Pieneläinklinikka Tuhatjalka Tampere,onko joku käynyt?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Joza
[QUOTE="Koo";23873411]Vein koiran tänään päivystykseen Tampereen Tuhatjalkaan korvatulehduksen takia, loppusummaksi saatiin kaikenmaailman toimenpiteillä kerättyä 311 euroa!!! Käsittämätöntä rahastusta! Kaiken huipuksi koira tippui korkealta toimenpidepöydältä ja kun kysyin, onko heillä joku vakuutus, jos tämän takia koiralla ilmenee jotakin vaivoja myöhemmin (oli juuri saanut kipupiikin). Vastaukseksi sain "en tiedä, olen täällä vain päivystämässä".[/QUOTE]

Olimme teidän kanssa samaan aikaan tuolla ja odotushuoneeseen kuulimme kyseisen tapahtuman, joskin hoitaja sanoi toiselle lääkärille että koira putosi omistajalta. Mutta oli tilanne mikä hyvänsä niin kannattaa antaa palautetta. https://palvelut2.tampere.fi/e3/lomakkeet/2174/lomake.html tuollainen tuli ainakin vastaan. Meilläkin jäi vähän sanottavaa palvelusta..
 
"Koo"
...koira siis tippui, kun sitä ei siirretty heräämään lattialle ajoissa ja siirtovaiheessa olikin jo sen verran hereillä, että pinkaisi pois sylistä. Eläinlääkäri halusi nukuttaa koiran vastusteluistani huolimatta (koira on maailman kiltein), ennenkuin edes oli katsonut korvaa. Lisäksi nesteytettiin ja imettiin korvaa, mikä monen monta koiran korvatulehdusta nähneenä oli tässä tapauksessa turhaa mielestäni. Omistajaa ei kuunneltu ollenkaan.

Kuulin, että sinne juuri haettiin/haetaan eläinlääkäreitä töihin provikkapalkalla ja tämä selittääkin hyvin ton meidänkin reissun kaikkinen turhine toimenpiteineen.
 
"koo"
Koiraa siirsin lattialle siis yhdessä hoitajan kanssa. Aiemmin, kun koiriani on jouduttu nukuttamaan, on herätyspiikkikin laitettu vasta lattialla. Nyt jouduin kysymään siirtoa kahteen kertaan, lääkäri ei siihen reagoinut, hoitajalta pyydettyäni se vasta tehtiin...lopputulos on tiedossa. Näin karmivaa kokemusta en soisi muille eläinten omistajille, joten halusin asian jakaa myös tätä kautta.
 
"vieras"
sitä varmaan koitetaan mahdollisan kauan pelastaa kissa elävie kirjoihin ja parantaa.
omituinen valittaja olet sinäkin. menisit jonnekin muualle valittamaan
Tuhatjalka on hyvä paikka ja sillä selvä!
Ei ole, sillä selvä. Epäammattimaista rahastusta ja huonoa asiakaspalvelua. Taidat itse olla näitä ei-kotimaisia lääkäreitä, kun noin puolustuskannalle asetut? Vai kerrotko miksi sinusta se on niin mahtava paikka? Henk. koht vien eläimeni mihin tahansa korpeen lääkäriin, kunhan en tuonne joudu enää kertaakaan.
 
willis
Meidän kissa vietiin sinne. Oli ilmeisesti suoli tukossa tai jotain muuta. Veimme viikon ajan joka päivä. Kissa meni kokoajan huonompaan kuntoon. Jouduimme käyttämään päivystystä muutamaan otteeseen ja varaamaan päiväaikoja kun kissa vain meni huonommaksi.
Kissaa katsoi neljä eri lääkäriä, joista kukaan ei viitsinyt lukea edellisen diagnooseja vaan aina kumottiin edellisen lääkärin antamat ohjeet. Ilmeisesti saivat myös laitettua parafiinia kissan keuhkoon. Kissan hoito maksoi karvan alle kahdeksansataa euroa kaikkineen. Ja tähän kaikkeen sisältyy siis myös lopetuspiikki. Olen niin vihainen ja pettynyt paikkaan, etten tule koskaan suosittelemaan sitä kenellekään. Harkitsemme myös asian viemistä eteenpäin jotta saisimme jotain oikeutta. Kunhan saisi ensin voimia jostain. Oli kissa niiiiiiin rakas, että hyvin vaikeaa on ollut elämä sen jälkeen. Valitettavasti vain tämä oli ainoa paikka, johon yöllä saimme sairaan kissan vietyä.
 
willis
Tosiaan, koskaan emme saa tietää mikä rakkaallamme lopuksi oikeasti oli. Oliko se ensimmäisen lääkärin epäilemä suolitukos, toisen epäilemä parafiini keuhkossa, kolmannen epäilemä kissarutto/selkävaiva vai neljännen (lopettaneen lääkärin) epäilemä suolitukos, joka olisi kuulemma heti pitänyt leikata.
 
"Pettynyt"
Olen joutunut muutaman kerran yöaikaan soittamaan Tuhatjalkaan ja tosiaan maksut ovat silloin todella huimat...

Aiemmin olen aina saanut todella hyvää palvelua ja olen ollut tyytyväinen. Nyt kahdella viimeisellä kerralla on vastannut virolainen, joka ei ole ymmärtänyt mikä koiraani edes vaivaa.

Ekalla kerralla luulin että koira söi myrkkyä ulkoa ja se alkoikin käyttäytyä todella kummallisesti, ei antanut koskea jne. Soitin sitten Tuhatjalkaan ja kerroin oireet ja sanoin että se näyttää siltä että todellakin sattuu. "Ei mitään hätää, katso onko se aamulla kunnossa!" Nii joo, jos se olisi ollut myrkkyä niin ei varmaan olisi aamulla ollut kunnossa... Onneksi koiralla ei ollut mitään, ärsytti vaan soittaa kun ei edes kuunneltu kunnolla mitä kerroin.

Tänään soitin sinne taas kysyäkseni, että onko heillä myynnissä mitään ulkoloishäätöaineita kun huomasin tuossa apteekkien kiinni mentyä että koirani on saanut täitä koirapuistosta. Eläinlääkäri ei tiennyt mitä ulkoloinen tarkoittaa.... Siinä sitten selitin hänelle, että mitä se tarkoittaa ja maksoin siitä kunnon hinnan. (Okei tästä oli todellakin turha soittaa sinne, mutta menin ihan paniikkiin ja halusin heti eroon noista ötököistä niin ajattelin että jos siellä tosiaan olisi jotain millä voisin koirat pestä...)
 
"vierailija"
Kaksi vuotta sitten. Kissa oli oksennellut koko päivän, luultiin että olisi jotain vatsapöpöä tms. mutta sitten illalla meni vain huonompaan kuntoon niin lähdettiin viemään sinne.
Ensimmäisenä yönä lääkäri oli jokin harjoittelija ja tosi mukava ja tuntui olevan ammattitaitoisen oloinen vaikkei vielä valmis ollutkaan. Kissa sai nestettä ja otettiin röntgen kuvaa. Epäiltiin suolitukosta jota hoidettiin lääkkeellä, kissa jäi yöksi sinne hoitoon ja seuraavana päivänä oli tarkoitus leikata. Kun mentiin kissaa hakemaan, niin kerrottiin että oltiin otettu uudet kuvat ja niiden mukaan tilanne olisi parantunut. Saatiin mukaan lääkettä.
Kotona sitten mies valvoi koko yön sen kanssa ja tuli keskellä yötä mua herättämään, että kissa hengittää oudosti. Ihan kuin sillä oisi ollut hengitysvaikeuksia. Soitettiin tuhatjalkaan ja sieltä vastasi unisen kuuloinen lääkäri joka kehoitti odottamaan aamuun ja tuomaan sitten, suljettiin puhelu ja ihmeteltiin asiaa siinä pari minuuttia kunnes soitettiin että me tuodaan se nyt! Matkalla kissa oksensi ja ehti vetää sitä ilmeisesti henkeen vaikka tosi nopeasti pysäytettiin auto ja otettiin sitä kopasta pois. Tuhatjalkaan kun päästiin niin hoitaja antoi kissalle happea ja lääkäri totesi heti kissan nähdessään, että "jaa, tämä taitaa olla kuollut jo" seuraavassa lauseessa käski hoitajan tuoda papereita uurnista ja muista. Me itkettiin koko loppu yö sitä kissaa ja sen jälkeen en enää kyseiseen paikkaan jalallanikaan astu ellei pakko ole!! Hoitaja oli kyllä ihana, taisi itsekin pari kyyneltä olla poskipäällä kun minä sitä kissaa siinä vollotin.

Kauheaa että tälläistä palvelua saa paikasta joka on ainut minne voi kissansa viedä yöllä!!!
 
Tuhatjalka päivystää myös Turussa enkä ole positiivista palautetta hoidoista kuullut. Tiedän että muutamat ovat vängällä vängänneet sieltä lähetteen viikkiin jossa palvelu onkin jo aivan toista luokkaa, mutta sinne tosiaan tarvitaan se lähete.
 
"tino"
Itse olen käynyt Tuhatjalalla, Kuopiossa, enkä ainakaan hyvää palautetta voi antaa. Meidän koira lopetettiin siellä, ell ehdotti suoraan lopettamista, vaikka myöhemmin kun vein koirani toiseen eläinlääkäriin (tuttu ell) joka sitten teki ruumiinavauksen ja sanoi, että koira olisi voitu pelastaa helposti, jos olisi ollut asiantunteva eläinlääkäri joka olisi viitsinyt tutkia koiran kunnolla. En enää ikinä vie lemmikkejäni mihinkään Tuhatjalkaan.
 
"vieras"
Itsellä myös kokemusta Kuopion tuhatjalasta ja kahdesti olen joutunut koiran siellä lopetuttamaan eli en ainakaan siitä voi syyttää että turhaan olisi "rahastettu" ja eläintä hoidettu. Ekalla kerralla koiralla oli iso hematooma rintakehällä josta iho sitten tulehtui ja "repesi", käytin illalla eläinlääkärissä joka revidoi haavan ja antoi hoito-ohjeet jatkosta. Sit jonkun ajan kuluttua piti käyttää kontrollikäynnillä niin oli eri eläinlääkäri joka katsoi haavan, joka kyllä oli laaja-alainen, mutta sinänä siistipohjainen, niin ko eläinlääkäri oli sitä mieltä että koiralle parempi lopetus koska kyseessä niin iso haava ja paraneminen vie varmasti aikaa ja olis vaatinut esim ihonsiirteitä. Varmasti sinänsä ihan oikea ratkaisu vaikka kirpaisi kun kyseessä oli nuori koira.
Toisella kertaa vein auton alle jäänyttä koiraa jolla ei takapää kantanut lainkaan. No eläinlääkäri totesi heti että lopettaminen paikallaan koska näki heti että koira niin pahasti selästään loukkaantunut. Tarjosi kyllä mahdollisuutta että tekee lähetteen Viikkiin mutta sinne olisi ollut matkaa yli 500km joten päädyin sitten siihen että koira lopettiin vaikka nuori koira sillä kertaakin kyseessä. Eli ainakin omalla kohdalla ovat olleet eläinlääkärit jotka ovat uskaltaneet tehdä päätöksen eläimen lopettamisesta kun ovat todenneet että hoito vaan pitkittää koiran kärsimyksiä.
 
*
[QUOTE="tino";25487112]Itse olen käynyt Tuhatjalalla, Kuopiossa, enkä ainakaan hyvää palautetta voi antaa. Meidän koira lopetettiin siellä, ell ehdotti suoraan lopettamista, vaikka myöhemmin kun vein koirani toiseen eläinlääkäriin (tuttu ell) joka sitten teki ruumiinavauksen ja sanoi, että koira olisi voitu pelastaa helposti, jos olisi ollut asiantunteva eläinlääkäri joka olisi viitsinyt tutkia koiran kunnolla. En enää ikinä vie lemmikkejäni mihinkään Tuhatjalkaan.[/QUOTE]

Itse en kyllä ikinä lopettais koiraani yhden eläinlääkärin diagnoosin perusteella...
 
niimpä niin
Eipä taida sellaista elänlääkäriä löytyä josta jokin henkilö ei valittaisi jotain. Sama vika yleensä muissakin asioissa mikäli jotain suosituksia yrittää nettipalstoilta kysellä. Yksi unohtanut eläimensä lääkärille ja syyttää siitä toimistoa, toiset valittaa että "luovutettii liian helpolla" ja toiset että olisi ollut loppu piikin paikka jo aiemmin. Suomi on kyllä valittajien luvattu maa.
 
"farmer"
Niin ja eihän se yleensä eläinlääkärin syy ole jos elukka kuolee. Täällä vain yleensä ensimmäiseksi niin oletaan. Lääkäri niin alalla kuin alalla ei ole mikään ihmeiden tekijä. Koira kun esim. syö myrkkyä niin pitäisi melko tarkkaan tietää mitä myrkkyä se on ollut ennen kuin on edes toiveita löytää oikeita vastalääkkeitä. En ole kyllä edes tuhatjalassa käynyt mutta alan kanssa kun olen muutoin tekemisessä niin samanlaista valitusta kuluu.
 
Katzz
Tampereen Tuhatjalkaan vein koirani suoraan metsälenkiltä: nuutuneena, imusolmukkeet ja kuono turvonneena. Lääkäri totesi allergiseksi reaktioksi, antoi im kortisonia ja lähetti kotiin.

Aamulla turvotukset pahentuneet ja yritimme saada heille aikaa, ei onnistunut,kaikki ajat täynnä. Käytimme koiraa Veterissä. Jälleen sama diagnoosi: allergia. Lisää kortisonia.

Illalla tila vain paheni ja jälleen olimme Tuhatjalkaan yhteydessä (kallista soittaa :0), tällä kertaa lääkäri aika löytyi joten lähdimme päivystykseen. Diagnoosia ei muutettu ja lisää kortisonia annettiin vaikkei edellisistäkään mitään apua ollut. Itse pyysin verikokeita ja pieni verenkuva lopulta otettiin. Kunnossa ne eivät olleet joten kortisonin lisäksi aloitettiin antibiootti. Meidän lähetettiin kotiin toipumaan.

Aamulla tilanne edelleen paha ja jälleen otettiin kallis puhelu Tuhatjalkaan. Menimme lääkäriä tapaamaan ja tämä neljäs lääkäri totesi, että melko todennäköisesti kyyn purema aiheuttanut nämä oireet ja hieman ihmetteli kollegoidensa diagnosointia. Oireet olivat kuitenkin melko selkeät: voimakasta turvotusta, petekkioita suun limakalvoilla ja kielessä, verenpurkaumaa silmissä ja todella kipeän oloinen koira. Lääkäri lähetti meidän välittömästi jatkohoitoon Vethausiin ja siellä koira jatkaa oloaan edelleen....

Kortisoni on pahentanut tilannetta ja nyt taistellaan munuaisten toiminnan puolesta! Ihmettelen kovin miten voi kolme eläinlääkäriä tehdä näin vääriä diagnooseja kesän melkeinpä yleisimmästä koirien vaivasta?? Ei kyllä todellakaan luottoa herättävä paikka tuo Tuhatjalka. Kovasti tuli maksettavaa laskujen, päivystyslisien, lääkkeiden (joita ei ois saanu edes käyttää) ja useiden TURHIEN lääkärissä käyntien vuoksi. Ja kaikenlisäksi nyt koira joutunut tapahtumien vuoksi tehohoitoon ja silti ei tiedetä selivääkö :(. Maksusta puhumattakaan....
 
Kaapoz
En tiedä Tampereesta, mutta Turussa ainakin kamala paikka. Surkea asiakaspalvelu. Eläinten hyvinvoinnista ei välitetä lainkaan, vaan eläin on vain keino kiristää lisää rahaa. Käsittämätöntä että tälläinen yritys voi edes olla olemassa.
 
heikko osaaminen
Olen käynyt kaikissa Tuhatjaloissa pakon vuoksi ja aina olen joutunut pettymään. Joko ei osata suomen kieltä tai sitten ei kerta kaikkiaan ymmärretä yksinkertaisimpiakaan sairauksia. Olen ihmislääkäri ja tyttäreni on eläinlääkäri, joten tiedän mitä puhun. Olen menettänyt 3 lemmikkini Tuhatjalan väärien diagnoosien ja sitä kautta väärien hoitojen takia.

Älkää missään nimessä menkö Thatjalkaan, on ystävän ja lemmikistään välittävän neuvo.
 
Pelästynyt
Kävin, koin ja kammoksun... IHAN KAIKKEA SIELLÄ! Rahan kiilto silmissä ollaan tutkivinaan ja unohdetaan vahtia yön yli tippaa, niin että ystäväni lopulta menehtyi hoitamattomuuteen! Raha kyllä kelpasi ja opitut sanat: otamme osaa, tuli kuin monotonisesta kaiuttimesta. Ihmeessä alkakaa hyvät ihmiset suosia inhimillistä vaihtoehtoa pieneläinten päivystämiseksi. En tiedä, mikä on ratkaisu, mutta TUHATJALKAKLINIKAT SE EI AINAKAAN OLE! Alas mokomat puoskarit!
 
viimeinen kerta Tuhatjalassa
Kissani sairasti ihan muuta vikaa kuin mitä Tuhatjalassa arvioitiin. Valitettavasti menin liian myöhään osaavalle eläinlääkärille, joten ystävääni ei voitu pelastaa. Tuhatjalan hoito jopa huononsi tilannetta, koska he eivät antaneet oiekanlaisia lääkkeitä, vaan sellaisia jotka tuhosivat mkasan nopeammin. En saa valituksella ystävääni takaisin, mutta varokaa mitä kaverienne hoitoon määrätään ja mitä niihin piikitetään.
 
"Eläinrakas"
Tuhatjalka on hyvä paikka ei muut eläinlääkärit oo joka päivä 24 tuntia auki. Joten älkää moittiko. Tuli eilen käytyä siellä koiran kaa keskellä yötä. Kyl ne hommanasa osaa
 
Eipä ole
Tuhatjalkaklinikat eivät ole lemmikeillemme riittävän arvokkaita hoitopaikkoja. Mikäli mielii nk yksityiselle klinikalle, toivoisi siltä edes rahtusen verran luonnollisia inhimillisiä arvoja, kuten välittäminen, huolehtiminen ja arvostaminen. Se, mitä nuo termit tarkoittavat ilmenee niiden päälle ymmärtävien ihmisten käytöksessä. Tuhatjalkaklinikat valtaavat Suomen eläinlääkintähuoltopäivystyksen ruton tai syövän tavoin. Tuo ketju on pysäytettävä, sillä sen perimmäinen tarkoitus ei ole auttaa lemmikkejämme, vaan ainoastaan rikastuttaa sitä johtavaa perheyritystä. Piste.
 
"cesilia"
Olen käyttänyt sekä koiraa, että kissoja Tuhatjalassa, myös muissa Tampereen ell-asemilla.Hintoihin en ota sen kummemmin kantaa kuin,että mielestäni kaikki kiskovat.
Vein koirani Tuhatjalkaan akuutin hengenvaarallisen tilanteen takia joulu-yönä (silloin ensikerran) Lääkäri kertoi, että hän ei ole varma, voiko koiraamme pelastaa, mutta oloa ainakin voidaan lievittää ja " kaikkemme koetamme", kerrottiin myös mahdollisuudesta lähteä samantien" Viikkiin". Päätimme jäädä Tuhatjalkaan. He hoitivat koko yön koiraamme. (edellisessä paikassa sanottiin, että eivät voi muuta kun antaa antibioottia ja kipulääkettä, ei mikään paikka ota vastaan, kun on joulu, annettiin minulle tippapussi käteen ja sanottiin, että laita itse huomenna tippumaan, jos vielä tarvitaan.)
Koiramme jouduttiin leikkaamaan, siinäkin lääkäri kertoi riskit ja vaihtoehdot, sanoi, että voimme viedä edelleen koiran muualle, jos haluamme. Kertoi myös, että jos tulee määrätty tilanne, silloin heidän taitonsa ei riitä. Luotimme heihin, koira selvis., Tuhatjalasta soitettiin myöhemmin kotiin ja kyseltiin koiran toipumisesta . Olen todella kiitollinen henkilökunnan rehellisyydestä ja koin, että he tekivät lujasti töitä pelastaakseen koiramme. Myöhemmin olen käynyt muissakin Treen eläinlääkäreissä, on tullut pettymyksiäkin ihan näissä kehutuissa paikoissakin.
 

Yhteistyössä