pienellä vauvalla kuumetta 38,5

• Viestiketjun aloittaja äiti ekaa kertaa
  • Ensimmäinen viesti
voi voi
joo toivotaan ettei ole kyse mistään vakavasta.
Muistan lukeneeni jostain vauvanhoito-oppaasta, että lääkäriin otettava välittömästi yhteyttä jos vauvalle nousee kuume ja ilmaantuu punaisia läiskiä päähän. Tuota ohjetta ei selitetty mitenkään..

kokemusta on
jos ap oli tosissaan 12 päiväsen lapsen äiti ja vauvalla tosissaan kuumetta ni ei se tänne tuu vielä muutamaan päivään. Ihan ovat osastolla jumissa. Oli diagnoosi, tai ei.

diipa daapa..
Mä oon alusta asti vähän epäilly tätä et oisko provo mut eipä sitä koskaan tiiä.. Miks oisivat osastolla? Siis tietty jos oikeesti kuumetta on ni sitten mut tuo 38,5 pepusta tuon ikäisellä melkeinpä on vaatetuksesta tai itkusta yms..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja diipa daapa..:
Mä oon alusta asti vähän epäilly tätä et oisko provo mut eipä sitä koskaan tiiä.. Miks oisivat osastolla? Siis tietty jos oikeesti kuumetta on ni sitten mut tuo 38,5 pepusta tuon ikäisellä melkeinpä on vaatetuksesta tai itkusta yms..
no tuskinpa sentäs

voi ei
On meitä moneen junaan..
Jotkut epäilee kaikkea provoksi, toiset miettii että vauvalla on varmaan ollu liian lämpimät potkuhousut ja mä pelkään, että vauva on lasten teholla, saa antibiootteja suoneen ja taistelee hengestään.
Toivottavasti mä olen eniten väärässä..

.
Kyllä mun melkein kolmekuisella ihan selkeästi tuntui kädellä, kun nousi vähän päälle 38 kuume. Meillä oli kaikilla influenssa ja vauvallekin se sitten tuli, tosin lievänä, kun on syönyt ja nukkunut normaalisti ja jaksanut leikkiä ja jutella päivällä :) (toisin kun me vanhemmat oltiin ihan taju kankaalla, ensin mies ja sitten minä muutaman päivän...)

Lapsen normaalilämpö on jossain 37 kohdalla, joten kyllä tuo 38,5 ihan selvästi kuumetta jo on noin pienelläkin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
On meitä moneen junaan..
Jotkut epäilee kaikkea provoksi, toiset miettii että vauvalla on varmaan ollu liian lämpimät potkuhousut ja mä pelkään, että vauva on lasten teholla, saa antibiootteja suoneen ja taistelee hengestään.
Toivottavasti mä olen eniten väärässä..
Peesi tähän.

pöh
Alkuperäinen kirjoittaja diipa daapa..:
No vaikka siksi kun jos pienellä on kuumetta niin otetaan seurattavaksi. ennen kun saadaan selville mistä johtuu. Ja myös siksi että pieni lapsi kun menee huonoksi voi mennä sitten todella nopeasti ja jos on kotona niin ei hyvä. Ja kuumetta on yli 38.

Yhteistyössä