Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

Mullakin on rapsuteltu, stimulaatiota edeltävässä kierrossa kun suunniteltiin tuoresiirtoa jota ei sitten pystytty tekemään ja nyt sitten "siirtopäivänä", jollon todettiin ettei siirtoa voidakkaan tehdä joten tehtiin sitten tätä nykyistä alkionsiirtoa varten. Se kuulemma pitää tehdä edellisessä kierrossa jotta on jotain tehoa, joten siksi pyysin että tehdään uusiksi vain. Mulla sattui niin s**tanasti mutta jos se on se mitä vaaditaan niin piece of cake.

Haettiin tänään kaksi huurunenää kyytiin, toinen oli kompaktoitunut morula ja toinen jakaantui vielä siinä ennenkuin laitettiin katetriin :)
 
Nellikaneli Onnea piinailuun:heart:!

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito..............Ajankohta........Syy
HalleB..28.............lahjamunasolu.... . ......tammi............Male+female
LaaL.......................2.IVF/ICSI.................tammi.............PCO
piu_pau..31...........3.IVF/ICSI................tammi-helmi.......Selitt.
Haikala.................3.ICSI......... .............tammi-helmi......Endo,tubatukos,siittiöt
Laura82..31.........3.ICSI.............. .........tammi-helmi........Huonot siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. ..........helmi...... .........Selitt.
Melargia..28..........4.IVF/ICSI/1.PAS.........alkuvuosi?........Selitt.
Valoa..29..............2.IVF/3.PAS...............alkuvuosi?.......... End o
johkunen..34.......lahjamunasolu...............helmi-maalis........Femail factor
Nannukka81..32….4.ICSI……...................kevät (touko).......Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36.........2.IVF/1.PAS................kevät............. .Selitt.
simpli..27..............3.IVF.......... ..............tauolla............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv........Syy
Nellikaneli..26.......4.IVF/1.PAS.........2..........................Endo

PLUSSANNEET
 
Viimeksi muokattu:
Nellikaneli onnittelut kyytiläisestä. Hienoa että siirto onnistui.

Nannukka81, voimia! Toivottavasti tuleva kevät ja aika tekevät tehtävänsä ja olosi hieman helpottuu.

Omaan napaan ei kummempia. Sumuttelut jatkuu ja sitä mukaa kuumat ja kylmät aallot. Keskiviikkona ois 0-ultra, jos sitä pääsis taas pistelemään. Mites L@ura82?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!
Olen jo pidemmän aikaan lueskellut teidän juttuja, mutta itse en ole vuoteen tänne palstoille kirjoitellut.
Nyt on menossa 2. ivf/icsi-kierto. (mitkään muut hoidot eivät ole tehonneet) Menopuria ja Orgalutrania piikittelen. Viikonpäästä punktio.

Haluaisin kysyä, että onko jollain kokemusta piikityksen aikaisesta ripulista?
Viimeksi en huomannut moista..tosin lyhyellä kaavalla mentiin silloin. Nyt on vatsa niin sekaisin, että ei uskalla kotoa juuri poistus. :/
Sivuoireina luki ripuli ja myöskin, että pitäisi ottaa yhteyttä jos näin on.. missä menee "normaalin" ripulin raja? :D

Pco-tyyppisillä munasarjoilla riski Hyperiaan on kohdallani korkea..Milloin pitäisi huolestua..? Muita oireita ei vielä sitten olekaan. Kaksi päivää sitten follikkelit olivat vasta 10mm joten "ahdinkoa" ei vielä ole. :)
 
Nellikaneli hirjasti onnea kyytiläisistä ja tsemppiä piinailuun :)
Piu Pau mulla on 29 pvä 0-ultra eli viikon perästä tullaan, julmettu päänsärky noista sumuista tulee, muutapa muutosta en osaa sanoa kun niin monta vuotta kun viimeks niitä käytin ja ehkä pikkaisen vihaisempi oon niiden takia, mies parka..heh. En oo vieläkään Puregoneja jaksanut hakea apteekista, mutta jospa mää huomenna. Sitten asiasta toiseen
Olikohan se joku tästä ketjusta joka mainitsi että oli ed. hoidoista jätetty kertomatta mitä niille munasoluille tapahtuu joita ei siirretä/pakasteta vaan "hävitetään" ilman sen suurempaa selvitystä. mulle nimittäin kahdessa edellisessä hoidossa kaikki on kuitenki hedelmöittyny ja jakaantunu mut sit vaan 1 tai 2 siirretty eikä mittään pakkaseen eikä tietoo mitä niille on tehty ja miksi? Vähä mystistä touhua julkisella kun epikriisissäkään ei ollut selvitystä..no pitääpä muistaa kysyä tuosta.
 
0-ultra takana ja pistelyurakka alkutaipaleella. Oli lääkärin kanssa puhetta tukilääkityksestä eilen. Lugesteron ei mulle sovi pähkinäallergian takia. Lutinuskin aiheuttaa kasvoissa pahan nokkosihottuman ja lisäksi värkki on rikki. Ehdotti Yliopiston apteekin omaa Progesteron puikkoa tai Crinone geeliä. Onko kellään kokemusta näistä?

Mitäs teille kuuluu?

LaaL, voi olla että vastaus tulee vähän myöhässä, mutta sinuna soittelisin varmuudeksi klinikalla ja kysyisin neuvoa. Siitä ei mitään haittaakaan ole. Toivottavasti tilanne on rauhoittunut ja hoito etenee hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös 0 uä takana ja tänään toinen piikki päivä, viikolle 6 suunniteltu punktiota. Ensi viikolla lisää uä käyntejä ja aloitan myös silloin syömään kortisonia. Procren kidutus on ohi ja odotan myös kuumien aaltojen loppumista että sais nukuttuu.Tää oli nyt pikainen omanapa päivitys, voimia naiset?
PIUPAU taidetaan samassa mennä ?
 
Pikainen omanapainen vuodatus. Että mä olen kypsä tähän paskakroppaan joka ei toimi. Tänään oli ultra pas:a varten. Huoneeseen mentäessä sanoin miehelle et paha kutina on tästä hommasta. Aina kun tämä kyseinen lääkäri ultraa,pas peruuntuu. No niinhän siinä kävi et ovista ei ole tulossa ja limakalvo liian ohut. Seuraavaan kiertoon kokeillaan Clomifenia(muistaakseni) jos sillä saatas ovis säännöllisemmäksi. Nyt oli niin suuret odotukset ku alotin kirtisoninkin tähän kiertoon. Eikä lohduta yhtään nämä "tauko on hyvästä", niitä on ollut ihan riittämiin. Voi jee tätä ketutusta ku aattelin et pian päästään yksityiselle jatkamaan ja saadaan toivottavasti jotain extraa näihin hoitoihin. Niin muuten, sisko synnytti eilen ja siitä synnärin ohi kävellessä tuntu vähän haikealta kävellä tämän romukropan kanssa pois polilta.
 
valoa:hug: Tiedän niin ton tunteen kun odottaa ja sit ei onnistu! Voimia!:heart:

Osaako kukaan auttaa?? Eilisestä menopur piikistä nousi jumalaton patti massuun??Semmonen puolikkaan kananmunan kokoinen kukkula!!?? Onko normaalia?
Yhdesti minulle noussut procren piikistä peukalonkokoinen patti mut ei ikinä tämmöstä! Help!
 
haikala mulle nousi joskus myös reilun peukalon kokoinen kova patti, oli tietysti myös arka. jo oot oikein hyvin osunut verisuoneen tai hermoon niin siitä kai voi johtua. sinuna nukkuisin rauhassa yön ja tsekkaisin alkaako laskee, jos ei niin sitten varmuus soitto!

valoa voi räkä!! voin kuvitella ketutuksen määrän. koitahan jaksella ja käy salilla vaikka säkkiä hakkaamassa jo helpottaisi!

niin meillä menee luovuttaja vaihtoon, tuli pieni mutka/ viivästys matkaan hänelle, joten nyt odottelen tietoa uudesta luovuttajasta ensi viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Nellikaneli onnea kyytiläisten johdosta! :)

Laal mulla ei oo kokemusta tommosesta. Toivottavasti tilanne on rauhoittunut.

piu_pau mul on parissa hoidossa ollu tuo crinone. Siin on se hyvä puoli, et on hygieeninen laittaa sen asettime takia, mutta mulla oli semmonen ongelma, että se massa ei sulanu kokonaan vaan sinne alkoi kerääntyvät semmonen kunnon purkkapallo, joka tuli vasta vuodon mukana pikkuhiljaa pois.

valoa :hug: tuo odottelu on kyl ihan syvältä..

Haikala jos sitä aluetta ei kuumota tai punota tai näy mustelmaa, niin eipä sitä voi kuin seurailla. Toivotaan, että liukenee pois eikä jatkossa moista ongelmaa ilmene :)

johkunen toivotaan, että teille löytyy se joka on tarkoitettu :)

on: Mulla oli eilen ultrassa limakalvo jo 10mm. Progynova nousi nyt 6mg /vrk. Maananataina punktio ja mulla alkaa Luget. Kuinkahan onnistuisi pitämään poissa mielestä kaikki kauhuskenaariot? Sitä on jo niin monta vastoinkäymistä takana, että väkisinki tullu tosi varovaiseks. Oon tosi innoissani ja samalla pelottaa, kun halutaan niin kovasti onnistua. Onneksi lääkäri harkitsi kahden alkion siirtoa, kun meillä on sen verran vaikea hoitohistoria takana.
 
Voi valoa, kyllä sua nyt koetellaan.. :( Toivottavasti kroppa tasautuis ja pääsisitte siirtoon.

johkunen, toivottavasti teille löytyy uus luovuttaja mahdollisimman pian.

Haikala, mulla ei ole vastaavaa ollut. Mutta tekisin kuten johkunenkin sanoi. Odottelisin päivän pari ja soittelisin sitten klinikalle jos ei pattiala sulamaan. Mimmosella annostuksella pistät Menopuria?

Me mennäänkin aivan samalla aikataululla. :) Mulla ei ole ens viikolla kuin yks ultra. Päättivät että ei tartte ultrailla. Hyperin vaaraa mun kohdalla kun ei ole ja maksimiannostukella mennään koko hoito. Täytyy kyllä sanoa että mulla ei ole minkäälaisia odotuksia tämän hoidon suhteen. Jos nyt siirtoon päästäisiin, ettei koko rumba ole turhaa. Eilen tuli vihdoin tutut sivuoireet: jano, jumalaton väsy ja päänsärky. Parissa päivässä oireet on yleensä helpottanut.

halleb, jännittää sun puolesta! :) Pidän peukut pystyssä että kaikki menee hyvin. Kiitos Crinone kokemuksesta. Pitää vielä tiedustella tekevätkö ya:n apteekissa noita Progesteron puikkoja, jos ei niin Crinonella täytyy mennä.

Nellikanelli, mikä on olo? Oletko pystynyt piinailemaan rauhallisin mielin?
 
piu-pau siitä Crinonesta piti kirjoittaa vielä yks hyvä puoli joka sopi mun elämään hyvin. Eli lääkkeen laiton jälkeen on suositeltavaa liikkua, jotta lääke imeytyisi paremmin, kun taas Lugeissa taitaa olla just päin vastoin. Se on sit muuten paljon kalliimpaa, kuin Luget.

on: Punktio oli tänään ja kahdeksan solua saatiin. Kuusi niistä on tarpeeksi kypsiä ICSI:iin ja kahdelle harkitsivat tekevän IVF:n vaikka on epätodennäköistä, että se onnistuu. Miehen näytteessä oli ollut pesun jälkeen muistaakseni 2,1milj. ja niiden päät oli epämuodostuneita. Niiden pään muoto voi kuulema olla syynä siihen, että IVF ei toiminut, kun kerran kokeiltiin ja muutenkin syynä siihen, että en ole tullut raskaaksi luomusti. Niiden sisältö voi kuulema olla ihan hyvä, mutta muoto viittaa hedelmöityshäiriöön. Aamulla sitten soittavat kuinka on käynyt. Tää on jännittävää ja samalla kiinnostavaa. Kuinka ne käyttäytyy hedelmällisen naisen solujen kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
PIU_PAU mulla menee menopur nyt ekat päivät 187, 5 ja sen jälkeen 150. huomenna uä missä katotaan tilanne uudestaan, myös perjantaina pitää käydä "näytillä" :D! oliko sulla myös menopur? millä annostuksella? mulla ei mitään oireita vielä muuta kuin mahassa välillä menkkamaista kipua jokakestää ehkä sekunnin :D huomenna alkaa myös kortisoni.
 
Halle erityis-peukutukset sulle että huomenna mahdollisimman moni olisi mukana!!!
Jännää :)
Mä laitoin äsken klinikalle viestiä. Käytiin viikonloppuna miehen kanssa hyviä ja hyvin helpottavia keskusteluja sekä tehtiin päätöksiä. Toivottavasti vastaavat/ soittavat pian niin saadaan homma pyörimään!
 
HalleB, peukut on pystyssä! :)

Haikala, kyllä mullakin on käytössä Menopur. Annostuksena on 300 yksikköä. Perjantaina vasta ultra, jossa katsotaan mitä tehdään. Edellisessä hoidossa alotettiin 225 UI ja nostettiin 300 UI. Tästä lääkkeestä ei tule mullekaan liiemmin oireita. Hyvä niin! :)
 
:wave: lomalta palattu, levänneenä ja hyvin mielin.

Tsemppiä hoitolaisille, täällähän on täysi vauhti päällä! Hyppään mukaan, Menopur-pistokset alkaa keskiviikkona, annos 112. Tänään kävin lääkärissä ja tosiaan sain Menopurin Puregonin tilalle, kun sitä pyysin. Saapa nähdä miten tehoaa, viimeksi meni 9 pv ensimmäisestä pistoksesta punktioon.
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja Haikala
Kiitos johkunen, piu_pau ja aniraz :)

johkunen hyvä kun saitte asiat puhuttua. Onko ne jo vastannu viestiinne?

piu_pau voihan se olla, että Menopurilla määrällisesti ei tule paljoa, mutta laatu on parempaa. Mä tykkään siitä lääkkeestä :)

on: Kuusi oli hedelmöittyny ICSI:llä! Yksi oli raaka ja yksi kypsyi keräyksen jälkeen, mutta ei hedelmöittynyt, kun ICSI:ä kokeilivat siihen. Huomenna aamulla tulee soitto, että lähdenkö tulemaan siirtoon vai odotellaanko torstaihin. Nyt pitää vaan keksiä kaikkea tekemistä, että mieli pysyisi rauhallisena.
 
Halle vau, hyvä hedelmöittymis% tällä kertaa :)
Piti vaan nopeasti tulla peukuttaa, toivottavasti uutiset huomenna yhtä hyviä!!
Vielä ei ole vastannut/soittanut, mutta siis sillä mennään mikä pian saadaan, sitten loppuu meidän hoidot ja se päätös on nyt helpotus :)

Tsemppiä teille muillekin piikitteliöille :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mahtavia uutisia Hallella! Jännäilly täällä sinun hoidon etenemistä :D nyt vaan toivotaan että menee hyvin tulevatkin päivät, onnea matkaan!!

Jospas se puhelin pirisis nopeasti Johkusella, ettei tartteis pitkittää enempää tätä hommaa. Hyvä että saitte asiat selvitettyä ja helpotuksen sitä myöten, tykkään!

Täällähän on nyt montakin joilla piikitykset menossa tahi ihan kohta alkamassa. Eli siis ainakin piu_pau, Haikala, Laura, aniraz, LaaL, olikohan muita? Tsemppiä kaikille!!

Joko LaaLilla oli punktio? Mitäs Haikalan ultrassa näytti? Onko Lauran päänsärky pahentunut? Joko ootat että pääset kohta pistelee?

Valoa :hug: Jaksamisia sinulle sinne! Ei ne tauotkaan aina hyvästä oo, jos oma mieli on toista mieltä ja haluaa päästä eteenpäin tässä hommassa.. Toivottavasti clomeista on apua. Minulla oli kerran kokeilussa ja tuloksena oli liikaa folleja ja olematon limakalvo =keskeytynyt hoito, tosin silloin oli pelkkä OI kyseessä. Mutta en siis tällä tarkoittanut, että niin kävisi sinulle! Ihan vaan kerroin omasta kokemuksestani.. Tsemppiä!

Miten Nellikanelilla menee?

Jos sitte omaa napaa, vihdoin ja viimein alko uus kierto!! Yli viikon myöhässä totutusta, mutta sieltä ne tuli kuitenkin. Soittelinpa polillekin sitten josko tähän kiertoon pas ja ens viikolla ultraan. Omaan kiertoon siirto. Ehkä tää taas tästä innostuis ;)


Aiheesta kukkaruukkuun, tässä nettiä surffaillessa löysin artikkelin, että astma vaikuttaa raskautumiseen, itse aloitin viime keväänä astmalääkityksen ja nyt vaan mietin olikohan sillä lääkityksen aloittamisella jokin vaikutus että sain sen plussan viime siirrossa? Koskaan aikaisemminhan ei ole mitään haamujakaan näkynyt. Onko teillä muilla mitään sairauksia, joihin lääkitys? Joka voisi vaikuttaa raskautumiseen? Tai muita joilla astmaa?
 
halleb hieno hedelmöitysprosentti, peukut pystyssä!

johkunen onnea hoitoon!

melargia hienoa kuulla että olo on parempi!

).( osaako joku neuvoa, mulla viime siirron jälkeen supisteli kohtu aika kipeästi. Siirto oli helppo. No mutta onko jotain millä tuota voisi estää? Aion ainakin siirron jälkeen mennä sohvalle ja lepäillä koko illan. Voi kunpa Menopur auttaisi meidän alkio-ongelmiin, pyörtyisin varmaan jos jäisi pakkaseen.
 
HalleB Toivotaan, että saatte monta siirtokelpoista alkiota:heart:! Hienosti mennyt tähän asti tuo hoito!
Nellikaneli Minuakin kiinnostaa sun kuulumiset..
Aniraz&Piu_pau&Haikala Tuhannesti onnea tulevaan hoitoon:flower:!

).( Tänne ei kuulu mitään. Vähän oon nyt taustalla ollut, mutta käyn kyllä lukemassa kuulumisia (varmaan joka päivä:D..). Uutta kiertoa odottelen. Nyt kp31 (jos kaavinta lasketaan kp1). Ovista oon yrittäny bongailla, koska vähän ovisoloja on ollut, mutta tikkuun en oo plussaa saanut. En usko, että vielä tässä kierrossa ovista tuli, mut toivottavasti sit ens kierrossa. Kunhan se nyt alkais! Kerrankin sitä odottaa, etä menkat alkais..
 
HalleB: hieno tulos!! Onnea! :)

Minulla oli punktio eilen. 4 kypsää solua! (viimeksi 2 joista toinen oli raaka)Tehtiin nukutuksessa, koska toinen munasarjoistani on kohdun takana ja olisi liian kivuliasta "kaivella" sieltä munasoluja. Tänään kuulen miten selvisivät yön yli. :)
Pakko kertoa millaisia sydämen tykytyksiä sain..kunnon kohtaus kun tajusin mokanneeni. :( Sekosin päivissä viikonloppuna ja unohdin irrotuspiikin..tajusin sen päivän liian myöhään ja kaikki oli varattuna maanantaille punktiota varten ja vieläpä niiin aikaisin aamusta, etten olisi voinut soittaa etukäteen. Oli pakko kaivaa lääkärini henk.koht. puhelinnumero ja kysyä mitä nyt teen! :eek:
No kaikki siirtyi päivällä ja osa hienoista munasoluistani oli ilmeisesti päässyt karkaamaan. :( Toivoin niin, että olisimme saaneet niin ison saaliin, että osalle olisi tehty ivf, osalla icsi ja saatu pakkaseenkin. Nyt kaikille tehtiin icsi varmuuden vuoksi.

Tsemppiä teille kaikille muille! Olkaa tarkkoina päivistä! ;)
 

Yhteistyössä