pitää... Lääkäri kyllä myös pohti, että se voisi myös olla joku sellanen kysta, joka sieltä jossai vaiheessa surkastuu itsestään pois...no, katotaan... Nyt jos/kun kuukautiset alkaa, varaan verikokeet, ja clomikiertoon sitten kp 14 folliultra... Näillä mennään täällä :)
 
mimmi92: nyt voimia keräämään uutta kiertoa varten! - toivotaan seuraavan kierron olevan teille SE kierto :)

napakettutyttö: onnittelut ja mukavaa odotusaikaa!

Minma: minullakin ovistestit vahvistui todella hitaasti, oli kp7:sta asti vahventuvaa viivaa aina kp17 saakka jolloin plussa tuli. Joten testaa vaan sinnikkäästi!

ON: täällä dpo1 menossa ja tässä kierrossa ainakin todistetusti saatu plussa ovistestiin ja vatsa/selkäkin oireili menkkamaista kipua, joten toivon mukaan ovulaatio tässä kierrossa vihdoin tapahtui!

Plussatuulia minäkin toivottelen kaikille :)
 
Moikka!

Vieläkö pääsee tänne mukaan?:)

Kotona mies ja taapero 1,5 vee. Toiveissa kakkonen! Kunnon yritys aloitetaan (mutta rennolla otteella) varmaan seuraavien menkkojen jälkeen..Jännää:) Toivottavasti joskus plussa pärähtäisi testiin! Esikoinen tärppäsi jo kolmannesta kierrosta, mutta saa nähdä miten nyt käy..

Ai niin, ikää mittarissa 33 v, esikoinen vm. 2013!
 
Viimeksi muokattu:
Merilia: Vauvantekostressin välttäminen kannattaa. Mutta helpommin sanottu kuin tehty! Itse ratkaisin asian niin, että aloitin uudestaan opiskelut ja vauvalle aika ei ollut enää otollisin. Ja sittenhän se eka plussa ilmestyi :) Opinnot on yhä kesken, mutta ajatuksissa on saada ne päätökseen ennen toista.

napakettutyttö: Oikein paljon onnea plussasta ja täältä lähtee tarrasukkapari masuasukille! :flower:

Enkeli30: Ikävää, että sulla on alla raskaudenkeskeytys. Kiva kuitenkin, että pääsit jälkitarkastukseen. Oma keskeytynyt kesekenmeno huomattiin vasta vko12 ultrassa eikä mitään jälkitarkastusta kuulemma lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen tarvita. Pöh. Toisessa raskaudessa kustansin sitten itse itselleni varhaisultran, ettei enää ainakaan tarvitse viikkoon 12 odottaa jos huonosti käy. Meille ei myöskään sanottu, että mitään yritystaukoa tarvitsisi pitää. Tietysti kannattaa kuunnella sitä omaa lääkäriä, kun sehän just sun tilanteen tietää. Mutta kannustuksena haluan sanoa, että vaikka aiemmin olisikin kestänyt, niin jatkossa ei välttämättä käy niin. Omaa ensimmäistä raskautta odotin monta vuotta, mutta keskenmenon jälkeen meillä tärppäs heti toisesta kierrosta! Onneksi ei pidetty mitään kahden kerron taukoa. Nyt jännittää miten tällä kertaa käy, kun kokemus on pitkästä ja lyhyestä odotuksen odotuksesta.

moonan: Tervetuloa mukaan!

).( Tylsää odottelua. kp 20
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei vaan kaikille!
Ajattelin tulla tänne kertomaan/purkamaan omat ajatukset ja tuntemukset ja samalla lukemaan mielenkiinnolla teidän muidenkin juttuja. :)

Olen 22vuotias ja mieheni 29 sekä tyttäremme joka syntyi 2/13. :)

Söin cerazette pillereitä 18.7.14- 15.1.15. Ekat normaalit menkat tuli 18.2.15 ja noiden viimeisimpien kuukautisten jälkeen ollaan yritetty toista lapsosta. :) ennen sitä, mentiin keskeytetyllä yhdynnällä, koska mies ei ollut ihan 100% varma haluaako vielä toista, mutta eräs ilta mies oli tainnut päättää asian ja harrastelut päättykin eritavalla mitä ennen... ;)

Oviksesta sen verran, että en oo testaillu millään tikuilla, mutta mulla on semmonen erikoinen juttu.. Eli kun kuukautiset tulee ja siittä sitten menee jokunen päivä/viikko-2 niin tulee semmonen erikoinen kipu kohtaus. Yleensä se alkaa siittä kun olen kakalla(yritän käyttää sievää nimitystä ulostamisesta :D ) niin yhtäkkiä alakaa käymään alamahaan ja sinne joka puolelle aivan älyttömän kipiää. No kakkaamiset jää siihen ja pakko yrittää päästä äkkiä sängylle makoileen kippurassa, tuskahiki päällä ja naama irvissä. No se hellittää siinä 15-30min päästä kovin kipu siis, mutta pientä kipuilua jatkuu vielä muutaman päivän senkin jälkeen eikä kakkaaminen onnistu kivun vuoksi.
Eli siis miksi kerroin tämän jutun nii siksi että tuo samainen kipukohtaus tulee AINA normaalin kuukautiskierron aikana yhden kerran (kuten viimekuussakin/tämän kuun alussa) ja en ole kuullut muilla vastaavaa, mutta epäilen että tuo kipukohtaus on minulla se ovis. En todellakaan ole varma asiasta, mutta epäilen aika suuresti kun se tulee aina tiettyyn aikaan kuukautiskiertoa. Ennen ihmettelin sitä kipua mutta jossain vaiheessa osasin yhdistää sen kuukautiskiertoon.

Kuukautiskierto mulla on ollut yleensä tasainen 30-34 ja nyt tänään on 34.
Jo viikon ajan mulla on ollut kuukautiskipuja vaihtelevasti eli välillä kovastikkin ja välillä vähä vähempi. Oon ollu jo monta kertaa 100% varma että nyt ne kk:t alako vaan ei kuulu ei näy, mutta tuntuu kyllä. :eek:

Raskaus testin ajattelin että vois tekasta huomen aamulla tai ylihuomen aamulla. :) en kyllä uskalla kovin luottaa nuihin tuntemuksiin mitä on ollut enempi ja vähempi nyt viimeaikoina.

Tässäpä minun tarinani, jonka yritin saada vielä mahollisimman lyhyeksi muttei tainnu onnistua. :D
 
Napakettutyttö: onnea plussasta, ja onnellista odotusaikaa :).

Täällä tosiaan viivat vahvistui sen parin päivän sisään. Mitään ihmeempää ovulaatio oiretta ei ollut, mutta vasta oli kipeä illalla nukkumaan mennessä ja ajattelin että menkat alkaa, mut ei. Ilmeisesti kyseessä siis ovulaatio, koska viiva oli kontrolliviivaa tummempi. Nyt siis odottelua siihen saakka kunnes voi raskaustestiä tehdä.

Hmm, odottavan aika on pitkä????.:-\

Tsemppiä kaikille :)!!
 
Noniin... Sieltähän ne nyt sitte menkat tuli.. :( pienoinen pettymys, mutta kai tuo hormooni toiminta on vielä näköjää pillereiden jälkeen sekasi.

Se oli vaan jännä ku viikon verran olo menkkakipuja ja nyt vasta sitte tuli menkat. Ja näissäki menkoissa ouvoksuttaa se, että tuntuu tuo menkka kipu vain vasemmalla puolen alamahaa.. normaalisti on koko alamaha "tulessa"..

Ei muuta uutta yritystä putkeen. Vois vaikka iha ottaa niitä ovis testejäki käyttöö nii varmistuis itelle se oikia ovis tuntemus.

Niin ja onnea plussanneille ja voimia kaikille jotka tässä vielä yrittelleepi. :)
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!

Elämäni ensimmäinen ovisplussa on nyt bongattu! Jatkoin testailua kuten täälläkin neuvottiin, ja plussa tuli kp 23 eli eilen. Viiva oli huomattavasti vahvempi kuin kontrolli, mutta tein vielä digin varmistukseksi ja hymynaama sieltä tuli. Vielä tänään tikussa oli samanlainen vahva viiva, ajattelin pari jäljelle jäänyttä testiä tässä vielä tehdä. Pitäähän se nähdä kuinka viiva nyt sitten haalenee :D Olin kyllä jo luopua toivosta, kp 21 tuli limat ja olin varma että tikku ei vaan näyttänyt ovista. Lima oli siis juuri sellaista paksua ja venyvää "kananmunanvalkuaista", sitä tuli sen illan ja sitten loppui. Olisiko sitten ollut joku ovista edeltävä limatulppa? Oli miten oli, tilaisuus on käytetty hyväksi ja nyt vaan toivotaan parasta :heart:
 
Markkis: kannattaa kyllä aloittaa ovulaation tikuttaminen, niin saa selkeyttä vähän omaan kiertoon, toivotaan että pian tärppää:).

Minma: mäkin testailin pari päivää vielä oviksen jälkeen :D. En vaan voinut uskoa että olis mukamas ovulaatio osunut tikutus ajankohdan kanssa yks yhteen :D.

Täällä ei jaksaisi millään odottaa että pääsisi testailemaan mahtoiko tärpätä :/. Onneksiesikoisen syntymäpäivien järjestäminen vie vähän ajatuksia muualle :D. Pian se vauvavuosi vaan meni:)!
 
Täällä alko menkat odotetusti ja nyt kai sitä kohta aletaan sitten yrittää!:) Mulla on vaan nyt koelääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan, niin sitä vähän jännitän..Että ei kai se vaan vaikuta näihin raskautumisjuttuihin negatiivisesti. Ei pitäisi ainakaan lääkärin mukaan,mutta oon vähä neuroottinen itse..Noh,onneksi arvoja seuraillaan nyt. Onko kellään täällä kilpparivaivoja?

Tilasin netistä ison kasan ovis- ja raskaustestejä, täällä yksi himotestaaja siis ilmoittautuu;)
 
Moonan: päinvastoin; - lääkitys laittaa arvot kohilleen ja näin auttaa positiivisesti raskautumiseen. Monelta jotka kokevat hedelmättömyyttä löytyy taustalta tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. Itse olen syönyt lääkkeitä vajaatoimintaan nuorena monta vuotta ja sitten vajaatoiminta todettiin uudelleen ensimmäisen raskauden aikana ja nyt olen syönyt lääkkeitä kolme vuotta (välissä siis pitkä aika ilman lääkitystä). Minulla lääkityksen kanssa arvot pysyneet hyvinä. Voi olla, että hetki menee ennen kuin lääkitys saadaan kohdilleen. Tsemppiä!

Minma: mitkä olot?

Tähkä: nyt ajatukset uuteen kiertoon ja testailuun!
 
Mamma2012: Joo, harmittaa/ärsyttää vaan jos seuraava kierto on myös yhtä pitkä kuin edellinen(79pv). Syynä toki varmasti se että täällä poika syö välillä öisin vielä, mutta nyt on aikomus jättää yösyöttö pois ihan kokonaan. Ja imetystä pikkuhiljaa vähentää myös päivisin.
 
No kai minäkin nyt tänne voisin sitten alkaa kirjoitella ihan kunnolla, kun tuo vauvakuumeen aste alkaa olla sellainen, että selailen jo muiden oirelistaa raskauksista ja jännäilen ovistestien tuloksia! Huh! Eli aloitettiin tjottailumeinigillä nyt tästä kierrosta yrittämään kun toiset menkat synnytyksen jälkeen alkoi viime sunnuntaina eli nyt olisi kp 8/?. Edellinen kierto eli ensimmäinen kunnon kierto synnytyksen jälkeen oli 45 päivää. Imetän aamulla ja illalla oikeastaan enää esikoista ja menkat alkoi kun imetyskerrat oli vähentynyt 4krt/vrk.p
 
mamma2012: Kiitos kysymästä, tässähän nämä piinapäivät kuluu, jäitä poltellessa :D Oireita ei ole, ja yritän muistaa ettei näin dpo 6 tarvi vielä ollakaan. Ja mähän olen hyvä keksimään itselleni raskausoireita, mutta huono huomaamaan kun on tosi kyseessä. Molemmat raskaudet, niin esikoisen kuin keskenmennytkin, alkoivat kun olin ihan varma, että nyt ei ainakaan tärpännyt. Esikoisen kohdalla tein negatiivisen testin dpo 12 ja plussan vasta dpo 14, eli testaillakaan ei kannattaisi etukäteen. Mutta katsotaan nyt kestänkö viikkoa ilman ensimmäistäkään testiä, tuskin :p

Harmi, että niin monella täällä ovat ne menkat alkaneet sen mukavamman vaihtoehdon sijaan. Tsemppiä kaikille, jospa seuraavaksi saadaankin tänne oikein plussa-aalto!
 
Täällä kp 29 / ?? tikuttelin sitä ovista kunnes tikut loppui ja luulen, että ovis tapahtui oikeasti viime viikon vloppuna (sillon 22,23.3 jtn sellasta) siinä oli monta päivää kipua ja sitten yritin kytätä niitä limoja ja kohdunsuuta (no tästä en saanut mitään tolkkua) ja vaikka mitä. Eli luulen siis että ovis olis ollut kp 22 tjsp voi että mä toivon että nyt tärppäsi, vaan siihen r-testiin ei kyllä nyt kuviteltuna dpo 7 mitään piirry.

Voi että tätä odottamista ja toivomista :)
 
Mulla kp 28/?. En tikuttanut ovista ollenkaan, mutta malttamattomana menin eilen tekemään raskaustestin. No ei siihen mitään toista viivaa tullut. Edes oikein tihrustamalla ei mitään näkynyt. Heh. Nyt koitan uskotella itselleni, että ehkä mullakin olis ovis ollut vähän myöhemmin, niinkuin tiunti epäilee omalla kohdallaan käyneen. Eli ei tässä nyt vielä ihan täysin toivo ole kadonnut :D

Piinailu jatkuu..
 
Tsemppiä piinailuun Minma, tiunti + simpu83 ja kaikki muutkin!

Itsekin piinailen; nyt kp28/dpo10 menossa ja eilen tehdyn r-testin mukaan ei olla raskaana... no toivoa on niin kauan kun vuoto ei ala :D Tosin on ihan menkkamaiset olot ja kiukuttaa/masentaa.

Plussatuulia :wave:
 
Mä kävin tänään gynen polilla. Ja pöh. Ei raskautumisella muka mikään kiire ole, kattellaan uudestaan syksyllä. En oikein tiedä mitä odotinkaan, mutta ajattelin, että sillä käynnillä olisi ollut joku tarkoitus, kun mut sinne määrättiin. Kuulemma varmaan ihan kohta alkaa menkat, että niitä odotellessa.

kp 30/?
 

Yhteistyössä