Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemuli 83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ah, perjantai! Sauna lämpiää, takassa palaa tuli ja olo on kuin ellun kanalla :).

Tuo oviksen tikuttelu on joskus aika ärsyttävää, mutta itsekin sitä joskus harrastaneena muistan just sen, että niitä haaleita viivoja tuli, mutta sit vasta oli oikeat hetket käsillä, kun se testiviiva oli vahvempi tai yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Nyt onkin sit saatavilla noita hienoja "hymynaamoja" ;)...

Täällä tuli tänään vessassa käydessä pyyhittäessä veren ja liman sekaista vuotoa, mutta se jäi sit siihen kertaan. Ajattelin, että menkat alkaa, kun alavatsakin vähän hellänä, mutta ei ainakaan vielä näy mitään. Lämmöt vähän laskeneet (36,7), joten epäilen että "ferrari" saapuu lähipäivinä. Kp 26/28? menossa...

Ja sieltähän se ferrari kurvasi pihaan ;). Eli vuoto alkoi just ja lämmöt normissa 36,5 asteessa. Lyhyehköksi jäi tämä kierto, mut ei haittaa, mulla kun on kokemusta myös niistä toooosi pitkistä kierroista. 2. yrityskierto lähti siis käyntiin, ovista odotellaan siis noin parin viikon päähän!

Toivottavasti tulisi tosiaan niitä muitakin plussia tähän kiertoon, ainakin tyttöjenäipällä kuulosti ihan lupaavalta :).

Minä kävin eilen omalla gynelläni, kun vuositarkastusaika olisi kuitenkin ihan pian ja halusin käydä vähän kyselemässä, kun niukentuneet menkat, tiputteluvuodot ja tuo ovulaatiotestisekaannus hämäävät.

Palpoidessa mun vasempaan munasarjaan sattui ihan älyttömästi (meinasin vahingossa potkaista gyneä, heh), ja sitten hän ultrasi ja näkyi ainakin, että ovulaatio on tapahtunut: keltarauhanen siellä oli. Sain Lugesteronia siltä varalta että viikon tiputtelu ennen menkkoja olisi merkki keltarauhasvajeesta. Aloittelen sen varmaan huomeniltana.

Tällaista siis tänne. Ovulaatio oli siis mahdollisesti varsin aikainen: välillä kp 10 ja kp 14.

No hyvä kun kävit, jos jokin epäilytti. Mikäs niiden Lugestien tehtävä on?

Mulla on nyt kipuillut alavatsa ja tikussa oli aamulla jotakuinkin yhtä vahva viiva kuin kontrolliviiva, eron huomaa auringonvalossa.;) no, tilasin siis vauvantekopuuhat päikkäriajalle.:D täs aion nyt sit tilata hommailuja seuraaville 3 päivälle, varmuudeksi.

Hyvää sunnuntaita!

Osaako joku kertoa minulle mitä tapahtuu jos minulla ei ole ollut ovista tässä kuussa? En ole ihan varma. Minulla pitäisi tänään alkaa menkat, mutta ei ole ainakaan vielä alkanut.
Voiko se, että ei ole ollut ovista jättää menkat pois. Se kyllä harmittaisi nyt, koska olen juuri sen takia syönyt terolutia 4kk viime syksynä. Menkkaoireita on kyllä ollut, joten ehkä ne sieltä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Liitäjä;11119973:
Osaako joku kertoa minulle mitä tapahtuu jos minulla ei ole ollut ovista tässä kuussa? En ole ihan varma. Minulla pitäisi tänään alkaa menkat, mutta ei ole ainakaan vielä alkanut.
Voiko se, että ei ole ollut ovista jättää menkat pois. Se kyllä harmittaisi nyt, koska olen juuri sen takia syönyt terolutia 4kk viime syksynä. Menkkaoireita on kyllä ollut, joten ehkä ne sieltä tulee.

Minä olen ymmärtänyt, että jos ei ole ovulaatiota, vuoto alkaa aikanaan kun kohdun limakalvo "väsyy". Eli ennen pitkää "menkat" kyllä tulevat.

Se Lugesteron on keltarauhashormonia, eli sillä on tarkoitus "buustata" keltarauhasen toimintaa. Mun iässä se on kuulemma ehkä yleinen homma, että se oma keltarauhanen ei jaksa painaa aivan täysillä ja se taas saattaa aiheuttaa alkion kiinnittymiselle ongelmia -- limakalvo ei ole riittävän vahva tai jotain sellaista. En varmaan osaa käyttää oikeita sanoja ja termejä, mutta toivottavasti olen edes sinne päin ymmärtänyt oikein. :-D

Sanoin gynelleni, että olemme päättäneet, ettemme mihinkään varsinaisiin lapsettomuushoitoihin enää ryhdy, koska olemme ottaneet tietoisen riskin lykätessämme lapsentekoa näin myöhäiselle iälle, mutta hän oli sitä mieltä, että tämä progesteronilisän ottaminen on "luomuhoitoa" ja sitäpaitsi pitäisi auttaa ainakin siihen melko ärsyttävään tiputteluvuotoon jota mulla on ollut ennen menkkoja, joten kokeillaan nyt. Siitä ei kuulemma ainakaan mitään haittaakaan voi olla mihinkään suuntaan, joten luotan gyneeni.

Tsempit kaikille!

Heh, ihanan aktiivista keskustelua - ei meinaa perässä tulla :D

Pieni esittely kuitenkin itsestäni, joku taisi kysellä vähän että mistä kukakin on jne. Itse olen siis viime kuussa 25v täyttänyt neitokainen Vantaalta ja kotiäitinä täällä Vantaalla 9kk tyttären kanssa :) Heh, vaikka vauva työllistää niin vauvakuume on ollut kesästä asti x)

Eilen muuten kävi tosi jännästi. Olin bongaavinani sekä tikuttaneeni oviksen viime kuun 8 pvä eteenpäin ja oikeastaan viime kuun puolivälistä asti on vatsassa tuntunut oudolta. Tässä viime päivinä kivut vaan voimistui ja voimistui ja eilen oikein vihlosi mahaan ja tuntui pahalta. Tikutinpa ovistestillä illalla ihan huvikseen kun oli kivut huipussaan ja oikein tosi vahva punainen viiva ilmestyi heti tikkuun - ennen kontrolliviivaa. Pupuiltiin sitten heti eilen ja tänäänkin :D Josko vaikka lähtisi pikkusisar tai veli aluilleen meidän Kertulle :)

Kuukautiset tai sen tapaiset oli tosiaan viimeksi 25.-27.12.11 että nyt jätti väliin ja ovis tuli. Raskaana en vissiin ole, koska eilen aamulla tein testin ja puhdas nega oli. Pitäisi jo varmaan nyt näkyä...mutta oikein vahva ovisplussa kyllä oli :)

Onko muilla ovikset kivuliaampia tai tuntuvampia? tai kuukautiset? Ennen en edes huomannut tai jos huomasin niin ihan pientä vihlontaa saattoi olla, mutta nyt kyllä sattui ja kovasti. Olen lukenut, että ovikset saattavat alkaa tuntua voimakkaammin synnytyksen jälkeen ja myös kuukautiskivut voivat voimistua :/

Hei Liitäjä, onko menkat vielä alkaneet? Itse kysymykseesi en kyllä osaa sanoa juuta enkä jaata.:(

Mulla tuli tänään ovistestiin vahva punainen viiva, vahvempi kuin kontrolliviiva. Vilautin heti miehelle ja pistin tilauksen menemään.;)
On kyllä vatsakipuja ja limojakin. Eli laskurit pitävät kohdallani paikkansa. Kahdesta eri ovislaskurista tulivat päivät 6.2. ja 7.2. ja nyt oli tosiaan viiva punaisena. Kunpa saisimme nyt vaan tilauksen perille asti.. Aion tikuttaa vielä huomennakin ja kunnes ei tuu enää viivaa. Ja siihen asti aion olla hyvin aktiivisesti mieheni kimpussa.:D

6. kierto saisi nyt olla se tärppäyskierto.

Hienoa Aeris että bongasitte oviksen!:)) Saadaan sitten jännäillä samoihin aikoihin. Mun menkat alkaa (tai siis nehän ei ala ;D ) 20.-21.2.
Olivat viime kierrollakin kellontarkat. Tasan 2 viikkoa laskurin antamasta ovispäivästä eteenpäin alkoivat.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Tehtäiskö sellainen "taulukko" jossa voi seurata koska kullakin jännäyspäivät jne?

Karamelli83..........yk 6.......................20.-21.2....(2. lapsi)

Eli yk= yrityskierto ja sit jännäyspäivät ja monesko yrityksessä...?

Pampula..............yk 5........................16.-17.2....(2. lapsi)

Tänne ei mitään ihmeitä. Otin eilen ekan Lugesteronin eikä siitä tullut mitään outoja tuntemuksia -- tosin otin sen lääkärin ohjeen mukaan vasta juuri ennen nukkumaan menoa. Voi kuulemma aiheuttaa huimausta niin siksi on hyvä ottaa ennen nukkumista.

Liitäjä..................yk9..........................6.2---- (kp35/33) (2. lapsi)

Kuukautiset eivät ole alkaneet. Nyt jo odotan niitä, ja toivon että olisi enemmän onnea seuraavassa kierrossa. Tein tänään aamulla testin ja nega oli. Ehkä minun pitäisi mennä gynelle kun kierrot näin sekaisin, enkä löydä ovista. Viime kierto oli tosiaan vain 24 päivää, ja sitä edelliset kaksi kiertoa oli 33 päivää.

Liitäjä..................yk9..........................6.2---- (kp35/33) (2. lapsi)
tyttöjenäippä.......yk5.........................11.2.-14.2?(kp:t 32-35)..(3.lapsi)

Laittelin vähän summamutikassa noita kiertopäiviäni, kun en tiedä mitkä ne normaalit nyt on kun kierto vaihdellut sen verran, mutta loppuviikosta/ensiviikon alusta kuitenkin jännäillään tuleeko sitä tätiä vai ei :D Nyt en ole voinut hätäillä testailun suhteenkaan kun testit vasta tulossa postissa :D ja oireiden kuvitteluakin olen koittanut hillitä ja keksiä väsymykselle ym muita järkeviä selityksiä ettei sitten tipahtais niin korkeelta :/ mutta toivoa vielä on joten oottelen nyt rauhassa viikonlopun yli :) nyt siis menossa kp 28/32-35?
Liitäjällä kurja tilanne :/ tuttu tunne kun menkat myöhässä mutta testi näyttää silti negaa.. JA kiertojen epäsäännöllisyys kurjaa myös :/ tsemppiä seuraavaan kiertoon <3
Karamellille83:lle onnea bongatusta oviksesta ja toivotaan että tärppää :) Ja Pampulalle myös tsemppiä, toivotaan että lugesteroneista on apua!

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjenäippä;11122067:
tyttöjenäippä.......yk5.........................11.2.-14.2?(kp:t 32-35)..(
Pakkaatyttö yk 7........................30.1.tikutettu ovis kp17/?!?..(2.lapsihaave :))
Kuten huomaatte, muusta ei tietoa kuin yhdestä hymynaamasta, jännätään milloin seuraava ferrari kurvaa, varmaankin ens viikolla?!

Tsemppistä kaikille, säteillään kaikesta huolimatta kevätauringon kanssa kilpaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pakkastyttö;11122428:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjenäippä;11122067:
tyttöjenäippä.......yk5.........................11.2.-14.2?(kp:t 32-35)..(
Pakkaatyttö yk 7........................30.1.tikutettu ovis kp17/?!?..(2.lapsihaave :))
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)

Paljon tärppäystuulta nyt kaikille! Hyviä ovis bongauksia ollut :)
Meilläkin nyt sitten tosi yritys käynnissä. Lopetin pillerit joten nyt ootan tätiä ja sit pääseekin hommiin :)) kyllä sitä heti tulee kärsimättömäksi..laskeskelin jo että nyt seuraavasta jos tärppäisi niin tulis marrasvauva :) no tää on tyhmää.. Kun ei voi tietää.. Mut toisaalta ilo irti.

Ihana ilma tosiaan!

Minulla ei ole menkat vieläkään alkanut (kp37n.33). Tein tänään raskaustestin päivällä. Siihen tuli tosi haalea (mutta näkyy)viiva n. 5min päästä (ei heti). Se viiva näkyy vielä ja minusta se on vahvistunut. En usko että aikaa meni enemmän kuin 5min. En pysty uskomaan että olen raskaana, joten älkää onnitelko. En tosiaan löytänyt ovista edellisessä kierrossa, eikä minulla ole mitään selkeitä raskausoireita. Onko jollakin kokemusta tällaisista haaleista viivoista.
Olen kerran aikaisemmin syksyllä saanut samanlaisen, mutta huomasin sen vasta n. 1-2h myöhemmin ja kk alkoivat heti sen jälkeen. Teen uuden testin parin päivän päästä aamulla.
On tämä kyllä niin ihmeellistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Liitäjä;11124610:
Minulla ei ole menkat vieläkään alkanut (kp37n.33). Tein tänään raskaustestin päivällä. Siihen tuli tosi haalea (mutta näkyy)viiva n. 5min päästä (ei heti). Se viiva näkyy vielä ja minusta se on vahvistunut.

Huiiii! Tsemppiä, peukut pystyssä sulle ja myötäjännitystä huomiseen!!

Itsellä mieli aivan maassa, vatsaa kivistellyt koko viikon, tyypillisiä menkkakipuja, tissejä turvottaa ( niinkuin aina ennen ferraria ).. Mut toivoa en ole heittänyt mutta kai sitä kiukuttelee vaan jo valmiiksi pettymykselle.. Hullua hommaa, etukäteen murehtimista..

Liitäjä..................yk9...................... ....6.2---- (kp35/33) (2. lapsi)
tyttöjenäippä.......yk5.........................11 .2.-14.2?(kp:t 32-35)..(3. lapsi)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 2.........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 6/28?)........(3. lapsi yrityksessä)

Päivitin listaa, toivottavasti meni oikein? Liitäjälle peukkuja, voihan se ollakin SE plussa. Itsellä on pari kertaa tullut menneisyydessä niitä ns. viivan paikkoja testiin, semmoisia että mieskin on nähnyt mutta eivät kuitenkaan ole merkanneet raskautta. Merkkiä en enää muista, taisivat olla jotain Citymarketista ostettuja testejä. Mutta tietysti toivotaan, että sun viiva vahvistuisi parin päivän kuluessa!! Sitten kyselit siitä, että mitä jos ovis ei tulekaan: Itsellä ovuloimattomuus jossain kuussa on juuri merkinnyt sitä, että kuukautiset tulevat sitten kun ovat tullakseen, eli kierto on venynyt tosi pitkäksi. Vuoto tulee sitten, kun kohtu "haluaa" tyhjentyä. Muistaakseni sain joskus Teroluteja, jotta saatiin vuoto tulemaan ja uusi kierto aluillensa.

Aeris kyseli noista kivuista: eli mulla kyllä aina olleet kivuliaammat kuukautiset ehkäisyjen lopettamisen jälkeen ja oviksen olen tuntenut jomotteluna alavatsalla, yleensä oikealla puolella masua (taidan ovuloida vaan siltä puolelta, lääkäri aikanaan tutkinut munasarjani ja vasen puoli kuulemma "nukkuu", eli ovuloi tosi harvoin). Toisinaan menkat on tosi kipeät, mutta sitten tosinaan pääsee helpommalla.

Huoh. Onneksi huomenna taas perjantai! Olo on jotenkin "venähtänyt", töissä kiirettä ja evvk edelleenkään koko homma :). Viikonloppuja!

Tein nyt aamulla uuden testin, ja taas oli haalea plussa joka tuli noin 4min päästä näkyviin. Pitää kyllä käydä ostamassa toisen merkkinen testi vielä ettei se ole testistä kiinni. Testasin netistä tilatulla puikko testillä (keijukainen.fi)..

Huoh, tänään kiertopäivä 31/32-34? ja päätin tehdä testi kun huomenna on kiireinen päivä, ja ihan puhdas nega se oli taas, eipäilen kyllä tämän kierron ja ovulaation venyneen, joten voihan tässä vielä pieni mahdollisuus olla vaikka en kyllä usko että taaskaan tärppäsi. Aika turhautunut olo, vaikka ei pitäisi hätäillä ja suhteessa ollaan yritetty vasta melko vähän aikaa, mutta kuitenkin paljon kauemmin kuin yritettiin ensimmäistä ja toista! Kohta puoli vuotta kulunut kierukan poistosta eikä mitään :/ sitä alkaa jo epäillä että omassa kropassa on jotain vikaa, pitäisi olla kärsivällinen mutta tuntuu vaan niin pahalle (liekö tämä masennuskin nyt merkki saapuvasta tädistä :D) Toisaalta tiedän että tässä on ollut paljon muutakin stressiä mikä voi vaikeuttaa asiaa, koeviikko tulossa, yo-kirjoitukset tulossa, totuttelu elämään ilman autoa ym ym, ehkä se siitä kun stressi helpottaa..

En nyt Liitäjä vielä onnittele sinua, kun niin pyysit (ja ymmärrän kyllä tunteen, omasta haamustani ehdin iloita viikon, kunnes meni kesken, silloin kakkosta yrittäessä), mutta hyvältä näyttää :) kyllä plussa on usein plussa vaikka olisikin haalea :) tarroja matkaan..

Hui että kun sulla Liitäjä on kyllä jännät päivät menossa.:)) Täällä omaa kituviikkoa kuluttaen elän sun jännityksessä mukana!:)

Mulla vähän toi oikee puoli jomottelee, ihan kylkeenkin.. Mulla on synnytyksestä asti ollut kyllä kivuliaammat kierrot, oviksen tienoolta asti on yleensä jomotellut tasaisesti sen kaksi viikkoa. Siksi tässäkin on sitten vaikea bongailla niitä kiinnittymiskipuja jne.

Mutta, hermot narikkaan, reilu viikkoa vielä että voi oottaa tulevatko menkat vai nou.
Helpommin sanottu kuin tehty...

Osta Liitäjä saman tien se digitaalinen testi (tosin ovat aika kalliita), niin sitten pitäisi tulla varma tieto ootko raskaana. Hyvältähän tuo kieltämättä kuulostaa, toivotaan nyt kovasti, että plussa varmistuu!! Ehkä tästä viikonlopusta tulla oikein superhyvä ainakin Liitäjälle ;)... Paljon peukkuja!!

Minä olin tänään vähän höperö ja kävin kaupungilla ollessa hetken mielijohteesta ostamassa varhaisen raskaustestin. Ei nyt ehkä mitään järkeä testata tässä vaiheessa kun menkat odotettavissa vasta ensi tiistaina tai keskiviikkona, mutta enpä saanut itseäni hillittyä.

Kävin sitten kahvilan vessassa tekemässä sen ja varmaan olin tosi epäilyttävän näköinen kun kahvia juodessa vilkuilin laukkuun sisälle koko ajan. Siihen tuli aivan hento viiva, joten pakkohan se oli kotimatkalla hakea vielä Apteekin oma raskaustesti. Tein sen sitten vielä nyt tänään ja siihen tuli kyllä ihan selvä toinenkin viiva. Ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta aivan selvä kuitenkin ja ihan testiajan puitteissa. Iiks.

Ostin tuonne varastoon nyt vielä CB:n digitestin joka saa odottaa pari päivää...

Wau Pampula! Sulla on kaikki tosi ajoissa tässä kierrossa, ovis, testitulos..wau!! Nyt kovasti tsemppiä ja tarrasukkia matkaan, kaivetaan sieltä se vahva plussa!:))

Yhteistyössä