Voi
Mimmi . Mutta mulla oli tosiaan ihan sama juttu: oikeasta rinnasta siis löytyi noin herneen kokoinen
patti, joka siis näkyy silmällä, mutta on kuitekin ihon alla. Se ultrattiin, mutta oikeastaan jo ennen ultrausta lääkäri (muuten kuusikymppinen mies
) totesi, ettei mistään vakavasta ole kyse. Sitä hienoa lääketieteellista termiä en enää muista, mutta selitti sen olevan ikäänkuin ihon alla oleva finni, rasvapallo. Näitä kuulemma syntyy, kun rinnan jollain tavalla loukkaa ja itse veikkaan, että liian pienen rintsikan kaarituen reuna on mulla sen aikaa myöten siihen "kaivanut". Edelleen siis näppy on paikallaan eikä sille mitään tehdäkään, ellei se ala vaivata. Mutta tieto siitä, ettei mistään vakavasta ole kyse, helpotti jo suuresti!
Kannattaa ehdottomasti varata aika lääkärille. Mullekin lääkäri lohdutti heti, että nuorilla rintojen patit on harvoin vaarallisia ja sinähän nyt olet vielä minua 8 vuotta nuorempi! Ja etenkin alle kolmikymppisillä pahanlaatuisia muutoksia on todella harvoin. Mutta oman mielenrauhan takia lääkärikäyntiä kyllä suosittelen, pääset sinäkin sitten rauhassa nauttimaan raskaudesta
.
Kateudesta oli täällä puhetta ja itsekin myönnän, että ennen plussaa oli tosia vaikeaa suhtautua muiden ilouutisiin ja kasvaviin masuihin, etenkin sellaisten, joiden en jostain syystä uskonut ansaitsevan vauvaa (vasta seurustelun aloittaneiden, ensimmäisestä yk:sta onnistuneiden, jo edellisistä lapsistaan valittavien jne...). Ihan kauheaa, mutta samalla kuitenkin luonnollista, enkä toki kenellekään sanonut mitään päin naamaa.
Nelelikselle tsempit ikävään tilanteeseen, toivottavasti se jotenkin selviää!
Ja hei, toivottavasti en aiheuta kenellekään teille pahaa mieltä, vaikka edelleen täällä piipahtelen. On kuitenkin kiva edelleen lukea kuulumisia ja olen kovasti hengessä mukana ja toivon ihan vilpittömästi plussia teille kaikille
.
Kevlarsoul 15+1
(Ja hei, mäkin olin ennen plussaa sen kuukauden ulkomailla, jossa punaviini maksoi kaupassa alle 2 euroa, niin liekö se vaikuttanut kiinnittymiseen
...)