Pienen vauvan nukuttaminen -kyljellään, selällään vai mahallaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Herralla ikää 3 viikkoa ja synnäriltä tuli ohje että nukuttaa kyljellään. Herra nukkuu kyllä kyljellään mutta olen nyt huomannut että nukahtaa paljon helpommin ja paremmin selälleen, turhat huitomiset ja kitinät jäänyt pois. Nyt olen sitten tehnyt niin että kääntänyt kyljelleen kun on sikeässä unessa. Voisko antaa nukkua selällään koko ajan? Mitä haittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Herralla ikää 3 viikkoa ja synnäriltä tuli ohje että nukuttaa kyljellään. Herra nukkuu kyllä kyljellään mutta olen nyt huomannut että nukahtaa paljon helpommin ja paremmin selälleen, turhat huitomiset ja kitinät jäänyt pois. Nyt olen sitten tehnyt niin että kääntänyt kyljelleen kun on sikeässä unessa. Voisko antaa nukkua selällään koko ajan? Mitä haittaa?

littana pää, mikä oli meidän neidilläkun ei halunnut nukkua kuin selällään..nyt ikää 6kk ja 4kk alkoi nukkumaan vain kyljellään ja mahallaan..pää on muotoutunut aikas hienosti

vastasyntynytkin osaa kääntää päätään jos pulauttaa, mikäli siis pääsee kääntymään, kapaloituna se ei oikein onnistu joten on aika epätodennäköistä että vauva selällä nukkuessaan tukehtuisi pukluunsa.

pään muotoutumisen takia kehoitetaan nukuttamaan kyljellään vaihdellen kyljeltä toiselle mutta jos se vauva tykkää nukkua selällään niin mä kyllä antaisin nukkua

Nykyään suosituksena on nukuttaa vauva selällään. Mä en oikeen tohon luottanut sillon kun vauva oli vielä aivan pieni ja nukutin aina kyljellään, koska pelkäsin tukehtumista kun meidän vauva puklasi aika runsaasti. Kun yöllä heräsi syömään niin vaihdoin toiselle kyjelle. Nyt isompana olen antanut nukkua selällään jos selälleen on kääntynyt. Mahallaan ei saa nukuttaa, koska sillon on suurempi tukehtumisriski.

Yhteistyössä