Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Syksy/Talvi

Torstai 5.2.2015



nimim.esikkokpyasyyhoito
Aanis6/127/27-3010/13-Anastrozol
Bambinipoika -08--/2811-12ei diagnoosiaclomifen
maaliskuun aurinko3/1313/28-345/14pcosclomifen
millionnea11/1049/351/12--
mimmi922/1421/303/14selittämätön-
NeleLiis6/0941/312/13endo-
ninas_4/1015/26-2811/12 selittämätön-



Piinailijat

Millionnea dpo 30
NeleLiis
Mimmi92 dpo 4





:heart:plussanneet
:heart:

Tammikuu 2014
Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)
Mäkimeirami (yk13)

Maaliskuu 2014

Pympy(n.4v)
Markke(yk19)
Mannamaaria (yk9)

Huhtikuu 2014
Noora89(yk13)
Karmini(yk10)

Toukokuu 2014
Safiia(1v7kk)

Joulukuu 2014
Pullero85(7kk)
Miukula (yk 4)

Tammikuu 2015
Surusilmät (yk 17)
Huvi (2,5v)


HUOM!
kiertopäivien ylittyminen 50:n päivän tarkoittaa listalta tippumista, ellei ilmoita pitkästä kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille pitkästä aikaa.

Mä oon täällä miettiny ja pohtinu työkaverini kanssa joka myös toista joutu yrittään tosi pitkään että se voi oikeesti olla niin että ensimmäisen lapsen jälkeen jos ei ota e-pillereitä tai muuta "järeämpää" ehkäsyä käyttöön niin se voi haitata raskautumista. Mullahan siis vihdoin tosiaan 2,5v yrityksen jälkeen tuli plussa kun kesällä söin muutaman kuukauden e-pillereitä. Olin ite jo vuosi aiemmin miettiny pillereiden käyttöön ottoo kun maidontulo ei loppunu. Sit kesällä söin pillereitä ja maidontulo lakkas ja muutama kierto ja sit tulikin plussa. En tiä onks tää ihan oikeesti mahollista mut näin me vahvasti pääteltiin ja näin omalle neuvolatädillekin sanoin kun ekaa aikaa varasin. Mun kroppa ainakin vaati ne pillerit että hormonit tasapainottuu edellisen raskauden jälkeen. :)

Sori pitkä paasaus :D tänään tytön 3v neuvolaan ja eka oma neuvola on 9.2. Toistaseks oireena etomista, mut ei oksentamista ja väsymystä :D
 
Huvi mä oon kanssa miettiny et jos muutaman kuukauden kokeilis minipillereitä. Ennen esikoisen yritystä söin yhdistelmäpillereitä n. 2 vuotta ja plussaa saatin kyllä sillonkin pitkään odotella, joten mietityttää myös sekin että jos se sit vaan hidastaa..

Nyt on kohdunsuu ihan pehmeä ja auki, joten innolla odotan tän päivän ovistestin tulosta :)
 
niinpä tietysti... täällä ei menkkoja kuulu taaskaan ajallaan... yli mentiin tälläkin kertaa... en jaksa uskoo plussaan. uskon että mä en ovuloi enään. :( pitää soittaa polille ja vaatia et ne tutkii senki puolen...
 
neleliis toivotaan, että asia tutkitaan. ootko käyttäny ovistestejä?

eilinen ovistesti olikin nega. talleteltiin nyt kuitenkin varmuuden vuoks jos se oliskin ollu plussa jo kp 12. poika rikko mun puhelimen niin tällä muinaismuistolla en pysty listaa päivittämään. huomenna sitten..
 
Aika outo raja tuo 32pv, kun eikös täälläkin jollain LA siirtynyt 3 viikkoa eli myöhäisempi ovis.. No toivotaan kuitenkin ettei nyt mitään uutta vikaa ilmene ja pääsisitte vihdoinkin leikkauksen jälkeen yrittämään paremmilla mahdollisuuksilla :)

Mä en kyllä sit näköjään tunne mun kroppaa. Pää sanoit ovis oli jo, mut testeissä ei oo ollu mitään. Lisäks limaa tulee vieläkin ja kohdunsuu auki. Pari päivää vielä tikutan ja sit päätän et ovisplussa olis sit ollu just sillon kp 12 kun en tikuttanu ja alan odottelemaan menkkoja sen mukaan.

Muok. Tulihan se ovisplussa :)
 
Viimeksi muokattu:
Syökö teidän miehet mitään vitamiineja? Löysin sellaista tietoa että ainakin sinkki, c- ja e-vitamiini olisi hyödyllisiä siittiöille ja samoin foolihappo. Laitoinkin nyt miehen vitamiini- ja venhänalkioöljykuurille, jos vaikka siitä olisi jotain apua. Kuitenkin labrojen mukaan mulla ovulaatio tapahtuu, mutta raskaus ei jostain syystä ota alkaakseen...
 
Meillä mies treenaa salilla ihan tosissaan niin tuo vetää kaiken maailman vitamiinit, antioksidantit yms mahdolliset lisät mitä vaan voi.. Välillä tuntuu et syö enemmän ravintolisiä ku ruokaa :D ja jotain tuo näköjään on taas tilaamassa jostain nettisivulta..

Nyt on kyllä odotukset korkeella: Talletuksia dpo -2 illalla ja dpo 0 aamulla. Ajotuksen pitäis ainakin hyvä. Ja miehelle en kehdannu tunnustaa et tikutin kun sovittiin et ei enää väkisin yritetä..
 
Täällä saatiin asia päätökseen, perjantaina aloiteltiin lääkkeet ja tosi nätisti homma hoitui, ilmesesti ilman mitään sen suurempaa. Vuoto on nyt jo suht niukkaa..

Torstaina olisi aika sinne perinnöllisyyspuolelle/lapsettomuuspuolelle jossa ruetaan sitten ruotimaan tätä meidän tilannetta. 3kk pitää kulua keskenmenosta jotta voidaan kromosomit ja hyytymistekijät tutkia eli meillä tulee nyt sitten tässä pieni tauko. Ilmeisesti yritystä ei tarvitse lopettaa, tähän kysyn vielä parin lääkärin vahvistuksen.
Mutta jos taas tulee keskenmeno niin sitten joutuu taas odottamaan.

Huoh, perseestähän tämä on.
 
surusilmät! voimia teille <3

mimmi. joo on pysynyt. alan ihmettelee vasta tossa kp40 jos ei vuotoa kuulu. sitten ollaan menty yli pisimmästä kierrostakin... plaaah. testi kävi mielessä mutta en mä sitte testannu.
 
Surusilmät :hug:

NeleLiis, ainakin mulla on raskaustestin tekeminen toiminut hyvin menkkojen käynnistäjänä jos on meinannut olla vähän myöhässä... Testistä joskus vain tunti mennyt menkkojen alkuun. :D Mut toivotaan nyt kuitenkin sitä plussaa. :)

Oon nyt vuoden alusta saanut painoo pudotettua 4,6kg. :) 5-10% painonpudotuksenkin sanotaan auttavan, niin nyt on ainakin se 5% jo poissa...
 
Viimeksi muokattu:
välillä jos alkaa tunnustelee ni olis tuntevinaan menkkajomotuksia mutta jos ei ees ajattele asiaa ni ei tunnu. ristiriitaset tunteet. en usko plussa mahdollisuuteen ja harmittaa venynyt kierto. joskus taas miettii et entä jos ja hetken elää jännityksessä. noh ehkä mä huomenna jo testiä teen.. ei kiinnosta enää testejä tehdä kun negan saaminen on pahempi kun menkkojen alku. siksi niiden tekoa pitkitän :/
 
Mäkin oon päättäny et jos jotain oireita tulee niin testin tekoa meinaan pitkittää. Jotenkin se nega on helpompi testata silloin kun siitä on ihan varma, kun että luulee plussan tulevan ja näyttääkin negaa :(

Neleliis tsemppiä piinailuun. On kyllä kierto ainakin venynyt tosi pitkäksi, joten toivotaan sen tarkoittavan sitä itteään :)
 
Täällä taas pitkästä aikaa =)
Joku täällä mietti kantsisko aloittaa yrityksen väliin pillerit, mut ainakin mun kokemus on se, että pillerit vaan laittoi kropan sekaisin. Yhdistelmäpillerithän laittaa munasarjat ns.lepotilaan, mut minipillerit ei kai niin pahasti. Yhdistelmäpillereiden lopetuksen jälkeen mulla oli menkat puol vuotta kateissa/sekaisin. Minipillereiden jälkeen kierto alkoi heti normaalisti. Mut tietenkin nää on yksilöllisiä asioita. Itse en aio enää ikinä yhdistelmiä käyttää.

Meillä mies ei syö mitään vitamiineja. Surusilmät: jaksamista teille :hug:
Neleliis: testiä kehiin jo! =) Maaliskuun aurinko: mullakin oli joskus kp 12 ihan nollatulos. Mut sitten kp 17 oli iso folli irtoamassa. Muutenkin ovikset myöhäisiä mulla. Eli älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Täällä on nyt kp 6 ja menkat loppu. Alkukierron verikokeissa käyty, tuloksista ei tietoa. Mies testattu ja tulokset priimaa. Eli jos jokin vika on niin se on munasoluissa tai ovulaatiossa. Huomenna olis aukiolotutkimus. Vähän jännittää. Mut eniten tässä stressaa se, että pohditaan vielä tehdäänkö inssi tässä vai ens kierrossa. Mies ei ole kovin innostunut inssistä, kun hänen mielestään onnistumisprosentit on ihan samat kuin luomusti. Varsinkin kun siittiöt hyviä ja niitä paljon. Myöskin siihen kuluva rahamäärä suhteutettuna onnistumistodennäköisyyteen ottaa kuulemma päähän. Itsellä taas semmonen tunne, että nyt tässä kierrossa haluaisin sen inssin kokeilla ja ens kierto olisi sitten välikierto. Ärsyttävää. Mutta enhän mä voi toista pakottaa mihinkään. Yhdessähän tässä lasta, no kirjaimellisesti tehdään. Huomiseen lääkärikäyntiin mennessä on päätettävä mitä tehdään. Ehkä tässä vaan on niin nopeesti parissa viikossa kaikki nää tutkimukset, tulokset ja lääkärikäynti, että tarvitaan vähän sopeutumista ajatuksille. : / Ja jos tässä nyt on 1v 4kk yritetty, niin ei kai toi kuukauden viivästys mitään haittaisi. Ja eihän ole mitään takeita, että ovulaatio osuu arkipäiville. Jos menee vkl, niin inssi menee seuraavaan kiertoon.
 
Maaliskuun aurinko voihan se olla että kävit liian aikasin kun eikös sulla viime kierrossakin ollu ovis vähän myöhemmin..

Neleliis voi ei :(

Aanis toivotaan että pääsette yhteisymmärrykseen inssistä.

On: Dpo 3, Odottelua, viikon päästä vois alkaa taas miettimään et olisko nyt tärpänny. Tuskinpa, mutta katellaan :)
 

Yhteistyössä