Entine mies ottanu minun nimelläni ilman lupaa pikavippejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Elikkäs tilanne on se että kun erosin avomiehestäni hän otti minun nimelläni ilman lupaa pikavippejä ja on niitä ottanu nyt 600 euron edestä mulle tuli niistä nyt muistutukset. Ja hän mustaa henkilötunnukseni tai laittanu itselleen ylös jonnekkin. Mä olen jo ottanu itselleni luottoeston että minun nimelläni ei pysty ottamaa pikavippejä jne.

Mutta hän ehti ottaa nuo ennen sitä estoa ja tietty pikavipit menny hänen tililleen eli minulla on todisteet että itse en ole ottanu niitä koska mies ottanu a) omasta numerostaan niitä tai/ja b) omalla koneella jossa tietenkin on todisteenä hänen IP osoite. Ja vahvin todiste se että rahat meny hänen tililleen.

Ja haluaisin tietää et jos teen rikosilmon tekeekö poliisit mitä? Saako entinen mies minkälaisen syytteen?

Poliisit ottaa asian selvittääkseen, ei siis huolta! Mene käymään poliisilaitoksella tietojesi kanssa ja olet sen jälkeen paljon viisaampi, neuvovat kyllä eteenpäin.

Ensin ihmettelen että mikä ihmeen pikavippi firma antaa lainaa vain henkilötunnuksella? Kaikissa mihin olen törmännyt pitää olla joko kännykkäliittymä tai verkkopankkitunnukset millä henkilöllisyys varmistetaan...
Ja eiköhän tuo mene joko petoksena tai identiteettivarkautena, paitsi silloin jos miehelläsi on käytössä sun puhelinliittymä tai verkkopankkitunnukset, silloin se menee huolimattomuuden piikkiinn ja poliisi ei tee mitään.

Eikä ole mun pankkitunnuksia käytössä koska esim. avainlukulista on mulla ja oon sitä kuljettanu aina mukanani. Kyseiset firmat ovat Vivus.fi ja okmoney. Ja hällä ei muuta oo kun mun henkilötunnukseni.

Outoa, koska noista kummastakaan ei lainaa saa ilman verkkopankkitunnuksia (kirjautuminen/tunnistautuminen vaatii verkkopankkitunnukset).
Kuinkapitkä aika teidän erosta on? nimittäin kun noita lainoja voi saada aika pitkälläkin maksuajalla eli tulee mieleen että on ottanut vipit jo teidät yhdessäolo aikana...

Ei oo ottanu yhessäolon aikan ja ottanu siis omalle tililleen. Ja siellä lukee että kätevästi verkossa tai puhelimella eli on siis ottanu puhelimellaan koska aina oon pitäny noita tunnuksia itelläni.

verkkopankkitunnuksilla = hetu ja pankkitilin omistaja vastaavat toisiaan, puhelimella = julkinen liittymä jossa sekä liittymän omistaja että hetun omistaja vastaavat toisiaan. eli joko tili tai puh nro on sinun nimissäsi. muuten ei onnistu.

Yhteistyössä