Pihveille kastike...APUVA!

Ukki toi härän sisäfilettä ja pihvejä ajattelin niistä tehdä. Seuraksi valkosipulikermaperunoita. Ongelma on kastike. Niissä olen huono!

Joten jos joku ihana auttavainen ihminen hallitsee punaviinikastikkeen tms (pihville sopivan) teon niin voisiko mulle ohjeen antaa....... =)

Olisin kiitollinen! Lauantaina ois tarkotus syödä oikein "ravintolan" tapaan... ;)
 
Mikset osta Knorr:n valmista punaviinikastiketta, joko yksittäispusseja tai 3 pussin pakettia. Itse käytän pakettia, joska siitä saan riittävästi kastiketta, ja on hyvää. Välttämättä siihen ei tarvitse edes lisätä suolaa.

Toinen hyvä "kastike" on, pilkot sipulia reilusti 4-6 renkaiksi tai puolirenkaiksi, miten tykkäät. Laitat vähän voita kasarin pohjalle, että sipulit pehmenevät (kuullotuvat), sen jälkeen lorautat reippaasti soijaa (kannattaa hommata iso pullo). Laitat sitä niin paljon, kun sinusta tuntuu hyvältä (rajaa ei ole). Hämmennät pienellä lämmöllä (3-4).Suolaa ei tartte laittaa yhtään !
Lopuksi hivautat 1-2 pientä purkillista viipaleherkkusieniä, -nam-
Meidän perheen herkkukastiketta, käy kaiken ruuan kanssa vaikka lisukkeena.
:p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 07:38 Eveliina kirjoitti:
Mikset osta Knorr:n valmista punaviinikastiketta, joko yksittäispusseja tai 3 pussin pakettia. Itse käytän pakettia, joska siitä saan riittävästi kastiketta, ja on hyvää. Välttämättä siihen ei tarvitse edes lisätä suolaa.

Toinen hyvä "kastike" on, pilkot sipulia reilusti 4-6 renkaiksi tai puolirenkaiksi, miten tykkäät. Laitat vähän voita kasarin pohjalle, että sipulit pehmenevät (kuullotuvat), sen jälkeen lorautat reippaasti soijaa (kannattaa hommata iso pullo). Laitat sitä niin paljon, kun sinusta tuntuu hyvältä (rajaa ei ole). Hämmennät pienellä lämmöllä (3-4).Suolaa ei tartte laittaa yhtään !
Lopuksi hivautat 1-2 pientä purkillista viipaleherkkusieniä, -nam-
Meidän perheen herkkukastiketta, käy kaiken ruuan kanssa vaikka lisukkeena.
:p

Kiitos vinkistä! En ole tiennytkään tollasesta valmiskastikkeesta. Täytyypä huomenna kaupas perehtyä. KIITOS Eveliina! :flower:
 
IhmemaanLiisa
Tässä olis oikein herkullinen ja helppotekoinen kastike, joskin hiukan pippurinen. Sopii oikein hyvin häränpihvien kanssa mutta teen usein myös possunpihvien seuraksi:

1kpl Musta-Pekka pippurijuustoa
2dl kuohukermaa
1rkl sinappia
3rkl soijakastiketta

Paloittele Musta-pekka pannulle muutamaan osaan.
Lisää kerma ja sekoittele kunnes juusto on sulanut.
Mausta sinapilla ja soijakastikkeella.
Keittele kastiketta hiljalleen muutama minuutti kunnes seos on sopivan sakeaa.
 
JOS TEET KERMAISET VS.PERUNAT EI PIHVIT VÄLTTÄMÄTTÄ KASTIKETTA ERIKSEEN TARVITSE MAUSTEVOI YKS HERKULLINEN VAIHTOEHTO..LAITAT LEIVNPAPERIIN VOITA PEHMEÄNÄ LEMPIMAUSTETTASI..eSIM.PERSILJAA,VALKOSIPULI TAI GRILLIMAUSTE PYÖRITÄT PÖTKÖKSI JA PAKASTEESEEN HETKEKSI..SIITÄ SIT LEIKATA NIITÄ NAPPEJA.. =)
 

Yhteistyössä