Pienikokoiset 1-vuotiaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nenne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nenne"

Vieras
Meidän 1-vuotias (juuri täyttänyt) on pieni kooltaan, vaikkakin kasvanut hyvin omilla käyrillään koko ajan. Neuvolassa ei olla huolissaan enkä minäkään, mutta silti kiinnostaa muiden yksivuotiaiden koot (eniten pienikokoisten)... Eli tyttö/poika, minkä mittainen (paino, pituus) ja onko jotain arviota miksi on pieni? Ja miten syömiset sujuu?

Meidän tyttö on 72 cm, 8 kg ja syö oikein hyvin 5xpäivässä +maidot. Me vanhemmat ollaan aika pienikokoisia, joten luulisin siinä olevan selitys (mies 175 cm ja alle 70 kg, minä 159 cm ja 54 kg).

Meillä pienin (tyttö) on ollut 7,3 kg ja 70 cm. Kuopus (poika) oli vähän isompi, 8,1 kg ja 72 cm. Ihan hyvin on kumpikin syönyt aina. Muut kaksi myös suht pieniäi, en muista tarkkoja mittoja. Mitään erityistä syytä tähän pienikokoisuuteen ei ole, kuopikselta esim. on tutkittu kaiken maailman veriarvot sun muut mut kaikki on ollut normaalia. me vanhemmat ollaan samaakokoluokkaa kuin sinä ja miehesi.

Meillä oli 1-v mitat 7700 g ja 73cm. Nyt 1v9kk on tullu 10kg täys ja mittaa noin80cm. Omilla käyrillä kasvaa ja ruokahalut on kohdillaan.5ateriaa pvssä ja ruuan kans maitoa juo

Meillä oli 68,5cm ja noin 8kg. Omalla käyrällään hyvin kasvoi. Mä ja mies molemmat pari senttiä alle keskimittaisia, mutta molempien suvuissa kyllä on pienehköjä ihmisiä, lieneekö se sitten syynä?

Mun mielestä 72cm ei edes ole kovin pieni :)

Yhteistyössä