Pikkujuttu mutta mua harmittaa silti tää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on molempien lasten nimipäivät ihan lähekkäin ja olen pitänyt lapsille sitten yhteiset nimpparikemut joka vuosi. Ei mitään ihmeellistä, kutsuttu on aina mummut ja papat, kummit ja tädit ja sedät. Ei siis isompaa kuin, että kakkua ja kahvia.

Ja taas kuulin veljeni sanoneen saman jutun avovaimolleen eli ei sinne mitään tarvi viedä, kun ne on vaan nimpparit. Ja että ei meillekään lapsena pidetty mitään nimppareita.

Joo minä en pidä niitä sen takia, että jotain pitäisi tuoda meidän lapsille tai että pitäisi tuoda jotain hienoja lahjoja. Minä pidän ne, koska minusta on ihanaa järjestää lapsille sellaiset ja onko tässä maailmassa sitten liikaa juhlia? Eikö tätä arkea ole muutenkin ihan riittämiin niin kai sitä saa piristää pikkuisilla kemuilla, jos tahtoo.

Ja mikä juttu tuo on, että ei meillekään lapsena pidetty nimppareita. Mitä sitten saa juhlia? Jos meillä ei olisi ollut synttäreitä niin enkö minä saisi pitää niitä omille lapsilleni?

Veljeni on syntynyt joulukuun lopussa eikä osta koskaan kummipojalleen jouluna kuin yhden lahjan, ei erikseen synttärilahjaa, koska hänkään ei saanut erikseen mitään synttärilahjoja kuulemma. Kummipoika siis syntynyt myös joulunalla, tosin joulukuun alussa.

Eikö ole aika lapsellista ja typerää, että aikuinen vetoaa tuollaisiin juttuihin?

Ja onko oikeesti ihan kauhean syntistä järjestää lapsilleen nimpparit?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saa järjestää, mut jotenkin tuolta sun tekstis rivien välistä voi lukea, että lahja pitää tuoda sit kans. Ja pojalle synttärilahja ja joululahja erikseen.

Ei siellä rivien välissä lue, että pitää tuoda lahja. Minua vain harmittaa, että pitää aina joka vuosi ääneen kommentoida sitä, että on typerää pitää nimpparit kun niitä ei veljeni mukaan kuulu juhlia.

Ja tuo veljeni kummipoika ei ole minun lapseni siis. Minusta on vain vuosien mittaan ollut aina kurja sivusta seurata, kun vetoaa siihen, että hänkään ei saanut niin ei hän sitten suo sitä iloa toisellekaan. Minusta outoa. Itse ostan ihan antamisen ilosta omille kummilapsilleni lahjat, en pakosta.

Kyllä mäkin tytölle nimpparikaakun väänsin tytön ekoilla nimppareilla ja teen toki jatkossakin. :) Ei me tosin sen kummemmin ketään pyydetty käymään, mutta jos paikalle sattuivat tupsahtamaan niin kakkua tarjottiin. Sama se oli silloin kun itse olen muksu, eli että ainakin kakku oli tai ns "räpsäys". Omalta perheelta sain sitten aina jotain pientä lahjaksi. Mutta juu, kyllä mun mielestä kannattaa käyttää kaikki käyvät tilanteet hyväksi, jotta saapi kakkua. :D :p

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Ei siellä rivien välissä lue, että pitää tuoda lahja. Minua vain harmittaa, että pitää aina joka vuosi ääneen kommentoida sitä, että on typerää pitää nimpparit kun niitä ei veljeni mukaan kuulu juhlia.

Ei siellä rivien välissä myöskään lue, että veljesi niitä juhlia olisi kommentoinut typeriksi, mutta kuitenkin se vissiin olisi sieltä pitänyt osata lukea?

Kirjoitit:
eli ei sinne mitään tarvi viedä, kun ne on vaan nimpparit. Ja että ei meillekään lapsena pidetty mitään nimppareita.

Eli veljesi kommentoi sitä, ettei hänen mielestään nimppareina tarvitse lahjaa, ja että teillä ei juhlittu nimipäiviä pienenä.
Et tuossa mun mielestä missään erikseen mainitse sitä, että hän juhlimista/kahvittelua olisi kommentoinut mitenkään?

kukin tyylillään. veljestäs se on outoa sinusta veljesi kommentointi on outoa. minusta jokainen saa mielipiteensä sanoa. sä teet miten teet miksi veljesi ei saa tehdä kuten itse tahtoo. hänellä on omat periaatteensa. en ymmärrä mikä sinä olet arvostelemaan sitten hänen tapaansa.

Pointtini oli siis se, että jos minut on kutsuttu jonnekin juhliin - oli ne mitkä kissanristiäiset tahansa - niin en minä kuuluta joka vuosi juhlien järjestäjälle, että tämä on niin turhaa.

Eli kukin pitäköön mielipiteensä, mutta minusta vain on loukkaavaa aina kuulla siitä, että sellaisia ei pitäisi järjestää. Inhottavaksi asian tekee se, että sitten kun he ovat täällä niin on itsellä typerä olo, että "tulitte sitten kuitenkin vaikka ei nämä teitä kiinnostakaan".

Mun nimppareita on juhlittu kun olin pieni ja minun äitini osti aina nimmparilahjan ja oli kaakkua ja piparia :p

Noh nyt hän jatkaa samaa perinnettä mun lapsille eli ostaa aina nimmparilahjan ja tuo sen nimipäivänä ja silloin kahvitellaan ja herkutellaan =) lahja on jotain pientä mutta erityisen mielekästä saajalleen esim. kutoo nukelle villatakin tai myssyn taikka tuo jonkun aivan ihanan pienen pehmonallen tai vastaavasti pienen auton tuolle rämäpää kuopukselle (tyttö sekin niinkuin esikkokin :D )

Joten ajatus tärkein niinkuin muissakin juhlissa =)

Ja mun mielestä on todella typerää isolta ihmiseltä (ap:n veljeltä ) kostaa kokemaansa vääryyttä ja jatkaa siten pahanmielen tuottamista toiselle :kieh: luulis hänen jos kenen tajuavan kuinka kurjalta tuntuu jäädä paitsi synttärilahjaa siitä syystä että on syntyny "värään vuodenaikaan" :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Pointtini oli siis se, että jos minut on kutsuttu jonnekin juhliin - oli ne mitkä kissanristiäiset tahansa - niin en minä kuuluta joka vuosi juhlien järjestäjälle, että tämä on niin turhaa.

Eli kukin pitäköön mielipiteensä, mutta minusta vain on loukkaavaa aina kuulla siitä, että sellaisia ei pitäisi järjestää. Inhottavaksi asian tekee se, että sitten kun he ovat täällä niin on itsellä typerä olo, että "tulitte sitten kuitenkin vaikka ei nämä teitä kiinnostakaan".

no eihän sun ole pakko kutsua heitä ja kai heillä kiinnostaa kun kuitenkin tulevat.

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Mun nimppareita on juhlittu kun olin pieni ja minun äitini osti aina nimmparilahjan ja oli kaakkua ja piparia :p

Noh nyt hän jatkaa samaa perinnettä mun lapsille eli ostaa aina nimmparilahjan ja tuo sen nimipäivänä ja silloin kahvitellaan ja herkutellaan =) lahja on jotain pientä mutta erityisen mielekästä saajalleen esim. kutoo nukelle villatakin tai myssyn taikka tuo jonkun aivan ihanan pienen pehmonallen tai vastaavasti pienen auton tuolle rämäpää kuopukselle (tyttö sekin niinkuin esikkokin :D )

Joten ajatus tärkein niinkuin muissakin juhlissa =)

Ja mun mielestä on todella typerää isolta ihmiseltä (ap:n veljeltä ) kostaa kokemaansa vääryyttä ja jatkaa siten pahanmielen tuottamista toiselle :kieh: luulis hänen jos kenen tajuavan kuinka kurjalta tuntuu jäädä paitsi synttärilahjaa siitä syystä että on syntyny "värään vuodenaikaan" :headwall:

Nimenomaan, tuo minustakin on kurjaa. Miksi tahtoo toiselle saman pahan mielen mikä itsellään on.

Ja sitäpaitsi kyllä veljelläni oli ihan yhtälailla kaverisynttäreitä lapsena ja hän sai synttärilahjoja. Ei ole mitenkään paitsiossa ollut. Ehkäsellaista on ääneen puhuttu, että ne synttärit talloontuu joulun jalkoihin, mutta enemmänkin se on ollut puhetta ja kuitenkin on silti ollut ne synttärit. Olen itse muutaman vuoden vanhempi ja muistan kyllä hänen synttärinsä.

Yhteistyössä