**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Neuvolassa käyty =) Aivan IHANA neuvolatäti mulla!!

Paljon infoa tuli ja verenpaine oli hyvä ja hemppa tosi hyvä. Ens viikolla käyn niissä seulontaverikokeissa ja sitten varailen np-ultran itelleni. Lääkärineuvola kuukauden päästä.
Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Terkka sanoi, että rajana tuolla pidetään yhdeksää ja puolta viikkoa, että edes yritetään. Noh, ens kerralla sitten =)
 
..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....


Klivia..............11.5....................................22.6........... .
Kataka...........18.5.....................7.2..........18.6...............1 .7
Amelie80.......25.5..........TAYS....16.2........1.7.................7.7
Milona...........30.4.........AVA.......23.1........7.6................21.6
Mimosah76................................14.2..........28.6
Hanuu...........31.5..........NKL.....19.2..........5.7.....
Timotei78.....24.5.....................................30.6
 
Pipa87 onnittelut sykkeestä ja Hanuu onnittelut plussasta!

Tytti82 onnea 12 viikon ylittämisestä! Kateellinen oon B) Ja mä kyllä uskon et kaksosten kokoero on ihan normaalia. Mulla oli siinä ekas ultras A 9mm (6+6) ja B 7.5mm (6+4) ja lääkäri sano et toi on ihan normaalia et kasvavat eritahtiin ja sit ku puhutaan milleistä niin voi olla jopa mittavirheitä.

Karmilla älä ny vaan sano et jotain kamalaa on sattunu?

Enää viis yötä neuvolaan ja sillon myös ultrataan, pikkusen odotan sitä et näkis muruset. Mut terkka kyllä sano puhelimes et heidän ultralla ei välttämättä kaksoset näy. En kyl aivan ymmärrä miksei näkyis.

Mä oon nyt melkein ylittänyt tän kammottavan päiväni, enää tätä on kuustuntia jäljellä, eli voiton puolella ollaan.

Milona & muruset 8+2
 
tytti82 Ihanaa, että kaksoset voivat hyvin :heart: :heart: Toivottavasti me kaikki tullaan sun perässä sinne odottajiin =) Ei tietenkään pahastuta, jos kirjoittelet täälläkin! Oikein ihanaa odotusaikaa sulle ja hyvää vointia sekä sinulle että pikkuisille!

illusia ja karmilla ihanaa, että olette jo päässeet neuvolassa käymään =)

oivikki Kiitos vinkistä! Ennen plussaa käytin joka päivä vehnänorasuutetta ja vatsan toiminnassa ei ollut ongelmia, mutta en uskalla käyttää sitä nyt. Pitää varmaan kysyä joltain saako sitä käyttää? Hmm sehän on kyllä luontaistuote. Sattuisko jollakin olemaan tietoa saako vehnänorasuutetta käyttää?

Pikkuperho Ihana kuulla, että sun neuvolatäti on ihana! On kyllä tosi tärkeetä, että neuvolatätin kaa synkkaa! Hirveetä ois jos kaiken huolen ja hämmennyksen lisäksi siellä ois aina vastassa joku hirvee akka :/

milona Koitahan jaksaa odottaa vielä viisi yötä ja toivottavasti kaksoset näkyis! En kyllä minäkään ymmärrä miksei näkyis? Oisko vähän "huonompi" ultralaite?

 
Nemi, mä kävin tänään jo neuvolalääkärilläkin -on vissiin yli-innokas neuvolatäti mulla kun antoi heti ajan:D Eipä siinä mitään, alakerrassa kuulemma kaikki kunnossa ja tunnusteli kohdun joka on lääkärin mukaan kasvanut eli hyvältä kuulosti :)
 
Huomenta, töissä on ollut niin kiireinen viikko, että on täytynyt hetkeksi pakottaa ajatukset pois netistä.

Kataka, kiitos kun kerroit miten olet hcg:tä järkeillyt, logiikkasi upposi minuunkin ja ainakin hetken on olo parempi.

Pipa87, Sela ja Tytti82 onnea hienoista ultrakuulumisista ja Tytille onnenpotku matkaan odottajien puolelle!

Hanuu, paljon onnea sun plussasta! :flower:

Timotei me mennään sitten vissiin aika samoissa, kun mulla oli (PAS) siirtopäivä myös 26.5. ja siirrettiin kaksipäiväinen alkio.

Amelie, mulla tuntuu menevän aika lailla niin, että joka toinen päivä on enemmän sellaisia menkkamaisia n. 20sekuntia kestäviä tuntemuksia. Muuten ei ole mitään muita oireita kuin väsymys ja rinnat ovat arat. Mutta mistään pahoinvoinnista tms. ei ole ainakaan vielä tietoa. Mä olen pääkaupunkiseudulta, mistäs päin sä olet?

Tuntuu, että aika mataa ultraa odotellessa. Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!
Mimosah 5+3
 
Mimosah, niin taidetaan mennä, mullakin tänään 5+3 :) Ja ultraan tuntuu olevan niin kamalan pitkä aika vielä... Ikinä ei ole päivät kulunu näin hitaasti :D Mä olen nyt loppuviikon sairaslomalla, väsymys on ihan hirveä ja pahoinvointi pahentunut :( Eilen en paljon pystynyt ylhäällä olemaan, tänään vaikuttaa ainakin vähän paremmalta olo, vielä.
 
Mimosah Samoilla linjoilla mennään. Eli armoton väsymys vaivaa ja TODELLA arat rinnat. Pitää kai mennä ostaan toisetkin urheilurintsikat, kun muut ei sovi enää ja ei pysty pitämään. :LOL: Mulla jotain pientä kuvotusta on ollut, mutta ei mitään oksennukseen viittaavaa. Voi olla, että ne sitten tulee myöhemmin. Me mennään kyllä niin samoissa. Meillä on päivä eroa noissa jutuissa. Mun laskettuaika laskurin mukaan on 15.2, aluksi luulin, että se on 16.2. Sekin sitten varmistuu ultrassa. Mä asustelen Kanta-Hämeessä. :)

timotei Voi ei. Kurjaa kun olet saanut seuraksesi pahoinvoinnin. Oliskohan sulla kaksi matkustajaa mukana? :heart: :heart: Olen samaa mieltä, että aika ei kulu, ei sitten millään. Mutta toisaalta viikko on mennyt töissä yllättävän nopeasti.

milonalle onnittelut kamalan päivän päättymisestä. Toivottavasti Muruset nyt jaksaa matkustaa loppuun asti. :hug:
 
illusia76: Kiitokset listan päivityksestä :)

Amelie80: Onneksi jäi säikähdykseksi eikä vuotoa tullutkaan. Mä en oo kyllä huomannu vielä mitään mun normaalista väsymyksestä poikkeavaa, tosin en muista olleeni ainakaan reiluun kymmeneen vuoteen pirteä eli ehkä raskausväsymystä ei vaan erotakaan... Mä en kans malttais millään odottaa sitä ultraa, sä sentään menet muutaman päivä'n edellä aikataulussa eli muutama päivä enää vähemmän odotettavaa :) Taidan aika tarkkaan tässä seurailla sun raskauden etenemistä, kun niin samoissa aikatauluissa mennään.

PetKat: Mä olisin varmasti ollut yhtä nihkeä yhteistyöhalukkuuden suhteen :LOL:

sela: Ihania uutisia!

tytti82: Onnittelut sullekin hyvistä ultrakuulumisista :) Toivottavasti saadaan kaikki seurata sun perässä sinne toiselle puolelle...

Ihanaa kuulla teidän kokemuksia ekasta neuvolakäynnistä, kun itse vielä haaveilee pääsevänsä sinne asti.

timotei78: Pärjäilehän väsymyksen ja pahanolon kanssa! :hug:

Kiitokset vielä kaikille minua plussasta onnitelleille ja tervetulleeksi toivottaneille! :heart:

Mä oon nyt sit ollut vähän uhkarohkea, soitin nimittäin tänään neuvolaan... Kysyin, onko mahdollista saada heidän kauttaan lähetettä hcg-verikokeeseen. Haluaisin käydä siinä uudelleen, jotta näkisin, onko nousua tapahtunut. Hetken etsittyään löysi oikean lähetteen. Aion siis käydä verikokeessa ensi viikon maanantaina. No samalla tuli sitten varattua ensimmäinen neuvola-aikakin 13.7. Harmi vaan, että silloin paikalla on sijainen eikä oma työntekijä. Kehotti varaamaan ajan seulontaultraan ja verikokeeseen jo ennen neuvolakäyntiä, koska näin keskikesällä saattaa olla ajoista pulaa. Mulla osuu vielä ulkomaanmatka just sille viikolle 11+, joten senkin takia vaikea löytää sopivaa aikaa. Mutta siis loppujen lopuksi olikin tosi hyvä, että soitin jo näin aikaisessa vaiheessa, vaikka vähän päätä huimaakin... Ainakin muuttui paljon konkreettisemmaksi tämä raskaus. Perutaan sit ajat, jos perumisen aihetta löytyy.
 
Nyt tulee vain omaa napaa. Nimittäin minulla on huomenna iltapäivällä ultra ja jännittää :p
Toivon kovasti, että vauvan syke näkyy ja kaikki on hyvin. Pitäkää peukkuja =) Parin viimeisen päivän aikana väsymys ja kuvotus on lisääntynyt entisestään. Tänään oli kaksi kertaa hyvin lähellä oksennus ja oon ottanut päivittäin päikkärit. Täytyy vain toivoa, että oireet ja niiden vahvistuminen ennustaisivat hyvää.

Kataka 6+4
 
kataka Onnea ultraan! :heart:

Hanuu Sinnitellään vaan kovasti, niin meidänkin ultrapäivät tulee. Onneksi Juhannuksena aika menee toivottavastai nopeasti. Ja sit on ensimmäinen lomaviikko jo ja ultra. Me molemmat ollaan vielä säästytty pahoinvoinneilta. =) Mulla nuo rinnat pitää toivon yllä, että siellä jotain elämää saataisi olla. ;) Kyllä se pahoinvointikin ehkä meidätkin vielä saavuttaa... :LOL:
 
illusia76 Tosi ihanaa, että olet saanut käytyä jo lääkärilläkin! Ja, että kohtukin oli jo kasvanut :D Aika kuluu niin hitaasti, enkä edes tiedä tutkitaanko ekassa neuvolassa mitään. Ois niin kiva itekki saada taas jotain varmistusta, että pikkuisella on kaikki hyvin masussa!

kataka Hirmuisesti onnea ultraan :heart:

on: väsymys ja huono olo vaan jatkuu (onneksi oireet säilyy, jospa pikkuisellakin kaikki hyvin). Hieman on huono omatunto, kun mies puurtaa keittiö / saunarempan kimpassa ja minä joudun lepäileen vähän väliä. Enkä jaksa tehdä oikeastaan mitään muuta, kuin hieman puutarhahommia :ashamed: Onneksi mies ymmärtää ja käskeekin lepäileen, kun alan näyttää väsyneeltä. Toivottavasti päästään mahdollisimman pian muuttamaan takaisin omaan kotiin, täällä väliaikaisasunnossa ei ole niin hohdokasta asustella :/

Mitä mieltä muuten olette hiusten värjäyksestä? Lueskelin netistä eilen tietoja ja kai virallinen kanta on, ettei värjäyksestä ole haittaa, mutta sitä ei vaan saa liian usein tehdä. Mun hiukset alkaa olla aika kulahtaneet ja ajattelin, että jos uskaltaisin ne värjäyttää, kun 12 viikkoa alkaa olla täynnä.
 
Nyt on sitten niskapoimu-ultrakin varattu :whistle: Se on 13.7 ja seerumiverikokeet + alkuraskauden ne muut kokeet on 28.6. Nyt asiat etenee niin että melkein hirvittää. Ens maanantaina menen yksityiselle ultraa tsekkaamaan, että onko kaikki kunnossa. Jos kaikki ok. niin sitten uskallan kertoa kaikille raskaudesta. Vielä en ole kertonut kuin yhdelle ja mies ei ole kertonut kellekään..

Tuosta hiusten värjäämisestä, minä värjäsin heti siirron jälkeen. Mulla on tummat hiukset ja sellasella suklaanruskealla värjään yleensä. Uudestaan aion laittaa väriä ehkä kuukauden päästä kun kesällä väri haalistuu nopeasti. Vetyperoksidi-blondausta en uskaltaisi raskausaikana laittaa enkä raitoja. Mutta muut värit on mielestäni ihan ok.
 
Tervehdys!

Pääseekö mukaan? Eilen siis pp14 veritestin tulos 280 eli tukevasti raskaana. Kaksi alkiota siirrettiin ja nyt sitten jännätään, onko kyydissä toinen vai molemmat =) - toivottavasti jompi kumpi noista vaihtoehdoista! Eka ultra 8.7. Oli muuten ihan erilaiset oireet kuin esikoisesta enkä yhtään osannut arvata olevani raskaana, mikä lie etiäinen ajoi testaamaan pp10 (en yleensä testaile noin aikaisin) ja siitä lähtien testi näytti plussaa. Oireita väsymys, vatsakivut silloin tällöin, hartiapistoa välillä (tämä oli esikoisestakin), ylävatsakivut, ruokahaluttomuus...

Hoitohistoriasta sen verran, että lapsettomuuden syynä vaikea endometrioosi sekä vahva adenomyoosiepäily. Yritystä vuodesta 2003, hoitoihin 2005, esikoinen sai alkunsa toisen IVF:n tuoresiirrosta 2007. Nyt toinen IVF esikoisen jälkeen ja jälleen tuoresiirto tuotti tulosta :heart: Keskenmenoja, tuulimunia tai kemiallisia ei ole ollut, onneksi! Ai niin, olen 36-vuotias.

-rallis 4+3
 
rallukka Tervetuloa mukaan! Sama jännitys täälläkin, eli jännäilen onko kyydissä yksi vai kaksi matkustajaa.

Mietin myös tuota hiustenvärjäämistä. Mulla olis 2.7. kampaaja ja tarkoitus olisi laittaa vaaleita raitoja? Uskaltaakohan? Vetyperoksidia tuskin käytetään, mutta mietityttää silti. Pää alkaa oleen kyllä jo niin hirveä, että jotain pitäis tehdä.

Onko teillä vatsa turvoksissa? Mulla on aivan järjettömästi. Ihan oikeasti voisi luulla, että olen pidemmälläkin. On niin tukala olo, ja vatsa ei laske edes yöllä ja pahenee aina kun syö.

illusia Niin ne asiat vaan etenee. Tsemppiä ultraan.

Amelie 5+3 :)

(.)Huomenna (lähiaikoina) pikkuinen sydän/sydämet alkaa jumpsuttaan jos kaikki on hyvin :heart:
 
Kiitos tsempityksestä =) Nyt on ultrassa käyty ja yksi pienokainen siellä oli. Syke näkyi selvästi ja "vauva" vastasi viikkoja :) Lääkärin mukaan olen nyt 6+4 viikolla ja laskettuaika on 7.2. Illusia viitsitkö päivittää, kiitos.

Helpottunut Kataka
 
Nemi ja Amelie käykää tuolla teratologisen tietopalvelun sivuilla ja katsokaa sieltä kosmetiikka osa.

Rallukka onnea + ja tervetuloa mukaan.

Kataka onnea ihanasta ultra kuulumisesta :heart:

Minäkin ole iloinen, että oireet jatkuu, jospa kaikki olisi edelleen hyvin, mutta onkohan sekään mikään tae asialle.
 
Kataka onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

rallukka tervetuloa ja onnea plussasta :flower:

Hiustenvärjäyksestä mä kävin kampaajalla, kun viikkoja oli noin 5. Ja mun on käytävä kyllä noin parin kk välein värjäyttämässä, muuten on kuin linnunpelätin. Koitan nyt tietty venyttää näitä välejä vähän pidemmäksi, mutta kyllä mä aion värjätä jatkossakin.
 
Huomenta kaikille pinolaisille!
Mä taidan nyt kanssa poistua tästä pinosta ja samalla kiittää lämpimästi tuesta jokaista. Eilen oli neuvola ja eka ultrakin meni jo viikko sitten. Neuvolassa asiat oli ok. Paljon on uusia tullut ja tulossa ja musta ihan hyvä antaa tilaa niille ettei tule ihan mahottoman laajaa porukkaa, sillä silloin alkaa kirjotukset hukkua ja seuraaminen vaatii täyspäiväistä netissä roikkumista.
Mutta oikein ihania odotuspäiviä kaikille ja KIITOS!

Teekuppi 8+4 ( eli rv9 )
 

Yhteistyössä