Pikkukakkonen kesällä 2014

Mä kävin tänään ultrassa, ja masussa asustaa siis yksi virkeä sikiö<3

Laskettu aika on edelleen 22.6, mutta kuten epäilin, on vauva saanut alkunsa viikkoa myöhemmin kuin on laskettu. Eli ultrassa vastasi viikkoja 9+2, laskettu aika 29.6. Nt-ultrassa sitten katsotaan se kokoero viikkoihin, ja ratkaistaan tuo laskettu aika

Nyt kuitenkin vielä alkuperäisellä, eli:
-E ja 10+2
 
Hienoa, eggie!

Mä en malta odottaa seuraavaa ultraa!! Aika kuluu liian hitaasti :D

Nyt on muuten ollu taas helpompaa, ällötys ei ole niin vahvaa enää kuin viimeisinä kahtena viikkona. Mahaltaan nukkuminen on tosin alkanut vaikeutua, pitää pitää toista jalkaa koukussa ettei ole ihan vatsan päällä (en nimittäin osaa nukkua selältään). Lisäksi vessaramppaaminen öisin on alkanut! On niiin rasittavaa herätä joka yö klo 3-4 kesken sikeän unen käydäkseen pissalla... mut hei, tää oli kyllä tiedossa ;)!

Muuten, eggie mullakin viimeksi muuttui ultrassa sikiön kokoarvio jopa 5 pv taaksepäin, joten en tiedä enää miten laskea raskausviikkoja. Olisin siis alkuperäisen mukaan nyt 9+5, mutta uuden arvion mukaan 9+0... Mutta tämä tarkentunee sitten siellä rakenneultrassa :)

Kuka muuten meinaa mennä 4D-ultraan selvittämään sukupuolen? Mua houkuttais kovasti.. Jotenkin kivempi kun tietää, kumpi on tulossa niin osaisi varautua paremmin :) Vai pitäisikö odottaa h-hetkeen?
 
Mulle sanoi neuvolalääkäri, että jos heittoa on viisi päivää tai alle, laskettua aikaa ei ruveta muuttamaan vaan on se menkoista alunperin laskettu. Ja sit taas jos heittoa on kuusi päivää tai yli, muutetaan se laskettu aika sen ultran mukaiseksi.

Eli mulla on nyt se tilanne että katotaan, pysyykö se ero viikossa vai vähentyykö viiteen päivään nt-ultraan. Mutta siihen asti kuulemma noudatetaan alkuperäistä. Toki oli tuo viikon ero pakko ottaa huomioon nt-ultraa varattaessa, että osuu oikealle ajalle. Ja tuota ultratulosta pidetään kuitenkin nyt luotettavana, kun mainitsin siitä että raskaustesti oli plussa vasta kp35-36, mikä kertoisi siitä että ovis on ollut viikon myöhemmin kun oletettu


Mä en aio käydä erikseen 4d-ultrassa, jos ei sukupuoli rakenneultrassa selviä niin sit jännitetään :)
 
Mä en aio käydä erikseen 4d-ultrassa, jos ei sukupuoli rakenneultrassa selviä niin sit jännitetään :)
Meillä tuli infolappunen rakenneultran kutsun mukana, että toimenpiteeseen ei kuulu sukupuolen määritys. Eli eikö sitä saisi sitten kysyäkään..? Vai näkyykö se noilla viikoilla edes vielä kunnolla?

Muistelen edellisellä kerralla, että kätilö sanoi palluroiden muistuttavan munasarjoja, mutta ei voi olla ihan varma, koska on niin aikaisessa vaiheessa. Mutta oikeassa hän oli! Ja silloin emme edes kysyneet mitään sukupuolesta :), ihan oma-aloitteisesti kertoi..
 
Enpä tiedä tuota, jos sillä vaan halutaan että ihmiset keskittyy rakenneultran oikeaan tarkoitukseen eikä siihen että minkä värisiä sukkia mennään ostamaan :D mutta kai sitä nyt kysyä saa! Riippuu varmaan kätilöstä, millainen vastaus tulee..

Kyllä me ainakin vuosi sitten lokakuussa vielä saatiin ihan kotiin mukaan kuva siitä jalkovälistä ;)
 
Terve!

Täällä ollut taas tänään vähän huonompi olo, kohdun kasvukipujakin on ollut :) tai siis niitä muistelen ovat nuo vihlonnat alavatsassa ja häpyluussa ja aamuinen alamahan kivistys joka helpotti kun pääsi vessaan...eikö nuo lie kasvukipuja?

Tosiaan paha oli palasi kun piti palata työharjoitteluun esikoisen kotonahoidon sijaan (oli loppuviikosta korvatulehduksissa ja siksi kotona).yh mitä juhlaa oli ajaa pyörällä ja pelätä oksentavansa ruutukaavalla lennossa. Kyllä tuntuisi lepo ja kotonaolo minulla auttavan pahaan oloonkin. Onneksi tämä ei ole mitään verrattuna parin viikon takaiseen tupla-oksetukseen :D ihanat helpottaneet oireet

Miten teillä muilla kohdun kanssa muuten, tunnetteko jo sen? Toisesta kai kasvaa nopeammin. Minulla tuntuu jo ihan alavatsalla, ja siitä kertoo myös doppleri, jolla sydänäänet kuuluvat joka ilta jo alushousujen reunan yläpuolelta, ei siis luun alta enää. En muista että esikoisesta olisi vielä tuntunut mitään kohdun reunaa tässä vaiheessa. Mahaa ei siis vielä ole, mitä nyt se vanha kohouma ja turvotus mutta eiköhän se sieltä nouse ja jouluksi saisi jo pienen kummun. Esikoismaha pullahti näkyviin muistaakseni 17 tjtn joten jospa hieman aiemmin merkkien mukaan :)

Doppleri on lkyllä ollut kova sana, joka ilta tosiaan kuuntelen äänet (jos tulee ahdistus niin useamminkin) varsinkin kun normaaliati odotan kokoajan vuotoa ja nyt varsinkin jos b-alku vuotaa ulos kuten ultraajan mukaan voi käydä. Vielä ei sius mitään vuotoja ole ollut, vaikka sen alun kasvu on päättynyt noin 9+0, eli yli viikko sitten. Ehkä se vain imeytyy jonnekin, ennen esikoista meillä oli km rv 15 ja silloin keho hoiti kokohomman, joten ehkä olisi alkanut nytkin hoitaa jos olisi ulos tulossa. Sydänäänten takia yritän olla jo luottavainen jatkon suhteen, sitkeästi on a-alku tähänkin asti kasvanut, jospa jatkossakin, sitä toivotaan varovaisen onnellisesti.

Mitä muuten ymmärrätte tuolla rakenneultralla? Meillä se tarkoittaa vasta ultraa silloin päälle puolenvälin, tämä alku-ultra on nimellä niskapoimu-ultra. Ihmettelin vaan kun kauheasti puhutaan rakenneultrasta :)

Monologi on päättynyt, toivottavasti mahassa voidaan hyvin vielä seuraavillakin viikoilla, voi kumpa kumpa kumpa. Tuttu lääkäri kommentoi miun kysymystä jatkon mahdollisuutta niin että "aivan kovinkin mahdollisesti kaikki menee hyvin", eikös tuo ole positiivinen lausahdus?

Kasva vauva oikein,

Masia 10+
 
masia Joo, tarkoitin siis niskaturvotusultraa, eli siellä siis ei pitäisi vissiin vielä näkyäkään sukupuoli?

Mulla ei tunnu kohtu vaikka yritin painella tuolta alavatsalta, mutta sen kasvukivut kyllä tunnen. Ja jotenkin sen "olemassaolon" nyt tiedostaa koko ajan. Siellä on vipinä käynnissä!

Mäkin haluaisin kotidopplerin, mutta luin jostain että näin varhaisessa vaiheessa äänet eivät vielä kuulu, joten taidan hankkia sen vähän myöhemmin (jos hankin). Se olis kyllä ihana laite, mikäli siihen on luottamista ja osaan sitä käyttää :).

Mahasta vielä, viime kerralla se alkoi näkyä vasta joskus 16-viikolla tms, mutta olin silloin melkein 20 kg hoikempikin :(.

Meillä muuten mies haluaa tietää sukupuolen, mut mä en oo ihan varma sittenkään... pitää varmaan oottaa vähän pidemmälle ja katsoa sitten kun se 4D olis ajankohtainen

9+6 tai 9+1 :) laskutavasta riippuen
 
Joo, ei tuossa np-ultrassa vielä näy oikein mitään. Siis se toki näkyy, että onko kasvanut ja lyökö sydän jne. Mutta niin pieni se vauva vielä on, että ei sukupuolesta ja muusta voi oikein sanoa vielä mitään. Riippuu tietysti vähän millä viikolla sattuu silloin olemaan...

Itsellä oli tosiaan vasta 11+1 kasassa np-ultran mukaan, joten lähinnä siellä tarkistettiin että kädet ja jalat löytyy, sydän lyö jne. Rakenneultrassa sitten katsotaan tarkemmin sisäelimiä ja aivoja yms että onko jotain poikkeavaa / kehityshäiriötä tms.
Ja siellä sitten näkyy se sukupuoli, rv 12 kun se np-ultra yleensä tehdään niin on vielä melko mahdotonta ilmeisesti sukupuoltakaan nähdä...

Eli kaksi kuukautta vielä odoteltava sitä rakenneultraa sitten :) Viimeksi ainakin kertoivat sukupuolen ja meillä ainakin se näkyi ihan siitä tavallisesta ultrakuvasta. Meillä sairaalassa on myös 4D ultra eli sitäkin kuvaa saatiin, mutta vauva oli kovin käppyrällä, joten sukupuoli ei olis siitä kyllä silloin selvinnyt. Samoin kasvoja ei oikeastaan saatu näkyviin, pysytteli piilossa tuo meidän esikoistyttö :)
 
Dopplerista, mulla on ollut kaikissa raskauksissa kotidoppleri ja olen tykännyt suuresti! Toisessa eli viime raskaudessa sydänäänet kuuluivat n. rv 7-8 ja samoin nyt tässäkin raskaudessa. Ekasta en edes muista milloin sain kuuluviin.. luultavasti vasta myöhemmin. Mtta siis onhan se "vauva" vielä näillä viikoilla niin pieni, että ei ihme jos ei vielä moneen viikkoon kuule mitään. Itsekin olen monena päivänä niitä ääniä oikein urakalla etsinyt, mutta en luovuta ennen kuin olen ne joka päivä kuullut. :) Stressiähän ja huolta se vaan lisää jos ei niitä kuulekaan.. mutta niinkuin sanottu ei se ole ihme jos ei vielä kuulisikaan mitään, ja silti vauvalla on kaikki hyvin. Ohjeissa lukee että sydänäänet saisi kuuluviin vasta rv 12+.

Äityli ja Papu 9+2
 
4D-ultrasta, mitähän sellainen maksaa? muistelisin että jotain 200e..?? Musta se on hurjasti! Joten ollaan kyllä ihan tyydytty vaan siihen rakenneultraan ja jos siinä sukupuoli näkyy niin halutaan ehdottomasti tietää! :) Toivotaan siis että näkyy, me kun ollaan se aina haluttu tietää, ollaan niin malttamattomia! ;)
 
Me käytiin 4D:ssä ja Kelahan korvasi osan siitä, meille maksettavaa jäi jotain 100 € pintaa muistaakseni.. tämä oli siis vuonna 2009.

Saimme mukaan videoklippejä ja kuvia.. Katselin juuri noita videoklippejä joku aika sitten, ja huomasin että kyllä niissä pieni yhdennäköisyys on meidän esikoisen kanssa. Videohan on aika suttuista, jos olette nähneet. Vauva näyttää lähinnä avaruusoliolta joka hitaasti liikkuu :)

rv10
 
Nyt on käyty La. selvittelemässä kättärillä ultrassa. Viikot putosi taas taaksepäin niinkuin oletin, ja pieni reippaasti sykkivä sydän nähtiin. Elikkä La olis sitten 20.7 :)

Nyt on hetkeksi huojentunut olo, ja voin lakata stressaamasta.. Ehkä meille sittenkin tulee se pikku kakkonen kesällä 2014.. :heart:
Vaikka tosin vielä voi mitä vaan tapahtua..

Ada Amelia ja Kiiwi 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Terve ja joulukuun alkuja tänne! Onpa nyt ollut hiljaista pari päivää, mites siellä muilla on 1.kolmannes mennyt tai toisilla jo 2.? Oireiden helpottumista kellään? Minulla on pahoinvointi helpottanut parin viikon takaa, välillä vähän etomista, mutta täysin siedettävää sellaista aiempaan nähden :D

Doppleria ei ole tullut pariin päivään käytettyä, tyyppi oli joku aika sitten aktiivisella tuulella ja piiloutui jonnekin tuonne luun alle kun aiemmin hengaili ylempänä. Ehkäpä tänään hieman sydänääniä ennen nukkumaan menoa :)

Mitä muille?

Masia ja 11+
 
Täällä sujuu ihan ok, tää ällötys on alkanut pikkuhiljaa väistyä! IHANAA!! :) Sitä kyllä vielä esiintyy iltaisin ja aamuisin, mutta ei niin pahasti kuin pari viikkoa sitten.

Edelleen tuntuu noita inhoja repäisykipuja, kun aivastaa tai nousee liian äkkiä jne, mut sehän ei oo vaarallista.

Kohta tulee viikko 11 täyteen, ja olo on ihan hyvä. Syömisiä pitäisi kyllä vahtia enemmän, sillä mulla on omastakin takaa jo ylipainoa, eikä paino saisi nousta kuulemma yhtään koko raskauden aikana. Tää joulukuu herkkuineen ei kyllä helpota yhtään..

Onko kukaan tehnyt vielä mitään hankintoja? Mä en, tuntuu vielä tosi kaukaiselta se ens kesäkuu :) Entä ootteko miettineet vielä kummeja? Mulla pyörii muutama nimi mielessä, mutta mitään ei puhuta heille ennen kun vasta lähempänä.

Mä edelleen ootan innolla niskaturvotusultraa, se on vasta 2 viikon päässä... Tää aika menee hitaasti!

Mukavaa joulun odotusta kaikille & toivottavasti saadaan vähän eloa tähän ketjuun :)

10+5
 
Täällä voidaan pahoin ja mieli ei tee syödä mitään. Lisäksi tuntuu, että voisi nukkua vrk ympäri. Varattiin tuo 4D-ultra helmikuulle, kun siinä pystyttiin viimeksi hyvin tarkasti katsomaan kaikki sydämen, aivojen ym osat. Meille se oli enemmän varmistus, että kaikki on kunnossa (ainakin siihen asti) kuin pelkkää vauvan kurkistelua. Tokihan tuolta rakenneultrasta tietty ohjataan eteenpäin, jos on aihetta. Mulla on ollut pari päivää ihmeellista kipuilua oikealla puolella kohdun/munasarjojen seudulla, tuntuu ettei oikea jalkakaan toimi kunnolla, täytyy varmaan kuullostella pari päivää ja soitella neuvolaan, jos jatkuu.

Hankintoja uskallan tehdä varmaankin vasta joskus rakenneultran jälkeen, tai 4D ultran jälkeen. Mutta hankintalistalla on ainakin Stokken new born set ja tuoli (osoittautui loistohankinnaksi esikoisen kohdalla, mutta tuli myytyä pois, kun ajattelin että yksi lapsi riittää :D ), tuplarattaat, aventin pullojen sterilisointilaite mikroon (oli viimeksi lainassa, ja mun mielestä superkätevä), ja jos tulossa on tyttö niin sit jotain ihania tyttöjen vaatteita ;) . Rattaiksi ollaan mietitty Bugaboo Donkey Duo, onko kellään tuttujen tms.kautta saatuja kokemuksia?

8+3
 
Ei varmaan pahemmin tarvitse hankintoja tehdä tälle pikkukakkoselle, melkeinpä kaikki on tallessa. Odotellaan rakenneultraa, jossa toivottavasti näkyisi sukupuoli, jos tulossa olisi poika niin sitten tulee varmaan lisää vaatetta hommattua.

Esikoisen leikkimatto on edelleen yhdellä kaverilla lainassa, pitää jossain vaiheessa kysellä että onko se tallessa jos kulkeutuis takaisin. Kantoliinakin oli toisella kaverilla kylässä, mutta sen olen saanutkin jo takaisin.

Kummiksi pyydetään miehen veli vaimoineen, mutta mietinnässä on kysytäänkö vielä jotain muutakin kummiksi. Kastepapinkin olen jo alustavasti varannut, kun yksi nuoruuden ystävä valmistui papiksi :D

Esikoiselle pitäisi varmaan jutella piakkoin vauvasta, koska niin moni jo lähipiirissä tietää ja tietysti vauvajutut tulee välillä puheeksi. Salaileminenkin on hankalaa, joten eiköhän se kannata jo kertoa. Mutta ehkä hieman hankala 2-vuotiaan tajuta asiaa, kun kesäkuu on niin kaukana vielä... Tuntuu vaikealta tämä sisaruksesta jutteleminen :D Pitää ehkä käydä yhdessä hakemassa kirjastosta jotain kuvakirjoja myös aiheesta... Ja toisaalta kun esikoiselle kerrotaan, niin varmasti sitten kertoo eteenpäin esim. hoitotädille jne. Mutta eipä se nyt sitten niin haittaa.

Esikoisella remontoitiin jo uusi huone, josta tuli varsin pinkki ja tyttömäinen. Mutta hän tuntuu tykkäävän. Myös pinnasängystä "isojen tyttöjen" sänkyyn siirtyminen sujui ihan helposti. Nyt olisi sitten vielä edessä se tutista vieroitus (huh huh kun kauhistuttaa, mutta joululomalla tää olis tarkoitus nyt hoitaa..)

Mariska* 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Täällä olo alkaa olla parempi, mutta edelleen etovaa oloa riittää ja lepoa tarvitaan. Ei tule koneen ääressä juurikaan oltua..

Me käytiin viimeksi 4D:ssä, ja mieluilen ehkä nytkin. Lähinnä juuri haluan varmistella että kaikki on kunnossa. Viimeksi julkisella oli vähän epävarmuutta alkuun.. Eivät silloin julkisella myöskään kertoneert sukupuolta, nyt tilanne on ilmeisesti eri. Olen niin malttamaton, että sukupuolen varmaan haluan kuulla! Miehelle ei viimeksi ollut väliä, nyt en ole itseasiassa kysynyt.

Hankintoja meille ei tosiaan tarvitse juurikaan tehdä, tuplarattaat on ainoa mikä tulee nyt mieleen, ja mikäli tulee poika, niin sitten tarvitaan kyllä vaatteita! :)

Meillä on eka ultra ensi viikolla! Maltoin olla varaamatta alkuraskauden ultraa, välillä kaduttaa, kun tuntuu, että varsinkin nyt viimeiset viikot on mennyt tosi hitaasti! Ihan kamalaa olisi, jos siellä ei olekaan ketään! Maha on kyllä kasvanut jo, joten elättelen kovasti toiveita..

Ihanaa joulun odotusta kaikille!

10+5
 
Pitkästä aika heippa teille :)

Mitä kaikille kuuluu? Hiuka hiljentynyt täällä meno alkuinnostuksen jälkeen :D

Mulle kuuluu ihan hyvää. Paha olo ei ole enää päivittäistä ja oksentaa tarvitsee enää muutaman päivän välein. Melkein kaikki ruokakin taas uppoaa. Maha on iltaisin tosi turvonnut ja mä vähän jo pelkään saanko pidettyä mahan töissä piilossa vielä muutaman viikon (ettei se ainakaan vaikuttaisi mahdolliseen jatkoon samassa paikassa). Kohtu on tuntunut jo pitkään ja koko ajan tuntuu laajenevan ja omaa makkaraa siirtävän samalla jotenkin ylöspäin.. Heh. Ensi viikolla olis ultra niin sitä odotan nyt, alkaa pikku hiljaa tuntua todelliselta. Menen sinne varmaan yksin kun mies aloitti juuri uudessa työpaikassa niin ei viitsi heti vapaita pyytää. Mites muut, yksin vai yhdessä?

Tosiaan tuo masun kasvu motivoi kahta kovemmin taas etsimään töitä. Ei ole enää paljoa armonaikaa ennen kuin varmasti näkyy.

Kummeista ei mitään hajua. Mulla on yksi sisko ja hän on jo esikoisen kummina. Ketään läheistä ystävää ei nyt ole (harmittaa kyllä mutta en ole saanut aikaiseksi etsiä tästä kaupungista uusia ystäviä, kuitenkin saan töissä asiakaspalveluhommissa päivän ihmiskontaktikiintiön aina täyteen). Joten en tiedä ketä pyytäisin. Miehellä vielä kaksi sisarusta mutta en tiedä kumpi niistä olisi pienempi paha :D Onneksi vielä on aikaa.

Juu, munkin pitäisi syömisiäni vahtia. Ei neuvolantäti painosta mitään sanonut, mutta tiedän kyllä itsekin vaikken oikeasti lihava olekaan. Silloin kun paha olo oli pahimmillaan niin söin just sitä mikä tuntui hyvältä, oli se sitten keksiä tai jätskiä tai jotain terveellisempää. Nyt pitäisi sitten pitää semmoinen terveellinen ja liikunnallinen tyyli... Pah. Tuntuu, että kunto on ihan surkea, en vaan jaksa vaikka kävelylle lähtisin. Töissä kuitenkin askelia tulee aina tsiljoona päivässä niin se on hyvä.

Meillä on kanssa kaikki tarvittava tallessa. Esikoinen nukkuu nytkin päikkäreitään rattaissa. Pitäisi varmaan joku seisomalauta hommata sitten kun pikkuinen syntyy. Vielä tuo on kovin laiska kävelemään ja herkästi haluaa syliin (enkä mä jaksa enää paljoa kantaa kun se painaa kuitenkin 16kg). Kaukalo saatiin lainaan ja saadaan varmasti sama nytkin kun sillä ei käyttäjää ole. Liinaa mietin lainaan sitten kun on sen aika. Viimeksi kokeilin kerran mutta tykkäsin rintarepusta. Jotenkin helpompi kesällä kuskata pientä kiinni itsessä ja isompi saa sitten tarpeen mukaan rattaat käyttöönsä.

Semmoista tekstiä tänään. Joko teillä on mahanimiä? Pitää päättää joku ultran jälkeen :)

lurppanen 10+1 jos oikein muistan
 
Apua. Näkyyko joillain jo maha?
Musta tuntuu että en näe enkä tunne juuri eroa entiseen mitä mahan kokoon tulee.
Mut kuten jo aiemmin sanoin, on mahaa omastakin takaa.. ehkä se vaikuttaa vähän.

On jännää, että ed. raskauteen verrattuna tämä alkuraskaus on ollut aika erilainen. Kuvotusta on ollut joo, mutta ei niin paljon kuin eka kerralla. Lisäksi se unen tarve ei ole ollut niin suuri kuin viimeksi. Muistan, et eka kerralla mua unetti _koko ajan_ ja töissä olin kuin nukkuneen rukous. Tottuiko mun kroppa nyt nopeammin raskauteen? Et tää on niinku jo "tuttu juttu"? :)

Viime kerralla en kirjottanut oireita ylös enkä tehnyt mitään muistiinpanoja, sääli sinänsä niin en voi enempää vertailla. Vielä 12 päivää niskaturvotukseen... en kestäää :D

11 tms

ps. Masunimeä ei ole. Pavuksi ollaan kutsuttu pari kertaa, mutta en tiedä onko se "oikea" :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Tänne ei mitään uutta raskauden suhteen, olo ihan hyvä. Tilasin raskauskeijusta tarjouksessa olleen dopplerin, jospa se huomenna tulisi!

Esikoinen ei enää nuku. Ihanaa. Tai siis nukkuu mutta herää noin 4-6 kertaa yössä itkemään, usein nukahtaa itse melkein heti, mutta joskus täytyy silitellä vähän selästä. Ei siis periaatteessa raskasta, mutta todella tympeää. Siirtyi pinnasänkykin takas meidän sängyn viereen, helpompi vaan ujuttaa käsi pinnojen välistä kuin nousta ylös silittääkseen.
Taitaa olla hampaita tulossa. Tai sitten liittyy siihen kun oppi viikonloppuna kävelemään :) (iso tyttö jo!)

Nyt on leivinuunissa karjalanpaisti ja vuokaleipä, jos seuraavaksi leipoisi mokkapaloja..

E ja pieni 10+3
 
Heippa!

Juu kyllä mulla ainakin masu näkyy jo ihan selvästi! Siksi pitääkin sitä vielä kovin peitellä.. alkaa jo kohta tympimään. Noh, vielä kaks viikkoo kun jaksaa peitellä. Huh. ;)

Vointi on suht ok. Parempaan päin kovasti. Onneksi! Etovaa oloa ei oo enää niin paljoa eikä se vie niin kaikkia voimia enää. Ihanaa. Mutta silti odotan sitä aikaa kun ei oo ollenkaan paha olo. Sitä odotellessa.. :)

Huuuh kun ei malttais odottaa nt-ultraa.. aika menee niin hitaasti.. vielä kaksi viikkoa kun jaksaa ja malttaa. Sit julkistetaan uutinen kaikille! Eikä tarvi enää maua peitellä. :)

Äityli & Papu 10+1
 

Yhteistyössä