pikkujoulut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas mentiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas mentiin

Vieras
-Olishan se ihan kiva lähteä tänään baariinkin kun ei oo kummallakaan lapsiakaan kotona
-Niin....
-paitsi että eipä siellä tee oikein mitään kun ei mulla oo paljon rahaakaan
-niin, ei sinne sit kannata lähteä kyllä
...............................................................(n. 15 min)
-viittisitsä rullata mun kauluspaidasta kissankarvat pois?
-TÄH? minne sä sitä tarttet nyt, kesken lauantai-illan?
-no mä olen menossa sinne osaston pikkujouluihin! Oonhan mä sanonu tästä ajat sitte...
-???? en mä tiennyt että tänäkin viikonloppuna on jotkut pikkujoulut, vastahan teillä jotkut viime viikonloppuna oli?

Okei, eli siis....koska mulla ei ole rahaa, minut voi jättää odottelemaan keskenäni toisen kotiin, jonne olin luullut tulevani viettämään yhteistä viikonloppua?
Miksi me olemme "me" silloin kun pitäisi viedä lapsia Linnanmäelle tai viettää syntymäpäiviä lapsille mutta mihinkään firman tilaisuuteen minua ei voi ottaa mukaan? Silloin "meistä" tulee "sinä" ja "minä", erilliset yksiköt. Vaikka minä lasken joka pennin että saan korvaukset riittämään ruokaan ja muihin kuluihin, voi hän lähteä samaan aikaan kuitenkin syytämään rahaa baariin? Onko tämä nyt ihan ok? Ei voinut firman tilaisuuden jälkeen liittyä minun seuraaani baarissa? Ei, minua ei oteta mukaan.
Olen varmaan tullut joskus informoiduksi tästäkin kissanristiäisestä tyyliin "Marraskuussa on osaston pikkujoulut sitten", muttei minulle lähiaikoina ole mitään päivämääriä ilmoiteltu...

Joten, tässä istun nyt sitten yksin, mies pukeutui ja häipyi ovesta kai pihalle kun ei asunnossakaan enään näy..Enkä tiedä monelta tulee. Eipä tuo sanonut mitään.

Ehkpä minä olenkin vain turhan vaativainen, hullu ämmä, jonka voikin jättää joka helvetin kissanristiäisen takia yksin. Miten hitossa minä taas luulin olevanikan parempaa seuraa kuin työkaverit? Mikä idiootti....

Muilla vastaavia kokemuksia sikailevista tyttö- tai poikaystävistä?

Meidän firman pikkujouluissa kertaakaan siipat mukana.Ihmettä minusta.Siinä näki yhtä sun toista laivan lähestyessä Tallinnan satamaa.Jatkoasioista ei ole tietoa.Senverran kuitenkin että naimisissaolevatkin unohtivat olevan naimisissa.

Joo ei meilläkään firman pikkujouluihin tuoda siippoja. Hyvä, että on varaa tarjota työporukalle ruokaa ja juomaa. Työpaikkojen perhepikkujoulut ovat mennyttä aikaa.

En usko, että kukaan naimisissaoleva unohtaa olevansa naimisissa. Avioliitosta tulee vaan toisinaan merkityksetön sivuseikka.

Alkuperäinen kirjoittaja taas mentiin:
-Olishan se ihan kiva lähteä tänään baariinkin kun ei oo kummallakaan lapsiakaan kotona
-Niin....
-paitsi että eipä siellä tee oikein mitään kun ei mulla oo paljon rahaakaan
-niin, ei sinne sit kannata lähteä kyllä
...............................................................(n. 15 min)
-viittisitsä rullata mun kauluspaidasta kissankarvat pois?
-TÄH? minne sä sitä tarttet nyt, kesken lauantai-illan?
-no mä olen menossa sinne osaston pikkujouluihin! Oonhan mä sanonu tästä ajat sitte...
-???? en mä tiennyt että tänäkin viikonloppuna on jotkut pikkujoulut, vastahan teillä jotkut viime viikonloppuna oli?

Okei, eli siis....koska mulla ei ole rahaa, minut voi jättää odottelemaan keskenäni toisen kotiin, jonne olin luullut tulevani viettämään yhteistä viikonloppua?
Miksi me olemme "me" silloin kun pitäisi viedä lapsia Linnanmäelle tai viettää syntymäpäiviä lapsille mutta mihinkään firman tilaisuuteen minua ei voi ottaa mukaan? Silloin "meistä" tulee "sinä" ja "minä", erilliset yksiköt. Vaikka minä lasken joka pennin että saan korvaukset riittämään ruokaan ja muihin kuluihin, voi hän lähteä samaan aikaan kuitenkin syytämään rahaa baariin? Onko tämä nyt ihan ok? Ei voinut firman tilaisuuden jälkeen liittyä minun seuraaani baarissa? Ei, minua ei oteta mukaan.
Olen varmaan tullut joskus informoiduksi tästäkin kissanristiäisestä tyyliin "Marraskuussa on osaston pikkujoulut sitten", muttei minulle lähiaikoina ole mitään päivämääriä ilmoiteltu...

Joten, tässä istun nyt sitten yksin, mies pukeutui ja häipyi ovesta kai pihalle kun ei asunnossakaan enään näy..Enkä tiedä monelta tulee. Eipä tuo sanonut mitään.

Ehkpä minä olenkin vain turhan vaativainen, hullu ämmä, jonka voikin jättää joka helvetin kissanristiäisen takia yksin. Miten hitossa minä taas luulin olevanikan parempaa seuraa kuin työkaverit? Mikä idiootti....

Sitä saa mihin suostuu ja mitä tilaa. Eli nyt kissa pöydälle. Kyllähän tuollaisista sitä paitsi pitää muistuttaa viikollakin, eikä vain kadota lauantaina kuin pieru saharaan ja vedota että syyskuun ekalla viikolla ilmoitti asiasta.

Huh-huijaa. Hiukka asennetta, siis erilaista sellaista! Nyt on marttyyriasenne pinnalla. En nyt oikeasti ymmärrä, että mikä on ongelma, miksi mies ei olisi saanaut mennä pikkujouluihin vaikka sinä et baariin päässyt, syystä ja toisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja taas mentiin:

En mä nyt tiedä, onko sikailua jos menee osaston pikkujouluihin työkavereiden kanssa. Informaatiokatkos tuossa on ihan selvästi ollut, liekö joku syy miksei viitsi muistuttaa että ne pikkujoulut on tällä viikolla sitten...

On tuossa joskus mennyt herne nenään, kun ei ole mahdutettu aveccia poikaystävän saamaan hääkutsuun... Mutta näin jälkikäteen on helppo sanoa, että mitä olisin siellä tehnytkään, kun en tuntenut (enkä tänäkään päivänä tunne) hääparia.

Ei kaikkien firmojen pikkujouluissa ole siipat mukana. Itseäni ei ainakaan haittaisi pätkääkään, jos mies sanoisi lähtevänsä työporukan tai vaikka kavereidensa kanssa juhlimaan pikkujouluja.

Pitää olla sentäs jonkinlainen vapaus tuossa parisuhteessakin, että ei tarvitse kaikissa pippaloissa yhdessä käydä, vaan voi myös "yksinkin" liikkua.

En tajua, miksi tuosta nyt pitäisi pahastua tai suuttua. Itse olen ainakin ollut monissa firman pikkujouluissa, joihin ei ole siis kumppaneita mukaan otettu. Ollaan syöty työporukalla, ja sitten ehkä jatkoille, jos joku on halunnut mennä.

Mielestäni pikkujouluihin mennään ja voi mennä hyvin ilman avo/aviopuolisoa. Niin minäkin teen ja pikkujoulut koskevat meillä ainoastaan työntekijöitä ei siippoja.

Alkuperäinen kuitenkin oli tullut viettämään toisen luo yhteistä viikonloppua ja jäi sinne sitten toisen kotiin yksinään. Se on mielestäni kummallista. Olisihan mies voinut etukäteen sanoa, että on pikkujoulut ja ei ole kotonaan niin toinen ei olis tullut.

Siis itseäni lähinnä ottaisi päähän se vastaavassa tilanteessa turhaan tuleminen toisen luokse ja se ettei siinä vaiheessa toinen kertonut asiaa...

Ei kai pikkujouluissa käyminen ole kiellettyä, mutta tietysti siitä pitää informoida. Minusta AP:n kannattaa sanoa miehelle, että on pahoittanut mielensä, kun mies ei ole etukäteen informoinut asiasta. Vaikka tapahtuma olisi puolen vuoden päästä, mutta jos tiedossa on jo tarkka päivämäärä, niin kalenteriin vaan ylös samantien kaikki menot.

Minusta pikkujouluihin ei voi viedä puolisoa, ellei se ole yrityksessä tapana. Ymmärrän, että puolisonkin kanssa pitää juhlia, mutta välttämättä se firman pikkujoulu ei ole se oikea tapa.

Omalla kohdallani käyn pikkujouluissa vain virallisen osuuden verran eli meillä yleensä yritys tarjoaa teatterissa käynnin, ravintolassa illallinen tms. Sen jälkeen alkaa vapaaehtoinen osuus, johon saa mennä tai olla menemättä ja sen vapaaehtoisen osuuden kukin maksaa itse. Koska en itse juo alkoholia, ei myöskään huvita mennä katsomaan muiden juomista.

Ei firman pikkujouluihin viedä tyttö-/poikaystävää, ellei siitä ole mainittu erikseen että "tänä vuonna kaikki voivat tuoda puolisonsa mukaan". Firman juhlat ovat firman työntekijöille.

Ihmeellistä tuossa on se että sinä luulit teidän viettävän viikonloppua yhdessä, mutta miehellä olikin pikkujoulut. Et kertonut olitteko te sopineet etukäteen että vietätte juuri tuon viikonlopun yhdessä? Vai oletitko sinä että tekisitte niin ja lähdit miehesi luo vähän niinkuin "kutsumatta".

Sinuna minä en jäisi yksin miehen kämpille säälimään itseäni vaan lähtisin joko kotiin hemmottelemaan itseäni tai sitten soittaisin jollekin kaverille ja kysyisin että keksittäiskö jotain kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jussiliina:
Mielestäni pikkujouluihin mennään ja voi mennä hyvin ilman avo/aviopuolisoa. Niin minäkin teen ja pikkujoulut koskevat meillä ainoastaan työntekijöitä ei siippoja.

Alkuperäinen kuitenkin oli tullut viettämään toisen luo yhteistä viikonloppua ja jäi sinne sitten toisen kotiin yksinään. Se on mielestäni kummallista. Olisihan mies voinut etukäteen sanoa, että on pikkujoulut ja ei ole kotonaan niin toinen ei olis tullut.

Siis itseäni lähinnä ottaisi päähän se vastaavassa tilanteessa turhaan tuleminen toisen luokse ja se ettei siinä vaiheessa toinen kertonut asiaa...

Niinpä. Ap olisi varmaan käyttänyt lapsivapaan viikonlopun mielummin vaikka omien ystäviensä kanssa kuin istunut yksin kumppaninsa kotona, jonne tuli luullen että saisi viettää aikaa kumppaninsa kanssa.

Ap. itse kirjoitti että mies oli sanonut hänelle näistä pikkujouluista jo ajat sitten.

Ilmeisesti mies siis luuli, että ap. tiesi hänellä olevan ne pikkujoulut, mutta ap. halusi siitä huolimatta mennä miehen luo.

Eli kysyitkö ap. mieheltä ennen kuin sinne menin, että eihän sulla oo mitään menoa, voinko tulla sinne, vai ilmoititko vain että tulet?

"Ehkpä minä olenkin vain turhan vaativainen, hullu ämmä, jonka voikin jättää joka helvetin kissanristiäisen takia yksin. Miten hitossa minä taas luulin olevanikan parempaa seuraa kuin työkaverit? Mikä idiootti.... "

Et todellakaa ole mikään hullu ämmä! Etkä todellakaan liian vaativa. Mulla sama tilanne, poikaystävä ei ota mua mihinkään mukaan. Viime yönäkin oli kavereidensa kanssa ajelemassa, ja minä vietin jälleen kerran yhden unettoman ja itkuisen yön murehtiessani, että miksei minua voi ikinä ottaa mukaan ja miksi taas piti lähteä poikien kanssa, ja sitten ei edes mitään yhteyttä ota. Huoh. Meinasin jo yöllä laittaa vihaisen viestin ja vihjata vähän, että en jaksa enää tällaista seurustelua. Mutta en sitten laittanut.
Mielestäni normaaliin parisuhteeseen kuuluisi, että tehtäisiin muutakin kuin makoiltaisiin kahdestaan jossain. Olisi kiva tutustua poikaystävän kavereihin, mutta ei hän tätä halua. Seurustelu ja kaverit pitää kuulemma pitää erillään. Joskus vielä sanon hänelle todella pahasti. Heitän kaiken paskan hänen päälleen, samalla tavalla kuin hän on minulle tehnyt.

Jos mun miehelläni on meno jonnekin, keksin taatusti itselleni jotain kivaa, siis jos mua huvittaa.
Joskus huvittaa, joskus ei.
Ymmärrän ap:n jutun, jäädä yksin toisen huusholliin.
Aika katala temppu miesystävältä, tai sitten informaatio katkos.

Ylipäätään jotkut firman ns. pikkujoulut saattavat johtaa pariskunnat koviin riitoihin.
Eikö olisi työnantajankin etu, kutsua henkilökunta avekkeineen, silloin vältyttäisiin työntekijöiden perheriidoilta, jotka taatusti aiheuttavat työkyvyn alenemista.
Saahan työkaverit olla keskenään jatkuvasti töissä.

Minulla ja miehellani on sopimus etta kummankaan ei tarvitse menna toisen firman pikkujouluihin karsimaan. Varsinkin mieheni firmassa on aina suuret pikkujoulut, jonne myos kutsutaan suurimmat asiakkaat puolisoineen. Mikaan ei voisi olla tylsempaa kuin joutua koko ilta viihdyttamaan ventovieraita ihmisia, joiden kanssa ei ole valttamatta mitaan yhteista. Sama patee toisin pain, eli mieheni ei tarvitse vaivautua minun pikkujoulujeni takia.

Olen muutamien pikkujoulujen aikana nähnyt kuinka hyvä työtoveruus pilataan kun kaksi naimisissa olevaa pitävät peliään meidän kaikkien nähden.Muutaman salavuoden jälkeen fiksuilta ihmisiltä hajos perheet,nämä kaksi entistä hyvää työtoveria,heistä tuli toistensa vihaajia.On heillä varmaan kiva olla samassa duunissa.Itse häippäsin koko firmasta.Sellasta on pikkujouluissa.Ei senpuoleen,kivaa siellä on.Vapaana sinkkuna saa nauttia kaikesta.Ei tarvi pelätä jos joku sattuu näkemään.Toimitusjohtajankin kanssa samassa pöydässä,ei mitään narinaa eikä kinastelua.Olen saanut kokea todella hauskoja pikkujouluja.Eräs pikkujoulu jäi mieleen.Olin poikani kanssa soittamassa illan musiikkipuolen.Isä&poika duo.Juomana limunaati,molemmilla.

Siis ap. kirjoitti että elää jollain korvauksilla, siis on jonkinmoinen luuseri, ei hän voi lähteä yksinkään mihinkään juhlimaan ilman rahaa.

Neuvo ap:lle; mene töihin, hanki hyvä ammatti ja heitä tuollainen mies pellolle ja etsi kunnon mies tilalle, kyllä niitäkin löytyy kun ei haksahda heti ensimmäiseen.
Vaihtoehtona ole vaikka ilman miestä ja elätä itsesi reilusti työllä ja nauti elämästä sinkkuna.

Ei se ole niin helppoa mennä johonkin töihin ja heittää samalla ovenavauksella ukko pellolle.Työhalukkaita on mutta kun nykyisiäkin potkitaan ulos,miten mihin mennä töihin.Ulkomaalaisia retkytoidaan soomeen töihin.omasta väestä päästävä eroon,liian kallista sakkia.

Alkuperäinen kirjoittaja jokkupiulu:
Eikö olisi työnantajankin etu, kutsua henkilökunta avekkeineen, silloin vältyttäisiin työntekijöiden perheriidoilta, jotka taatusti aiheuttavat työkyvyn alenemista.

Mietipä kustanuuksia! Ne tuplaantuvat, jos avecit on mukana.

Yhteistyössä