Pidempään pikkukakkosta toivoneet <3 Talvi 2013-2014

Mä olen vakuuttunut että jos toinen lapsi meille vielä suodaan niin sitten se on siinä biologisten lasten osalta. Haaveena siintää myös sijaisperheenä toimiminen jonain päivänä. Toista kertaa en tähän yritysrumbaan lähde, se on varmaa!!
 
Sainkin kunnalliselle puolelle varattua ultran joka oli siis tänään,kp11 ja 14mm folli oikealla puolella josta tein johtopäätöksen et vasen puoli taitaa olla pois pelistä ku myös viime kierrossa oli folli oikealla,tiedä sitten. Lääkärin mielestä hyvän kokonen mut jotenki itellä ei oo sellanen olo. Tosin tässä kierrossa on kyllä kaikki menny niinkuin on pitänytki joten toivottavasti se tietää onnea tän kierron suhteen :)

Markke en usko et siitä mitään haittaa on mennä ultraan kp11,mulle ainakin annettiin ohjeistus et seurantaultra kierron päivillä 10-12 :)

Niin ja neljä kiertoa mennää clomeilla ja ei enää seurantaa jos uusi kierto on ajankohtainen.
 
Karmini: mullakin ultrattiin kahessa kierrossa ja molemmilla kerroilla johtofolli oikealla, vasemmalla vaan jotain ihan pieniä. Kysyin asiaa lääkäriltä ja sanoi että toinen munasarja voi olla "laiska" ja näin ollen paremmin toimiva hoitaa sitten johtofollin. Mulla oli ennen kierto 25-26 pvää, sitten muuttui niin että jokatoinen oli ton, ja jokatoinen 22-23 pvää. Nykyään aina vain tuon lyhemmän mukaan. Eli ite uskon kanssa että vasen ei "pelitä". Tiedän myös että esikoinen sai alkunsa oikealta puolelta tulleesta follista, asia sattui tulemaan puheeksi varhaisultrassa. Mutta siis; vaikka vaan toinen toimisi, niin se voi olla aktiivinen joka kuussa eikä vain jokatoisessa kierrossa.

Follliultra: Mulla on siis aikaisin ovis, kp 11-12. Tuli vaan mieleen että sitten kun syön clomeja niin ultra kp 10-12 on kyllä aikasta myöhään koska ovis on jo ihan käsillä. Jos siellä näkyykin sitten 4 isoa follia niin eikös se ole hiukan liian myöhästä se silon todeta ja pistää yhdyntäkielto?! Jos siittiöt elääkin sen pari päivää..? Mulla näkyi tossa kp 9 folli 20mm, ovisplussa seuraavana päivänä ja ovis kp 11 aamulla. Eli mä ainakin aion pyytää ultrausta kp 8-9..
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 27.12.2013



nimimerkki, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä


Huvi............................01/12...........kp3/27.....ya 8/12.....???
Venla84*.........................04/12.......kp 9/28.......... ya02/13...??
Nenna81........................ 07/00........kp 16/28-31........yk10....???
juliesisko........................08/06.......kp17/26-28..........yk11..
Markke..........................05/11.........kp18/30............yk17.......PCO........c ja t
Neiti Näpsän äiti.............10/08.........kp20/28-32.........yk36.......??
Karmini........................02/12...........kp 22/28...............yk6, selit.laps.....c
Penni79.........................07/12........kp24/22-26..........yk 15, endonmetrioosi ja lk....T
Läiti........................02/05.....kp33/?............ya 09/11.......PCO..M+Lz+t





Piinailijat

Penni79 Dpo 13
Nnä dpo 5
Juliesisko dpo 2




Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Nenna ja juliesisko :)

Läiti Tosiaan kerroin tuolla pikkukakkosissa että on lääkäriin meno hakemaan lähetettä, mutta sitten miehen kanssa tehtin tuo päätös takomisesta sekä puolen vuoden päästä katsotaan uudestaan mikä tilanne jos siis ei vielä silloin olla odottajiin päästy. :)

kikka kolmosista aikas lailla kaikkea ollaan kokeiltu,
nykyään syödään molemmat vitskuja minä lisäksi foolia,ja nyt jumppaillaan joka päivä vielä lisäksi.

Nuo syylisyyden tunteet ja muut mielialat ovat ihan normaaleja, täälläkin ollaan välillä sillä mielellä että antaa olla, sitten taas kumminkin haluaa kokea kaiken, harmittaa, turrutta vaikka mitä. :/

itsekkin kun näillä ykoilla jos raskautuisi kaikki varmaan tuntuisi samalta kuin odottaisi ensimmäistä, olisi uutta oireet, tuntemukset jne..
kumminkin on näitä vuosia jo kertynyt yrityksessä.

Lapsia olen halunut aina vähintään kolme, mutta jos vielä sen sisaruksen edes saisi olisin siihenkin tyytyväisen onnellinen, harmittaa vain tytön puolesta kun häälläkin on vauvakuume ja tahtoisi sisaruksen, mutta kun sistä sisarusta ei hänelle vielä kuulu :(
 
Karmini, nyt siis peukut pystyyn:whistle:

Penni79, yksilöllistähän tuo on.Ilmeisesti laskevat että jos syöt tabuja kp 3-7 , niin kasvua pitäis olla tapahtunu kp 10-12.Ajatellen 28pv:n kiertoa ja siihen iskevää ovista.
Mutta luulis sen ultran saavan aiemmin jos kerran haluaa.

Neiti näpsälle kans peukut pystyyn=)

Ja sitten omaa napaa.
Kerroin täällä aiemmin sperma tuloksista, mitkä tosiaan mies ,mulle kerto.
Eilen tuli kotiin sitten lappunen missä kaikki oli näkyvissä.
Kerron myöhemmin niistä lisää, kun en niitä ulkoa muista:D
Mutta tulokset olikin siis paljon paremmat kuin mitä mies oli antanu mun ymmärtää...
joten nyt vaan toivotaan sitä ovista mulle:D

Olin eilen hammaslääkärissä ja naapuri sattu sinne samaan aikaan.Se tapasi yhden naisen viime keväänä ja nyt ilmotti tää mies että niille tulee huhtikuussa perheenlisäystä.Että kyllä taas tulikin semmonen olo että ihan ei nallukat taas menny tasan.
Toki olen ilonen niiden puolesta :)

Täällä ootellaan kuumeisesti menkkoja.tänään siis kp 24 menossa ja tissit alkaa kipuilemaan!
 
Nyt sattu pieni viba, mulle saa korjata tohon esikoiskohtaan 07/00

Tammikuun 17pv ois aika aukiolotutkimukseen. Toivottavasti kiertopäivät osuis niin ettei tuo kp 12 ylity. Kauhean vaikea arvioida kun ei aina nuo kp:t pysy samana.
 
Täällä (vasta) dpo 6 ja taas sitä tyhmä mieli jännittää että josko tästä kierrosta, vaikka inhorealisti olkapäällä huutaakin että "älä nyt liikoja toivo!".. Terolut vielä aiheuttelee jotain raskauroireita sivuoireina; palelee, on nälkä, hiukset rasvottuu, alavatsaa nipistelee. Oishan se ihanaa jouluna testana joku haamulainen :)
 
Pennille peukkuja et saisit haamun jouluna! :) Olisi ihana joululahja kyllä <3

Mä täs mietin et onkohan kierrot ruvennu venyyn ku ei vielä ole ovista havaittavissa,ainakaan tuntemusten perusteella,eilen oli vähän pientä kramppia ilmassa mut ei mitään sen ihmeellisempää. Tikuttanu en ole,en jaksa enkä varmaan ees muistais joten mennään nyt ilman. Jos kierto olis sen normin 28 ni tänää ois pitäny oviksen olla..jännä nähä tuleeko sitä ollenkaan. Oli miten oli,vois huvikseen testata ennen uutta vuotta uskaltaako muutamaa korkata :)

Hyvää joulua teille kaikille ja toivotaan ensi vuodesta oikein plussarikasta :heart:
 
Moikka!

En aikonut tulla tänne, mutta ehkä mä kuitenkin tulen. Sain eilen ajatuksen, mistä tuli vähän lisää innostusta yritykseen. Luulen, että rasvakudokseni vähyys saattaa pitää hormonitasot liian alhaisina (joissain tutkimuksissa yhdistetty ovulaation heikkouteen tai kiinnittymisen vaikeuteen). Painoindeksini nyt noin 19,5, kuukautiset aina olleet säännölliset painosta riippumatta. Mitään syömishäiriötä ei ole, mutta tarkka ruuan terveellisyydestä ja annoskoosta olen ollut. Esikoista aloin odottaa, kun melkein puolen vuoden yrityksen jälkeen häämatkalla lihoin pari kiloa (eli suunnilleen samasta tilanteesta +2kg). Olemme muuttamassa ulkomaille kahdeksi vuodeksi, emmekä vielä ajatelleet sen takia mennä mihinkään tutkimuksiin, vasta Suomessa mennään jos mennään. Esikoinen syntyi 04/12, yritys alkanut 02/13, kp 4/28. Voi olla, että olen kirjoittelussani passiivinen, kun on niin paljon tapahtumassa, mutta tarvitsen tämän kanavan vertaistukea ja mahdollisuuden purkautua, koska muuten puhun näistä asioista liikaa kotona.

Paljon plussatuulta(myrskyä) tänne!! Ja hyvää joulua kaikille!
 
Venla84 tervetuloa mukaan. Mihinkä mäin maailmaa ootte muuttamassa?
Ei ole pakko kertoa jos ei halua :)

Tsemppiä pennille ja muille piinailijoille :)

tosiaan aika tiuhaan tässä jumppailtu. Eilen siivouksen lomassa löysin ainokaisen otestin. Nii tein pois. Kun siinä oli ensikuussa muutenkin päiväys.Hymy siihen tuli ja oli tummat viivat sisälläkin. Eilen oli ukolla vapaa jumpasta. Tänään taas jatkuu.Olokin on ollut jo torstaista asti että ovis lähellä. Juilii. Menkkakivut. Sitten olen löytänyt itseltäni uuden ovis oireen. Järjetön kiukku ja herneen vedot nenään.*On nyt toistunut useassa kierrossa sama. Hassua tosin. Nyt on ihan normi olo ilman mitään raivoamisia.*Nyt siis olisi taas odottelua sen 15 päivää eli loppiaisena mahdollisesti vuoto alkaa. Toivottavasti kyllä ei.*;)
 
Teroluteilla sain nyt "lykättyä" tiputtelun alkua parilla pvällä mutta nyt dpo 9 alkoi :( ja negakin tuli jo hätäisenä testattua. Ei tainnut tulla joulun ihmettä tänne..

Venla: Kiva kun liityit porukkaan "vanhana tuttuna"!! Hauskaa miten erilaisia me kaikki ollaan, kun osa joutuu lihottamaan ja osa laihduttamaan raskautta yrittäessä. mä olen tasapaksu normipainoinen mutta niin vaan ei plussaa kuulu täälläkään :)
 
Mä näin toissa yönä unta että testi näytti positiivista.Ja sitten eilen kun oltiin tien päällä, käytiin mäkistä hakemassa ruokaa.Poika otti lasten aterian ja sen mukana oli törkkästy kassiin kirja nimeltä pikkusisko...aika kohtalollista jos sanoisin :D Ukolle nauroin että nää on nyt näitä merkkejä sit.Ja taatusti tyttö saadaan kun tollanen kirja osu kohalle:D
Neiti näpsä, mulla tänään kp 29.
Tissit on kyllä turvoksissa ja kipeet, eli tuskin tarvii teroja ainakaan ruveta syömään tässä kierrossa:)

Ihanaa joulua kaikille ja plussatuulia:heart:
 
Täällä taas uus kierto. Eilen alko menkat. Tosi niukathan nää taas on ja Helmikuulle menee et voi varata aukiolotutkimukseen aikaa. Tää on tälläst turhaa odottelua ja luulenkin et koht alan oleen muutenkin sitä mieltä et meille saa tyttö riittää. Ehkä se on sit niin tarkotettu.. Viime kierto oli nyt 26pv. Jotenkin ei vaan jaksais ja parisuhdettakin rassaa...
 
Yk 16 alkoi eilen. Multa voi ottaa kp:t pois listalta, aiotaa pitää pieni yritystauko tähän väliin enkä kyttää kiertoani/syö Teroluteja hetkeen. Jos vaikka se auttaisi että keskittyy hetken muihin asioihin kun tähän yrittämiseen. Tekee hyvää parisuhteellekin koska on mennyt niin suorittamiseksi tuo oviksen aika jo monen kierron ajan. Voipi olla että kirjoittelen nyt vähemmän jonkin aikaa kunnes sitte aloitan Clomit Helmikuussa.

Onko Läiti testaillut?

Huvi: :hug:
 
Huville halaukset! Ja Pennille tsemppiä ja toivotaan et kun liika kyttäys loppuu niin tulis se kauan odotettu tulos! ?

Täällä clomit toimi odotetulla tavalla ja ovis oli torstaina. kovasti talleteltiin joten nyt odotellaan onnistuiko! gyne oli sitä mieltä että kaikki näyttää nyt hyvältä ja oli toiveikas. Noh onneksi itse kuitenkin ihan jalat maassa fiiliksellä mennään, enkä toivo liikoja! isäntä eilen kyllä taputteli mun mahaa ja kysyi et jokohan siellä möyritään! ;)
 
Miehen kanssa päätettiin ettei tässä kierrossa testailla laisinkaan ja yritetään olla stressaamatta. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta testeihin en oo koskenu enkä tiedä onko ovis tapahtunut vaiko ei. Tosin yhtenä päivänä oli oik. puolella parin minuutin ajan melkoiset pistelyt, mutta voi johtua jostain muustakin. Aika näyttää!
 
Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille:hug:

Täällä ei oo vielä testailtu, mielessä on käyny.Jos ei menkkoja kuulu niin testi ostettava ennen uutta vuotta.Tissit on kipuillu jo siitä asti kun tää ns. ehkä ovis on huomattu.(liekko päässä tuokin juttu).Oireita joo vois ehkä ollu ollakin.Mutta mielestäni ne johtuu pelkästään Metuista. :)
Ei tipu liian korkealta kun se testi päräyttää negan kehiin.
Hieman ristiriitasta on kyllä alkaa syömään terojakaan tässä vaiheessa kun tissit kuitenkin kipuilee.
Joten siitäkin syystä testi tehtävä ensin...jotenkin vaan ei jaksais aina ottaa sitä negaa vastaan.. :/

Markkelle peukkuja:whistle: josko tärppi sitten kävis :)
 
No niin , olipas hyvä kun tänne kirjotin ja menin vessaan niin täti ilmesty kylään :D

Eli mulle saa päivittää kp 1

Tää tarkottaa myös sitä että letrot käyttöön ja pitää varata se ultra heti maanantaina.
Sais sen sit tiistaille 7.1 !
 
Huvi jaksamisia :hug:

Penni Tsemppiä taukoiluun,käy aina välillä moikkaamassa jos kerkeät :)

Muille tsemppiä piinailuun ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneet.

Ei oikein oireita,välillä etovaa oloa ja nälkää sekasin,en usko oireeks ennenkö näkyy testissä.
 

Yhteistyössä