Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Hemuli 83
  • Ensimmäinen viesti
Pampula
Toivottavasti karamellilla olisi meille hyviä uutisia viikonlopun jälkeen ja toivotaan, että pakkastytön pikkuinen pysyisi matkassa! :) Onneksi suurin riskihän on siinä ihan alussa ja mitä pidemmälle pääsee, sen paremmat mahdollisuudet :)

Hmmm, vaihdanpa aihetta vähäksi aikaa toisaalle. Nyt harmittaa, että olen jäänyt noihin ovistesteihin koukkuun :D Mä käytän noita citymarketin ja prisman pregcheck-testejä ja mulla olisi nyt kuukautisten neljäs päivä ja tänään ihan huvikseni kokeilin ovistestiä ja se näytti plussaa...aika vahvaa, muttei kuitenkaan mielestäni vahvempaa kuin kontrolliviiva. Miksiköhän testi näyttää plussaa menkkojen aikaan? En siis tosiaankaan epäile raskautta, mutta ihmettelen vain. Mulle noi testit on näyttäneet ihan puhdasta negaakin kun ei ole ovis ollut lähettyvillä. Keljua jos kierto nyt on noin sekaisin enkä edes tiedä, milloin voisi yrittää...kuitenkaan kuukaudessa ei ole montaa mahdollisuutta raskautua :( Onko muilla kokemuksia tuommoisesta? :)
Niin ei ne ovistestit aina ole käteviä... mullahan viime kierrossa kävi just Clearbluen digiovistestin kanssa niin, että gynekin päivitteli, että ei sen nyt ollenkaan noin pitäisi toimia. Siis se näytti ensin negaa, seuraavana päivänä (kp10) plussaa, sitten kahtena päivänä negaa ja sitten taas yllättäen plussaa. Ja sen pitäisi siis normaalisti näyttää plussaa se kaksi päivää peräkkäin ja that's it. Mulla näytti plussat kp 10 ja kp 13. Lämpöjen ja limojen perusteella ovis oli kp 12. Joka tapauksessa se oli ollut ennen kiertopäivä viittätoista, jolloin ultralla jo näkyi keltarauhanen. Mutta tän kokemuksen perusteella gyne suositteli mulle että jättäisin ovistestit pois, koska ne aiheuttaa vain stressiä ja hämmennystä. Aion kyllä vielä tässä kierrossa tehdä noita ihan uteliaisuudesta ja että näen miten ne nyt menee yksiin lämpöjen kanssa.

Tsemppiä! Tää lähtee nyt nukkumaan että jaksaa huomenna pakata ja sitten pariksi päiväksi maailmalle. :)
 
Viimeksi muokattu:
Aeris
Puhdas nega.:'(

Varaan gynen. Noi järkyttävät kivut jne oviksesta menkkoihin ei oo normaalia.

Voi ei, olen pahoillani :(( Kokeile kuitenkin vielä parin päivän päästä uudestaan. Mulla silloin ekan raskauden kanssa näkyi tosi haalea viiva vasta kp 32 (en tosin ikinä ole oikein ollut perillä kierrostani...heittelee suuntaan jos toiseenkin).
 
Viimeksi muokattu:
karamelli83
Ei mulla oo yhtään uskoa. Mullahan on aika tarkat menkat. Ja esikoisesta sain haalean viivan jo 2-3 päivää ennen menkkoja.

Alkais nyt sitten vaan menkat niin pääsis tutkimaankin kun loppuvat.
 
Pakkastyttö
Heippa kanssasiskot!

Mä täällä olen pähkäillyt tämän onnen keskellä, että minkälainen yritystaakka ehti ollakkaan ennen tätä ekaa tärppiä.. Juhannukselta jäi pillerit pois ja pupuilu oli aluksi tosi mukavaa, kunnes menkka pettymysten jälkeen se alkoi olemaan suorittamista ja luulemani tärppipäivät oli jotain menoja, vieraita ja hampaat irvessä yritettiin.. Nooh, tämä kyseinen tärppi kierros on kun hommasin ne ovistikut joita alkaisin sitten keväämmällä käyttää, minun laskujen ovulaatioaika oltiin kylässä eikä pupuiltu lainkaan ( siskonpeti ;) )myöhemmin testasin tosiaan yhden oireiden perusteella "ihan liian myöhään" ja se olikin oikea aika..Noh, kokeiltiin ihan innoissaan muhinoimisen ilosta :)

Tasan viikko testistä kärsin yhden illan tosi kovista alavatsakivuista, luulin että söin liikaa kasvissosekeittoa ( eikö 4 lautasellista ole liikaa ;) ) , mut kai se oli tätä juttua sitten!

Eli se mitä yritän kai tässä kirjoittaa on, et kun ei stressaa saattaa onnistua, mutta se on maailman hankalinta, kun toivoo jotain niin kovasti.. Miten sain ton mun stressin heltymään, oli. Laskenut päin pyllyä ja " menettänyt jo tärpin " .. Hassua?!

Hirrrrrweeeen paljon teille tsemppiä ja jaksamisia, toivon sydämestäni et teillä natsaa myös ja et minun pikkuruinen pysyis matkassa.. Liikkukaa ulkona paljon ja nauttikaa avokadoja aamupalaksi ;)
 
karamelli83
Karamelli83..........yk 6.......................23.3.....(2. lapsi)
Pampula..............yk 5........................16.-17.2....(2. lapsi)
Liitäjä..................yk9...................... ....6.2---- (kp35/33) (2. lapsi)
tyttöjenäippä.......yk5.........................11 .2.-14.2?(kp:t 32-35)..(3. lapsi)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 2.........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 6/28?)........(3. lapsi yrityksessä)
Aeris............yk2....................20.2...........(2.lapsi)



Plussanneet

Pakkaatyttö yk 7........................LA ? .....................(2.lapsi)



Korjannette itse noita kiertopäiviä?

Mulla siis kellontarkasti alkoivat menkat yöllä.
 
karamelli83
Karamelli83..........yk 7.......................23.3.....(2. lapsi)
Pampula..............yk 5........................16.-17.2....(2. lapsi)
Liitäjä..................yk9...................... ....6.2---- (kp35/33) (2. lapsi)
tyttöjenäippä.......yk5.........................11 .2.-14.2?(kp:t 32-35)..(3. lapsi)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 2.........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 6/28?)........(3. lapsi yrityksessä)
Aeris............yk2....................20.2...... .....(2.lapsi)



Plussanneet

Pakkaatyttö yk 7........................LA ? .....................(2.lapsi)



Unohdin lisätä yk määrän itselleni.
 
Aeris
Karamelli83..........yk 7.......................23.3.....(2. lapsi)
Pampula..............yk 5........................16.-17.2....(2. lapsi)
Liitäjä..................yk9...................... ....6.2---- (kp35/33) (2. lapsi)
tyttöjenäippä.......yk5.........................11 .2.-14.2?(kp:t 32-35)..(3. lapsi)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 2.........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 6/28?)........(3. lapsi yrityksessä)
Aeris.....................yk3...................?????...... .....(2.lapsi)



Plussanneet

Pakkastyttö yk 7........................LA ? .....................(2.lapsi)
 
Liitäjä
Karamelli83..........yk 7.......................23.3.....(2. lapsi)
Pampula..............yk 5........................16.-17.2....(2. lapsi)
Liitäjä..................yk10...................... ?? (km n. 10.2)
tyttöjenäippä.......yk5.........................11 .2.-14.2?(kp:t 32-35)..(3. lapsi)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 2.........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 6/28?)........(3. lapsi yrityksessä)
Aeris.....................yk3...................?? ???...... .....(2.lapsi)



Plussanneet

Pakkastyttö yk 7........................LA ? .....................(2.lapsi)
 
tyttöjenäippä
Karamelli83..........yk 7.......................23.3.....(2. lapsi)
Pampula..............yk 5........................16.-17.2....(2. lapsi)
Liitäjä..................yk10...................... ?? (km n. 10.2)
tyttöjenäippä.......yk6..........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 3/32-34?)..(3. lapsi yrityksessä)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 2.........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 6/28?)........(3. lapsi yrityksessä)
Aeris.....................yk3...................?? ???...... .....(2.lapsi)



Plussanneet

Pakkastyttö yk 7........................LA ? .....................(2.lapsi)
 
Malviina
Karamelli83..........yk 7.......................23.3.....(2. lapsi)
Pampula..............yk 5........................16.-17.2....(2. lapsi)
Liitäjä..................yk10..................... . ?? (km n. 10.2)
tyttöjenäippä.......yk6..........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 3/32-34?)..(3. lapsi yrityksessä)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 2.........4.-5.3. (kp 18/28?)........(3. lapsi yrityksessä)
Aeris.....................yk3...................?? ???...... .....(2.lapsi)


Plussanneet

Pakkastyttö yk 7........................LA ? .....................(2.lapsi)



Moi! Täällä talviloma ja yllätys yllätys olen taas kipeänä lomalla. Ottaa NIIN päähän tämä, vois tosiaan tehdä muutakin kuin pärskiä pää täynnä räkää ja olla kuumeessa.

Noista ovistikuista voin sanoa sen, että joskus niitä käyttäneenä, mullakin oli vähän hankaluuksia niiden kanssa. Viivoja tuli ja meni miten sattui. Just siksi aloin luottaa enemmän omiin tuntemuksiin/lämpöihin oviksen bongailussa.

Tästä kierrosta ei ole nyt varmuutta. Sunnuntaina ehkä oli ovulaatio tai sitten ei. Limoja näkyi jonkin verran ja sen jälkeen on ollut ns. "sahara", joten ehkä se sitten oli silloin. Joka tapauksessa hyödynnettiin sunnuntaiset fiilikset. Kuumetta tässä on nyt ollut ihan tämän sairastelun takia, joten lämmöistä en osaa sanoa vielä mitään. Jännäpäivät siis voi heittää mulla jonkin verran.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Mä valun takaisin sängyn pohjalle.
 
Karamelli83 (ei kirj.)
Täällä on nyt hirvee flunssa.:( Perhe jo kävi sen läpi, nyt se iski minuun. Inhottavaa. Toivttavasti häipyy pian.
Kohta menkat vihdoin ohi, sit soittelen lekuriaikaa. Mulla on aina vähintään 5 päivää menkat, wuhuu.

Aloin miettimään, että pitäisikö pitää parin kuun tauko yrittämisessä. Lepuuttaa hermoja jne ja sit lapsikin (jos joksu tärppäis) olis ensi vuoden puolella syntyvä, eikä menis ihan vuoden loppuun.. En tiiä.

Onko mitään ovis- tai muita oireita bongattu?
 
Malviina
Pahoittelut flunssasta Karamelli. Ei oo hääviä ei, ja kun tähän päälle tulee vielä kiva yskä, niin jihuu :)! Ja mullakin ne menkat kestää lähes aina sen viisi päivää, joten mukawaa hommoo.. Toivottavasti sulle siellä gynellä sitten asiat selviää.

Tuota parin kuukauden taukoa en ajatellut pitää, justiinsa vasta kun aloitettiin tämä hommeli. Onhan se loppuvuodesta syntyminen ehkä vähän epistä - ainakin joissain ikävaiheissa - mut eipähän sitä voi oikein valita, sitten tärppää kun tärppää (jos tärppää). Mutta ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa :). Jos siltä tuntuu, niin sitten vaan ns. tauolle.

Oviksesta sen verran, että mikäli lämpöihin on luottaminen, niin ilmeisesti (?) on siis tapahtunut jossain vaiheessa. Oloni ei ole enää ollut kuumeinen ja lämmöt 36,9. Jännäpäivät voi tosiaan heittää jonkin verran, kun ovispäivästä ei varmuutta. Tai sitten tämä kierto menee tämän sairastelun takia ohi (siis jos ei kroppa olekaan toiminut ns. tavallisesti) ja kierrosta tulee piiiitkä. Eipä auta kuin vaan odotella.

Mites muiden tilanne/fiilikset?
 
Ruusunen
Moi pitkästä aikaa! Meillä on ollu pari kiertoa nyt tietoista taukoa yrityksellä, just aloitin koulutuksen. No,oikeastaan me ei olla tosissaan vielä yritettykkään! Ajatus vauvasta edelleen mielessä,silti koulu tällä hetkellä lasten lisäksi vie päiviä eteenpäin. Ehkä tuossa kuukauden päästä vois alkaa miettiä jos pystyis kesken koulun tehdä kolmannen pienokaisen..kevät vauva ois kiva,mietinnässä siis edelleen. Pahoittelut keskenmenoista, mulla ei oo niistä kokemusta mutta voin kuvitella miltä tuntuu..mukavaa kevään odotusta kaikille.
 
Pampula
Hei kaikille!

Minä sain tämän kierron kulumaan mukaviin lukemiin lomalla Roomassa. Oli tosi ihana reissu ja lapsen kanssa kyllä ehdottoman hyvä valinta. Poika oli innoissaan kaikista autoista ja skoottereista ja puluista ja hevosista ja koirista... ja häntä kohdeltiin kuin pientä prinssiä joka paikassa. Rakastan Italiaa (olen ollut siellä aika paljon "aikaisemmassa elämässäni" jolloin olin vuosia kesät töissä Italiassa ja sitten päädyin viideksi vuodeksi kihloihinkin italiaanon kanssa). Jos haluatte matkustaa lapsiystävälliseen paikkaan, suosittelen ehdottomasti.

Nyt sitten odottelen ovulaatiota ihan näiksi päiviksi. :) Korjasin omat tietoni tuohon listaan:

Karamelli83..........yk 7.......................23.3.....(2. lapsi)
Pampula..............yk 6........................13.-15.3....(2. lapsi)
Liitäjä..................yk10..................... . ?? (km n. 10.2)
tyttöjenäippä.......yk6..........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 3/32-34?)..(3. lapsi yrityksessä)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 2.........4.-5.3. (kp 18/28?)........(3. lapsi yrityksessä)
Aeris.....................yk3...................?? ???...... .....(2.lapsi)


Plussanneet

Pakkastyttö yk 7........................LA ? .....................(2.lapsi)
 
Pampula
Ai niin, tuohon loppuvuonna syntymiseen piti kommentoida sen verran, että minä en ole ajatellut sitä juurikaan. Itse olen maaliskuun alussa syntynyt ja mies on uudenvuoden aatonaattona. Ei ole ollut puhetta, että hän olisi siitä niin kauheasti kärsinyt ettei haluaisi samaa kohtaloa omalle lapselleen.

Mulla oli sellainen itsekäs haave, että saisin lapsen syntymään sopivasti samalla tavalla kuin esikoisen, että äitiysloma ajoittuisi näppärästi kesälomien jälkeen. Olen näet opettaja. Niin ei nyt sitten käynyt, mutta en missään nimessä oman ikänikään takia voi alkaa sen enempää laskelmoida... Olen kuullut että jotkut lääkärit ovat oikein tuhahtaneet kollegoille, että ovat hölmöjä kun ovat "ajoittaneet" lapsen syntymän vaikkapa keskelle kevätlukukautta, kun järkevintä olisi se la alkusyksyllä. Aika älytöntä kyllä.
 
Karamelli83 (ei kirj.)
Mä lähinnä ajattelin, että jos itseä saisi jotenkin huijattua, että ei stressais yrittämistä niin kovin, kun pitäis taukoa muka siksi että ei vauva syntyisi loppuvuonna. En mitenkään ajattele, että loppuvuonna syntymisessä olisi jotakin erikoista.
Esikoisen la oli ihan joulukuun lopussa. Meni kyllä yli ja syntyi tammikuussa. Itse olen myös ihan ekojen päivien lapsi. Ei sillä oo oikeasti mitään väliä. Tää on vaan omaa henkisen puolen taktikointia..;)

Enkä mä siis aatellu kyllä taukoa oikeasti pitää yrittämisessä, mut jätän nyt ne tikuttelut jne, jos kroppa ei sit ois niin stressaantunut. Viime nega oli aika kova paikka, tässä vaan kiusaa itseään miettimällä ja laskelmoimalla liikaa. Mut minkäs sille mahtaa..se vauvatoive on niin suuri.<3
 
Malviina
Niin se lomaviikko taas meni liian nopeasti. Ja sekin aika sairastellessa. En ole vieläkään terve, puolikuntoisena siis huomenna töihin. Edelleen tieto siitä, että tätä hommaa en halua enää tehdä, vahvistuu entisestään. Jos jotain hyvää pitää hakea tästäkin, niin kyseessä määräaikainen virka, joten helppo lähteä kun soppari loppuu. Koko ajan prosessoin mielessäni tätä lähtemistä ja mitä sitten sen tilalle. Eli ainakin henkinen lähtö ko. työpaikasta on jo hyvällä mallilla. Onneksi kotona hyvä mies ja lapset, jotka antavat voimaa jaksaa vielä tämän kevään! Ihanaa sanoa jo KEVÄT :), toivottavasti se toisi meille kaikille tullessaan jotain ihanaa ;)!!

Olisi niin kiva itsekin päästä jonnekin ulkomaille! Italia kuulostaa kokemisen arvoiselta paikalta ja minäkin olen kuullut paljon kehuja Italian lapsiystävällisyydestä yms.

Joo ja en minäkään pidä tuota loppuvuodesta syntymistä mitenkään epäreiluna :). Olen vaan joskus menneisyydessä sattunut kuulemaan tutuilta, jotka ovat loppuvuoden lapsia, että olisi ollut kivaa täyttää vähän aikaisemmin 18v ja yksi tuttu oli syntynyt jouluaattona ja hänellä ns. kaikki juhlat samana päivänä ja sitä joskus "kirosi" jne.

(.) Kp 23/28? ja lämmöt 37.1. Alavatsassa eilisestä asti ollut hienoista painon tunnetta ja tänään pientä viiltelyä. Jos ovis tapahtui viikko sitten sunnuntaina, niin kierto venynee 30 päivän mittaiseksi.

Ihana kun aurinko paistaa!
 
Pampula
Malviina: Tuo paineen tunne kuulostaa lupaavalta. Pidän peukkuja!

Mulla on työmotivaatio jotenkin aivan kadoksissa. Olen koko elämäni ollut jopa työnarkomaani (olen tehnyt palkkatyötä ja pitänyt yritystä vuosikaudet yhtä aikaa) mutta nyt on into tosi häkellyttävän vähissä. Juuri ja juuri saan välttämättömät hommat tehtyä. Ehkä täytyy vaan myöntää, että oman äidin kuolema voi vaikuttaa kuukausia jaksamiseen... siitä tulee nimittäin ylihuomenna kolme kuukautta.

Lisäksi nyt meidän matkan aikana kuoli miehen toinen mummi. Vuoden sisään menneet miehen molemmat mummit ja minun äitini. Ihan oikeasti on vähän sellainen olo, että en jaksa enää tämän jälkeen yksiäkään hautajaisia vähään aikaan. :-(

Digitaalinen ovulaatiotesti hymyili taas tänään, eli nyt sitten alkaa taas tuttu odottelu. Olen nyt kivenkovaan päättänyt olla tekemättä raskaustestejä ennen aikojani. En enää jaksa sitä kemiallisen raskauden pettymystä, kun niitäkin on nyt sitten päästy kokemaan kaksi tänä talvena.

Tästä viestistä voi ehkä saada väärän käsityksen mielialastani. Oikeasti olen ihan hyvillä mielin noista synkemmistä jutuista huolimatta. Todella kaunis kevätpäivä ja linnut laulelee. Kotona on mukavaa ja odottelen, että esikoinen heräilee piakkoin päiväunilta... Elämä on aika kaunista.

Kevättalvista aurinkoa kaikille!
 
Liitäjä
Toivottavasti Malviinalla on meille hyviä uutisia pian!
Itse olen nyt vain ollut, enkä ole oikein osannut ajatella seuraavaa yritystä, mutta viime päivinä toivo uudesta raskaudesta on jo herännyt. Km:sta on vasta pari viikkoa, enkä yhtään tiedä milloin ovis pitäisi olla ja tuleeko sitä ollenkaan. Voiko tämän laskea normaaliksi kierroksi keskenmenosta lähtien? Tietääkö joku? Siinä tapauksessa nyt olisi kp14. Olen nyt pari päivää tikuttanut kun on tuntunut vähän siltä että olisi ovis, mutta vaikka viiva ilmestyy tikkuun, niin ei se ole yhtä vahva kun kontrolliviiva. No, minullahan on normaalistikin ollut pitkä kierto ja ovis vasta 20kp paikkeilla.

Nyt odotan vain torstain tarkistus ultraa, niin että saa tämän km loppuun käsiteltyä kokonaan.
Tuntuu että km jälkeen olen ollut tosi herkällä mielellä, olen suuttunut (lue räjähtänyt) pienistä asioista, ja mieheni mielestä olen ollut kunnon pirttihirmu :) Olen myös ollut tosi väsynyt.

Aurinko saa kyllä aikaan ihmeitä minussa! Ihanaa kun tulee kevät :)
 
Malviina
Pampulalle osanotto menetyksiin. Joskus ikävä kyllä tuntuu siltä, että rakkaiden poismenoja tulee peräjälkeen liian monta. Olen itsekin menettänyt äitini kymmenen vuotta sitten ja vieläkin on ihan hirmuinen ikävä ja itkut tulee itkettyä silloin tällöin. Suruprosessi vie pitkään, mulla pahimman yli meno kesti varmaan pari vuotta. Eihän se ikinä unohdu ja eniten mua harmittaa se, että äiti ei koskaan päässyt näkemään ainuttakaan lastenlastaan ja hän oli ihan hulluna pieniin lapsiin. Enkelinä nyt toivottavasti meitä katselee ja hymähtelee meidän kommelluksille :).

Onneksi Liitäjällä jo vähän parempi mieli! Mulla meni kierto sekaisin hetkeksi oman km:n jälkeen, mutta parin kierron päästä sitten palautui. Lääkärin mukaan kierto voi palautua ennalleen hetikin, mutta hyvin yksilöllistä tuokin. Eli kyllä varmaan kannattaa jo laskea ns. normaalisti. Kyllä se pysyvä plussa vielä meille kaikille tulee :)!

(.) Limainfoa luvassa: tänään tuli vessassa pyyhkiessä joku ihme rusehtava limaklömppi, nyt taas ei mitään. Painon tunne edelleen masussa, vähän kuin ennen menkkoja. Katsotaan milloin vuoto alkaa. Lämmöt kuitenkin edelleen koholla (37.1), joten sen puolesta ei ferrarin pitäisi vielä saapua. En kyllä jaksa uskoa, että olisi tärpännyt.
 
Pakkastyttö
Pampulalle osanotto menetyksiin. Joskus ikävä kyllä tuntuu siltä, että rakkaiden poismenoja tulee peräjälkeen liian monta. Olen itsekin menettänyt äitini kymmenen vuotta sitten ja vieläkin on ihan hirmuinen ikävä ja itkut tulee itkettyä silloin tällöin. Suruprosessi vie pitkään, mulla pahimman yli meno kesti varmaan pari vuotta. Eihän se ikinä unohdu ja eniten mua harmittaa se, että äiti ei koskaan päässyt näkemään ainuttakaan lastenlastaan ja hän oli ihan hulluna pieniin lapsiin. Enkelinä nyt toivottavasti meitä katselee ja hymähtelee meidän kommelluksille :).

Onneksi Liitäjällä jo vähän parempi mieli! Mulla meni kierto sekaisin hetkeksi oman km:n jälkeen, mutta parin kierron päästä sitten palautui. Lääkärin mukaan kierto voi palautua ennalleen hetikin, mutta hyvin yksilöllistä tuokin. Eli kyllä varmaan kannattaa jo laskea ns. normaalisti. Kyllä se pysyvä plussa vielä meille kaikille tulee :)!

(.) Limainfoa luvassa: tänään tuli vessassa pyyhkiessä joku ihme rusehtava limaklömppi, nyt taas ei mitään. Painon tunne edelleen masussa, vähän kuin ennen menkkoja. Katsotaan milloin vuoto alkaa. Lämmöt kuitenkin edelleen koholla (37.1), joten sen puolesta ei ferrarin pitäisi vielä saapua. En kyllä jaksa uskoa, että olisi tärpännyt.
Tsemppistä tytöt :) täällä mä teitä käyn kuikkimassa ja odotan plussauutisia!

Omaan napaan kuuluu hermoilua ja pelkoa edelleen.. Ens ke eka neuvola ja ehkä varhaisultraan menen sit viikon päästä.. Nyt ois 6+2, "oireita vaan" tissiarkuus, väsy,ummetus ja ilmavaivat- eli hehkeä olo ;) vatsakrampit oli tosi kovia 4-5 viikot, nyt ei enää juurikaan niitä tuu enää..

Kevättä rintsikoihin ja puhallan teille plussatuulia!
 
Viimeksi muokattu:
Malviina
Onneksi Pakkastytöllä näyttäisi kaikki menevän hyvin :)! Nauti nyt olostasi!

Pöh. Mua ärsyttää, kun melkein koko ajan on semmoinen olo, että menkat alkaa. Lisäksi vähäistä rusehtavaa limavuotoa tulee vessassa käydessä. Eli eiköhän ne pian ala.

Taitaa olla tässä kierrossa tuo luteaalivaihe olla liian lyhyt, koska oletetusta oviksesta on nyt vasta n. 9 päivää ja jos hanat nyt aukeaa, niin lyhyeksi jää. Luteaalivaiheen kun pitäisi olla oviksesta menkkohin sen 10-12 päivää, että olis mahkuja raskautua. Nyt siis vasta kp 25/28?? menossa, viime kiertokin jäi vain 26 päivän mittaiseksi. Ja eikös tämmöinen tiputteluvuoto just voi kertoa esim. keltarauhashormonin vajauksestakin. Toivottavasti menee tämmöiset kierrot pian ohi, ettei tarvitsisi mitään hormoneja alkaa syömään. Voihan turhru!
 
Liitäjä
Onpa sinulla Malviina jännät päivät edessä! Pidän peukkuja!
Pampulallekin tsemppiä, kiva että tuli hymynaama! Nyt vain odottelua...
Minä kävin tänään aamulla tarkistusultrassa, ja kaikki oli "hyvin", eli ei ollut enään mitään kohdussa ja raskaushormoonit oli laskenut hyvin. Lääkäri oli tosi mukava ja jutteli minun kanssa pitkään. Hänen mielestä ei ole vielä mitään syytä huoleen vaikka ollaan yritetty kesäkuusta asti. Meillä on jo yksi lapsi ja nyt tapahtui hedelmöityminen. Se tuntui hyvältä kuulla. Sanoi kuitenkin että jos ei ala mitään tapahtua syksyyn mennessä niin voin ottaa yhteyttä. Hän myös kehotti yrtittämään olla stressaamatta. Mitenhän se onnistuu? Ei se niin helppoa ole.
Olen nyt tikutellut ovista, kp 16 menossa. Viime viikonloppuna sain vähän vahvemman viivan, mutta ei yhtä vahva kun kontrolliviiva. Nyt jää sitten nähtäväksi tummeneeko viivat uudestaan. Pitäisi ehkä ottaa käyttöön se digitaalinen mittari rinnalle, niin voisi tarkistaa epäselvissä tilanteissa.
 
Malviina
Liitäjä: Voi kun mukava kuulla, että kaikki on nyt ok, ja että lääkäri oli rohkaiseva! Kyllä kaikki vielä järjestyy, ihan varmasti :). Ja eihän se stressaamisen taka-alalle jättäminen kovin helppoa ole, varsinkaan kaiken tämän perus arjen pyörittämisen rinnalla. Onneksi mennään kesää kohti!

(.) Kp 27/28? menossa ja täällä ihan merkillistä touhua, jos voi sanoa näin. Eilen oli vielä tuhrua ja nyt sitten ihan tavis valkkaria, kirkasta sellaista. Lämmöt 37.2. Mahassa välillä semmoinen olo, että jotain vuotaa ihan kohta, mutta kun menen asiaa tarkistamaan, niin ei mitään erityistä. Lisäksi rinnat tuntuu vähän raskailta. Mä en vaan millään jaksa uskoa siihen, että jotain olisi tapahtunut, joten testaamista en ole vielä ajatellut tehdä. Jos tämä tämmöisenä jatkuu tuonne viikonlopulle, niin sitten varmaan pitää testailla. Jotenkin hassu olo.
 

Yhteistyössä