V
vaimo
Vieras
Auttavatko vanhempanne teitä rahallisesti? Mun vanhemmat auttavat aina jos tarvitsemme (en ole ikinä rahaa pyytänyt, mutta jos tulee puheeksi jokin ostos mikä meidän pitää hankkia niin vanhemmat aina antavat rahaa siihen ), mutta miehen vanhemmat eivät anna ikinä rahaa, lainaavat vähän jos tarvitsemme. Jotenkin outoa mun mielestä kun appivanhemmat ovat niin pihejä, eivätkä yhtään voi meitä auttaa. En tarkoita ettemme itse pärjäisi rahallisesti, mutta nyt kun vauvakin on niin kaikkea tarvitsee hankkia ja rahaa palaa. Appivanhemmat pyytävät meitä kuskiksi (heillä ei ajokorttia ) ja rahaa emme siitä saa, kuten emme tietenkään mitään muutakaan. Jos kerromme, että meillä on todella tiukka tilanne rahallisesti ja ettemme oikein voi tulla heillä käymään (matkaa kun on 300km ) niin he eivät edes tajua sanoa, että maksavat matkan kyllä. Omat vanhempani kun maksavat meidän matkat aina (kun tietävät, että ei meillä rahaa liikoja todellakaan ole ).
Ja tämän tekstin ei todellakaan ole tarkoitus olla "antakaa rahaa vanhemmat!"-tyylinen, vaan siis mun oma mietintä kuinka vanhemmat ovatkaan erilaisia. Toiset auttavat (ja kun muuta apua emme nyt kaipaakaan kuin rahallista ) ja toiset eivät. Ja mua ärsyttää toi piirre appivanhemmissa ja toivon, että osaavat sitten joskus viedä lapsenlapsensa vaikka huvipuistoon tms (eivätkä ala piheilemään rahassa ).
Ja tämän tekstin ei todellakaan ole tarkoitus olla "antakaa rahaa vanhemmat!"-tyylinen, vaan siis mun oma mietintä kuinka vanhemmat ovatkaan erilaisia. Toiset auttavat (ja kun muuta apua emme nyt kaipaakaan kuin rahallista ) ja toiset eivät. Ja mua ärsyttää toi piirre appivanhemmissa ja toivon, että osaavat sitten joskus viedä lapsenlapsensa vaikka huvipuistoon tms (eivätkä ala piheilemään rahassa ).