Pika! Oletteko pesseet kestoja muiden pyykkien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kestoilee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kestoilee

Vieras
Aloitin juuri kestovaippailun, ja tarvisin tähän kysymykseen vastauksen!
Jos olette pesseet, niin onko parempi jättää silti kone vajaaksi?
Niin ja oletteko käyttäneet huuhteluainetta?
Kestot ovat sellaisia taskumallisia.. :)

Mä olen Fuzzeja (ja kuoria ja sisävaippoja) pessyt muiden pyykkien kanssa samassa koneellisessa.
Olen jättänyt koneen hieman vajaammaksi, kuin normaali pyykillä täytetyn koneen. Huuhteluainetta en ole käyttänyt!
Tarvittaessa olen laittanut etikkaa huuhteluaineeksi.
Onnea kestoiluun!

Ei missään nimessä huuhteluainetta!! Etikkaa loraus huuhteluainelokeroon, ni korvaa huuhteluaineen ja pitää imut pehmeinä.

Vaipat oon aina pessy 60 asteessa ja siinä samassa on mennyt pojun 60 asteen pesun vaatteita, pyyhkeitä, liinavaatteita, eli kaikkea mitä 60 asteessa voi pestä.

mä pesen kestot,lakanat,pyyhkett jne 60asteessa(taskuja meillä myös) ja vaatteet 40-50.kannattaa valita taskuille myös sellainen pesuaine joka sopii pul-kankaalle ja kuivaliinapinnalle(jos sellainen pinta taskuissa on).

esimerkiksi voit katsoa:

http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/?action=pesuaineet&mode=nayta_kaikki

meillä on ollut mm. erisan colour,serto colour, ariel colour nestemäinen..

myös aiheesta keskustelua:

http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=38

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma85:
Että siis pesette paskavaipat ja esim. lapsen pukluliinoja samassa koneellisessa?? Tosi kiva pyyhkiä lapsen suuta sen jälkeen... Äly hoi kestoilijat!!

onko sit parempi pestä pikkuhousujen kanssa? vai pesetkö kaikki pyykkisi vaate kerrallaan vajailla koneilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Että siis pesette paskavaipat ja esim. lapsen pukluliinoja samassa koneellisessa?? Tosi kiva pyyhkiä lapsen suuta sen jälkeen... Äly hoi kestoilijat!!

Äly hoi! Ei niitä paskoja sinnekoneeseen puoteta mukaan pyörimään.. :xmas:

Ai siis ne paskavaipat pestään ensin ja sitten laitetaan pesukoneesee? Nyt en kyl oikein ymmärrä..

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Ai siis ne paskavaipat pestään ensin ja sitten laitetaan pesukoneesee? Nyt en kyl oikein ymmärrä..

kyllä ne kakat niistä huuhdotaan ensin pois.ei ole mitään järkeä laittaa kakkaa sinne muun pyykin joukkoon pyörimään.
usein myös laitan ylimääräisen huuhtelun ennen itse pesua niin eivät lillu likaisessa vedessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Mie huuhtelen ne paskavaipat ensiksi. Että ei sitä paskaa jää siihen vaippaan, kun sen sinne koneeseen laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :

samaa mietin minäkin. hyi ja yök!

Mitä hyi siinä on?
Jos lapses tekee kakat mitkä tulee housuista ja paidoista läpi, niin viskaatko ne vaatteet roskiin vai pesetkö?
Onko ne vaatteet sitten jotenkin huonompia sen jälkeen? =)

Yhteistyössä