L
Lokki
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:Pystyy pystyy, kun ei ole autoa, ei asuntolainaa :saint:
Pystyy pystyy,kun on auto,asuntolaina ja pienituloinen mies.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:Pystyy pystyy, kun ei ole autoa, ei asuntolainaa :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja Paparazzi:Noin puhuu ihminen jolla ilmeisesti suurituloinen mies.
Alkuperäinen kirjoittaja Mieluummin itken Jaguarissa kuin bussissa:Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:Pystyy pystyy, kun ei ole autoa, ei asuntolainaa :saint:
Pystyy vaikka olis molempia :saint:
Jos menot on mitoitettu molempien tulojen mukaan ja nettotulot tippuvat n. 1500 euroa kuukaudessa verrattuna kotihoidon tukeen ja lapsilisään, niin aika taikuri saa olla, jos kaikki jatkuu normaalisti finanssipuolella. Eikä kukaan järkevä ala realisoimaan kiinteää omaisuuttaan parin vuoden takia, jonka vapaa kestää äitiysloman ja vanheimpainvapaan jälkeen. Sitä varten maahan on luotu kohtuullisen hyvä päivähoitojärjestelmä, että vanhemmat voivat käydä normaalisti töissä lapsista huolimatta.
Helppo selittää jos on tottunut kelan tarjoamaan tulotasoon ja asumistukiin, eikä ikinä kunnan kaksiota kummallisempaa edes halua ja bussikyyti kirjastoon riittää.
Alkuperäinen kirjoittaja Paparazzi:Noin puhuu ihminen jolla ilmeisesti suurituloinen mies. Kodinhoidontuella ei ole ainekaan meidän perheessä mahdollisuutta jäädä lasta kotiin hoitomaan. Ei olla juhlioita eikä polteta eikä kampaajallakaan ole käyty. Ei ole asuntovelkaa kun pankin mukaan ei pärjättäis jos olisi lainaa ja omaa asuntoa lyhennettäis (saman suuruista kun nyt maksetaan vuokraa750e/kk) Eikä saada asumistukea. Tiukoilla ollaan oltu äitiyspäivärahan kanssa vaan eipä tullut sosiaalitoimistostakaan apua kun hain. Eli se siitä sosiaalitoimiston avusta. Eikä olla matkusteltu ja harrastukset on täl hetkel jäissä, kun ei ole niihinkään varaa. 4 lasta joile pitäisi tarjota katto pään päälle, ruokaa ja vaatettaa heidät. Se ei riittä että olen heille hyvä äiti kun ei niitä lapsia lämmitä se et äiti haluaa olla heitä kotona hoitamassa vaan ei tarjota heille edes välttämättömintä.
Alkuperäinen kirjoittaja Mieluummin itken Jaguarissa kuin bussissa:Helppo selittää jos on tottunut kelan tarjoamaan tulotasoon ja asumistukiin, eikä ikinä kunnan kaksiota kummallisempaa edes halua ja bussikyyti kirjastoon riittää.
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Lapset voi kyllä hoitaa kotona ja siihen on jokaisella mahdollisuus.
Eri asia kuka haluaa ajatella lapsensa parasta vai itsensä parasta.
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Alkuperäinen kirjoittaja Mieluummin itken Jaguarissa kuin bussissa:Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:Pystyy pystyy, kun ei ole autoa, ei asuntolainaa :saint:
Pystyy vaikka olis molempia :saint:
Jos menot on mitoitettu molempien tulojen mukaan ja nettotulot tippuvat n. 1500 euroa kuukaudessa verrattuna kotihoidon tukeen ja lapsilisään, niin aika taikuri saa olla, jos kaikki jatkuu normaalisti finanssipuolella. Eikä kukaan järkevä ala realisoimaan kiinteää omaisuuttaan parin vuoden takia, jonka vapaa kestää äitiysloman ja vanheimpainvapaan jälkeen. Sitä varten maahan on luotu kohtuullisen hyvä päivähoitojärjestelmä, että vanhemmat voivat käydä normaalisti töissä lapsista huolimatta.
Helppo selittää jos on tottunut kelan tarjoamaan tulotasoon ja asumistukiin, eikä ikinä kunnan kaksiota kummallisempaa edes halua ja bussikyyti kirjastoon riittää.
Tuo oli hyvin sanottu :flower:
Alkuperäinen kirjoittaja kasvattaja:Yksi yleisimmistä riidanaiheista kotona miehen ja naisen välillä on raha. Kun on sekin riidanaihe vähemmän, yhteiselo on taas paljon leppoisampaa kotona. On ihan turhaa idealisoida köyhyyttä. Se kiristää pinnaa ja aiheuttaa kotona kireyttä. Niin se vain menee.
Me emme juo, polta tai juhli. Ei ole hienoja autoja tms, mutta me pidämme tärkeänä esim. sitä, että on varaa ostaa laadukasta ruokaa. Teemme itse ruuat ja tosi hyvää sellaista. Koti on meille myös tärkeä arvo ja siksi haluamme asua hyvällä ja turvallisella (ja hieman lähiöitä tms kalliimmalla) alueella.
Pidän työstäni ja minulle on tärkeää oppia ja kehittyä koko ajan. Ihan samoin kuin miehelläni. Emme edes halua opettaa lapsillemme epätasa-arvoa, jonka mukaan nainen joutuu luopumaan ns "kaikesta" jos haluaa lapsia ja jäämään kotiin vuosiksi. Sen sijaan mieheni jäi kotiin esikoisen kanssa vuodeksi äitiyslomani jälkeen.
En voisi kuvitellakaan olevani pois työelämästä vaikka 3 vuotta per lapsi, eli meidän tapauksessa yhteensä 9 vuotta. Teen lyhyttä 6h päivää, joten ehdimme olemaan lasten kanssa paljon joka päivä. Vapaa-aikaa ei buukata täyteen vaan kotona on rentoa ja rauhallista.
Kasvatusvastuu ei siirry mihinkään vaikka lapsemme ovatkin hoidossa. Se on meillä ja pidämme siitä kiinni. Se on hienoa ja ihanaa hommaa. Kun koti on kunnossa ja kaikilla hyvä olla, päivähoito (lyhyen päivän) on hyvä lisä lapsen kehityksessä.
Alkuperäinen kirjoittaja kasvattaja:Yksi yleisimmistä riidanaiheista kotona miehen ja naisen välillä on raha. Kun on sekin riidanaihe vähemmän, yhteiselo on taas paljon leppoisampaa kotona. On ihan turhaa idealisoida köyhyyttä. Se kiristää pinnaa ja aiheuttaa kotona kireyttä. Niin se vain menee.
Me emme juo, polta tai juhli. Ei ole hienoja autoja tms, mutta me pidämme tärkeänä esim. sitä, että on varaa ostaa laadukasta ruokaa. Teemme itse ruuat ja tosi hyvää sellaista. Koti on meille myös tärkeä arvo ja siksi haluamme asua hyvällä ja turvallisella (ja hieman lähiöitä tms kalliimmalla) alueella.
Pidän työstäni ja minulle on tärkeää oppia ja kehittyä koko ajan. Ihan samoin kuin miehelläni. Emme edes halua opettaa lapsillemme epätasa-arvoa, jonka mukaan nainen joutuu luopumaan ns "kaikesta" jos haluaa lapsia ja jäämään kotiin vuosiksi. Sen sijaan mieheni jäi kotiin esikoisen kanssa vuodeksi äitiyslomani jälkeen.
En voisi kuvitellakaan olevani pois työelämästä vaikka 3 vuotta per lapsi, eli meidän tapauksessa yhteensä 9 vuotta. Teen lyhyttä 6h päivää, joten ehdimme olemaan lasten kanssa paljon joka päivä. Vapaa-aikaa ei buukata täyteen vaan kotona on rentoa ja rauhallista.
Kasvatusvastuu ei siirry mihinkään vaikka lapsemme ovatkin hoidossa. Se on meillä ja pidämme siitä kiinni. Se on hienoa ja ihanaa hommaa. Kun koti on kunnossa ja kaikilla hyvä olla, päivähoito (lyhyen päivän) on hyvä lisä lapsen kehityksessä.