Pieni eteenpäin kallistunut kohtu??raskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja durasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

durasel

Jäsen
14.02.2010
176
0
16
Helsinki
hei
OLisin kysellyt että onko kellään tietoo tästä asiasta..
Siis mulla oli tänään kaavinta keskenmenon takia,sain kuulla että minulla on pieni kohtu ja eteenpäin kallistunut..Hoitaja ei osannut oikein vastata että vaikuttaako se raskaana pysymiseen,epäili kyllä että ei varmaankaan.... :whistle: Onko kenelläkään samoin kun mulla??
Durasel :wave:

Muistanko nyt ihan väärin, mutta mielestäni on yleisempää, että kohtu on eteenpäinkallistunut kuin taaksepäin. Onko kohtusi jotenkin epätavallisen pieni? Selitettiinkö asiaa mitenkään?

Nimittäin mulle tulee tuosta mieleen, että kaikki on ihan kunnossa (siis niin kunnossa kuin tuollaisen tilanteen takia voi olla, otan osaa ) , jos: raskaus on keskeytynyt varhaisessa vaiheessa tai alkio ei ole kasvanut niin, että kohtukin olisi vielä alkanut kasvaa. Tällöinhän kohtu on pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja hikka:
Muistanko nyt ihan väärin, mutta mielestäni on yleisempää, että kohtu on eteenpäinkallistunut kuin taaksepäin. Onko kohtusi jotenkin epätavallisen pieni? Selitettiinkö asiaa mitenkään?

Nimittäin mulle tulee tuosta mieleen, että kaikki on ihan kunnossa (siis niin kunnossa kuin tuollaisen tilanteen takia voi olla, otan osaa ) , jos: raskaus on keskeytynyt varhaisessa vaiheessa tai alkio ei ole kasvanut niin, että kohtukin olisi vielä alkanut kasvaa. Tällöinhän kohtu on pieni.

hei

Ei sitä sen tarkemmin selitetty enkä oikein osannut siinä tilanteessa kysyä,olin aika puhki..mutta pitänee mennä jossain vaiheessa gynelle ja kysellä siltä sitten tarkemmin..

Pieni eteenpäin kallistunut kohtu on normaalitilanne, kohtu voi olla myös oikoryhtinen eli suora tai taaksepäin kallistunut. Asento ei vaikuta hedelmällisyyteen/raskaana pysymiseen, asennosta on aiemmin pidetty ääntä lähinnä sen takia kun pahassa endometrioosissa/tulehdusten jälkitilassa (jotka huonontaa hedelmällisyyttä ) se taaksepäin kallistunut asento voi johtua kiinnikkeistä ja siksi aiemmin yleistettiin että taaksepäin on huonompi asento. Mut voi olla siis ihan luonnostaan taaksepäin kallellaan eikä sillä silloin ole mitään väliä. Toi oli vaan historiaa että miksi siitä asennosta kommentoidaan. Ja kohtu on pieni tarkoittaa ettei se ole poikkeavasti suurentunut (kuten jos olisi esim. myoomia kodhun seinämässä, nehän voi joskus aiheuttaa keskenmenoja). Älä turhaan kanna huolta :hug: Onnea eteenpäin!

Yhteistyössä