Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemuli 83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mites muilla menee? Onko merkkejä kiinnittymisistä, onko pupuiltu?:)

Ääh, täällä ollaan ihan hoomoilasena, koska päivitin tänään lämmöt tuolle yhdelle sivustolle pitämääni taulukkoon ja siihen räpsähtikin yllättäen arvio, että ovis olisikin ollut jo lauantaina lämpötilojen ja vuotojen perusteella! No, onneksi oli pupuiltu sitä ennen kans. Aika aikainen ovis ollut, jos näin on (kp 9). Hämää kyllä tuo ovistestitulos, kun se ei näyttänyt lauantaina plussaa mutta sunnuntaina näytti. Eilen ja tänään ollu negat.

Tästä on kehkeytymässä varsinainen jännitysnäytelmä: oliko se jo lauantaina vai vasta eilen vai onko se vasta tulossa? Ja mä kun luulin, että tälleen tarkkailemalla homma jotenkin selkiytyisi! ;-)

Nyt siis vasta kp 12 ja mahdollisesti dpo 1 tai sitten 3 tai sitten ei vielä mikään!

Viimeksi muokattu:
Jännitysnäytelmää täälläkin..
Olen mukamas bongannut ovikset ihan itse, mut nyt puhelimen appsilla näyttää ovis olevan paaaaljon myöhemmin ( yleensä ollaan huokaistu pupuilusta jo siihen aikaan kuuta ..)

Noh, olin viime tätien jälkeen ostanut prisman ovistestejä sekä tilasin CB digitestin..
Päätin, etten ala tikutteleen muuta kuin silloin kun "tuntemukset" ois oikeat.. Su pupuiltiin ja yhtäkkiä sain alavatsan kipeeksi..
Ma aamuna yks kaks testasin prisman testiä ja hemmetti, sehän oli kontrolliviiva punainen!
Peitto heilui illalla ja ajattelin etten sen kummemmin testaa enää..
Kuitenkin utelias ulla kun olen, ti töitten jälkeen "varmistin" CB ja hymynaama se siellä irvisti :)

Tänään en testaa mitään, korkeintaan pupuilua :)

Hassua, toivon sydämestäni, että toimin edes ovulointiin asti vaikka sit ei tärppäiskään vielä..

Täällä on pupuiltu nyt ahkeraan joka toinen päivä. Epäilen oviksen olleen toissapäivänä (limoja, haluja, ja pientä alavatsan jomotusta), joten nyt sitten vaan odotellaan että tärppäskö :D nyt kiertopäivä 24 menossa ja oletinkin kierron ja oviksen venähtävän kun sen verran stressiä ollut tässä kierrossa (autokolari). En sitten tiedä yhtään että koska uskailtais testailla jos ei tätiä kuulu kylään kun viimeiset kierrot olleet sen 32 ja 34 päivää, mut jos ovis tosiaan oli vasta toissapäivänä, niin tuskin se testi vielä mitään näyttäis kiertopäivän 32 kohdalla (viikon päästä). Ei mulla kyllä ole enää testejäkään, joten ehkä yritän vaan odotella rauhassa ja olla keksimättä oireita ja käyn ostamassa testin vasta jos tuo 34 päivää ylittyy reippaasti :D Oon unohtanut monena päivä mitata lämpöjä, viime mittauksesta varmaan viikko, kuitenkin niinä päivinä kun mittasin niin lämpö ili aina 36,6 ja tänään kun mittasin niin 36,8. Kuinka paljon sen lämmön pitää nousta? En kyllä oo mitannut yleensä aamulla vaan vasta aamupäivällä ehtinyt mittaamaan.

Minusta joka paikassa lukee, että nousu on 0,2 astetta tai yli.

Mulla oli siis enimmäkseen menkkojen jälkeen 35,7-36,0 lämmöt, kunnes nyt nousi ensin 36,2:een ja tänään 36,4:ään. Ennen viime menkkoja ehdin pari päivää mittailla ja silloin oli 36,4 ja 36,5 kunnes menkkojen alkupäivänä putosi 36,1:een. Näin ollen päättelen että kyllä se ovis nyt taisi maanantaina olla, niin kuin testikin näytti.

Mä testasin tänään (kp13) nyt siis toisen kerran aamupissasta sen ovistestin, oli haaleampi viiva kuin eilen. Katellaan.

Kyllä me silti nyt sunnuntaista asti ollaa tahkottu tiiviisti, testeistä huolimatta. Ihan suhdettakin hoitaen..;D

Täällä on ollut hiljaista kaiken suhteen. Mittailin oviksia kp 24 asti (testit ja into loppui), eikä oikein napannut. Kerran tuli haalea, mutta selkeä viiva kp 22, mutta kun testasin myöhemmin uudestaan sitä ei enään näkynyt. Kuinka kauan se viiva näkyy? Oviksen tapaisia oireita ei mielestäni ollut. Ikävää... Nyt ollaan kp 29/33 ja menkkoja odotetaan. Meillä tämä kierto meni varmasti ohi, koska ei olla oltu kovin aktiivisia yrittämisessä. Mies on ollut sitkeässä flunssassa ja on edelleen, eikä hänellä oikein ole ollut voimia..

Kp 24/28 täällä ja tänään tuli ihan ihme öklö-olo. Istuin palverissa ja äkkiä tuli semmoinen olo, että pitääkö tässä lähteä oksentamaan? Kun se meni ohi päässä ns. pyöri hetken, mutta aika pian olin taas "normaali". Johtuikohan alhaisesta verensokerista tms. En kyllä millään jaksa uskoa vielä muuhun :). Tulipahan nyt kerrottua teillekin tämä fiilis. Eipä sen erikoisempaa täällä, ajoittaista alavatsan nippailua mutta ei muuta. Kattellaan...

Taalla tuli kp30/32 haalea plussa ihan taysin yllatyksena testiin tanaan!!! Tuijotan tikkua ihan holmistyneena vahan valia, on ihan outo olo. Ei mitaan oireita, ei siis yhtaan mitaan. Esikosta oli kauheat vatsakivut ja oksentelu alkoi sitten rv6.

Pitanee lahtea kauppaan hakeen uusi testi... holmistynyt olo.

Pitanee se sitten uskoa, raskaana ollaan. Kavin hakemassa apteekista sellaisen digitestin joka sanoo etta Not pregnant tai sitten pregnant... ja pregnant siihen sitten tuli. Hoh. Edelleen on tosi holmistynyt olo. :D

Mun mies on tanaan Pariisissa tyoreissulla joten en ole viela kertonut uutisia. Tuleekin vasta tosi myohaan kotiin, etta voi menna sitten huomiseen.

Ja tajusin just asken etta taa jatkuva selkakipu on tainnutkin sitten olla raskauden oireita... hmm. Toivottavasti ei tule kamalaa kuvotusta ja oksentelua talla kertaa...

Ihanaa! Onnea ja tsemppistä!

Osaatteko te valaista tätä tikkuilun ekakertalaista, et kuinka kauan "peliaikaa" on siitä kun CB tulee hymynaama? Mullehan se hymyili pupuilun jälkeen ja seuraavanakin päivänä innostu luonnollisesti.. Ovislimailua oli hieman ennen ko.naurua ja ne loppui kyllä tiistaina jo.. Nyt nippailee vatsasta ja limat vaihtuneet paksuhkoon valkkariin.. Lähinnä pähkäilen, vieläkö se tärppiaika sit kuitenkin on?! En ala tikkuileen enempää kuiteskaan, koska alkuviikosta tuli se hymy...

Alkuperäinen kirjoittaja Pakkastyttö;11117181:
Ihanaa! Onnea ja tsemppistä!

Osaatteko te valaista tätä tikkuilun ekakertalaista, et kuinka kauan "peliaikaa" on siitä kun CB tulee hymynaama? Mullehan se hymyili pupuilun jälkeen ja seuraavanakin päivänä innostu luonnollisesti.. Ovislimailua oli hieman ennen ko.naurua ja ne loppui kyllä tiistaina jo.. Nyt nippailee vatsasta ja limat vaihtuneet paksuhkoon valkkariin.. Lähinnä pähkäilen, vieläkö se tärppiaika sit kuitenkin on?! En ala tikkuileen enempää kuiteskaan, koska alkuviikosta tuli se hymy...

Minä olen just pannut Clearbluelle palautetta, kun olen ihan äimänä. Mulle Clearbluen digiovistesti näytti negaa lauantaina, hymynaamaa sunnuntaina, negaa maanantaina, negaa tiistaina ja hymynaamaa taas keskiviikkona. Tänään taas nega. Limojen ja lämmön perusteella itse arvioin ovispäiväksi maanantaita (eli silloin se sunnuntain ovisplussa olisi ollut oikea), mutta Fertility Friend -sivuston automaattinen lämpötaulukon analysointitoiminto ilmoittaa, että ovis olisi ollut lauantaina. Tosi selkeää. Periaatteessa olin itse jo ihan tyytyväinen omaan arviooni siitä maanantaista, kunnes tuo eilinen ovisplussa sekoitti pakkaa.

Clearbluelta eivät vastaa sähköpostitse kysymykseeni, koska kuulemma haluavat puhelimitse tiedustella tarkemmin tilanteesta.

Minä mietin vähän samaa, eli kuinka kauan se ovis näkyy testeissä?
Minä mittasin haalean viivan kp 22, mutta kun mittasin samana päivänä myöhemmin uudestaan niin oli nega? Olen mittaillut noilla sofi ultimate ovulaatiotesteillä (tilattu kotitesti.fi). Mielestäni ne ei kyllä ole kovin selkeitä. Onko muilla kokemuksia niistä? Olen käyttänyt saman tuotemerkin raskaustestejäkin.
Miten sitten jos ovista ei ole ollut? Tuleeko kuukautiset oikeaan aikaan?
Minulla on nyt kp 30/33, salaa toivon vielä vaikka en usko että tässä kierrossa onnistui.

Minä olen just pannut Clearbluelle palautetta, kun olen ihan äimänä. Mulle Clearbluen digiovistesti näytti negaa lauantaina, hymynaamaa sunnuntaina, negaa maanantaina, negaa tiistaina ja hymynaamaa taas keskiviikkona. Tänään taas nega. Limojen ja lämmön perusteella itse arvioin ovispäiväksi maanantaita (eli silloin se sunnuntain ovisplussa olisi ollut oikea), mutta Fertility Friend -sivuston automaattinen lämpötaulukon analysointitoiminto ilmoittaa, että ovis olisi ollut lauantaina. Tosi selkeää. Periaatteessa olin itse jo ihan tyytyväinen omaan arviooni siitä maanantaista, kunnes tuo eilinen ovisplussa sekoitti pakkaa.

Clearbluelta eivät vastaa sähköpostitse kysymykseeni, koska kuulemma haluavat puhelimitse tiedustella tarkemmin tilanteesta.

Just! Eli heihei vaan tällekkin hommalle sitten.. Mä kyl silloin eka testasin prisman jollain tikulla, sain sen viivan, sen varmistin sillä CB:llä.. Mutta kommentistasi päätellen, ei mitään takeita :/

Menee kohta herrrrrmo, saa Tero vapista.. Vitsivitsi..

Viimeksi muokattu:
Ihanaa! Tämän ketjun ensimmäinen plussa! :) Tarrasukkia matkaan ja toivotaan nyt että muillekin alkaisi tulla niitä plussia, aika pitkään kuitenkin täällä jo kirjoiteltu. Tänään iski ihan kamala väsymys ja pitkästä aikaa piti ottaa päiväunet. Olen yleensä tosi herkkäuninen mutta nyt nukahdin sohvalle (mitä en tee ikinä :D) Jatkuva nälkä vaivaa myös ja vessassa juoksuttaa. Tosin mulla on usein nälkä ennen kuukautisten alkuakin ja jatkuva sisälläolo pakkasten vuoksi voi väsyttää myös :D eli en nyt ala kuvittelemaan mitään. Huomenna olisi kuitenkin juhlintaa tiedossa ystävän kanssa ja mietinkin että uskallanko lähteä ja minkä verran uskallan juoda, mutta vaikka nyt olisikin tärpännyt niin se olisi niin alussa ettei missään testissä näy että voisi edes varmistaa asiaa :/ ehkä turvallisinta ottaa ihan iisisti.

Mulla onkäytössä Prismasta ostetut ovistikut joita käytetään aamusin. Ny on kolmena päivänä ollu haalea viiva, eilen kaikkein haalein. Muistan ku ystävänikim sai niistä aina haaleita viivoja.
Mut ohjeis sanotaan et viivan pitää olla yhtä vahva tai vahvempi ku kontrolliviiva, ni oin sit todennut et ei oo vielä. Mut ei kyllä siltä tunnukaan.:)

Heippa, meillä lapset 4 ja 1 vuotiaat ja kolmannesta haaveilen..vielä ei olla aloitettu kun vähän jännittää et onks tää ihan hullua.. :)

Prisman testeistä, meidän molemmat on niillä "hankittu" :) joten toimivia! :) testaili. Paljo aikasemmin ja vaaleista näytti monen monta päivää mut kyllä ne sit lopulta tummu! Pitää tosiaan olla yhtä vahva tai vahvempi kun kontrolliviiva. Ne toimii muuten myös raskaustesteinä hyvin :):):)

Hei kiva kun tulit mukaan!

Kiitti tiedosta, siis noista tikuista.:)

Näyttääkö ne muuten sen mahd.raskauden ennen menkkoja?

Huoh..Olispa pian se ovis ja tärppäsipä vihdoin.. Johan tässä on ootettu. Tärppäsikö sulla sit nopsaan tikutellen?

Hei kiva kun tulit mukaan!

Kiitti tiedosta, siis noista tikuista.:)

Näyttääkö ne muuten sen mahd.raskauden ennen menkkoja?

Huoh..Olispa pian se ovis ja tärppäsipä vihdoin.. Johan tässä on ootettu. Tärppäsikö sulla sit nopsaan tikutellen?

Tsemppistä meille kaikille tikun viilaajille :)

Mulla se prisman testi näytti sen ovulaatioviivan tosi selkeesti ja se kontrolli viiva oli aivan haalea.. Liekö sit ollut väärä koko tulkintani?! Nyt nipistelee ja valkkaria riittää, tein prismatestin ja ihan puhdasta oli.. Eli ei ainakaan ovis nyt ole..

Salatiedettä tää on, jospa pari lasii punkkua auttais rentoutuun ja unohtamaan koko homman!

Viimeksi muokattu:
Kiitos,

Meillä molemmat tärppäsi 3. Kierrolla. Tikuttelin esikon kohdalla ekan kerran melkeen koko kierron kun halusin tajuta miltä ne näyttää milloinkin. Ai vähän niinkun innokas?! Mulla on kyllä tasainen kierto että sekin helpottaa.

Söin myös foolihappoa :) ja join greippimehua, hahaa!

Molempien uskon saaneen alkunsa just sillä kerralla kun ovistesti näytti plussaa..tai tyttö ihan varmasti koska siinä kierrossa se jäi ainooks kerraks kun pupuiltiin.

Ne ovistestit näytti haaleeta (kun muuten mulla ei näyttäny mitään)jo ennen raskaustestiä ja Salaa olin onnellinen kun aavistelin hyvää ja sillon kun raskaustesti näytti + se ovistesti oli aivan punainen, sellanen mitä en ollu ikinä nähnyt :)

Tsemppiä kaikille! Raastavaa mutta niin ihanaa!

Mites te jotka kolmosta koitatte, ootteko yhtään "peloissanne" tästä päätöksestä?

Punkku tekee varmasti terää ;)

Heippa taas pitkästä aikaa (tai sitten ei niin pitkästä..en pysy perillä viikoista enää)... :)

Täällä viime kierto meni kyllä ihan ohi niin kuin arvelinkin. Miehellä tahti hellittää nyt ja minulla taas kiristyy..Ehkä me joskus taas tavataan lähemmissä tunnelmissa. :)

Mulle ei toinen lapsikaan ole ollu tmikään itsestäänselvyys vaan tosi paljon on asiaa pitänyt miettiä ja olen kyllä aika kauhuissani päätöksestä. Mies on aina pitänyt 2 lasta asetelmaa sinä "oikeana" ilman että on suuremmin sitä edes miettinyt. Minä taas pohdin vakavasti jo ensimmäistä ja toista vieläkin enemmän. Oli kyllä sellaista riitaa välillä kun oltiin täysin eri aaltopituuksilla.. No onneksi sävel on löytynyt.

Pampula toivoi tuossa muutama viikko sitten että naiset olisivat solidaarisempia toisiaan kohtaan (muutenkin kun yritys ja raskaus asioissa) ja täytyy sanoa että niin toivon minäkin. Keskustelin yhden tuttavan kanssa jonkin aikaa sitten lapsiin liittyvistä asioista ja tuli taas sellainen hyökkäys että oksat pois. Mikä siinä on että ennen kuin vauva putkahtaa maailmaan kaikki on kavereita mutta sen jälkeen kaikki mitä minä teen on just oikein kaikille ja jos joku muu tekee eritavalla niin joutuu kyllä syvimpään *** siitä hyvästä. Mä en ole ihmisenä ehkä aina siitä helpoimmasta päästä ja itsepäiseksikin on kutsuttu mutta lapsen myötä olen kyllä oppinut kunnioittamaan muiden tapaa toimia vaikka itse tekisin ihan eritavalla. Musta välillä tuntuu että monilla on perusolettamus melkein että toinen on paha ja ilkeä eikä se että kaikki haluavat parasta lapsilleen ja rakkailleen.

Ehkä mun aivoista on joku osa sulanut hormoneiden vaikutuksesta mutta en vaan jaksa enää tollasta jatkuvaa arvostelua ja piikettelyä.

Ja palatakseni oikeaan aiheeseen...menkat kai ensi viikolla joten vielä pitkä aika ennen kuin mitää "jännää" tapahtuu

Yhteistyössä