Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemuli 83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pakkastytölle onnitteluja ja peukutuksia :)!

Voi ei...Liitäjälle tsemppiä ja halaus! Mulla oli toisesta pojasta (viikkoja jotain 7+) aika runsastakin vuotoa (kesti 2 päivää) ja mukana myös hiukan hyytymiä ja olin ihan varma, että km taas tulee. Ultrassa oli kaikki kuitenkin ok. Aina nuo vuodot alussa on tosi inhottavia sekä pelästyttää ja saa mielen matalaksi. Eihän sitä sitten muuten tiedä, kun ultraamalla. Jos tulee vielä kovia kipuja niin sitten ikävä kyllä varmaan menee kesken :(. Ihan hirmusti nyt pidetään peukkuja, että pikkuinen pitäisi kiinni!!

Tuo alkuodotuksen epävarmuus on raastavaa ja silloin tuntuu, että viikot matelee eteenpäin. Ehkä odotuksen ikävintä aikaa siinä mielessä, vaikka onkin ihanaa ajatella uutta vauvan alkua. Aika ristiriitaisissa merkeissä siis se aika menee...

Kaikesta huolimatta hyvää ystävänpäivää kaikille.

Kamala, en edes huomannut Liitäjän viestiä tuossa aiemmin :(( Liitäjälle tsemppiä ja halaus täältä suunnalta. Mullakin oli verenvuotoa alkuraskaudessa just noilla samoilla viikoilla. Ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin ja sanottiin, että varmaan jotain limakalvovuotoa tms. Mun äiti taas kertoi, että kun mua odotti (ei edes tiennyt olevansa raskaana silloin) tuli verta kuulemma kuin hanasta ja hyytymiä yms. Luuli silloin, että tavalliset kuukautiset, mutta minähän se siellä masussa kuitenkin olin.

Toivotaan parasta! <3

Ei voi Pampula :(( Älä nyt heitä vielä pyyhettä kehään...toivottavasti se olisi vain harmitonta :/ Mäkin ajattelin, että en edes viitsi tehdä testiä (vaikka epäilisinkin olevani raskaana) ettei tarvitse pettyä...pelkään itsekin keskenmenoja yli kaiken...ei siinä oikein lohduta mikään :(

Ai niin, lisäänpä itseni nyt tähän.

Karamelli83..........yk 6.......................20.2....(2. lapsi)
tyttöjenäippä.......yk5.........................11 .2.-14.2?(kp:t 32-35)..(3. lapsi)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 2.........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 6/28?)........(3. lapsi yrityksessä
Aeris.....................yk 2.........20.2--->.....(2. lapsi)

Pampula, Liitäjä; onko vuodot yhtään hellittäneet? Entä muuten olo?
Toivotaan nyt että pysyvät matkassa.

Mulla on menossa 9dpo. Toivottavasti malttaisin odottaa maanantaihin ja katsoa alkaako ne menkat, eikä tihrustella testiviivoja..Huoh. Vaikeeta se on.

Alavatsakivut jatkuvat yhä ja iltalämmöt joka ilta tasan 37 tai 37,1. Normaalilämpö mulla on 36,5-36,7.

Tsemppiä kaikille! Onko Aeriksella tuntemuksia? Meillä loppuu kierto samana päivänä.:))

Pampula, Liitäjä; onko vuodot yhtään hellittäneet? Entä muuten olo?
Toivotaan nyt että pysyvät matkassa.

Vuoto on yhä tosi vähäistä, mutta suhtaudun silleen pessimistisesti, että eilen illalla otin vielä 10 päivän kuurista viimeisen keltarauhashormonitabletin, joten epäilen, että vuoto alkaa kunnolla vasta nyt sitten kun lopetan ne. Eli ehkä huomenna tai myöhemminkin.

Lueskelin hedelmällisyysjuttuja ja kai se on ikävä tosiasia että mun ikäisellä varhaisraskauden keskenmenot ovat yleisempiä ja todennäköisempiä kuin onnistuneesti jatkuneet raskaudet. Alkaa mun vauvantekotarpeiden parasta ennen -päiväys olla mennyt jo... mutta ehkä sieltä vielä joku hyvin säilynyt löytyy, kun vähän aikaa etsii...

Tsempit kaikille!

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikista tsempeistä.
Minulla vuoto yltyi eilen runsaaksi (kuin kuukautiset) ja ne on jatkunut tänään. Eli ihan kunnon vuotoa ja hyytymiä. Ei taida olla epäilystäkään siitä että kyseessä on km.
Olin eilen kyllä tosi rikki ja en oikein saanut mitään aikaseksi koko päivänä. Itku oli herkässä ja on ollut tänäänkin. On ihmeellistä miten ajatukset oli jo ehtinyt käydä tulevaisuudessa. Iloitsin myös siitä että lapsille tulisi juuri alle se 3 vuotta ikäeroa. Vaikka tuli km näin varhaisessa vaiheessa ja vaikka tietää riskin, niin silti tuntuu pahalta.
Huomenna menen ultraan ja katsotaan onko kaikki tullut pois. Tällä hetkellä toivon vain että vuoto loppuisi.
Tsemppiä sinullekin Pampula! Minä olen vielä suht. nuori, 30v. mutta olimme yrittäneet jo 9kk. Ei se aina ole iästä kiinni. Esikoista odotimme noin vuoden.

Liitäjä, olen tosi tosi pahoillani jos nyt näin ikävästi on sinulle tapahtunut :(( On todella epäreilua ja kamalaa, että nainen joutuu kokemaan tuommoista. Paljon voimia sinulle...kyllä se teille tarkoitettu lapsi sieltä vielä tulee.

Pampula, paljon voimia ja uskoa. Mun työkaveri sai vielä ihan terveen lapsen yli 40v. Tokihan hedelmällisyys laskee tietyssä iässä, mutta kyllä se vielä kuitenkin on ihan mahdollista. On se naisen elämä kyllä rankkaa :(( Ei ole miehillä mitään aavistustakaan...

Karamelli83, mulla on välillä palelun lisäksi semmoisia kuukautismaisia kipuiluja alapäässä. Todella turhauttavaa ja ärsyttävää kun niitä on ollut viimeiset 3kk, mutta mitään ei tapahdu. Joulukuun mukamas kuukautisetkin jäivät niin epämääräisiksi että en tiedä yhtään, onko mitään kiertoa edes ollutkaan. Olen tosi ärtynyt ja itkuinen - eli tyypillisiä kuukautisoireita (tai raskaus) jälleen (paitsi että minulla ne kuukautiset ei taida enää tätä menoa ikinä edes tulla!!). Painokin noussut makehanhimon myötä. Masentaa kovasti ja todella ikävä lukea täältä surullisia uutisia :( Kiroan tätä naisten elämää ja hormonimyrskyä.

Voi harmi Liitäjä :(, eihän tuo hyvältä nyt kuulosta... Tiedän miltä susta tuntuu. Koitahan jaksella ja toivottavasti vuoto loppuu pian. Mulla kesti tyhjennysvuoto keskenmenossa 9 päivää. Menet nyt vielä ultraan ja tarkistetaan tilanne. Kattellaan... Iso halaus vielä ja voimia!

Pampulalle myös tsemppirutistus! Inhottavaa, kun noita vuotoja tulee, ne raastaa hermoja ihan kiitettävästi. Toivotaan, että olisi harmitonta!

Mulla ihme öklö-oloa (aaltoilevaa sellaista) ollut nyt kolmatta päivää, vaikka vasta kp 12 menossa. Edellispäivän iltana ja tänään aamupäivällä meinasin oksentaa. Rinnatkin on jostain syystä arkana ja viluttaa :/. Ovista ei oo tullut ja lämmöt 36,5, odottelen sitä saapuvaksi viikonloppuna. Ihmettelen vaan kovasti tätä olotilaa, jotain hormonien temppuilua siis täälläkin.

Pampula, paljon voimia ja uskoa. Mun työkaveri sai vielä ihan terveen lapsen yli 40v. Tokihan hedelmällisyys laskee tietyssä iässä, mutta kyllä se vielä kuitenkin on ihan mahdollista. On se naisen elämä kyllä rankkaa :(( Ei ole miehillä mitään aavistustakaan...

Juu, pakkohan siihen on uskoa. Meidän suvussa on paljon nelikymppisenä vauvoja tehneitä (mm. oma äitini sai siskoni 45-vuotiaana ja minut 48-vuotiaana) joten tiedän että ihan mahdollista se on, mutta pakkohan tässä on myös realistisesti tajuta, että ei ehkä ihan niin helppoa kuin nuorempana. Esikoinen sai alkunsa ihan heti ensi yrittämällä eikä siitä nyt sentään ole kuin kaksi vuotta, joten ehkä tässä vielä tärppää. Toivottavasti.

Viimeksi muokattu:
Eipä ole mullakaan nyt hyviä uutisia. Taitaa menkat nyt alkaa. Pyyhkiessä tuli vähän semmoista vaaleata verta...varmaan yltyy jossain vaiheessa tai sitten on taas edessä samanlaiset epäsäännölliset ja niukat menkat kuin joulukuussakin. Voihan olla varhainen keskenmenokin tulossa...parempi vain että en tiedä sitä.

On ollut tosiaan alavatsajuilimista tänäänkin ja alavatsa on turvonnut ja äsken vessassa käydessäni tuli tuhruverta pyyhkiessä. Tyypillistä mulle menkkojen aikoihin.

Totta kai olen pettynyt, jos nyt ei ole tärpännyt mutta toisaalta toki iloinen jos alkaisi kierto säännöllistyä ja olisi siten helpompi seurailla oviksia ja uskoa voivansa raskautua :)

Toivottavasti toisilla tärppäisi sitten :)

No voi hö Aeris.:/ toisaalta, kiva tietää että ovis on tapahtunut ja kierrot toimii.

Mulla on yhä vatsakipuja ja eilen illalla ja tänään aamulla tuli tosi paha olo syömisen jälkeen.
Lämmöt myös yhä koholla. No, onhan noita tautejakin nyt, oma lapsikin flunssassa, joten ei pidä vielä lentää korkeuksiin. Teen ehkä la-aamuna jo kuitenkin testin.;)

No voi hö Aeris.:/ toisaalta, kiva tietää että ovis on tapahtunut ja kierrot toimii.

Yeh, juuri noin yritän itsekin ajatella :) Enpä olisi koskaan uskonut odottavani kuukautisten alkamista :D

Mulla on yhä vatsakipuja ja eilen illalla ja tänään aamulla tuli tosi paha olo syömisen jälkeen.
Lämmöt myös yhä koholla. No, onhan noita tautejakin nyt, oma lapsikin flunssassa, joten ei pidä vielä lentää korkeuksiin. Teen ehkä la-aamuna jo kuitenkin testin.;)

Jänään puolestasi! Hyvältä ainakin kuulostaa! Toivottavasti nyt sinulta tulisi sitten iloisia uutisia meille!! :))

Viimeksi muokattu:
Pahoittelut ja voimia Liitäjälle ja Pampulalle :/ Teidän muidenkin tilanteita myötäelän täällä vaikken nyt ole kirjoittanutkaan muutamaan päivään.
Täällä menossa kiertopäivä 37! näin pitkää kiertoa en muista olleen ennen (jos ehkäisyn sekoittamia kiertoja ei lasketa) mutta testi näytti vielä eilenkin puhdasta negaa :/ voihan se olla että kun kierto on ollut stressaava niin ovulaatiota ei olekaan tapahtunut vaikka luulin löytäneeni merkkejä siitä. Lähtisi jo uusi kierto käyntiin :/

Kävin tänä aamuna lääkärissä, jossa todettiin että kohdussa ei näy sikiötä. Jotain paksuuntunutta limakalvoa vielä oli, joten vuotoa pitäisi vielä tulla. Sain uuden ajan parin viikon päähän jossa katsotaan että kaikki on tullut pois. Kävin myös verikokeissa ja käyn uudestaan ensi viikolla. Tarkistetaan että raskaushormoonitaso laskee. Ihan hyvä että tutkitaan näin perusteellisesti, en oikein osanut odottaa tätä kun on näin aikaisessa vaiheessa. Lääkäri oli mukava ja hänellä oli aikaa jutella. Nyt vain odotan että vuodot loppuu. Tässä vaiheessa on aika vaikeata ajatella uudelleen yrittämistä, mutta lääkäri sanoi että ei tarvi käyttää ehkäisyä ennen seuraavia kuukautisia.

Miten Pampulalla menee? Toivottavasti sinulla lopuu paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Liitäjä;11131527:
Kävin tänä aamuna lääkärissä, jossa todettiin että kohdussa ei näy sikiötä. Jotain paksuuntunutta limakalvoa vielä oli, joten vuotoa pitäisi vielä tulla. Sain uuden ajan parin viikon päähän jossa katsotaan että kaikki on tullut pois. Kävin myös verikokeissa ja käyn uudestaan ensi viikolla. Tarkistetaan että raskaushormoonitaso laskee. Ihan hyvä että tutkitaan näin perusteellisesti, en oikein osanut odottaa tätä kun on näin aikaisessa vaiheessa. Lääkäri oli mukava ja hänellä oli aikaa jutella. Nyt vain odotan että vuodot loppuu. Tässä vaiheessa on aika vaikeata ajatella uudelleen yrittämistä, mutta lääkäri sanoi että ei tarvi käyttää ehkäisyä ennen seuraavia kuukautisia.

Miten Pampulalla menee? Toivottavasti sinulla lopuu paremmin.

Taitaa olla mulla ihan sama tilanne kuin sinulla. :-(
Vuoto on ihan kunnon kuukautisvuotoa ja mullakin tummanpunaisia hyytymiä joukossa. Lämmöt laskeneet tänä aamuna 36,4:ään. Lasken tämän jo kiertopäivä 2:ksi, koska vuoto kiihtyi jo eilen ihan reilusti. Se siitä ilakoinnista.

Toivottavasti muiden plussat pysyvät. Toivotaan Liitäjä että meilläkin pysyisi ensi kerralla matkassa.

Voimia Liitäjälle ja Pampulalle. Erittäin ikävää, että teille molemmille tällä kertaa kävi näin. Nyt pitää sitten surra rauhassa ja miettiä tulevaa, kun jaksaa. Muistan hyvin, miten tyhjältä keskenmenon jälkeen tuntui, ilo oli heitetty romukoppaan ja tunne epäonnistumisesta oli suuri. Kertakaikkisen paska fiilis.

Paljon jaksamista teille ja parempi onni matkaan ensi kerralla!

Voimia Liitäjälle ja Pampulalle. Erittäin ikävää, että teille molemmille tällä kertaa kävi näin. Nyt pitää sitten surra rauhassa ja miettiä tulevaa, kun jaksaa. Muistan hyvin, miten tyhjältä keskenmenon jälkeen tuntui, ilo oli heitetty romukoppaan ja tunne epäonnistumisesta oli suuri. Kertakaikkisen paska fiilis.

Paljon jaksamista teille ja parempi onni matkaan ensi kerralla!

Pakkastyttö on täällä teitä surulla seurannut, lämmin voimahalaus molemmille! Mikä hieman lohduttaa, ovulointi on tapahtunut teilläkin, joten " toimitte" ..

Muakin pelottaa AIVAN hulluna milloin mulla jotain vuotaa..mutta toisaalta itkin onnenkyyneeleet että mahdollisuus tärpätä on! Toistaiseksi vielä ei mitään vuotoja ole, rinnat edelleen kipeät ja voisin nukkua nukkua ja nukkua.. Aamuisin olen käynyt kuitenkin herätyslenkillä ja sitä sunnuntaina ostettua röökiä en ole polttanut!!! Herrrrrrmo on siiiiis hirrrrrweän kireällä sekä hormooneista, että viekkareista.. Mutta ihan jo lukemalla että teillä joillakin menee kesken ilman mitään syytä, en uskalla savujakaan enää ottaa...

Kaikille teille plussatuulia oviksiin ja tärppäykseen! halit <3

Viimeksi muokattu:
Mulla pyörähti viimein uusi kierto käyntiin tänään, toivottavasti ei seuraavat kierrot venähtäisi ihan näin pitkiksi :/ No pääasia että yritys saa nyt jatkua :) vaikeeta vaan arvioida sitä ovista kun viimeisimmät kierrot olleet 32 päivää sitten 34 ja nyt 38 :/ ei kai siinä auta kuin arviolta pupuilla ja ahkerasti vaikka koko kierto sitten niin ei mene ainakaan oikea hetki ohitse :D

Toivottavasti karamellilla olisi meille hyviä uutisia viikonlopun jälkeen ja toivotaan, että pakkastytön pikkuinen pysyisi matkassa! :) Onneksi suurin riskihän on siinä ihan alussa ja mitä pidemmälle pääsee, sen paremmat mahdollisuudet :)

Hmmm, vaihdanpa aihetta vähäksi aikaa toisaalle. Nyt harmittaa, että olen jäänyt noihin ovistesteihin koukkuun :D Mä käytän noita citymarketin ja prisman pregcheck-testejä ja mulla olisi nyt kuukautisten neljäs päivä ja tänään ihan huvikseni kokeilin ovistestiä ja se näytti plussaa...aika vahvaa, muttei kuitenkaan mielestäni vahvempaa kuin kontrolliviiva. Miksiköhän testi näyttää plussaa menkkojen aikaan? En siis tosiaankaan epäile raskautta, mutta ihmettelen vain. Mulle noi testit on näyttäneet ihan puhdasta negaakin kun ei ole ovis ollut lähettyvillä. Keljua jos kierto nyt on noin sekaisin enkä edes tiedä, milloin voisi yrittää...kuitenkaan kuukaudessa ei ole montaa mahdollisuutta raskautua :( Onko muilla kokemuksia tuommoisesta? :)

Yhteistyössä