Piinailijoita?

Hei,
Onkos täällä muita joilla alkaa piinapäivät tai jotka ovat jo piinapäivillä. Jotenkin tuntui että nyt ei ollut sopivaa ketjua jo valmiina . Kun toiset odottavat hoitoja ja toisilla ne melkein ohi.
Itsellä oli eilen punktio jossa kerättiin 15 solua (tai siis 20 kerättiin ja 15 oli solu). Tänään sais soittaa miten ne alkiot lähti kehittymään ja perjantaina laitettais sisään (jos on jotain mitä laittaa).
Meillä toinen IVF menossa. Joulukuussa oli eka lyhyellä kaavalla. Nyt kokeiltiin pitkällä ja saatiin hieman enempi soluja ja nyt onnistuttiin myös tekemään kolmen maljapäivän väli. :)
 
Piinaa on. Eka ICSI takana. Punktiossa hulppeat kolme solua vaikka olin mielestäni varsin kipeä ja follikkeleita näkyi kymmenittäin. Kolme solua joista 2 hedelmöittyi oli hirveä järkytys. Punktio oli perjantaina ja molemmat alkiot siirrettiin maanantaina. Puppua ettei siirto satu. Tosin mua sattuu jo papa koekin. Verikokeella voisi raskautta testata viikon kuluttua perjantain mutta töistä johtuen en pääse kokeeseen mitenkään joten aion testailla virtsasta 2 viikon kuluttua maanantaina. Alamahaan sattuu kuukautismaisesti ja hermot on riekaleina. Lasta yritetty 3 vuotta. Ikää reilut 35 ja ahdistaa.

Sun pitkän kaavan hoito kuulostaa lupaavalta. Mikä oli lyhyen saalis ennen pitkää?
Piinapäivät on todella osuva nimitys tälle ajalle kun tekee mieli toivoa mutta ei meinaa uskaltaa kun on niin monta kertaa pettynyt.

Tsemppia ja anteeksi valitus.
 
Minulla on ikää jo 39, se ahistaa B)
Lyhyellä kaavalla saatiin 6 solua ja yön yli odotettuna alkioista selvis kaks ja kun oli siirtopäivä niin jäljellä oli vain se yksi siirrettävä. Joten ei hurraamista vaikka alussa oli soluja "ihan kiva määrä".
Nyt soitin eilen ja kuulin että ekan yön sinnitteli maljalla vielä seitsemän alkiota, jes....tänään pelottaa soittaa et miten on käynyt. Siirto on vasta perjantaina.

Olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Siirto se vasta sattuikin :'( Vaikka minulla on todistettavasti ihan hyvä kipukynnys :)

Nyt minullakaan ei ole niin kiire testaamaan kun ekasta tuli nega. Mietin et eiköhän sitä voi sitten malttaa ihan virtsatestiin asti. No sen näkee sitten kun on aikansa piinaillut.

Saap valittaa :hug:
 
Heippa taas!

Toivottavasti alkiosi jakautuvat hyvin ja pitävät muotonsa priimana. Meidän alkiot oli sellaisia että lääkäri alkoi jo pohtia seuraavaa hoitokierrosta pitkällä kaavalla. Jotenkin mukava kuulla etten ole ainut jota siirto on sattunut vaikka toivonkin ettei ketään satu. Alan vain jo luulla että olen yliherkkä kun niin kivuttomaksi mainostivat ja oli mielestäni ihan hirveää. Tosin mua ahkaa ahdistaa jo matkalla klinikalle. Selviytymiskeinonani on tähän sakka ollut olla ajattelematta mutta enää en pysty.
Ei ole mullakaan kiire testailla, saa pitää edes jonkinlaisen toiveen yllä. Mulla menee sen verran estrogeenia ja lugea että menkat ei taatusti ala joten siitä ei voi päätellä mitään. Musta nämä hormonit hermostuttavat ja väsyttävät mua entisestään. Öisin ei saa nukuttua ja päivisin oksettaa.
Kaikenhan kestää jos sen nyytin saa mutta jos aina negaa niin hermot menee.

Lohdullista kun saa jakaa ajatuksia vertaistuen parissa. Yritän taas piristyä.
 
Huomasin juuri olevani 36+ kun mies huomautti olan yli katseltuaan. Lähellä ollaan siis. Miten ihminen voi unohtaa ikänsä? Toisaalta oli kyllä kivempaa luulla olevan sa nuorempi kun ikä on tässä niin merkittävässä roolissa.

Lohduttaudun ystävälläni joka sai ekalla IVF hoidolla terveet kaksoset vuosi sitten. Ikää oli 40 v. Tämä onni on niin vaihtelevaa. Onnea sinulle tulevaan testiin!

Ja kaikille muille plussia myös!
 
Kiva kun kirjoittelet. Sinulla on jo piinapäiviä takana ja minä voin sitten huomenna laskea sen ekan pp B)
Minulla tuli ekalla kerralla lugeista kaik "raskausoireet" ja myös tuo kamala oksettava olo. Samoin nyt väsyttää ja etoo. Mut vielä tän kestää :)
Soitin eilen taas labraan ja viisi oli vielä menossa mukana ja niistä kaks priimaa. Muut eivät olleet jakautuneet aikataulun mukaan. En sit ymmärtänyt et olisikos vielä mahdollista et ne hitaammatkin kerkeisivät mukaan. Ois kiva et saatas jotain pakkaseen.
Vaik kaikkein parasta ois se et onnistus jo tästä tämän päiväisestä siirrosta.

Tää kuitenkin on hyvin todennäköisesti meidän viimeinen yritys.
Ite kun olen kaiken maksanut (siis kelalta en saa mitään) niin rahavarat estää enemmät yritykset :'(

Mutta tuo kuulosti hyvältä et ystäväsi oli saanut ekalla IVF hoidolla noin ihanan tuloksen :hug:
 
Hei taas,

Meille sanottiin että ykkösluokan alkiot kiinnittyvät lähes aina. Teillä voi siis hyvin tärpätä! Ja pakkaseenkin jää ja jos oikein hyvin käy niin sieltä voi kasvaa esikoiselle sisaruksia B)
Mikä oli alkoiden tilanne ja montako siirrettiin?

Kamalaa tämä hoidon hinta tosiaan on. Olenkin miettinyt että miten ihmiset selviävät tästä vuosikausia. Onko pankeissa joku IVF-laina? Tuskin. Miten te ette saa kela korvausta? Vaikka korvaus onkin tosi huono on se parempi kuin ei mitään. Mites lääkkeet? Mä voin huoleti jo ostella mitä vaan kun vuoden omavastuu 641 ja jotain ylittyi aikaa sitten.

Mulla on tosiaan yllättävän paljon tuttuja jotka ovat saaneet lapsen IVF:lla, kun mietin niin ainakin 3 lapsekasta ja vain yksi jolle ei mikään keino auttanut. Hänellä olikin vaikea perussairaus taustalla. Eli ihan tilastojen mukaan. Yritän lohduttautua että 80 % saa avun kun vaan jaksaa yrittää ja kukkaro kestää. Privaatissahan hoidetaan vaikka kuinka huonolla ennusteellakin.

Mikä teidän ongelma on vai onko selvinnyt? Meillä on siittiöt. Inseminaatiokin aikanaan peruttiin niiden laadun vuoksi.

Paljon jaksamista ja vikkelää ajan kulua!!! :hug:
 
Ei jäänyt pakkaseen. Mutta kaksi siirrettiin eilen. Jospa ne nyt jaksaisivat ja haluaisivat kiinnittyä sinne kohtuun :)

Ilkeisköhän täällä ihan julkisesti kertoa miksi emme saa korvausta emme edes lääkkeistä.
Ongelma on itse aiheutettu :ashamed: Mietin kertoisinko tästä koska jotkut ihmiset eivät millään hyväksy sellaista asiaa, varsinkaan tälläisellä palstalla jossa moni painii lapsettomuusongelman kanssa johon he itse eivät ole millään tavalla vaikuttaneet.

Olen itse aikoinaan ollut soluluovuttajana ja niiden luovutusten jälkeen minulle tehtiin sterilisaatio. Syitä siihen oli muutakin kuin oma tahto. Kolme perhettä sai kuitenkin sitä ennen lapsosen...
mistä olen erittäin iloinen.

Elämä kuljettaa ja niin minullekkin tuli nyt eteen tämä hetki jolloin huomasin haluavani lapsen. Joten tulipa marssittua takasin sinne tutulle klinikalle nyt itse "apuja" pyytämään...

Sinullahan taitaa olla muutama piinapäivä enemmän jo lusittuna B)
 
Superhali sinulle Inkaliini!!! :hug:
Meillä on siis kohdut pullollaan vaikka pakastin ammottaa tyhjyyttään.
Kukaan täysijärkinen ihminen ei voisi kritisoida sua annettuasi lapsen kolmelle perheelle! Jokainen meistä tietää miten arvokas lahja se on.
Me kaikki teemme virhearvioita ja lapsettomuus on liian kova hinta, etenkin sinun tapauksessasi!!

Toivon sydämestäni että molemmat alkionne tarraavat tiukasti ja pitävät otteensa seuraavat 9 kk.
Luokiteltiinko alkiot? Olivatko edelleen priimoja ja montako solua?

Itsekin olen surkutellut että miksi emme aloittaneet tätä aiemmin mutta minkäs teet.
Tänään oli taas vieraita käymässä, kehoittivat pikaisesti täyttämän lastenhuoneen. Otin yllättävän rauhallisesti. Tänään on hyvä päivä taas.

Eilen kirjoitin tännekin tosi pitkän viestin mutta se tuhoutui mystisesti ja oli liian myöhäistä aloittaa alusta. Olin myös niin kiukkuinen että oli ehkä hyväkin että tilitys tuhoutui ettei tarvinnyt ylläpitäjän tulla väliin...
On käsittämätöntä että yhteiskunta ei auta meitä kaikkia paremmin. Olisi taatusti kokonaistaloidelliseti edullisempaa. Voitaishan vaikka masentua työkyvyttömiksi ja joutua piiitkäään ja kalliiseen terapiaan. Sinnekään ei kyllä taida ainakaan ilman itsariyritystä päästä...
Eilen olin kyllä todella syvällä. Tänään taas ajattelen että kyllä ainakin toinen alkio tarraa ja kyllä mä vielä jonkun hoidon jaksan.

Sullahan pitäisi olla hyvät mahdollisuudet. Tuubat tukossa ilmeisesti mutta munasarjat todistettavasti tuottaneet elämää ennenkin. Kohtukin lienee kuosissaan. Ikä on niin suhteellista ja sen vaikutukset kovin yksilöllisiä. On todella väärin jos meidän alkiot ei kehity somiksi pikku vaaveiksi.

Ajattelen myös etten vaihtaisi tätä mahdollisesti jatkuvaa lapsettomuutta esim neliraajahalvaukseen tai muuhun vaikeaan sairauteen. Pitää sit vaan päästä pakkomielteestä yli jotenkin. Toivon toki että tämä kaikki ratkeaa viikon kuluttua maanantaina positiivisesti jos uskallan testata. Ihan oikeasti pelottaa hirveästi tuleva testaus. Ilman näitä hormoneja voisikin jäädä odottamaan kuukautisia ja antaa niiden kertoa mutta kai se on pakko taas testata että tietää lopettaa tämän hormonien käytön jos on nega. Eilen pääsin jo niin pitkälle surkeudessani että aloin surra mahdollisia keskenmenoja jos sattuis plussaamaan. Ei siis mitään muuta ajatusta päässä kuin lapsettomuus. Tänään onneksi paljon paremmin.

Katastrofaalisen kiireinen työviikko edessä. Hirveän stressaava mutta hyvä puoli on etten ehdi ajatella ja surra pakkomielteisesti alkioitten kiinnittymistä ja kasvua.

Positiivista mieltä ja jaksamista. Muistan sinua erityisesti iltarukouksessani. :heart: :heart: :heart:
 
Hei pitkästä aikaa ja kiitos ihanasta kirjeestä :)
Toinen alkioista oli priima ja toinen seitsemän soluinen.
Kumpikin nyt siellä jyllää B) tai tässä vaiheessa niidenhän pitäsi olla tiukasti siellä seinämässä kiinni.
Eilen tuli kamala paniikki ja millään ei olisi jaksanut odotella testauspäivää. Nyt taasen tuntuu että odotan vaan että alkaako menkat ja jätän testaamatta kun en uskalla. Huh, yhtä vuoristorataa tää piinailu.
Samoin sitä minä mietin et jos ois plussa niin kauankos olis...
ollaampa sitä nyt negatiivisena.
Luin jostain täältä keskustelusta että jos alkio kiinnittyy niin siihen kohtaa ilmestyy kylmä kohta mahaa. Nyt niitä kylmiä kohtia ihmettelen ja yritän pongata
:LOL:
että ois tämä edes vähän helpompaa tämä oottaminen. Omasta mielestä oon löytänyt ja sit heikkoina hetkinä oon sitä mieltä ettei se mikään kylmä oo...
Sellainen tämä näköjään on ihmismieli. Kaikkea hassua se pistää pohtimaan ja kokeilemaan.
Mitenkäs sinun piinailut on tällä välin sujuneet?
Sydämmestäni toivon että onnistutte :heart: ja lämmitti ajatus että olen mukana iltarukouksissasi :hug:
 
Ihanaa kuulla susta taas Inkaliini!!!

Just tätä vuoristorataa mennään. Kylmiä kohtia en ole osannut etsiä, kuulin ekaa kertaa. No, olisin kyllä ollut aseistettu ;) ostimme pari viikkoa sitten kuumemittarin millä voi mitata ihon pintalämpöä kesketuksella. Sillä olen sit mittaillu lämpöäni milloin mistäkin ja yrittänyt saada lämpimät lukemat. Sen verran tiedaä että lämmön pitäis olla pikkasen koholla alkuraskaudesta. No vois ollakin mutta tismalleen sama kuin miehellä, tiedä tästä. Tänään jo hiplasin raskaustestiä mutta laitoin kiireesti pois. Mainostivat että sen vois tehdä jo 3 päivää etukäteen. No en tasan tee, hyvä jos jälkikäteen. Mies ostanut testin ja haluais jo tehdä.
Itsekin odottaisin menkkoja mutta mä napsin zumenoneja sitä rataa että klinikalla sanoivat ettei kuukautiset tule näillä napeilla. Siksi pitäis testata ettei turhaan marinoi itseään hormoneilla.

Musta on tullut lisääntyvässä määrin riippuvainen tästä palstasta, aamulla ekana ja illalla viimeisenä. Kai tämä on jotain ahdistuksen projisointia...

Kyllä Inkaliini- muistan sinua kaikkia lapsettomia joka ilta- ja aamurukouksissani!!

Toivotaan että se auttaa ihan oikeasti. :hug: :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä