Piirakkaohjetta kaipailen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttupallo harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttupallo harmaana

Vieras
Kertokaakapa minulle ihanan kinkku-sinihomejuustopiirakan ohje! Netistä en löydä enkä keittokirjoista! Toivottavasti joku tietää ja osaa auttaa. :flower:

Kävisikö tämä niin että vaihdat koskenlaskijan aurajuustoon? :wave:

Kinkku-juustopiiras

8 annosta

Pohja
100 g Valio voita
2 1/2 dl vehnäjauhoja
1 muna

Täyte
1 iso sipuli hienonnettuna
1 rkl Oivariinia
100 g savukinkkua kuutioina
1/2 pak (125 g) Valio Koskenlaskija kantarelli -sulatejuustoa
2 dl Valio ruokakermaa
2 munaa
1 dl persiljaa hienonnettuna
1/2 tl mustapippuria rouheena
1/4 tl suolaa

Nypi voi ja vehnäjauhot sekaisin. Lisää muna ja sekoita. Painele taikina piirasvuoan (halkaisija 27 cm) pohjalle ja reunoille. Nosta vuoka jääkaappiin siksi aikaa, kun valmistat täytteen. Kuullota sipuli Oivariinissa. Lisää joukkoon savukinkku, paloiteltu sulatejuusto ja ruokakerma. Sekoittele ja anna juuston sulaa. Siirrä pannu pois levyltä. Anna jäähtyä hetken ja lisää loput aineet. Kaada täyte pohjalle. Kypsennä uunin alaosassa 200 asteessa n. 25 min.

Ohje on Valion sivuilta keittokirjasta http://www.valio.fi/channels/www/etusivu.html

Eikö olisi SINIHOMEJUUSTOLLA tuota ohjetta? Kun se on paljon parempaa kuin jotkut sulatejuustot... Vai voiko tuon ohjeen tehdä homejuustoa käyttäen??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2005 klo 18:41 minttupallo harmaana kirjoitti:
Eikö olisi SINIHOMEJUUSTOLLA tuota ohjetta? Kun se on paljon parempaa kuin jotkut sulatejuustot... Vai voiko tuon ohjeen tehdä homejuustoa käyttäen??

Voi käyttää olen itse jättänyt suolan pois kokonaan koska aurajuusto on suolaisempaa.

Yhteistyössä