**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

riksu Seinäjoen huvikummusta 64.90 ?. Kaikki sanoo että syke kuuluu aikasintaan 12 viikolla, mutta mulla se ainakin kuuluu jo nyt. Vähän oli hakemista paikalla, mutta oikea kohta on nyt ihan häpyluun kohdalla eli tosi alaalla. Mulle laite on koitunu erittäin hyväks ja mielenrauha on nyt hyvä.

Paiju mulla ei oo kokemusta muista malleista, joten en voi sanoa, että olisi parempi toi kuulokkeellinen. Nyt on vaa tullu niitä uusia missä ei oo kuulokkeita vaan ääni tulee laitteen kaijuttimista ja niissä on dgi-näyttö, jossa näkyy syke lukemina.

Heni & tuittupää 10+3

 
Hellurei!

Ekassa neuvolassa käyty! Reilu puoli tuntia pinnallista juttelua... Täti ei ees kysynyt et kuinka sävoit? Onko pahoinvointia? Sit kun näki vaaan lukemat niin silmät pullistu päästä (painoa siis liian vähän). Sit sanoin ite et oon tosi pahoinvoiva ja et oon ollu saikulla. Huomenna nyt yritän selvitä hengissä 12.5h työpäivästä ja sit alkais se ansaittu loma! Hemoglobiini oli hieman ala kanttiin 119.

Ens viikolla tars käydä labrassa ja np-ultra sain varattua 5.7. Silloin ois rv12. Ultra ajat oli tosiaan täälläkin kortilla!

Päätin "ryhdistäytyä" ja olla kuitenkin tilaamatta doppleria. Neuvola täti sanoi et jos ennen ultraa haluan tulla kuunneltavaksi niin se sopii. Katotaan nyt.

Tänään sain syötyä mansikoita! Edistystä :)
 
..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Tytti82.............6.4 ........TAYS 28.12.....3.6..............8.6.........
Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5........
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6..............30.6.... ...
Tinka-.............26.4.........GRA.....17.1.......1.6..............14.6... ....
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5.............10.6..... ..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.............
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.............16.6....
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6/21.6.............15.6 .... ..
karmilla..........30.4..........FER .....21.1.....2.6./7.6........15.6
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......8.6..............
KeTe10............3.5..........VL........24.1.....4.6/10.6.......24.6... ..
PetKat.............3.5..........TAYS....24.1.......10.6............
Oivikki.............3.5.PAS...........................28.6/7.6........
Pipa87............7.5.......................29.1.......14.6...........
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....28.1.......10.6
Sela...............11.5....................................7.6/15.6........ ....
Klivia..............11.5....................................22.6........... .
Kataka...........18.5.....................6.2..........18.6...............1.7
Amelie80.......25.5..........TAYS....16.2........1.7.................7.7
Milona...........30.4.........AVA.......23.1........7.6................21.6
Mimosah76................................14.2..........28.6
 
Onnittelut Teekupille hyvästä ultrakäynnistä =) Ja Riksulle jaksamisia huonon voinnin keskellä :hug:
Kylläpä pikkuinen koettelee sua oikein urakalla. Mulla tuntuis etova olo pikkuhiljaa helpottavan, mutta nyt on pari päivää ollu flunssa joka nuuduttaa olon kummasti ja silmiä särkee yms. Aina pitää olla jotain kremppaa :p Varasin äsken yksityiseltä vielä toisen ultra-ajan 21.6 kun jäi vähän huono maku siitä tiistain ultrasta kun eivät mitään meinanneet nähdä..Jos silloin kaikki vielä ok, niin jospa sitten uskaltaisi kertoa juhannuksena miehen sukulaisille kun sinne ollaan menossa. Vain yhdelle ihmiselle olen raskaudesta kertonut, eli aika varovaisia ollaan oltu..
Tän kesäkuun kun jaksaa olla töissä niin olen sitten heinäkuussa lomilla ja palaan viimeisellä viikolla takas töihin. Sitten kerron työkavereille kun saattaa jo masu olla siinä vaiheessa kasvanutkin hieman =)
 
:wave: Moikka :wave:

Jospa mäkin uskaltaudun tulla tänne. =) Olen kovasti seuraillu teidän juttuja, ja olen toivonut, että kunpa pääsisin kirjoittelemaan tänne.

Meillä siis 3. ICSI:n tuoresiirto antoi positiivisen tuloksen. Hoitopaikkana on TAYS. Punktio mulla oli 25.5 ja siirto 27.5 ja kaksi alkiota siirrettiin. Ja seuraavaksi hurjin juttu, ihan pelottaa kirjoittaa tätä: laskettu aika 16.2.2011. Vieläkin on vaikea uskoa tätä todeksi ja pelottaa. Niin paljon voi vielä tapahtua. Mutta varhaisultra varattu TAYS:iin 1.7.2010 ja neuvola on 7.7.2010. Tästä edetään vaan positiivisella mielellä. :heart:

Mimosah ja timotei toivottavasti tulee pian kanssa =)
 
Teekuppi Onnittelut ultrauutisista :flower:

Amelie80 Onnea vielä plussasta ja kiva, kun rohkenit tulla tänne =)

O.N Mua on viime aikoina alkanut kauheasti pelottamaan, että jospa kaikki ei olekaan hyvin. Oireita kyllä on ihan riittävästi, mutta silti pelottaa. Varmaan tuo lähenevä ultra tuo myös mukanaan epävarmuutta. Olispa jo ens viikon perjantai, niin näkis onko kaikki hyvin:) Kaiken tämän epävarmuuden keskellä uskaltauduin kuitenkin varata neuvolan, joka olis sitten 1.7.
 
Jospa mäkin sitten uskallan siirtyä tänne... Meillä ekan IVF:n tuoresiirto toi plussan, mitä ei kyllä oikein vieläkään voi uskoa todeksi :heart: Ensi viikolla täytyy varata eka ultra tuonne kesä-heinäkuun vaihteeseen, jos/toivottavasti sinne asti päästään =) Neuvolakin pitäisi kai varata. Tunteet heittelee pelosta iloon, mutta positiivisella mielellä eteenpäin =) Väsymys on kova, ja välillä mahanpohjasta nippaisee, mutta toivottavasti se on ihan vaaratonta.
 
Heips kaikki odottavat ystäväiseni :)

Täällä olikin jo joku kaipaillut :)

Minulla kaikki ok. Ihan hirveä väsymys ja pahaolo on vaivannut parina päivänä. Tänään on ollut parempi jo, vaikka taitaa pahaolo nostaa päätän taas illaksi. Juomista on kulunut kyllä kiitettävästi. Mietin tuossa et kuinka paljon nuo oireet mahtanee vaihdella eri päivien aikana? Eli ilmeisesti ei tarvitse ihan kauheasti huolestua vaikka ei niitä oireita niin kauheast joka päivä olekkaan? Miten teillä?

teekuppi Onnea vielä tätäkin kautta hienoista ultrakuulumista ja näkymistä. Oliko teillä sillee et oikee kuulu sillä ultralla se syke?

Amelie ja timotei Tervetuloa ja onnea pienokaisista.

Aurinkoisin terveisin Sela ja Jatsityttö

p.s. Mies totesi,et pieni on jatsityttö ku kuulemma Touko Pouko kysymykseen ei saanut vastausta :) Mies siis kysyi tuosta mahan päältä et kumpi siel on ja sit kuunteli tarkasi korva kiinnimahassa. Vähän tuo on nyt hurahtanut tähän naperoon :) , mut jotenkin niin hellyyttävää
 
Alkuperäinen kirjoittaja timotei78:
Miten teillä on ollut toi Lugejen lopetus? Mä sain eilen tietää verikokeen tuloksen ja sanottiin että lopeta ne. Mulla siis tuoresiirto.
Mulle on sanottu,et rv 10-12 ja sit voi lopettaa kokonaan. Mulla pitäisi olla vielä ultra silloin kesäkuun lopussa ja se sitten kertoo kuulemma lugejen lopetus ajankohdan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja timotei78:
Miten teillä on ollut toi Lugejen lopetus? Mä sain eilen tietää verikokeen tuloksen ja sanottiin että lopeta ne. Mulla siis tuoresiirto.
Mulle on sanottu,et rv 10-12 ja sit voi lopettaa kokonaan. Mulla pitäisi olla vielä ultra silloin kesäkuun lopussa ja se sitten kertoo kuulemma lugejen lopetus ajankohdan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja timotei78:
Miten teillä on ollut toi Lugejen lopetus? Mä sain eilen tietää verikokeen tuloksen ja sanottiin että lopeta ne. Mulla siis tuoresiirto.
Hei, aika outoa jos lääkäri on käskenyt sua lopettamaan luget. Olet kuitenkin ilmeisesti vasta äskettäin plussannut ja viikoilla 4+? Juuri kävin toissapäivänä ultrassa ja lääkäri sanoi, että rv:lle 9 käytän lugeja ja tuo on aika yleinen lopetusaika. Jotkut käyttää jopa pidempäänkin. Oma hormonitoiminta ei ole hoitojen jälkeen "ajantasalla" eli siksi niitä käytetään jotta alkio pysyisi kiinni ja kehittyisi. Ehkä lyhyen kaavan hoidoissa on eri ohjeet? Mulla oli pitkä kaava.
 
Nyt mua alkaa tosiaan huolestuttamaan toi lugejen lopetus... Katsoin vielä noista ohjeistakin ja siellä sanottiin että niitä käytetään alkionsiirron jälkeen n. kaksi viikkoa. Täytyy huomenna vielä soittaa ja varmistaa asia, mutta ihan selkeet ohjeet sieltä tuli että ne voi nyt lopettaa :/
 
timotei mä oon moneltakin kuullut, että lyhyen kaavan IVF:n tuoresiirroissa luget lopetetaan heti plussaan (paitsi mulla, kun on taustalla pari keskenmenoa, niin varmistelun varmistelua ja käytän rv 10 asti).

Onnea plussasta ja tervetuloa timotei ja Amelie :flower:

Teekuppi ihania ultrakuulumisia :heart:

PetKatin ja KeTen kuulumisia odotellessa.

ON: varasin tänään sitten neuvolan ja sain ajan jo kuuden päivän päähän. Eli mulle voi päivittää, että neuvola 16.6 =) Neukkutäti oli niiiiiin ihanan ja symppiksen kuulonen jo puhelimessa ja kaveri on käynyt sillä (kaksi lasta) ja kehui sen maasta taivaisiin. Mieskin sai vapaapäivän töistä, että pääsee mukaan, vaikka lähinnä siellä kai keskustellaan ja kirjataan tietoja.
 
Omaa Napaa tässä välissä (palaan myöhemmin keskusteluun).

Meillä oli siis ultra ja saatiin mukaan viiden kuvan sarja meidän kaksosista. :heart: :heart:
Sydämiä ei SeKS:issä kuunneltu, mutta syke näkyi molemmilta selkeästi. Kummatkin 1 cm kokoisia ja koneen arviona 7+0, vaikka lääkärikin sanoi, että 7+3 ne on, koska hedelmöittymisaika tiedetään.

Mulla tuli itku, kaukana se ei ollut miehelläkään - eikä meidän lääkärilläkään. :)

 
Hei kaikille
Timoteille tervetuloa ja kaikille sylin täydeltä kiitoksia onnitteluista!
Ja PetKat, suuret onnittelut ultranäkymistä, aivan ihanaa!

Lugeista ja myös muusta lääkityksestä. Mehän ollaan Riikassa hoidossa ja siellä sanoivat suoraan etteivät ymmärrä Suomen heidän milestään liian aikasta lopetusta, varsinkaan kun täällä ei ole tapana testata progesteronia verikokeilla samalla kun hcg. Oma Ava klinikkamme onkin käynyt heidän kanssaan kkivasta väittelyäkin asiasta. meidän kohdalla kun on ollut kaksi keskenmenoa on päädytty että mennään Riikan malliin. Elikkä lääkkeitä ei lopeteta aikaisin eikä ainakaan yhtäkkiä. Juuri tänään tuli Avalta tieto että laittavat meille myöhemmin ohjeet lopetuksesta ja nyt jatketaan entiseen malliin kaikkien lääkkeiden osalta tämän päivän ultran jälkeen.

Teekuppi 7+2
 
PetKat oih! Lisää tuplia :heart: Suuret onnittelut!

Teekuppi "mun" AVA käski juuri eilen, että "lopetat sitten kun on rv 10 täynnä, ja lopetat ihan niinkuin seinään ne lääkkeet". No, mä aion kyllä oman mielenrauhan vuoksi vähentämällä ne lopettaa kyllä. Ihme, että on noin eri käytäntöjä!

Huomenna alkaa jo yhdeksäs raskausviikko :heart:
 
Teekuppi Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

PetKat Onnittelut sykkeistä :heart: :heart: Mulla kans syke näkyi. Koko 10,2mm (7+1), mut lääkäri sano, et on 7+3, koska hedelmöityspäivä tiedetään =) Edelleen siis melkein sama tahti!

Tervetuloa kaikille uusille! Timotei Mulle sanottiin kans, et voi lopettaa Luget heti! Laitoin kaks seuraavaa päivää pienemmillä annoksilla, jonka jälkeen lopetin. Mulla ensimmäisen ICSI:n tuoresiirto, josta tämä plussa :heart: Ja ainakin vielä kyydissä, vaikken Lugeja laittanut pidempään. (Inhaa touhua :/ )

Elikäs täällä virallisessa varhaisultrassa kaikki hyvin. Sydän pamppaili vimmatusti :heart: Seuraavaks nla ja nt-ultra 13.7....Ja piinailu/hermoilu jatkuu...koska saan nauttia raskaudesta ?!? :p
 
Hei
Lugeista vielä, tarkotin tosiaan et Suomen Avalla ja Riikan Avalla on asiasta aivan eri käsitykset ja kahdessa ekassa meilläkin tehtiin Suomen mukaan. Nyt siis Riikan.

Mulla sitten myös laskettu aika muuttui elikkä 25.1 ja eka neuvola 18.6.

Teekuppi
 
Hei vain kaikille! Amelien ja Timotein vanavedessä tänne joukkoonne mielelläni liittyisin. Alusta asti on tätä ketjua tullut luettua, kun jotenkin on niin helppo ymmärtää, miten vaikeaa se olisi heti plussan jälkeen siirtyä odotuspuolelle. Että jos vaan joukkoon sopii...
1. IVF:n 1.PAS (lääkkeellinen) tuotti sen kauan kaivatun plussan, enkä meinaa vieläkään käsittää, että se on totta. Siirto oli 26.5. ja kaksipäiväinen alkio siirrettiin, jotenka laskettu aika olisi (jos sinne asti päästään) 14.2.11 Ultraan on aika varattuna omalle klinikalle ja se on 28.6. jolloin viikkoja 7+0. Verikoe arvo oli pp13 143, eli ei ihan korkeimmasta päästä, mikä nyt on tietysti jo ehtinyt alkaa huolestuttaa, mutta hoitajan mukaan kuulemma hyvä? Lääkkeitä (progynova 3 x 2mg ja luget 3x200 mg) kuulemma pitää jatkaa ainakin tuohon ekaan ultraan asti.
 
Kylläpäs meitä Seinäjoen alueelta olevia on paljon. Mut eikös Ilkas just ollu juttua et synytvyys on ollu laskus, eli me nostetaan nyt sitten se :D

Lugeista, mun käskettiin kans Avalta lopettaa plussatestiin, mut ku on niitä keskenmenoja taustalla niin käytän rv10. Alotan kyllä vähentämisen rv9 alkaen vaikka ohje oli et kertalaakista lopetus, mut ei uskalla.

Ihanaa lisää kaksosia, onnittelut Petkatille! Voisin arvata et lääkäri oli S-L A-F?

Illusia, voisitko lisätä mut listaan. Punktio oli Tampereen Avalla 30.4 LA 23.1. Eka UÄ oli 7.6 ja neuvola ois 21.6.

Kuinka sä Pikkuperho lasket noi viikot vai oliko sulla siirto koska, ku punktio oli samana päivänä ku mulla? Ku mulle sanottiin maanantain ultras et viikot oli sillon 7 eli nyt ois 7+3. Niin ja mun siirto oli 5.5.

Onnittelut uusille plussanneille :flower: :flower: :flower:
 
Tervetuloa Mimosah ja Timotei :flower:

Mimosah Mua kans huolestuttaa välillä tuo veriarvo. Nimittäin mulla oli vielä alhaisempi eli pp13 hcg oli 124. Mulle siirrettiin samana päivänä sulatetut alkiot. Oon löytänyt muutamia tutkimuksia aiheesta. Voin laittaa niitä myöhemmin, jos haluat lukea.

 

Yhteistyössä