Pienet lapset eri kerroksessa nukkumassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Meillä loppui alakerrasta makuuhuoneet kesken, joten siirryttiin kaikki nukkumaan yläkertaan (minä ja mies + lapset vauva ja 3v). Nyt nuorempi täytti 1v, eikä enää heräile joka yö, joten kokeiltiin siirtää meidän sänky alakertaan. Nyt kaksi yönä takana, toisena yönä heräsi toinen ja viime yönä toinen. Uskon, että on sattumaa nuo heräilyt kun niitä nyt on muutenkin. Onhan se vähän rasittava ravata ylhäällä, mutta laitettiin vierassänky pinniksen viereen, joten "muutan" keskellä yötä sinne nukkumaan jos tarve vaatii.

Mietin vaan, et onko kenelläkään muulla näin pieniä eri kerroksessa? Periaatteessa kummempia turvallisuusriskejä ei ole (pienempi on pinniksessä, josta ei pääse pois eikä edes kävele vielä, portaiden yläpäässä on portti, isompi osaa kulkea portaat turvallisesti unisenakin, palovaroittimet on yhdistetty, joten hälyttävät koko talossa), mutta haluaisin kuitenkin kuulla kokemuksia.:) Isompi on nukkunut jo pienestä asti eri huoneessa, joten ei tuo yläkerran huone sen kauempana ole meidän makkarista ja pienempi tuskin edes huomaa eroa. Molemmat nukahtaa itsekseen.

Mulla on ollut itkuhälytin sängyn vieressä, mutta viime yönä testasin laittaa sen pois kun pieni huusi ja ihan hyvin kuului ilmankin. Viereen menen sitten jos joku huutaa, joten ei kai tässä mitään muuta ongelmaa ole kuin se, että itse joudun portaita nousemaan. Ihmettelen, kun jotkut sanovat, etteivät "ikinä uskaltaisi" laittaa noin pieniä eri kerrokseen ja koitan nyt kovasti miettiä, että onko tässä järjestelyssä nyt jotain kamalaa, mitä en tajua.:D

Miksi te ette voi nukkua ylhäällä pienemmän lapsen kanssa samassa huoneessa?

Kai mä ole vaan niin laiska öisin kulkemaan, että mua ei huvittaisi kulkea rapuissa. En mä jaksa öisin nousta edes vessaan vaikka hätä olisikin, pidätän aamuun :D
Esikoinen nukkui meidän kanssa samassa huoneessa 5 vuotiaaksi, nyt vauva nukkuu omassa sängyssään meidän sängyn vieressä.
Mä nukunkin paremmin, kun lapset on lähellä.

Oikeestaan aika monestakin syystä mut isoimpia syitä on et mies on ruvennut nukkumaan eri huoneessa kun ei saa nukuttua kun poika ähkii ja itkee (mä joka tapauksessa rauhottelen kun olen kerran kotona) ja poikakin tuntuu heräilevän miehen kuorsaukseen ja aamulla kellon soittoon kun mies lähtee töihin. Toinen syy on se, et saatais miehen kans oltua välillä kahdestaan kun usein ainoa rauhallinen hetki juttelulle on siinä nukkumaan mennessä ja ollaan huomattu et se hetki on parisuhteen kannalta tosi oleellinen kun yhteistä aikaa ei muuten ole oikeastaan ollenkaan.

Voi olla et tätä järjestelyä pitää sit muuttaa kun pienempi tulee sängystä pois eikä uskalla antaa yksinään vielä puuhailla mut mun mielestä tää ois tällä hetkellä paras järjestely mut tuntuu et monen mielestä on ihan kauheaa. Ehkä se ongelma on mun päässä ja siinä mitä luulen muiden luulevan.:D

Ei se nyt kauhea järjestely ole :)
Teette niinkuin parhaaksi näette. Voihan suunnitelmiin aina tehdä muutoksia.

Ja tuo rupattelu sängyssä ennen nukahtamista on muuten tärkeetä, olen huomannut saman =)

Yhteistyössä