** Piinaviikko 47 ** (nostoa)

elähän nyt marjonetti lopeta palstailua, jos ei viel tästäkään kierrosta tärppää!

No mie luulen, että mulla saattais ovis olla jo nyt, koska valkkarii on tänää tullu mielettömästi. Pitänee tänään ja loppu viikko olla ahkerana miehen kanssa ja sitten vain jännitetään.

Itsellä on ihana flunssa.. Tuntuu, että ois kuumettakin, mutta onnex ei oo.. Otsa on ihan kylmä.
 
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :'( :'( :'( :'( :'( OLI AIVAN JÄRKKY UUTINEN TOI AMMUSKELU TUOLLA JOKELASSA!!!!! ITE OON ASUNU SIELLÄ JOSKUS JONKIN AIKAA JA NYT ASUN TÄSSÄ "NAAPURISSA" 10KM PÄÄSSÄ :/ :/ mun kamu asuu just tuolla.
siis aivan uskomatonta että voi suomessa tollasta tapahtuu.

Miilukka on asustellu nyt täällä "etelässä" reilu 10vuotta mutta on kotoisin kaenuusta :D vieläse näköjään murrekkin pukkaa esille. ja mulle kyllä sanotaankin aina että ett oo kyllä täältä kotosin ;D

mua alkaa hiukan jänskättämään että mites käy tässä kuussa,että olisiko käynyt oikeesti niin onnellisesti että ois tärpänny. bongasin tosiaan elämäni ekan oviksen digitaalisella ovistestillä. siinä ei oo kyl epäilyksen varaa tai viivojen vertailemista kun se joko on tai sitten ei. 2 peräkkäisenä aamuna näytti plussaa mutta siihen testit valitettavasti loppuikin joten en tiiä oisko näyttäny sen jälkeen :( :snotty:
ekan plussan jälkeen touhuiltiin testi-iltana ja sit seuraavana iltana. toivottavasti olisi tärppi käyny....tai sitten se ovis onki tapahtunu vasta sen myöhemmän plussan jälkeen + 2 päivää :(

kierrot tosiaan ollu tän synnytyksen jälkeen aivan jotain ihmeellistä. lyhin kierto ollu 26päivää ja pisin tosiaan 60päivää.nyt kuitenkin pari viimistä ollu n.40päivää.ja tohon ovikseen passaisi siis tämäkin kierto. arvatkaa vaan että kuinka monta testiä olen jo kerennyt tekemään näillä kierroilla kun olen joka kuukausi tyyliin luullu ett oon raskaana ja mukamas kaikki oireetki on ollu. ihmeellistä näissä mun menkoissa on ollut se että ne on ollu sellasta suht pientä tuhrutusta (pikkuhousunsuoja tyyliin riittänyt) mutta kestäneet on kaikenkaikkiaan kolmisen viikkoa???niinku nää pari viimistä kiertoa. lääkäriin varaan ajan jos ens kierto on yhtään samanlainen.aivan outoo ja ei oo kyllä normaalii.....

meitsi ompi vastikään täyttäny 28vee ja 4 mukeloo löytyypi jo plakkarista: neidit 2/99 ja 8/00 sekä poijjaat 1/05 sekä 1/07
tytöt tuli aika piisoffnakki mut toiseksi nuorinta tehtiin 3,5vuotta ja nuorinkin sai alkunsa vasta reiskan vuoden päästä joten ihmettelisin suuresti jos nyt nappaiskin suht nopsaan (itse kyllä haluisin mahd.pienet ikäerot :) suurperhettä oon aina haaveillu,6 lapsesta muttas ukko ei taija kuuventeen enää ryhtyy. oli työn ja tuskan takana tääkin maanittelu ;D
:kieh: B) B)

mutta tää akkeli lähtee nyt kahtomaan BB:tä kun nyt on sitte aikaa itselle kun lapset on nukkumassa :heart:
 
Tässäpäs tännekin puolelle juuri toiselle palstalle kirjoittamani teksti, samalla kirjoitusurakalla kuulumiset kaikille vaki-palstoille...:D

Oon ollu vähän taka-alalla muutaman päivän, osittain siksi etten ole yksinkertaisesti kerennyt koneen ääreen istahtaa ja osittain siksi, että mulla on vähän niinkuin raskausoireita ilmassa, niin ajattelin että pystyn paremmin - ehkä - olemaan niin ajattelematta asiaa kun en joka välissä käy täällä teidän kuulumisianne lukemassa.

Eli viime päivien oireina on ollut jatkuva vilu, rinnat todella jännät, aamulla tosi öklö-olo (samoin kuin nyt),ja ihan sietämätön väsy!!! Tottakai voivat olla aivan vaan tavallista syysflunssaakin, mutta jotenkin sitä heti alitajuntaisesti vain liittää oireet heti mahdolliseen raskautumiseen kun sitä plussaa niin kovasti odottaa.. :heart: :saint:

Oon tosiaankin ollut töissä lähes yötäpäivää viikonlopusta lähtien, nyt vähän helpottaa. Vielä huomenna ja perjantaina otan terolutit, sitten olisi tältä kierrolta se ohitse.

Ai niin, lääkäri soitti että niissä verikokeissa ei Luojan Kiitos ollut mitään poikkeavaa ja kaiken pitäisi olla niiltä osin kunnossa. Lääkäri soitti mulle kesken työpäivän tuloksista. Sanoi ettei mitään estettä raskaaksi tulemiselle pitäisi olla, nyt kun teroluteilla vain saataisiin tuo kierto vähän tasaisemmaksi. Kyllä on pudonnut iso taakka sydämeltä! :heart:
 
Kyl mulla vie tää flunssa voimat.. Koko ajan tuntuu, että ois kuumetta.. On varmaankin väsymystä..

Minun laihdutus ei varmaankaan tuu sujumaa yhtää tän flunssan takia. Oon mie tiistain ja torstain nyt menny kävellen töihin (1h) ja pois on ollu onnex kyyti.
 
Masentaa, menin sitten viikossa lihomaan kilon :'( . Tänään 71,6kg :'( . Vain 600g siitä mistä aloitin laihduttamisen 22.10.2007.
Sen siitä saa, ku menin syömään tortilloja ja muutaman korvapuustin viikolla.

Mutta nyt pukeutumaan ja lähtee kävelee töihin.
:wave:
 
Moikkarallaa! Täälläkin piinaillaan vko:lla 47.. ovis `ehkä ` täällä,en ole tikutellut enkä mittaillut, ihan luomusti etiäpäin. Mulla aika selkeet oireet, tosi menkkamainen tunne, turvotus ja limaisuus. Mutta niin sanovat että ei siihenkään ole aina luottamista. Saa kattoo ny että rupeenko tosissani ovista bongailee, jos ei tunnu tärppäävän. Meillä aikataulut menee aika ristiin, marraskuu on tosi kiireinen molemmilla :whistle: ei tässä ole hirveesti kerinny pupuilee! nooh..pari kertaa viikossa. Kattellaan miten käy..
 
Red Dragon; kiitos peukuista! =) Mulla on vähän samat fiilikset painonpudotuksen kanssa, olen yrittänyt kattoa mitä laitan suuhuni ja koittanut liikkuakin aina kun mahdollista, kävellyt tai pyöräillyt työmatkoja yms. Lisäksi käyn kerran viikkossa kiinteytysjumpassa ja miehen kanssa tehdään pitkiä kävelylenkkejä viikonloppusin ja iltasin jos ehditään, mutta paino ei vaan laske!! :headwall:
Mäkin olen ottanut tavaksi punnituksen kerran viikossa ja paino vaan on ja pysyy. Noin kymmenen kiloa pitäis ehdottomasti saada pois, mahtuis sitten taas kaikki vanhat vaatteet päälle ja olis muutenkin itellä kevyempi olo. Paino on noussut tasaisen hiipivästi tässä parin vuoden aikana, syynä lähinnä oma laiskuus ja ehkä hormonaalisella ehkäisylläkin oli jotain tekemistä asian kanssa.
Tällä viikollakin kävin kahtena iltana noin tunnin sauvakävelylenkillä, jumpassa ja harrastin muutenkin hyötyliikuntaa (myös makuuhuoneessa! ;)) enkä mässäillyt herkuilla, paitsi torstaina söin kyllä lounaaksi pitsan, mutta iltapäivällä/illalla en sit syöny enää mitään muuta kun hedelmiä , niin eikös vaaka näyttänyt kilon enemmän kun viime viikolla! EI TAJUA!!
 
Linna: Mukavoo matkaa! :wave: (voisin lähtee salamatkustajaksi mukaan)

skorpioni: En tajua minäkään. Mutta ukko heitti tosiaan sen, että on muuttunu lihaksix, ku oon kävelly sen verran paljon.. Mutta ei piristäny mua yhtään. Söin eilen masennukseen kaksi pakastepizzaa.. Onnex en mitään muuta syöny eilen. Ei ois tätä ongelmaa, jos en ois hormonikierukkaa laitattanut.

Tänään hirvipeijaisiin :p
 
Mukavaa sunnuntaiaamua kaikille. Toi painonpudotus on kyl piinallisen vaikeaa, itse olen painonvartioissa pudottanut aikoinaan reilut 10 kiloa jotka ei ole tulleet takaisin. Muutama vuosi painonpudotuksen jälken käytin hormonaalista ehkäisyä ja painoa tuli heti lisää viitisen kiloa! Mulla noi hormoonit tekee sen, ilman mitään lisäsyömisiä. Kun jätin ne pois, paino normalisoitui parissa kuukaudessa ilman lisäliikuntaa tai paastoamista. Painonvartioista saa muutenkin hyviä vinkkejä pudotukseen, itselleni tuo ryhmässä pudotus sopi mainiosti. Tein myös sitten sellaista että mikäli herkkujenahmimiskohtaus yllätti saatoin syödä kolme isoa appelsiinia suklaalevyn sijaan. Ne täytti vatsan ja kohtaus meni ohi, lisäksi oli hyvä mieli siitä etten vetänyt sitä Fazerin sinistä ja appelsiineissa ja sitrushedelmissä ylipäänsä on aineita jotka vaikuttaa rasva-aineenvaihduntaan hyödyllisesti, siis "polttavat" rasvaa, kiihdyttävät rasva-aineenvaihduntaa. Mulla olikin aina kassissa mielitekojen varalta pussillinen appelsiineja tai mandariineja.
No juu, tällasta vaan tuli mieleen, olisipa yhtä hyvät onstit tähän raskautumiseen kuin painonpudotukseen =)
 
tiiu-64: itse oon miettiny kans tota painonvartijat juttua..mutta ei oo varaa.. ja en tykkää olla missään ryhmässä. =) Ei mulla silleen mitään herkkuhimoja oo. En tykkää karamelleista yhtään.. Mutta kyllähän, jos niitä tarjotaan, ni tekis mieli ottaa.

Mutta jospa tää tästä pikku hiljaa. Ja olen tosiaan sen päättänyt, että kun joskus olen raskaana.. ja synnyttänyt, ni lähen jumppaamaan.. Nyt ei sellaiseen oo aikaa. Viidennestä luokasta lähtien tosiaan oon käyny IINA:n jumpissa.
 
Kiitos vinkeistä tiiu-64! Mä luulen kanssa, että hormonaalisella ehkäisyllä on jotain tekemistä mun painonnousun kanssa. Olen aina ollut pyöreä ja runsasmuotoinen eli laihaa musta ei saa tekemälläkään, mutta ennen kuin aloitin ehkäisyrenkaan käytön niin olin sentään normaalipainoinen. Mulla on aurallinen migreeni ja hieman kohonnut verenpaine eli en voi käyttää normaaleja yhdistelmäpillereitä. Ehkäisyrengas on muuten sopinut mulle oikein hyvin, paitsi kesällä kun siirsin kuukautisia, niin kärsin 4 päivää migreenistä.
Jos nyt tulisin raskaaksi, niin en mitenkään yrittäisi laihduttaa, mutta liikuntaa ajattelin jatkaa sekä tarkkailla syömistä. Ja sitten kun vauveli olisi syntynyt, niin olisi kiva tehdä pitkiä kävelyretkiä vaunujen kanssa. Ja eikös imetyskin yleensä saa painoa laskemaan?

Meidän äiti kärsi aikoinaan minua sekä myöhemmin pikkuveljeäni odottaessaan alkuraskauden pahoinvoinnista melkein 3 ekaa odotuskuukautta ja äiti kertoi painon laskeneen molemmilla kerroilla ensin 5 kiloa siitä kun odotus alkoi juuri pahoinvoinnin takia. Saas nähdä miten itellä käy pahoinvoinnin kanssa, JOS tässä nyt joskus raskautuisi! ;)
 
Ne on joo noi painonpudotushommat kimurantteja. Tuntuu siltä että keho pitää kynsin ja hampain kiinni jokaisesta keräämästään kalorista ja rasvasolusta. Varmaan joku muinaisjäänne kivikaudelta, sääli vaan ettei meitä aina silloin tällöin unohdeta jollekin autiolle saarelle jossa ei ole Mäkkäriä tai muuta vastaavaa donitsikioskia... Olen kuullut ( lähinnä painonvartioissa, mut muualtakin ), että ei ne karkit ja muut sokeriset, esim. irtokarkit ole niin vaarallisia vaan että pahinta on ruuan rasvat ja nimenomaan piilorasvat. Jos vaikka syö yhden viinerin niin sillä energiamäärällä saisi syödä unnollisen kokoisen lounaan joka pitää nälkää pitkään, joku sanoikin osuvasti että ennemmin syö kunnon aterian kuin yhden viinerin... Mulla raskauskilot lähti imetyksellä, vaikka söin paljon. No, mut, se painonpudotuksesta, eihän tää mikään painonpudotuspino ole mut kunhan tuli mieleeni =)
Rauhallisen harmaata sunnuntaipäivänjatkoa kaikille, lähdetään nyt tytön kanssa jumpaan...
 
tiiu-64: Onnex en tykkää syödä wiinereitä :D . Onhan ne hyviä.. Ja joskus on vain synttäreillä.
Tiedätkö sinä painonvartijoiden: syö ja nauti -cd:stä? Minkälainen se on yms? Kannattaisikohan se hankkia sit jossain vaiheessa..
 
marjonetti: toisaalta tuntuu siltä, että ois tärpännyt, mutta luulenpa, että tää tuntemus on ollu aikaisemmissakin kierroissa :D.

Tässä vain sitä sitten odotellaan ja katsotaan mitä tapahtuu. Isä ja äiti on ainakin tosi "riemuissaan", kun saavat kuulla, että odotan taas.
 
hei vaan kaikille!

mä olen ollut hirveän kiireinen tässä..jopa niin, että en ole kuumeeseenkaan paljoa paneutunut. käynyt täällä kuitenkin välillä lukemassa ja toivomassa, että kaikilla kaikki hyvin :)

itsellä nyt 18/28 eli tylsää odottelua....yritettiin kuitenkin sähveltää sen minkä tenttikiireiltä ehdittiin. saa nähdä..ehkä ihan hyvä, ettei mitään hullunuskoisia toiveita ole liiaksi. olisihan se sitten tähän kohtaa ihanainen yllätys.. sitä minäkin haluaisin kysellä, että asteikolla 1-10, kuinka varmasti tärppää..? itse siinä kutosen hujakoilla..

marjonetti: mä luin aiemmin sun vauvakateudesta ja nolo tunnustaa, että itsellä hiukan samaa..ja se kohdistuu joihinkin tiettyihin ystäviin, toiset taas on se ja sama, vaikka olisivat jatkuvasti raskaana..

lukemaan kai täytyisi alkaa ennen kuin kaveri karjuu sängystään!
 
Heippa kaikki! Mä voisin yrittää tunkea teidän pinoon. Mulla pitäs alkaa menkat ens viikonloppuna, eli piinailen sitten viikolla 47 jos menkkoja ei kuulu. Viime kierto venyi pitkäksi varmaan ensimmäisen yk:n aiheuttaman jännitystilan vuoksi. Näin minä sen diagnosoin;)

Marjonetti meille ei kans sovi ollenkaan toi pupuilun ajoittaminen, menee ihan pipariks, joten ens kierrossa (jota ei toiv tule) päätän unohtaa oviksen sun muut ja keskittyä olennaiseen. Ainakaan en kerro miehelle mitään otollisista ajoista. Se ei ole niin perillä kuitenkaan mun kropasta ku mä ite.

Oireita mahdollisesta raskaudesta ei kyl ole. Ellei pari päivää sitten iskenyt hiiva ole sellainen? Kathellaan....

Plussatuulia kaikille!!!!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjonetti:
Voi ihanaa Red että sinulla on ainakin tuo tuntemus! Nauti siitä! :)

Miten niin isä ja äiti on "riemuissaan", jos oletkin raskaana? Onko muuten sun kierto kovinkin säännöllinen (tuo 33-34 päivää ) että jo kp35 olisi aika varma raskaus?
Kun odotin esikoista.. Näkivät minusta vasta marraskuussa 2003, että odotan (syntyi maaliskuussa 2004).. Niin äiti sanoi suoraan päin naamaa: "Tee abortti".. Koska luuli, että olen ihan alussa vasta..

Ja siitä sain kuulla sitten oivat saarnat.. Miten pärjätään, miten elätetään yms. Ammatti ennen lapsia.. Minua ei kiinnosta toi opiskelu pätkääkään.. Ja hyvin ollaan pärjätty tähänkin asti, vaikka välillä onkin tiukkaa.. Mutta meillä on toisemme.

Kun kuopusta odotin, silloin ei ollut ihan noin pahaa tekstiä.. Ja eivätkä oikein uskaltaneet mulle mitään sanoakaan.. Vaan kuulin oikeastaan siskon välityksellä.

En vanhemmille pahemmin pysty asiasta kertomaan, koska heti ensimmäinen lause on: "entä sinun koulunkäynti" Mutta minä suoritan sen jollain lailla loppuun..

Anopille onnex pystyy puhuu kaikesta kuin omalle äidilleen ja muut miehen sukulaisista: "milloin tulee kolmas?" Kaikki oikeastaan jo pitkään, monta monta kuukautta sitten jo ovat alkaneet utelee, milloinkas työ sitä poikaa meinaatte yrittää? Että päästään ostelee vauvajuttuja =).

Kyllähän sitä porukoillekin pystyy puhuu.. Mutta toi raskausjuttu on sellainen.. että ei siitä.. Ja tietyt periaatteet on meil erilaisia, joten silloin on parempi pitää asiat omana tietonaan..

Mut nyt mie lopetan höpinät.. Liikaa tekstiä taas, kun joku innostuu kirjoittaa.
:ashamed:
 

Yhteistyössä