Pienoinen pettymys (rakenneultrasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ennen ei edes ollu mitään ultria hei:
eikö se 4d maksa?miksi sinne menee kukaan kun saa melkein ilmaseksi ne sairaala ultrat,ne pakolliset.

eipä meille maksanu ne mitään ja ihan tyytyväisiä oltiin niihin.

No osaatko lukea, TÄÄLLÄ EI KAUPUNKI TARJOA KUIN NP-ULTRAN.
Ja maksaahan se kyllä, 150e meni melkein hukkaan. Siltä tuntuu nyt.

Mikä kaupunki? En nyt ehtinyt koko ketjua lukea, jos mainitsitkin sen. Mulla kaksi raskautta ja kävin yksityisellä samalla mies lääkärillä, ja ei mukamas nähnyt kummallakaan kerralla sukupuolta. Epäilin kyllä vahavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
vain lääkärit tekee noita 4d-ultria. ja niitä ei muuten kaupunki tarjoa. ne on omakustannusjuttuja.
Mutta muks ohmeessä et pyytäny kuvia?
mä en tajua ihmisiä jotka ei saa suutansa auki.
tee valitus!

Luepa nyt tuo ap:n juttu KUNNOLLA!
mitä mä nyt en oo lukenu kunnolla??

vain lääkärit tekee noita 4d-ultria. ja niitä ei muuten kaupunki tarjoa. ne on omakustannusjuttuja.
tee valitus!

No etkö ymmärrä sitten lukemaasi? Kaupunki ei tarjoa rakenneultraa täällä. Jos haluaa käydä siinä, on mentävä yksityiselle ja itse maksettava.
Ole sinä tyytyväinen niihin "ilmaisiin" ultriisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
Mikä kaupunki? En nyt ehtinyt koko ketjua lukea, jos mainitsitkin sen. Mulla kaksi raskautta ja kävin yksityisellä samalla mies lääkärillä, ja ei mukamas nähnyt kummallakaan kerralla sukupuolta. Epäilin kyllä vahavasti.

Lahti.
Mä myös epäilen, että ihan vain v*ttuuksissaan ei halua paljastaa vanhemmille sitä. Tai sitten on tosi onneton tunari sen laitteen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:

Lahti.
Mä myös epäilen, että ihan vain v*ttuuksissaan ei halua paljastaa vanhemmille sitä. Tai sitten on tosi onneton tunari sen laitteen kanssa.

Jaahas, ollaan vissiin käyty sitten samalla herralla. Epäilin kun ei nähnyt kummallakaan kerralla ja 4d:llä katsoi. Ei varmaan halunnut kertoa, asiaa kyllä kysyttiin.

tee valitus!

No etkö ymmärrä sitten lukemaasi? Kaupunki ei tarjoa rakenneultraa täällä. Jos haluaa käydä siinä, on mentävä yksityiselle ja itse maksettava.
eihän toi mun juttu nyt liittynyt tohon mitenkään et kaupunki ei tarjoo ultraa.
mä kirjotin et lääkäri tekee aina 4d ultran siks ku sä olit kirjottanu et luulit siel ois kätilö tehny sen. ja sit kirjotin muille tiedoks et 4d:tä ei kaupunki tarjoo et se on omakustannus. et turhaan te nyt vouhotatte, mähän vaan infosin sua. ja lisäks mä en oo ikinä käyny ilmasessa ultrassa ettäs tiiät, aina maksanu sen 22e.!!!!!
mut turha sunkin valittaa jos et saa suutas auki ja pyydä niitä kuvia!!

tee valitus!

eihän toi mun juttu nyt liittynyt tohon mitenkään et kaupunki ei tarjoo ultraa.
mä kirjotin et lääkäri tekee aina 4d ultran siks ku sä olit kirjottanu et luulit siel ois kätilö tehny sen. ja sit kirjotin muille tiedoks et 4d:tä ei kaupunki tarjoo et se on omakustannus. et turhaan te nyt vouhotatte, mähän vaan infosin sua. ja lisäks mä en oo ikinä käyny ilmasessa ultrassa ettäs tiiät, aina maksanu sen 22e.!!!!!
mut turha sunkin valittaa jos et saa suutas auki ja pyydä niitä kuvia!!

Itseasiassa se ultra on maksuton, mutta poliklinikka maksu on tuo 22 ?..

Mun mielestä olisi ihan hyvä periaate, ettei lääkärit kertoisi sukupuolta. Se ei ole aina 100% varma ultrassa. Lapsivesinäytteestä saa 100% varmuudella vastauksen, mutta sitä näytettähän ei sen takia oteta, että sukupuoli selvitettäisi. Ruotsissa ja Norjassa on tapauksia, joissa sikiö on haluttu abortoida "väärän sukupuolen" takia.

ja miski menit yksityiselle 4d;hen? miks et menny yksityiselle rakenneultraan? ois ollu puolet halvempi!!

4D-laitteella tekevät rakennultrat niissä molemmissa paikoissa.
Toisessa olisikin ollut melkein 100e kalliimpi, päädyin tähän halvempaan.

ja miski menit yksityiselle 4d;hen? miks et menny yksityiselle rakenneultraan? ois ollu puolet halvempi!!

4D-laitteella tekevät rakennultrat niissä molemmissa paikoissa.
Toisessa olisikin ollut melkein 100e kalliimpi, päädyin tähän halvempaan.
Ok! Ihme touhua ettei ole valinnanvaraa yksityisillä. Mutta tee ihmeessä se valitus!

No ei se ultra sen sukupuolen selville saamiseksi ole. Ja lääkärin ei todellakaan ole pakko sitä kertoa vaikka pyydettäisiinkin. Mutta 4d ultrassa nyt näkee maallikkokin että mitä on tekeillä, siis jos on mahdollista se nähdä.

Jos se ei ole suotuisassa asennossa niin lääkärillä ei ole mitään velvollisuutta kuluttaa aikaa sukupuolen selville saamiseen. Se aika on pois sun rahoista (yksityisellä aikaveloitus) ja myöhästyttää seuraavia potilaita.

Onhan sulla varmasti dvd-asema siinä koneessa? Nykyään yleensä on, mutta jos vähän vanhempi kone niin.

Ei meilläkään tarjottu kuin yksi ultra. Ensimmäisellä kerralla np. Toisella kerralla yrittivät yhdistää nämä kaksi ultraa viikolla 15-16 mutta sain viikolle 12, kun nimenomaa halusin niskapoimut tarkastettavan. Kun viikolla 12-13 ei rakenteita voitu katsoa, niin tuli jatkotutkimus lähete ultraan viikolle 18-22 molemmissa. Näin saimme molemmat ultrat mutta meitä ei kiinnostanutkaan muu kuin sikiön terveys. Ja molemmissa oli tarjolla ne veriseulat vai mitä lie mutta luotin vain ultriin ja ihan normi raskaudet ja taustat kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ettänäin!:
Mun mielestä olisi ihan hyvä periaate, ettei lääkärit kertoisi sukupuolta. Se ei ole aina 100% varma ultrassa. Lapsivesinäytteestä saa 100% varmuudella vastauksen, mutta sitä näytettähän ei sen takia oteta, että sukupuoli selvitettäisi. Ruotsissa ja Norjassa on tapauksia, joissa sikiö on haluttu abortoida "väärän sukupuolen" takia.

Eli jos joku väärinkäyttää niin viedään kaikilta sitten pois tämä mahdollisuus? Eikö ole maailman luonnollisin asia että sukupuoli kiinnostaa. Ja nykyään jos kerta siellä telkussa näkyy helposti niin musta on aivan selvää että se kerrotaan osana muita tietoja. Jos vanhemmat niin haluavat.

No ei se ultra sen sukupuolen selville saamiseksi ole. Ja lääkärin ei todellakaan ole pakko sitä kertoa vaikka pyydettäisiin

No kyllä mä oletan että sen voisi kertoakin, kun siitä ilosta maksan mansikoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:

Eli jos joku väärinkäyttää niin viedään kaikilta sitten pois tämä mahdollisuus? Eikö ole maailman luonnollisin asia että sukupuoli kiinnostaa. Ja nykyään jos kerta siellä telkussa näkyy helposti niin musta on aivan selvää että se kerrotaan osana muita tietoja. Jos vanhemmat niin haluavat.

Luonnollista on olla kiinnostunut hyvinvoinnista!

No ei se ultra sen sukupuolen selville saamiseksi ole. Ja lääkärin ei todellakaan ole pakko sitä kertoa vaikka pyydettäisiinkin. Mutta 4d ultrassa nyt näkee maallikkokin että mitä on tekeillä, siis jos on mahdollista se nähdä.

Jos se ei ole suotuisassa asennossa niin lääkärillä ei ole mitään velvollisuutta kuluttaa aikaa sukupuolen selville saamiseen. Se aika on pois sun rahoista (yksityisellä aikaveloitus) ja myöhästyttää seuraavia potilaita.

Onhan sulla varmasti dvd-asema siinä koneessa? Nykyään yleensä on, mutta jos vähän vanhempi kone niin.

Kyllä nuo tyyriit yksityiset vähän mainostaa sillä että sukupuoli saadaan selville. Eli siellä mielestäni on vähän "pakko" kertoa se sukupuoli.

Alkuperäinen kirjoittaja jippii:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:

Luonnollista on olla kiinnostunut hyvinvoinnista!

Se mikä on luonnollista on kai subjektiivista.

Huopatossu, J.K: on nimikirjaimet. En todellakaan suosittele.

Tällä minäkin kävin. Heti alussa esitteli uutta ultralaitetta ja sen hienouksia, miten kaikki näkee tosi tarkasti. Sitten kysyttiin sukupuolta ei enää näkynytkään hyvin ollenkaan. Totesi vaan että, mitä sillä sukupuolella merkitystä kun pitkälle voi tytöt ja pojat käyttää samanlaisia vaatteitakin.. Joo o, mutta reippaasti maksettiin ultrasta ja olisi ollut kiva tietää tämäkin juttu.

:laugh: nyt jo hymyilyttää. Kysyin että näkyykö siellä jalkovälissä mitään? "Kyllä siellä paljonkin näkyy. Tässä menee napanuora". Jaahas..

Voi ei, musta tuntuu, että oon käynyt samalla lääkärillä ultrassa. Nimittäin samat nimikirjaimetkin näyttäis olevan. Ja IHAN samalla tavalla meilläkin kävi. Lääkär vaikutti panttaavan tietoa sukupuolesta ja hölisi turhuuksia.

Onkohan sillä lääkärillä jokin uskonnollinen vakaumus, jonka takia ei kerro sukupuolta (vaikka näkisikin)? Se mulle tuli jo ekalla kerralla mieleen.
Toisaalta valitti mulle kun en ollut osallistunut siihen veriseulaan.

Yhteistyössä