Piimää alapäähän,hiivaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oletteko käyttäneet tuota piimän laittamista alapäähän jos on ollut hiivaa? Onko ollu apua? Voikohan siitä olla mitään haittaa jos on vaan 2 viikkoa synnytyksestä ja tikkaukset alapäässä jos menen sinne piimää laittamaan? Mulla ei koskaan ennen ole ollut hiivaa ja nyt vissiin antibiootit sen laukas.. Voikohan hiivtulehdus nostaa lämpöä?

no tottahan toki voit laittaa piimää pimperoon!! kokeile vaihtelun vuoksi myös jugurttia, juustoa, savukalaa tai pekonia. ja jos ukkos on vielä töissä niin mikä jottei kunnon kurkkukin tekisi hyvää!

Piimän sijasta neuvon kokeilemaan maustamatonta luomujugurttia. Side vielä tietenkin pöksyyn niin säästyt isommalta pyykiltä. Yön ajaksi kun vielä laitat niin pysyy paremmin sisällä. MUTTA jos synnytyksestäsi on tosiaankin vasta tuo kaksi viikkoa niin ehdottomasti käänny asiassa neuvolaterveydenhoitajasi puoleen. Sulla varmaankin lisäksi vielä jälkivuotoa niin silloin jugurtin kanssa pelaaminen hivenen hankalaa. Pikaista paranemista ja vauvaonnittelut!

En kyllä käyttäs mitään poppaskonsteja kun synnytyksestä noin vähän aikaa. Ja muutenkin ehkä hiukan kyseenalaista tuo piimällä tai jugurtilla hoitaminen, vaikka tiedänkin että joillain on tepsinyt... Itse ihan apteekin tuotteita suosisin..

ja jos ei koskaan ennen ole hiivaa ollut, varmistaisin labrassa, että se tosiaan on sitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
En kyllä käyttäs mitään poppaskonsteja kun synnytyksestä noin vähän aikaa. Ja muutenkin ehkä hiukan kyseenalaista tuo piimällä tai jugurtilla hoitaminen, vaikka tiedänkin että joillain on tepsinyt... Itse ihan apteekin tuotteita suosisin..

ja jos ei koskaan ennen ole hiivaa ollut, varmistaisin labrassa, että se tosiaan on sitä!

Mitään kyseenalaista ei "luomu"-hoidossa ole. Perustuu ihan samaan vaikutusmekanismiin kuin teollisesti tuotettujen kemikaalienkin teho... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala Amalia:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Mitään kyseenalaista ei "luomu"-hoidossa ole. Perustuu ihan samaan vaikutusmekanismiin kuin teollisesti tuotettujen kemikaalienkin teho... =)

Tarkotin kyseenalaisella lähinnä sitä, et parantuminen ei ehkä ole NIIN todennäköistä kuin hiivalääkkeillä, ja tulehdusriski kasvaa kuitenkin, JOS ei luomuhoidossa käytä tarkkuutta!! Mutta oikein käytettynä voi toki tepsiä, kuten sanoinkin tiedän pari ihmistä joilla tepsinyt. Mutta tulehduskaan ei ole ollut heillä kovin paha, mahtaako se tepsiä jos tulehdus on tosiaan jo paha...

Kiitos vastauksista! Täytyy soitella johonkin asiasta. Millaiset on oireet jos hiiva on pahana? Mulla on aika kova kutina alapäässä ja kertyy vähän kokkareista vuotoa alapäähän.

Sain myös hiivan kun synnytyksestä 2vko, soitin äitiyspolille ja sieltä lääkäri sanoi ettei kannata laittaa sinne toosaan nyt mitään, mutta neuvolasta sanoivat että voi käyttää hiivalääkettä, muistipätkii siis sitä mitä raskaana ollessakin.. lähti hiiva :)

Soita lääkärille, niin saat asiantuntijan neuvot ja kunnon lääkkeet. Nuo oireet on niin voimakkaat, että noihin ei varmasti kotikonstit auta, ja tosiaan oot just synnyttänytkin;).

Yhteistyössä