V
Vippailijan mutsi
Vieras
Kenen nuoriso on ottanut pikavippejä vaikka ei ole varaa maksaa niitä takasin? Oletteko te vanhemmat maksaneet ne pois?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:Siis annetaanko niitä alle 18v?
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Alkuperäinen kirjoittaja vippailijan mutsi:Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:Siis annetaanko niitä alle 18v?
Ei anneta alaikäisille, mutta tyttäreni on jo 18 v ja pari vippiä ottanut jo.En vaan jotenkin tahtoisi että luottotiedot menee ja velka kasvaa kohtuuttomaksiVituttaa suoraan sanoen tälläset vippilaitokset, eikö niihin saan mitään lakia että ilman työpaikkaa niitä ei saa ??
=(
Ja tavallaan ajattelen kyllä niin, että millä on ensi viikolla helpompi maksaa 115 euroa takaisin kuin nyt satanen?
Alkuperäinen kirjoittaja mä:laita puhelimeen palvelunumeroesto,ni ei saa vippejä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mulla vasta esikoinen yli 18 v ja pikavippi on kyllä ihan viimeinen, mitä neiti tekiisi. Halvempaa lainaa saa vaikka mutsiltaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Vippailijan mutsi:Alkuperäinen kirjoittaja mä:laita puhelimeen palvelunumeroesto,ni ei saa vippejä
Prepaid liittymä.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja Vippailijan mutsi:Alkuperäinen kirjoittaja mä:laita puhelimeen palvelunumeroesto,ni ei saa vippejä
Prepaid liittymä.
Onko se jotenkin rekisteröity sun lapsen nimelle? Ei kai prepaidilla muuten saa vippejä?
Yksi vaihtoehto olis se, että tyttös liittymä olisi sun omistuksessa, sillon se ei vois ottaa sillä niitä vippejä ilmeisesti?
En kyllä tiedä että miten ne menee tarkalleen, mutta mä oon käsittänyt ettei sellasia saa jos ei ole omaa liittymää jossa on julkinen numero?
Mun likka täyttää elokuussa 22 v ja muutti vuosi sitten omaan huusholliin. Olen likalle sanonut, että jos rahapula iskee, oikea numero on mun känä eikä mikään pikavippinumero. Hyvin on neiti osannut raha-asiansa hoitaa, joskin esim kissansa eläinlääkärikustannuksissa kääntyi mun puoleeni. Ja hyvä niin. Vien aika ajoin neidille myös "unicef-paketin" eli peusaineita ja ruokaa. Pyytämättä. Mä olen noi nuoreni pelotellut sen verran hyvin veloista, etteivät taida edes uskaltaa ottaa - asuntolainaa lukuunottamatta - velkaa muulta kuin minulta =)Alkuperäinen kirjoittaja Vippailijan mutsi:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mulla vasta esikoinen yli 18 v ja pikavippi on kyllä ihan viimeinen, mitä neiti tekiisi. Halvempaa lainaa saa vaikka mutsiltaan.
Olen mä sanonut että pyytää v
aikka multa, mutta ei ilmeisesti halua kun rahaa on muutenkin vähän![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:Niin..asuuko nuori kotosalla? Jos hän on täysi-ikäinen, kyllä hänen mielestäni pitäisi omat talousasiansa hoitaa..jollain tavalla. Jos esim. maksat hänen pikavipin, et tee sitä äidinrakkaudesta, vaan LAINAAT sen summan hänelle. Ja teette hänelle maksusuunnitelman, miten hän sen maksaa takaisin sinulle. Ja pidät siitä kiinni.
Sillä jos äiti/isä aina maksaa, ei nuori koskaan opi rahankäyttöä.
Olen työssäni ammattikoulussa yrittänyt opettaa nuorille mm. pikavippien (yli 300%:n) korkojen ymmärtämistä ja muita talousjuttuja. Aika surullisia tapauksia on nuoret, jotka ovat sitä mieltä, ettei talousasiat heitä koske, koska äiti/isä maksaa kaiken.
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt mamma:Alkuperäinen kirjoittaja Minä:Niin..asuuko nuori kotosalla? Jos hän on täysi-ikäinen, kyllä hänen mielestäni pitäisi omat talousasiansa hoitaa..jollain tavalla. Jos esim. maksat hänen pikavipin, et tee sitä äidinrakkaudesta, vaan LAINAAT sen summan hänelle. Ja teette hänelle maksusuunnitelman, miten hän sen maksaa takaisin sinulle. Ja pidät siitä kiinni.
Olen työssäni ammattikoulussa yrittänyt opettaa nuorille mm. pikavippien (yli 300%:n) korkojen ymmärtämistä ja muita talousjuttuja. Aika surullisia tapauksia on nuoret, jotka ovat sitä mieltä, ettei talousasiat heitä koske, koska äiti/isä maksaa kaiken.
Asuu joo kotosalla vielä..Ei työpaikkaa ei koulutuspaikkaa.En todellakaan tiedä mitä tehdä hänen kanssaan vippaanko pihalle vai mitä?
Alkuperäinen kirjoittaja mietisken:Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt mamma:Alkuperäinen kirjoittaja Minä:Niin..asuuko nuori kotosalla? Jos hän on täysi-ikäinen, kyllä hänen mielestäni pitäisi omat talousasiansa hoitaa..jollain tavalla. Jos esim. maksat hänen pikavipin, et tee sitä äidinrakkaudesta, vaan LAINAAT sen summan hänelle. Ja teette hänelle maksusuunnitelman, miten hän sen maksaa takaisin sinulle. Ja pidät siitä kiinni.
Asuu joo kotosalla vielä..Ei työpaikkaa ei koulutuspaikkaa.En todellakaan tiedä mitä tehdä hänen kanssaan vippaanko pihalle vai mitä?
Jos työpaikkaa ei ole, eikä esim. työkkäristä mitään saa, niin voithan sopia jotakin kotitöitä, joita pitää tehdä tuon maksun maksamiseksi. Ei se raha sinullekaan puussa kasva.