Pieni raskausvatsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiny

Vieras
Sain lähetteen ultraan, koska masuni on kuulemma liian pieni. Olen raskausviikolla 35. Huolestuin yli kaiken kun terveydenhoitaja sanoi, että täytyy tarkistaa onko mm. lapsivettä normaalisti.

SF-mitta ei ole kasvanut kahteen viikkoon, mutta terveydenhoitaja sanoi vauvan myös laskeutuneen alemmaksi.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Huolestuinko turhaan? Saattaako vauvan alaspäin laskeutuminen tietää ennenaikaista synnytystä? Supistuksia on myös ollut paljon.

itselläni ja ystävälläni oli samoin. Mulla sf-mitan lisääntymättömyyttä vaan vouhkattiin nlassa eikä laitettu eteenpäin vaan kotiin vaan murehtimaan. Lopulta murehtimisesta nous verenpaineet niin että sen vuoksi lähetettiin polille mutta siellä vauvalla kaikki ok ja normaalin kokoinen. Ystäväni laitettiin kaksikin kertaa äippäpolille kun terveydenhoitajan mielestä hän liikkui liikaa eikä syönyt tarpeeksi kun vatsa niin pieni. Tuloksena normaalin kokoinen hieman yli 3 kiloinen pirteä vauva.

Mene hyvillä mielin ultraan, koska muutoin joutuisit elämään epätietoisuudessa koko loppuajan. Mulla oli vauva myös kovin alhaalle laskeutunut mutta jouduttiin silti käynnistää.

Kiitos vastauksesta, helpottavaa kuulla että pieni vatsa ei ole välttämättä mikään huolestuttava oire. Yritän ottaa rauhallisesti nämä loppuviikot, toivottavasti kaikki on ihan hyvin.

Ainakin vauva liikkuu paljon ja sydänäänet olivat hänellä normaalit. :)

Mulle kävi aivan samalla tavalla viikon 26 lääkärintarkastuksessa. Ultraan lähettämistä kuitenkin jahkattiin, ja kävin itse päivystyksessä. Kaikki oli kunnossa, hassisen koko keskikäyrän mittoja.

Vauvan laskeutuminen noilla viikoilla on ihan normaalia, ja parin viikon päästä vauvasi lasketaan jo täysiaikaiseksi, eli älä huoli, saa se sieltä kohta jo tullakin :-)

Kiitos paljon teille, yritän rauhoittua ja ottaa rennosti. Synnytys kyllä jännittää jo kovasti. Ainakin tässä on se hyvä puoli, että toivottavasti pienikokoisen vauvan synnyttäminen on helpompaa kuin kovin suuren. Tosin, esikoinen on tulossa joten omakohtaista kokemusta ei ole.

Yhteistyössä