Pieni vauva ja kova vauvakuume siitä huolimatta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höperökö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höperökö?

Vieras
Vaivaako muita ;) ?
Oma pojanpallero tulee vasta 3kk ja nyt olisi jo kova kuume uudesta vauvasta. Tai lähinnä haluaisin kaksi lasta pienellä ikäerolla.
Haluan imettää vauvelia mahdollisimman pitkään, mutta samalla "ärsyttää" se, että imetys vaikeuttaa uudelleen raskaaksi tuloa.

kyllähän noita vauvoja hoitaisi vaikka kuinka, mutta mieti nyt kaksi kertaa!!! Nekin kasvaa ja tyyliin kaksi 2v tai 3v on ihan eri asia. Meillä on 1v5kk ikäeroa ja nyt ehkä miettisin hiukan toisin. Toki nyt 2v ja 3v ovat jo helpompia, mutta kaksi uhmaikäistä saa hermot kireälle.

Varmaan jostuu siitä, kun vauva on niin ihana, niin ois kiva kun ois kaks. Mulla oli kanssa esikoisen aikaa sama "vauvakuume". Anna vauvan ensin vähän kasvaa ja saada äiti ihan vaan itselleen :heart: Se kun vielä tarvii äitiä ja jos heti perään teet toisen, niin esikoinen joutuu väkisinkin antaa tilaa uudelle vauvalle, vaikka on itsekin vielä hirmuisen pieni.

jos koet jaksavasi niin kannustan kyllä yrittämään, kunhan muistat asennoitua siihen että seuraavat vuodet tulee olemaan RANKKOJA, mutta varmasti palkitsevia.. näin olen itse ajatellut ja asennoitunut tulevaan :)

Meillä lapsilla 1v5kk ikäeroa. Ekat 3 kuukautta olivat raskasta aikaa, mutta sen jälkeen helpotti. Meillä tilannetta helpotti myös se, että esikko on hyvin omatoiminen ja puki itse. Meille ei tässä asiassa tullut taantumaa. Kun nuorempi oli 8-10kk huomasin yhtäkkiä, että lapsilla oli jo ihan omat leikit mm. pöydän alla :) Nykyään lapset 4 ja 2 ja elämä vaan helpottuu koko ajan. Meillä ei ole yhtäaikaisia tai pahempia uhmia iskenyt.

Meillä on lapsia ennestäänkin, joten tiedän uhmaikäisten rasittavuuden ;).
Nyt haaveilin jo raskausaikana siitä, että saisin vauvalle heti perään leikkikaverin. Ajattelin kuumeen menevän ohi vauvan synnyttyä, mutta se on vaan yltynyt.
Eikä tuo vauveli edes ole ollut siitä helpoimmasta päästä.... Aika itkuinen yms.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
jep.neuvolassa sanoivat että synnytyksen jälkeen voi aika helposti tulla raskaaksi,mulla tuli kohtutulehdus heti raskauden jälkeen mutta tässä sitä ollaan :)

mun siskolle sanoi kätilö jotenkin niin kuulema, että "lämpimässä uunissa pullat paistuu parhaiten" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meillä on lapsia ennestäänkin, joten tiedän uhmaikäisten rasittavuuden ;).
Nyt haaveilin jo raskausaikana siitä, että saisin vauvalle heti perään leikkikaverin. Ajattelin kuumeen menevän ohi vauvan synnyttyä, mutta se on vaan yltynyt.
Eikä tuo vauveli edes ole ollut siitä helpoimmasta päästä.... Aika itkuinen yms.

Mä taas aattelin raskausaikana että en saata itseäni enää siihen tilaan, mutta synnytys menikin suht iisisti ja sitten kun näki mikä tunne se on olla oman vauvan kanssa, niin vauvakuume oli aivan valtava.

mulla alkoi vauvakuume nuorimmaisen ollessa 6 viikkoa vanha :D lapsia on 4 :heart: nyt on kuume vähän laskenu ku olen ajatellu raskausaikaa mitkä on mulla ollu aina ihan kauheita.ja nyt saan leonbergi vauvan hoidettavaks :heart: :D
välillä se vauvakuume nostaa päätään mut toi nuorimmainen on nyt 7kk et ei ehkä ihan viel...
lasten ikäerot on meillä 1v4kk,1v3kk ja 2v11kk :heart:

Yhteistyössä