pikku kakkosesta vasta HAAVEILEVAT

Jouvauva Jokos teillä mieskin suhtautuu myönteisesti pikkukakkosen alulle saattamiseen vai empiikö yhä?
Oletko jo lopettanut imettämisen kokonaan?

Miten muuten kaikki pikkukakkosesta haaveilevat, käytättekö ehkäisyä ja minkälaista? Itse en halunnut mitään hormoneja enää vedellä, joten ainoa vaihtoehto olisi kondomi.
 
piiperö Meillä taitaa miehellä olla kovempi vauvakuume... :D mut nyt olisi suunnitelmissa että jätämme kortsut pois elokuun puolessa välissä.... Oon miettinyt et miten jaksan olla kahden pienen kanssa kotona kun välillä on työtä tän yhdenkin kanssakin kun konttaa kovin ja menee aina sinne minne ei saisi... Mutta nyt on alkanut itsellekkin taas kova vauvakuume tulemaan. Ja onhan se kivaa että lapsilla pieni ikäero niin on toisistaan seuraa ja myöhemmin itsekkin voi päästä helpommalla kun lapset leikkii keskenään.
Imetän tosi vähän tällä hetkellä kun poika tekee hampaita ja onkin jo pari kappaletta ni pureskelee rintoja ni nyt näyttää et lopetan imetyksen pian jos poika ei lopeta pureskelua. Eihän sitä voi tietää kuinka pian tulee edes raskaaksi, edellinen tulikin melkein heti pillereiden lopetettua.
Onko piiperöllä jo suunnitelmia koska pikkukakkosta alatte yrittää vai empiikö jompikumpi vielä?
 
Ihanaa jouvauva, että teillä haaveilu muuttuu ihan yrittämiseksi jo noin pian! Meillä myös mies on sitä mieltä, että saa tulla toinen milloin vain. Mutta itse en raskautunut kovin helposti ensimmäiselläkään kerralla ja menkat eivät ole alkaneet. Minulla on ollut vähän ongelmia tuolla hormonaalisella puolella, eli todennäköisesti pitäisi kuukautiskierron tasaantua ja säännöllistyä, ennenkuin mitään konkreettista edes voi tapahtua. Eli eipä ole tietoa, milloin menkat edes alkaa! Imetystä tekisi senkin takia mieli jo pikkuhiljaa lopetella, että saisi ne kuukautiset jo takaisin. Heh, enpä uskonut ikinä toivovani menkkoja takaisin.. Haaveena olisi, että syksyn tai viimeistään talven aikana alkaisi yrittäminen, mutta ihan itsestä riippumattomista asioista se saattaa siirtyä aina vaan eteenpäin.. Ja aika kun menee niin nopsaan! Vastahan tuo pieni jouluvauvakin vasta syntyi.
Samaa sitä täälläkin mietitään, että kuinka sitä oikeasti jaksaisi kahden pienen kanssa. Nytkin pari huonoa yötä takana, kun tyttö on nukkunut levottomasti. Tekee kait hampaita. Mutta toisaalta: samaan syssyyn menisi valvomisten ja muun kanssa, ja pian lapsista olisi jo leikkiseuraa keskenään. Ja tuttavapiirissä on mennyt ihan hyvin pienellä ikäerolla, kun on sivusta katsonut. Toki rankkaakin voi olla ja varmasti tulee olemaan, mutta on se kaikki sen arvoista =) Vielä reilu 7kk sitten pohdin jaksamistani yhdenkään lapsen suhteen, mutta hienosti on mennyt, ja päivääkään en vaihtaisi pois, en edes niitä kiukkupäiviä ja valvottuja öitä :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa :) Mie lopetin nyt tiistaina pillerit, joita ehin syyä sellasen puoltoista vuotta.. ens kierto me nnää sit kumin kans ja sit alkaa yritys :D Onhan sitä jo reilu vuos ootettukki :D

Meil on onneks nukuttu jo vuoden verran yöt pääasiassa hyvin, joten eikhän sitä taas jaksa yöhäräilyjä.. Meil nyt ei tuu hirveen pientä ikäeroa missää tapauksessa, ku tyttö nyt 1v8kk, mut kyl se oma jaksaminen silti mietityttää.. varsinki jos vauva on kovin itkunen :/
 
Se on kyllä totta mitä piiperö laittoi että tosiaan 7 kk sitten olin aivan varma etten osaa olla äiti ja miten pärjään vauvan kanssa, mutta hyvin on mennyt. Mitä enemmän pörrää täällä ni sitä kovempi vauvakuume tulee :D
 
Hei vain kaikille.
Kyseltiin, että mitä ehkäsyjä käytetään, itse käytän Yasmin e-pilsuja. Aloitin ne tuossa toukokuussa ja tarkoitus olisi lopettaa ne tuossa ensi helmikuussa.
Itse en enää ole lainkaan epävarma ainakaan noiden yöheräilyjen suhteen kun poika nukkuu jo sen verran hienosti yönsä, mutta se kyllä hiukan mietityttää, että mitenkä sitä jaksaa olla pojan kanssa aktiivinen sitten kun raskaaksi tulen... Se alku raskaus kun on semmoista väsymystä täynnä :eek:
Uusi ajatus tekniikka tämän odottelun kanssa on kyllä toiminut hyvin...tuntuu jotenkin paremmalta ajatella, että enään 5 levyä, kuin että 5 kk jäljellä! =)

Niin ja paljon onnea yritykseen Minttu84:lle, toivottavasti ei tarvitse teidänkään yritellä montaa kertaa ennen kuin se plussa siihen testiin putkahtaa :D
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
päätin tälläisen tehdä tänne jotka vasta haaveilevat pikku kakkosesta, mutta eivät vielä ole yrittämässä. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa =)
Itsellä jyllää kauhea vauvakuume mutta ens vuoden alkupuolella olisi tarkoitus alkaa yrittää.
Meillä on tyttö 10/06 ja kovasti haluaisin hänelle leikkikaveria =)
en jaksanut lukea koko ketjua.
meillä siis poika 11/06 ja mun päästä kaikkoaa kaikki järki kun edes ajattelen vauvoja..siis kovasti kuumeillaan täälläkin
 
Uusi viikko alkoi.. Pitikin rekisteröityä tänne palstalle, nyt en osaa muuta ajatellakaan, kuin pikkukakkosta! =) Onneksi on tuo ihana pieni nappula tuossa jo olemassa, onhan hänkin vielä ihan vauva. Mutta aika vaan kuluu niin kamalalla vauhdilla, että pian esikoinenkin jo on taaperoiässä ennenkuin huomaakaan.

Olen pohdiskellut kaikkein eniten juuri sitä, että mitäs jos pikkukakkosta saakin tehdä tekemällä ties miten pitkään.. Esikoista yritettiin lähes vuosi ja sitä ennen oli ehkäisy jätetty pois jo paljon aiemmin. Nyt imetys on ainoa "ehkäisy", eli mahdollista olisi tulla jo nyt raskaaksi, mutta en usko siihen omalla kohdallani. Varsinkaan kun tuo sänkykamarielämä ei toistaiseksi ole ollut kovin aktiivista..

Huoooooooooooh... En haluaisi imetystäkään lopettaa tämän takia, sillä meidän tyttönen ei suostu korviketta ottamaan. Eli tällä menolla hän imee tissiä vielä vuodenkin päästä :eek:
 
Voi kurjuutta... on niin synkkä ja kolea päivä, että on tullut nyhjättyä melkeen koko päivä neljänseinän suojissa lukuunottamatta pojan neuvolakäyntiä :p
Alkaa putoilla tässä netissä pyörieessä nämä viimeisetkin järjen hippuset käsistä kun joka paikassa vaan on juttuja vauvoista ja raskauksista. Iskee vaan ihan järkyttävä vauvakuume päälle ja sitten siitä ei taas ole paluuta moneen päivään :headwall: Mies parka joutuu kuuntelemaan taas =)
se minuakin vähän pelottaa, että kuinka kauan tässä sitten kakkosta joutuupi yrittämään...sormet ja varpaat sitten vaan ristiin vuodenvaihteen jälkeen ettei montaa kertaa tarvitte yrittää...ei sillä etteikö se lasten tekeminen hauskaa olisi :saint: :D
 
Heipsan,

Enpä ole pitkään aikaan kirjoittanut mitään kuulumisia, koska ei mitään kummempaa raportoitavaa ole ollutkaan. Olen tässä pitkään ja hartaasti pohtinut tätä toisen lapsen hankintaa ja syitä miksi toisen haluaisin...ja tuntuu, että ainoa syy miksi tällähetkellä lisää lapsia haluaisin on se, että ajattelen, että hyvän vanhemman vaan kuuluu tehdä lapselleen sisarus. Olenkin päättänyt, että niinkauan, kuin toisen lapsen teko tuntuu velvollisuudelta, en toista lasta halua. Tällä hetkellä nautimme elämästä näin kolmisin, ehkä tulevaisuudessa haluamme toisen lapsen, oikeista syistä.

Hyviä jatkoja toivottaen,

Anjuli
 
Voi harmi miira. Mutta kyllä sen seuraavankin aika koittaa sitten aikanaan tai sitten yksi lapsi on se ihanteellinen juuri teille :hug:
Itse luulen ainakin haluavani lisää lapsukaisia ihan oikeista syistä. Minulla on vielä ylimääräistäkin rakkutta jaettavana ja ennenkaikkea energiaa, mitä mielestäni täytyy olla jaksaakseen lasten kanssa. Lisäksi on tietysti se, että haluan lapselle sisaren/sisaria, jotta heistä on toisilleen seuraa lapsina ja aikuisina tukea (mikäli eivät saa suksiaan ristiin jostainsyystä)
Ja mikä parasta lasten kasvattaminen on vaativaa ja kuitenkin erittäin palkitsevaa, sitä ei monestakaan työstä saa nykyään.

Niin eipä minun olisi tarvinnut omia perusteluja tähän laittaa, mutta laitoinpa silti :D
 
Jaa, etten olisi yksin jäänyt haaveitteni kanssa? Toivon että en :eek:
Mitenkäs Piiperö07, vieläkö kuumeilet, vai onko jo hiukan hellittänyt.
Hmmm... itellä ei ainakaan ole :D

Meilläkin toivottavasti tuossa parin kolmen kuukauden jälkeen loppuu ehkäsyvälineiden käyttö... tai miehestä se oikeastaan on kiinni, mutta se on minun veikkaukseni siitä milloin hän sitten kyllästyy kumipukuun :D

Ei vaan malttaisi odotella, kun ite syön enään yhden levyn ja sit jätän ne poijes, niistä kun tulee kaiken maailman sivuoireita...hehe seli seli :LOL:
 
unikuu108
mies laittoi vihreen valon päälle viime viikolla uuden vauvan tulon suhteen!!!!
ja eilen illalla vinkkas et voithan sä sen kierukankin käydä poistattaa.. huh..miten siistiä.. :heart: :heart:
 
Onnea vauvan yritykseen unikuu108 =)
Mäkin söin tänään vihoviimeisen e-pillerin ja nyt sitten ootellaan ainaskin se 1kk että hormoonit tokenee... meillä mies ei kovinkaan ole innoissaan kumipuvun käyttöön otosta, joten meillä se tjottailu alkanee sitten tuossa lokakuussa...ihanan jännää :D

Mitenkäs teillä muilla oikein menee tällä rintamalla? =)
 
Täällä kans yks kuumeilija ilmottautuu :D Niin kovasti haluisin toisen mukelon, samalla yösyötöillä menis jos nyt tulis mut sit ois uhmaikänen ja vauva, ei sekään niin mukava yhdistelmä :/ Mutta sitten jos jättää myöhemmäks niin sitten alottaa kaikki alusta taas.. Miks pitää miettii näin pirusti :ashamed: Haluis mutta järki käskee iloita tuosta yhestä nyt tai jättää kakkonen kokonaan tekemättä..
 
Mietin itekkin ihan aluksi, että mitenkäs se uhmaikä ja pieni vauva... Mutta sitten muistin, että niitä uhmaikiä tulee ja menee koko lapsen eliniän alun aina siihen n.16vuoden ikään, joten edessä ne kaikki olisi kuiten yksin tai kaksin kappalein :D Ei se kyllä tule helppoa olemaan, mutta useimmiten kaikki menee omallapainollaan hyvin loppujenlopuksi ja sitten saa olla kyllä tosi ylpeä että on jaksanut... Niin, tämä siis minun kannustimeni vaikkei toista siis vielä olekkaan, hihhi =)
Ja voihan käydä niinkin, että kun uhmaiässä oleva lapsi tuntee itsensä tarpeelliseksi äitiä auttaessaan, helpottuu se kapinakin edes vähän.

Niin ja jos tunne on vahva, niin minkäs sille tekee, kun vaikka se laantuisikin hetkeksi, palaa se vauvakuume aina vain takaisin uudestaan =) Ja se on ihan positiivinen asia, että puntaroi omaa jaksamistaan tarkoin, se on sitä vanhemmuutta kaikin parhain tavoin :)

Hmm... olikohan tuosta nyt mitään hyötyä, hih toivon kovasti näin :LOL:
 
Niin ja jos tunne on vahva, niin minkäs sille tekee, kun vaikka se laantuisikin hetkeksi, palaa se vauvakuume aina vain takaisin uudestaan =)


Tuo on niiiin tuttuu.. Poika kun on kiukkunen ja äkänen monta päivää ni oon varma et en haluu enkä jaksa enää toista, mut sit kun se hymyilee ja nauraa ja nään miten isä leikkii pojan kanssa niin se iskee taas kovempana kun koskaan :heart:
 
Siinäpä se... voi meitä naisia :D
Itselläkin meinaa epäilys joskus hiipiä takaraivoon, jos poika sattuu parina yönä herälee ihan mahottoman monta kertaa ja väsymys kalvaa luita ja ytimiä :headwall: , mutta sitten kun tulee muutamana kertana ilosia ylläreitä, että poika nukkuukin ihan koko yön heräämättä kertaakaan, on taas niin mahtava fiilis että ihan helpponakki ja ei muutakun lisää pökköä pesään :LOL:
Mutta kyllä mä ainakin uskon, että sen kyllä tuntee vahvasti kun on niiden seuraavien lapsukaisten aika ja mikäpä toisi enemmän rakkautta ja koomisia hetkiä elämään, kuin lapset :heart:
 
Heippa!

Minä oon pitänyt hieman taukoa tästä ketjusta. Meillä kun on edelleen yksipuolista tuo haaveilu, miehen pääntä en saa kääntymään millään. Yrittänyt olen kuitenkin jo vuoden verran. Ja luultavasti mun täytyy nyt ruveta etsimään itselleni työtä/opiskelupaikkaa, niin tuo yritys senkin takia jo lykkääntyy hamaan tulevaisuuteen. Mutta taustalla kyllä olen vahvasti haaveilemassa :)

Poika on nyt reilut 1,5v. touhuilija. Autoista tykkää kovasti ja kaikesta muistakin vempaimista, mitkä pyörillä liikkuvat. Ja nyt tuo kaveri tuolta rattaistaan jo heräsikin, eli :wave:
 
Ei oo lopetettu haaveilua!!!! Ens viikolla olis vielä papa kokeelle meno ja sit vaan yrittämään pikkukakkosta!!! Paitsi nyt kun tä alkaa olee näin lähellä ni mul on iskenyt pakokauhu et miten jaksan kahden pienen kanssa jne mut todella haluan pian toisen pienellä ikäerolla ja vauvakuume kova!
 
Ei oo lopetettu haaveilua!!!! Ens viikolla olis vielä papa kokeelle meno ja sit vaan yrittämään pikkukakkosta!!! Paitsi nyt kun tä alkaa olee näin lähellä ni mul on iskenyt pakokauhu et miten jaksan kahden pienen kanssa jne mut todella haluan pian toisen pienellä ikäerolla ja vauvakuume kova!
 
Mä tänne joskus kauan sitten ilmottauduin mutta enpä ole ehtinyt kirjoittelemaan. Sain oman pääni läpi ja meillä alkoi heinäkuun alussa pikkukakkosen yritys ja plussasin tuossa 25. päivä tätä kuuta. :) Joten nyt vaan toivon että kaikki sujuu hyvin kevääseen saakka. :)
Onnea kaikille jotka yrittää ja niille jotka vasta haaveilee!! :heart: :flower: :hug:

Jonz 4+jotain..
 
Jonz ihan älyttömän paljon onnea :hug: :flower:
Kiva tietää etten ole vallan yksin jääny...meillä tuo yrityksen aloitus alkanee lokakuun aikoihin, riippuu vähän miten tämä luomukierto tasaantuu =)
Meinas iskeä epätoivo, kun mun lukioaikainen ystävä ilmotteli itsestään eilen ja kerto, että niille on syntynyt vauva 1.8 :heart: Ja kokoajan näen ihania pyöretä vauvamasuja ja mieskin bongailee pikkuvauvoja jokapaikasta ja kertoilee niistä... VAUVAKUUME KALVAA :headwall: :LOL:
 
Kiitos! :heart:
Jep. Kyllä sitä tässä itsestäkin tuntu jo tyhmältä kun niitä vauvamasuja tosiaan näkee joka puolella. Ja ihan pikkusia vauveleita. Ja kaks kaveriakin ilmotti olevansa raskaana. ;)

Mut kyllä se siitä. :)
 

Yhteistyössä