Pikkukakkonen kesällä 2014

Moikka!

Taas on jäänyt multa kirjoittelut vähiin, äh.

En enää muista mitä oon kertonut, joten jos tässä tulee toistoa niin anteeksi!

Esikoinen valvottaa jälleen, ilmeisesti pientä flunssaa tällä kertaa. Aina jotain :(
Meillä oppi tuo tyttö kävelemään tuossa pari kuukautta sitten, 9 kuukauden ikäisenä. Meno on nyt jo ihan juoksemista ja huhhuh kun saa olla katsomassa perään. Vauhti sata, järki nolla ;)

Eli meille tuli ihan hyvät tulokset seulonnasta, turvotusta 1mm ja riskiluku jotain 1:80000.
Ultrassa oli muutenkin kaikki ihan hyvin.

Sukupuolesta; mulla oli esikoisesta todella vahva poikaolo ja rakenneultrassa paljastui tytöksi. Ja voin myöntää, että vähän ehkä harmittikin. No se harmitus loppui melkein heti, mutta omantunnontuskat jäi siitä että "petyin".
Nyt on taas se tilanne, että poikaolo on aivan huikean vahvana, mutta yritän olla ajattelematta sitä, koska en edes pientä hetkeä halua olla surullinen jos tulee tyttölupaus :) molemmat siis ovat tervetulleita, mutta jostain syystä kaipaan poikaa. :D kuulostan varmaan ihan kauhealta ihmiseltä.


E ja 16+0.
 
MammaLa Mahtavaa kuulla kokemuksia noin päin, että lapsi on laitettu aikaisin omaan huoneeseen! Onko ikinä tuon asian suhteen ilmennyt mitään ongelmia, esim just yöheräämisten kanssa? :) Itestä ainakin tuntuu, että muut ihmiset kauhistelee sitä vaihtoehtoa, että ollaan edes mietitty vaihtoehtoa, että esikoinen siirtyisi omaan huoneeseen ennen vauvan tuloa..

eggie Pikaista paranemista teidän lapsoselle! Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Mun mielestä on ainakin ihan inhimillistä, että tulokkaan sukupuolesta nousee joku aavistus ja toive. :) Uskon ite siihen, että ainakin lähes jokaisella käy niin, että odottaa jompaa kumpaa edes hitusen enemmän. Olisin ite varmasti pettynyt, mikäli esikoinen oliskin paljastunut tytöksi. Se poikafiilis oli niin vahva, että hälle oltiin hankittu jo vaikka mitä ennen rakenneultraa. Ja no, nimikin päätettiin jo ennen ensimmäistäkään ultraa.
Tällä kertaa sitten toisinpäin, varmasti tulis edes pieni pettymys, mikäli tää tulokas ei olekaan tyttö :D Sitä on vaan niin asennoitunut siihen, että pääsee osteleen vaaleenpunasia vaatteita, mekkoja ja muita, mitä tuolle pojalle ei oo viittinyt pukea. :) Toivon kyllä, että rakenneultrassa ylipäänsä selviää tulokkaan sukupuoli, ehtii sitten tottua ajatukseen missä tahansa tapauksessa. Rakastettu lapsi tulee varmasti olemaan, olkoon sitten tyttö tai poika.

iopå & 17+6
 
Iopå, meillä on aika iso nojatuoli tuolla kundin huoneessa niin siinä kävin imettämässä ja torkkumassa, kun yösyötöt sitä vaati. En muista koska ne loppui :D , mut vielä nyt syksyllä oli jonkun aikaa aamumaitopullo käytössä klo05-06 välillä, sillä saatiin 2-3 tuntia lisää unta. Eli 8 maissa on lopullinen herätys. Sit jos kundi on ollut kipeenä niin oon nukkunut hänen huoneen lattialla patjalla, vaiks kuulisin kyllä omaankin makkariin jos esim. Oksentais. Pahimmillaan kuulen omaan makkariin, kun kundi kääntää kylkeä ja ihan normilakanat ja sänky on ei mitkään narisevat/superkahisevat tms. Eli herkkäkorvainen/-uninen olen. Ja ihme kyllä kukaan ei oo ees kommentoinut, ainakaan suoraan, et me tehtäis jotenki väärin kun noin pienenä laitettiin omaan huoneeseen. Itse en haluu kyllä kritisoida minkäänlaisia nukkumisratkaisuja, jokaisen pitää löytää ne mitkä itselle ja perheelle parhaiten sopii.

Mun sukupuoli toiveet on ihan päälaellaan, toivoin ekasta tyttöä ja ihan oikeesti olin äärimmäisen pettynyt kun kuulin et poika tulee, taisin jopa tirauttaa itkut... Jälkeenpäin ajateltuna suunnattoman typerää. Nyt toivon toista poikaa, vaiks aluksi ajattelin et tyttö ois kiva. Pienet pojat on vaan niin supersöpöjä :heart: ( ja onhan ne tytötkin :heart: ).

Istukkanäytetulokset saapuivat, normaalit kromosomit - it's a BOY!!! :heart:

MammaLa & Poika 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia MammaLa ja onnittelut pojasta :)!! On varmaan huojentunut olo? saitteko tulokset postissa/puhelimitse?

Mä mietin et MIKÄ IHME sitä down-riskiä nostaa, vaikka kaikki onkin kunnossa? Turhaa huolta vaan aiheuttaa nuo väärät hälytykset!

Mä vielä jännitän meidän vauvan puolesta, kun riski on 1:260. Kuulemma edes rakenneultrassa downia ei välttämättä havaita, joten on mahdollista että down-vauva menee "seulasta lävitse". On kieltämättä vienyt iloa tästä raskaudesta tää murehtiminen, vaikka pitäisi olla tyytyväinen että ei jääty kuitenkaan kiinni seulassa.

Babymama & pikku-papunen 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Baby-mama Tulokset tuli tänään postissa. Meillä riskiä nosti veriseulassa toinen niistä mitatuista istukkahormoneista, joka oli tosi alhainen. Toisaalta hyvä että seulotaan mutta ns. turhassa hälytyksessä aiheuttaahan se huoltakin. Ja vaikka otetaan isolla otoksella niin Downeja jää saamatta kiinni 20% (Naistenklinikan kätilön mukaan). Eli jos ois tiheämpi seula niin Downeja tai muita kromosomihäiriöitä jäisi tunnistamatta varmaan vieläkin enemmän. Onneksi teilläkin riskiluku ei ole tuota pienempi, mutta en kyllä vähättele huolta/murhetta mitä tuo aiheuttaa - hali.

Itseä hieman vielä huolestuttaa toi yksi matala arvo, josta sanottiin ettei ole syytä huoleen, mutta joidenkin tutkimusten mukasn aiheuttaa mm. alhaista painon kehitystä koko raskauden ajan, keskenmenon / kohtukuoleman mahdollisuutta ja raskausmyrkytystä. Mutta ehkei pidä turhia murehtia, murehditaan sit jos on aihetta.
 
Onnea MammaLa :heart:
Mun kaverin kaverillahan kävi niin, ettei hälyttänyt missään seulassa ja riskilukukin oli jotain 1:17000 mutta kuitenkin oli vauvalla down. Eihän noista koskaan tiedä. Ja voi olla vaikka mitä kaikkea muutakin, mikä selviää vasta syntyessä tai jopa myöhemminkin.
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Jatkanpas omien tuntemuksien parissa... Täällä on täysi höyry päällä noiden puhtaiden kromosomitutkimusten jälkeen. Parit äitiysvaatteet ja bola tuli hankittua. Aika kivoja noi uudet Mamalicious kevätvaatteet. Lisäksi illalla selailin vielä poikien nimiä, ja merkkasin ylös kivoja. :LOL: Ilmeisesti myös eilinen vyöhyketerapia yhdistettynä noihin aiempiin hyviin uutisiin rentouttivat mieltä ja nyt on ekaa kertaa sellainen fiilis, että tästä raskaudesta nauttii :heart:

Mites muut miten voitte? Mikä ajatuksia synnytys herättää, vai onko vielä liian aikaista miettiä?

MammaLa & Poika 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Synnytystä on toki tullut jo vähän mietittyä, lähinnä sitä että toivoisin kovasti että tämä kakkonen ei menisi ainakaan paljon yli (esikoinen syntyi 41+1) ja että synnytys käynnistyisi nopeammin ja menisi nopeammin muutenkin. Itsellä oli siis kivuliaita supistuksia useamman vuorokauden, ennen kuin kohdunsuu alkoi edes aueta. Eli toivon kovasti, että tämä vauva syntyis ennen juhannusta :) LA 15.6.

Nyt 18+5 jo ja liikkeitä tuntuu vähän väliä, rakenneultra on vasta 29.1. eli aika myöhään mun mielestä. Mutta ei auta kuin odotella. Ei ole oikeastaan oloa suuntaan tai toiseen, tavallaan toivon toista tyttöä, toisaalta poikakin olisi kyllä kiva - mutta tuntuisi jotenkin tosi vieraalta ajatukselta tuon tytön jälkeen. Ja aina sitä tietysti vähän pelkää, että jos paljastuukin vielä jotain vakavampaa vikaa lapsesta...

Meillä esikoinen on alkanut valvoa iltaisin. Nukkuu päikkärit hoidossa ja sitten ei illalla kauheasti väsyttäis. Ja tutista luopuminen teki sen, että ei haluaisi nukkumaan, vaikka ennen nukahti itsekseen helposti ja nopeasti aina klo 20:30. Nyt huudellaan äitiä ja vettä ja pissalle jne. Ja monena iltana istun sitten vieressä odottelemassa, että tyttö nukahtais. Eilen nukahdin sitten itsekin vissiin puoleksi tunniksi tytön säkkituoliin :D Mutta olisi kyllä kiva, kun saisi tuon taaperon unille viimeistään yhdeksään mennessä että jäis hetki omaakin aikaa...

Itse ostin H&M:n alesta parit tällaiset kapeat puulivillahousut/chinot hintaan 10€ kpl, eli halvat oli. Tämä varmaan on meidän vika vauva, joten en viitsi hirveästi ostella äitiysvaatteita - kun ne on kuitenkin niin vähän aikaa käytössä. Sitten taas kun olen omissa mitoissa takaisin... Tosin enempi tulee kyllä nykyään shoppailtua lapsille. Vauvallekin ostin jo lindexin alesta yhden bodyn :D Enempää en ostele, ennen kuin tiedän kumpi on tulossa.
 
Moikka moi!

Mä en ole ostanut vielä vauvalle mitään, paitsi pienet vihreät villasukat. Ahdistaa vielä epätietoisuus vauvan terveydestä, niin en ole päässyt kauheasti iloitsemaan raskaudesta :( Mä yritin jutella neuvolassa tästä, mut th ei oikein ymmärtänyt mun huolta. No, rakenneultraan "enää" kolme viikkoa..

Mä ostin kuitenkin itselleni tällaisen tukiliivin, juuri eilen saapui postissa. Olisipa joku kertonut jo edellisellä kerralla näistä, niin olisin ehkä säästynyt tältä röllövatsalta (ainakin osittain) ;). Näitä käytetään maailmalla ihan yleisesti synnytyksen jälkeen, vaan ei Suomessa.. tiedä sitten miksi? Mut mulle ainakin tulee tarpeeseen! Viime kerralla mahani kasvoi niin suureksi, että olin loppuvaiheessa ehkä hieman koominen näky :)

Synnytyksestä vielä, et mul on pieni kutina että tämä synnytys päätyy sektioon kuten edellinenkin. Olen valmis yrittämään alateitse synnytystä, mut jokin vaisto kertoo et se ei ehkä tule onnistumaan! En tiedä miksi, on vain sellainen tunne. No, mut se nähään sit ens kesänä :) Kunpa tämä pieni vipeltäjä olisi vain terve, se on ainoa asia mitä haluan.. Edes sukupuoli ei kiinnosta enää!

Nyt on taas liikkeet vahvistuneet. Mukava varsinkin illalla/aamulla kun masussa oikein jyllää.. ulospäin eivät kuitenkaan vielä tunnu.

rv 17+1
 
Baby-mama, toivottavasti kolme viikkoa menee nopeasti ja saat hieman mielenrauhaa tuolta ultrasta. Epätietoisuus on niiiiin inhottavaa.

Itsellä oli jo edellisen raskauden jälkeen käytössä nämä vermeet:
Shrinkx Hips: Shrink Your Hips After Baby Quickly and Easily
https://bellybandit.com/

Ja palauduin täysin samoihin mittoihin kuin olin ennen raskautta. Painoa raskaudessa tuli se +18kg, josta synnärille jäi vain 8kg. Loput lähti osin imettämällä ja oisko viimeiset 5kg täytynyt laihduttaa. Otin sitten Jutan Fitfarm kuurin siihen loppuun. Se kyl täytyy todeta, et noi ei ollut mitenkään kauheen miellyttäviä päälle, mut mulle kroppa on tärkee ja vähän sen eteen voi kärsiäkin. :LOL:

MammaLa 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
MammaLa ihania ja yllättäen jopa hyvännäköisiä vartalon "muotoilijoita" tuolla B.D.A -sivulla. Suomalaisilla sivuilla olen törmännyt vain perus nudenvärisiin malleihin :) Tosin eipä sillä ulkonäöllä ole väliä vaan lopputuloksella. Pakko mainita, et nää housut näyttää aiva ÄLY mukavilta! Raasisikohan tilata ;)..

Kysyisin tuosta Shrinkx Hipsistä.. toimiiko se todella? Voiko se oikeasti palauttaa lantiota pienemmäksi?

Mulla oli viime raskaudessa jo siis raskausajan tukivyö, joka oli TODELLA mainio kannattelemaan painavaa vatsaa, mutta laiskuuttani lopetin sen käytön... se oli jotenkin niin vaivalloinen, mukamas! :)

Entä mitä mieltä noista perus-kankaisista masutuubeista? Onko niistä mitään hyötyä jo raskausaikana vai ovatko vain pelkkä trendikäs asuste?

rv17+2
 
Baby-mama, oon katsellu samoja housuja ja ne näyttää kyl tosi kivoille, ois varmaan aika miellyttävät päällä etenki kesällä. Päädyin tilaamaan tuon Belly Bandit BFF:n Suomesta Pepino-nimisestä verkkokaupasta. Mä taidan tilata lisäksi tuon sun ehdottaman tukiliivin näyttää vähän ehkä pehmeämmälle kuin noi BellyBanditit.

Mä luulen et toi lantionpienentäjä toimi mulla sillä mun lantionympärys oli reilut 100cm synnytyksen jälkeen ja sit n. 6kk:n jälkeen kun oli kilot pois ja käyttänyt tota niin takas sen 91cm. Toki tuolla lantiolla oli läskiäkin välissä ;) - tosin toi shrinkx kun kiristetään lantiolle niin perse on kyl tosi sexyn näköinen kun vyön ylä- että alapuolelta tursottaa :LOL: Mä koin noi masutuubit vaan paidan jatkoksi, enkä niinkään tukivaatteeksi.
 
Viimeksi muokattu:
eggie: Pikaista paranemista lapselle. Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Mulla on edelleen jotenkin hyvin vahva tyttöolo. No mutta se nähdään parin viikon päästä, että onko mun olot oikeessa vai ihan päin honkia. :D
Mutta meille on ns. ihan sama kumpi tuolta tulee, kunhan on terve.

Mulla ei synnytys herätä vielä mitään kummempia ajatuksia. Toki toivon, että ois suht samanlainen kuin esikoisen synnytys, mutta niin. Siihenkään ei voi itse kumminkaan vaikuttaa hirveästi, tai no oikeestaan ollenkaan.
Tosin toivon, että ei menis niin paljoa yli kuin esikoinen (41+2), mutta ei oikeen muuta sinänsä.

Täällä alotellaan toi potkiminen + muu mukava juuti silloin kun äiti ois menossa nukkumaan, ja sepäs on mukavaa kun sit ei saa enää unta vähään aikaan. Masun läpi ei vielä potkut tunnu, mutta itse ne tunnen kyllä todella hyvin.

Susanna#1 & Pupunen 18+6
 
MammaLa Ihanaa että teillä tuli positiivisia uutisia! Onnea kovasti pojasta :)

Meillä on myös kaveripiirissä yks pariskunta, joilla on down-tyttö. Koko raskausajan heille kyllä toitotettiin, että ihan mallikelpoinen lapsonen tulossa, kaiken piti olla normaalisti ja downista ei tietoakaan. Ennen kuin tyttö syntyi.

Synnytys ei aiheuta vielä mitään suuria ajatuksia, lähinnä sitä vaan miettii silloin tuota esikoisen syntymää ja niitä asioita, joiden toivoo tällä kertaa menevän mukavammin. Viime kerralla ei iskenyt sitä kuuluisaa "synny jo!!!!"-fiilistä, vaikka esikoinen syntyikin 40+5. Toivon kyllä, että synnytystä ei tarvis lähteä käynnistään.

Vauvan potkuja on tuntunut jo jokunen viikko, kyllä sitä on huomannut kuinka ne taas vaan vahvistuu. Mieskin on jo ensimmäiset vauvan liikkeet päässyt bongaileen :)

Viime päivät on mennyt sujuvasti miettien hankintoja. Uusi sänky pitäis hommata, mietinnässä onkin, että hankitaanko toinenkin pinnasänky vai onko esikoisen jo aika siirtyä lastensänkyyn.. Tuo tosin on niin kova pyörimään unissaan, että ajatus lapsesta eri huoneessa, lastensängyssä järkyttää. Onneks on vielä aikaa mietiskellä. Myös uusia vaunuja/rattaita ollaan pohdittu ja vertailtu. Jotkut tuplat olis tarkotus hankkia, mutta vielä ei mitään ehdotonta suosikkia ole löytynyt..

Eipä tässä muuta, rakenneultraa odotellessa :)

iopå & 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Iopå - mekin pelättiin tuota, että siirryttäessä pinniksestä lastensänkyyn kundi tippuisi sängystä, mutta hankittiin toi Muuramen Jolla ja siihen se lisälaita, ei ole tippunut, enkä usko et ois tippunut vaikka lisälaitaa ei olisikaan. Mä luulen, et kun osuu pyöriessään noihin reunoihin niin ei sit niitä vasten lähde unissaan puskemaan.

Tästä tulikin mieleen, et miten teidän noin 2-vuotiaat nukkuvat? Meillä on silloin tällöin öitä, et nukkuu hyvin, mut 99,5% öistä menee huonosti tai todella huonosti. Mitään vinkkejä miten näitä saisi rauhoitettua? Meillä yöllä ei ole mitään palveluita enkä nouse kitinöistä pois omasta sängystäkään, huutelen vain et nyt nukutaan shhhhh. Sit jos tulee isompi huuto niin käyn katsomassa, et mikä hätänä.

Nonni, nyt gradun kimppuun! Että saadaan valmista ennen kesää...

MammaLa & Poika 15+4
 
Heippa, saako liittyä menoon mukaan? :) Meillä 1v 9kk ikäinen vauhdikas ja temperamenttinen poika kotosalla ja nyt uutta pikkuista odotellaan heinäkuussa saapuvaksi, jos kaikki menee hyvin. <3 La siis 25.7. :)

Mammala täytyy heti kommentoida, että huonosti täälläkin nukutaan..:( Meillä pojalla on paljon ruoka-aineallergioita ja refluksia. Herätään 1-4 kertaa yössä, milloin valvotaan, milloin itketään.. Pahimmillaan menee hereillä useampi tunti keskellä yötä.. Onko teillä muilla allergisia/refluksikkoja?

Noh, odotan että seuraava on vähintään yhtä vaativa niin pessimisti ei pety. :D

Melissa & 13+5
 
MammaLa Kiitos vastauksesta! Päätettiin nyt sitten hankkia poikaselle ihan se lastensänky, tuolla se odottaa kasaamista. Turvaudun siihen vaihtoehtoon, että jos esikoinen alkaa nukkua huonosti uudessa sängyssä esim. vauvan synnyttyä, niin voihan hän sitten nukkua pinnasängyssä ja vauvan voi nukuttaa äitiyspakkauksen laatikkoon tai kovaan vaunukoppaan. :)

Meidän esikoinen on ollut hirmu helppo tapaus kokoaika, sen takia vähän jännittää jo että millainen tää tuleva vauva mahtaa olla..

Blaah, vieläkään ei olla uutta äitiyspakkausta julkistettu, haluaisin nähdä miltä se tänä vuonna näyttää! Ollaan kyllä päädytty siihen, että tällä kertaa otetaan äitiyspakkaus rahana, ensimmäiseltä kun on tallessa kaikki tarvittava.

iopå & 19+1
 
Moi kaikki!

Pakko tulla hehkuttamaan, kun tunnen nykyään vauvan potkut niin hyvin :) Ihanaa baby sambaa masussa vähän väliä!

Iopå: me odotetaan innolla äitiyspakkausta, edellisestä kerrasta on jo niin kauan että jäljellä ei ole paljon mitään :D. Seuraava neuvola on kuukauden päästä eli muistaakseni 24.2. tms, teemme silloin kelahakemukset.. eli siitä varmaan jo parin viikon päästä paketti on meikäläisellä :rolleyes:

rv17+6
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Esikoisten nukkumisesta, meillä 2v 2kk tyttö nukkuu enimmäkseen hyvin. Herää usein aamuyöstä ja tulee itse viereen, tai herää itkien jolloin käyn hakemassa. Mutta yleensä siis herää vain kerran yöllä, ei ihan joka yö, ja nukahtaa lähes heti uudestaan kun pääsee meidän väliin.

Meillä ei muuten lastensänkyyn siirtyminen vaikuttanut nukkumisiin mitenkään, ei ole pudonnut sängystä eikä lähde sieltä vaeltelemaan muuten kuin herätessään tulee meidän makkariin. Nukkunut omassa huoneessa 1-vuotiaasta asti ja 2v synttäreiden aikaan sai tuon lastensängyn. Meillä muuten se ikean metallinen jatkettava, jossa myös on aika hyvät reunat kun on lyhimmillään :)

Sen sijaan tutin poisjättäminen vuoden vaihteessa teki sen, että nyt on tän kuukauden verran ollut taas ihan nukutettava. Ei haluaisi ollenkaan nukkumaan ja valvoisi sängyssään vielä höpöttelemässä ja laulelemassa vaikka kuinka kauan. Ja itkee ja ulvoo, jos vanhempi lähtee pois viereltä... Tutin kanssa siis nukahti hyvillä mielin ihan itsekseen ja aina tosi nopeasti (oli muuten helppoa!) Päikkärit ei myöskään oikein onnistu enää kotona, päivähoidossa nukkuu kyllä mutta sielläkin nukahtaminen kestää kuulemma. Eli nyt meillä mennään nukkumaan vasta 21-21.30 välillä, huoh, kiva olisi kun vähän aikaistuisi taas toi nukkuma-aika. Jos ei ole nukkunut päikkäreitä, niin silloin toki nukahtaa suht helposti jo klo 20.

Meitä ei sinänsä haittaa tuo meidän sänkyyn tulo, kun kuitenkin nukahtaa omaan sänkyynsä ja enimmäkseen nukkuu siellä. Ja on onneksi leveä 180cm sänky joten kaikki mahdutaan mukavasti :) Jatkossa en sitten tiedä, kai me nukutaan kaikki neljä sit vierekkäin. Laitan pinnasängyn varmaankin taas sivuvaunuksi tuohon meidän oman sängyn kylkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Melissa tervetuloa! Meillä ei oo huomattu mitään allergioita tai refluksia, eli kätisee öisin muista syistä. Oisko hoidonaloittaminen mikä tekee tän tms. Toivottavasti 'pääsette' tällä toisella kerralla helpommalla. :)

Iopå, olihan meillä muuten ekoina öinä tuossa lattialla sängynvieressä pehmusteena peitto (vaikka en kyl oikeesti osannut pelätä et tippuu, mies ehkä enemmänkin), jos ois jotenki saanut itsensä tuolta sängystä kammettua laitojen yli. Taitavimmat taitaa onnistua myös näissä ;)

Itsekin odotan äitiyspakkauksen kuvia, vaiks alustavasti oon päättänyt ettei sitä oteta, kun kaikki on tallessa tuosta ekasta. Mut jos siellä on jotain superkivoja juttuja niin ehkä mä sit otankin sen :) - tosin shoppailin Marimekon alesta pieniä bodyja ja potkareita sekä sukkia (joo ei ois kyl tarvinnut...), mut oli niin ihania. Ja päätin, et jos jotain menee pieleen niin tuttavapiirissä on tulossa 7 vauvaa kesällä, et jaan sit lahjoja sinne :)
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
MammaLa kiitos paljon!:) Esikoisen kanssa tuli tänne kirjoiteltua, nyt aattelin ettei varmaan tule kirjoiteltua, mut sitten mieli muuttui.. Niin kuin monessa muussakin suhteessa tässä raskaudessa, tuntuu et vähän heittelee mielihalut. :D Toivottavasti teillä yöt helpottaa pian ja syy olisi se hoidon aloittaminen eli ohimenevä juttu. :) Onko teijän hulinat pitkään jatkunut?

Minkä ikäisiä teijän esikoiset on? Lueskelin jonkun verran taaksepäin, mutta en ehtinyt kaikkia sivuja läpi käydä.. Entä millaisia toiveita teillä on lapsiluvusta? Meillä miehen mielestä kaksi riittäisi oikein hyvin, mutta katsellaan.. :p Jos on samanlainen sairastelija kun poika niin voi olla hyvin, että mullekin riittäisi. Tosin aika kultaa muistot hyvin pian. :D

Täälläkin odotellaan äitiyspakkauksen kuvia, mut voi olla että jää ottamatta.. Tosin rahallinen korvaus ei suhteessa iso ole, mutta ei esikoisenkaan kohdalla tullu hirveästi niitä vaatteita loppujen lopuksi sitten käytettyä..
 
baby-mama Iik, eli ihan pian saatte jo oman pakkauksen! Onko mitään toivomuksia sen suhteen, että tuleeko se 2012-2013 vai ihan tää uus salamyhkäinen? :) Se tunne oli niin huikee, kun sai viime kerralla sen pakkauksen kotiin ja pääsi avaamaan sen ensimmäisen kerran, ihan vaan sen takia tekis mieli ottaa pakkaus, mutta ehkä järkevämpää ottaa järki mukaan..

MammaLa Mäkin oon tässä lohdutellut itteäni, et voihan sitä sitten sängyn viereen laittaa vaikka patjan, jos rauhottais vähän omaa mieltä.. No, vielä on poikasella aikaa kasvaa! En vaan ite malttais odottaa et päästään kokoomaan tuo uus sänky!
Voi mäkin haluaisin ostella niitä pikkusia vaatteita jo. Ehkä sitten ultran jälkeen, josko tulokas paljastais sukupuolensa :) Tosin onneks on vielä kaikki poikasen vanhat pikkuvauvavaatteet tallella, kun en oo raaskinut yhdestäkään luopua :D

Melissa84 Meidän esikoinen on 8kk, ikäeroa tulossa siis 1v 1kk. :) Ainakin vielä ajatuksissa on iso perhe, ehkä 4 lasta..? Mies ei tosin ole ihan samoilla linjoilla, mutta katsellaan mitä elämä meille suo!

Mitä kaikkea teiltä löytyy ostoslistalta tulokasta varten?
 

Yhteistyössä