Pieneksi menneet vaatteet

Mitä teette lasten pieneksi menneille vaatteille? Säilytättekö mitään vai laitatteko kaikki kiertoon? Mulla paikat tursuu vaatteita kun haluaisin säilyttää niitä mahdollisille lasteni lapsille. Lapset on nyt 1,4 ja 6 vuotta että niitä lastenlapsia saa odotella jonkin vuoden. :D Mies pistäs kaiken kiertoon mutta minä en raski. En säilytä kaikkia vaatteita vaan semmosia mistä tykkään ja mistä lapset on tykänny.
 
Ekan kahden lapsen jälkeen säilytin kaikki, jopa vähän risat sukat :ashamed: Myöhemmin olen niitä karsinut, kun lapsia nyt viisi. Nuorin 2,5v ja vanhin 16v. Vanhimmaistenkin vaatteet kävin läpi ja säilytin ne rakkaimmat, ekat kengät ja ne vaatteet, joilla tultu laitokselta kotiin.

Vaikka kuinka näitä karsii ja vain rakkaimmat tai ne, joilla on jotain tunnearvoa säilytän, niin silti niitä on melkoinen vuori. Olen pysrkinyt, että jokaisen vaatteita jäisi se pakkaslaatikollinen, mutta tuppaa näillä nuoremmilla pursuta, kun nykyisin on niin ihania vaatteita pikkuisille. Viehän ne varastossa melkoisen tilan, mutta en henno pois heittää. Noita nuorimman vaatteita vielä haaveilen joskus uudelle vauvalle pukea, jos sellaisen vielä saamme.

Mietin vain, kuinka saan kylämässä varastossa kaikki säilymään hyvänä, kun täällä maalla on vähän tuota tuhoilaisongelmaa, lähinnä hiirien muodossa :| Ne pahukset kun pääsee joka paikkaan ja sisällä ei kertakaikkiaan mahdu säilyttämään viittä äitiyspakkauslaatikollista vaatteita ja extrat päälle.
 
mie
Meille tulee toivottavasti joskus vielä kolmas lapsi niin en oo laittanut kuin kaikista epämieluisimmat kirpparille tai keräykseen. Uffille en periaatteessa vie, mutta Itälähetykseen tai pelastusarmeijalle oon vieny. Ovat myös välissä olleet tuttavilla lainassa ja taitavat mennä taas, kun kaveri saa vauvan :) Mutta ei meilläkään oo tilaa säilytellä isoja määriä, niin joutuu noita karsimaan vähän pikkuhiljaa. Sitten kun lapset on "tehty" niin kai se pitää just tehä niin, että kaikkein tunnepitoisimmat säästää ja loput myy ja ne, mitä ei mee kaupaks niin sitten kierrätykseen.
 
Muutamia(eli aikas paljon) säästän,sellaset ihanimmat ja ne,joilla on tunnearvoa.
Ensikengistä ja äitipuoleni neulomasta villatakista/myssystä jotka oli poitsul ku laitokselta tultiin olen tehnyt taulut.
Osan vein nyt kirpparille myyntiin ja osan annan kavereille eteenpäin jos vaan kelpaa.Nyt ois taas johonkin päin heivattava 3jätesäkillistä 86cm vaatetta :whistle:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kylmävarastossa menee homeeseen. En suosittele.
Ei mene kun on tarpeeksi hyvä tuuletus.
Miten se siihen vaikuttaa? Oikeesti kysyn, kun en ketään tiedä, kellä EI ois menny kylmässä varastossa homeeseen. Jos on kylmä, on myös kostea. Vai millanen tuuletus siellä on, kosteudenpoisto? Meillä on kylmä varasto, enkä kyllä laita mitään arempaa materiaalia sinne.
 
Muistoja säilytän, muista hankkiudun eroon rivakasti. Kulahtaneet luutuiksi, hyvät kirpparille ja siltä väliltä olevat vien Konttiin. Mää olen ihan mahoton tavaran ulos rahtaaja. Jos jotain ei tarvita, kuskaan sen pois. :D
 
sisu harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kylmävarastossa menee homeeseen. En suosittele.
Ei mene kun on tarpeeksi hyvä tuuletus.
Miten se siihen vaikuttaa? Oikeesti kysyn, kun en ketään tiedä, kellä EI ois menny kylmässä varastossa homeeseen. Jos on kylmä, on myös kostea. Vai millanen tuuletus siellä on, kosteudenpoisto? Meillä on kylmä varasto, enkä kyllä laita mitään arempaa materiaalia sinne.
Meillä on iän kaiken säilytetty kylmässä vaatteita, vähemmän käytettäviä, ja nyt myös on kaikki vintillä, kylmällä sellaisella, eikä yksikään vaatekappale ole homehtunu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kylmävarastossa menee homeeseen. En suosittele.
Ei mene kun on tarpeeksi hyvä tuuletus.
Miten se siihen vaikuttaa? Oikeesti kysyn, kun en ketään tiedä, kellä EI ois menny kylmässä varastossa homeeseen. Jos on kylmä, on myös kostea. Vai millanen tuuletus siellä on, kosteudenpoisto? Meillä on kylmä varasto, enkä kyllä laita mitään arempaa materiaalia sinne.
Meillä on kyllä ihmeesti säilyny kylmässä vaatteet. Tosin, ne on sinne viikattu suoraan narulta kuivina ja puhtaina. Meillä on ainakin tuollainen lautarakenteinen aitta/varasto, jonka katonrajasta ja ovienvälistä tuulee sisälle ja tiiviydestä mitään tietoakaan. Siellä sisälläkin nimittäin tuulee, silloin kun pihallakin. onneksi sentään lumi ja vesi pysyy ulkopuolella.

Jos on jotain "likaista" varatoon viety, esim. käyttämättä jäänyt koulureppu tms, niin tasan varmasti on homeessa muutaman kuukauden päästä. Muoviin en uskalla pakata mitään, ettei kosteus pääse tekemään tepposiaan, vaan ilma pääsee kiertämään. On se vähän sellaista salatiedettä koko ulkovarastossa säilöinen. Joskus käy hyvin, joskus huonosti. Pienet vaatteet vielä kunnossa *koputtaa puuta*

Niitä vakuumipusseja olen kyllä hankkinut talvivaatteille, mutta tuntuvat olevan todella herkkiä. Yhtä pussia varovasti siirsin ja eiköhän kuitenkin tullut olematon reikä johonkin. Kyllä kenkutti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Muistoja säilytän, muista hankkiudun eroon rivakasti. Kulahtaneet luutuiksi, hyvät kirpparille ja siltä väliltä olevat vien Konttiin. Mää olen ihan mahoton tavaran ulos rahtaaja. Jos jotain ei tarvita, kuskaan sen pois. :D
Olen aivan kade tuosta piirteestä :D voi kun sitä itekkin ymmärtäis tehdä samoin, niin ei joka paikka tursuais jotain olematonta ja olis tilaa sille olelliselle. Onnittelut tuosta asenteesta ihan vilpittömästi :flower:
 
vieras
En kyllä säilyttäisi lapsenlapsille. Tuskin omat lapsesi haluavat noita enää omilla lapsillaan pitää. Osa voi olla silloin ihan kivoja retro-vaatteita, mutta suurin osa vaan auttamattoman vanhoja ja epämuodikkaita. Muutaman raikkaimman voisin muistoksi säästää.
 
vieras
Pari vaatetta olen jättynyt säästöön, muuten olen antanut kavereille, meillä on lapsiluku täynnä ja kaverit alkaa vasta nyt lisääntymään :) joten helppo panna vaatteet kiertoon. Mukavampi kun tulee käyttöön eikä täytä kaappeja.
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kyllä säilyttäisi lapsenlapsille. Tuskin omat lapsesi haluavat noita enää omilla lapsillaan pitää. Osa voi olla silloin ihan kivoja retro-vaatteita, mutta suurin osa vaan auttamattoman vanhoja ja epämuodikkaita. Muutaman raikkaimman voisin muistoksi säästää.
Hyväkuntoiset retrot on hauskoja. Mun mutsi on säästänyt jotain mun vaatteita. Jos on kulahtanut, niin ei sitä kannata yleensää säästää ja ei todellakaan kaikkia.

Suurin osa menee kirpparille, huonot roskiin ja parhaimmat muistot säästetään. Tosin on niitä jo kaksi roskapussillista...
 
anski77
mun pitäis taas viedä kirppikselle. onneks sain tytön vaatteita kaverin tytölle, mut pojan vaatteita ois hirvee kasa myyntiin ja tytönkin vaatteita ihan riittävästi. ja leluja... voi kun saiskin aikaseksi varata sen kirppiksen...
 
tinni
isomman vaatteet käyvät siskonppojalla ja palaavat tänne meille juniorille.. myyntikuntoiset myyn sen jälkeen ja siskon omat tietty palautan... juuri myin kaikki omani 80 cm vaatteet.
 

Yhteistyössä