Pidättekö ulko-ovea lukossa vai lukitsematta?

  • Viestiketjun aloittaja shhhhhhhhhh
  • Ensimmäinen viesti
Kiinni
Aina lukossa. Täälläpäin varkaat käy jopa niin että asukkaat on kotona, joten aina lukossa. Ja murtohälytin päällä kun ei olla kotona.

Oon kyllä miettinyt myös vahtikoiran hankkimista. Tuleeko muuten jollekin joku hyvä rotu mieleen joka olis lapsiystävällinen ja muutenkin kiltti, mutta kutsumattomat sais kyytiä? Mitenhän muuten laki menee jos ovella joku väkisin yrittää sisään ja koira käy päälle? Nykylakien mukaan varmaan saisin sakot ja koira lopetettavaksi?
 
vieras..
Lukossa aina. Ja kun olemme poissa, on murtohälytin päällä. Ja asutaan maalla.

En lainkaan ihmettele, miksi maaseutu on etenkin ulkomaalaisten varkaiden suosiossa. No eipä tarvitse lukkojen kanssa taistella, kun ovet on yötä päivää auki.
 
En lainkaan ihmettele, miksi maaseutu on etenkin ulkomaalaisten varkaiden suosiossa. No eipä tarvitse lukkojen kanssa taistella, kun ovet on yötä päivää auki.
Oiskohan enemmän tekemistä sillä, että täällä maalla niiden varkaiden ei tartte niin kauheesti huolehtia naapureista. Eiköhän ne mene sisään lukitustakin ovesta halutessaan, mutta naapurit on täällä kauempana, joten jos ei talonväki ole himassa niin tuskin on ketään soittelemassa kytille...

Meillä on nykyään ovi lukossa, koska toinen koirista saattaa muuten harrastaa omatoimiulkoilua, mutta avaimet on ovessa ulkopuolella. Myös jos ollaan jossain hetken aikaa poissa ja öisin.

Vaikka tässä on jopa käyty pari kertaa, puolalaista ja latvialaista kuuromykkää on ilmaantunut fillarilla pihaan myymään tauluja rahoittaakseen opiskelunsa.

Noilla mun fifeillä on sellainen jännittävä vaikutus, että kumpikin tiedustelija on sekä saanut kuulonsa takaisin, että oppinut sekunnissa ymmärtämään suomea, kun olen ilmoittanut että nyt kertakaikkiaan täytyy päästää noi ikkunan takana hymyilevät mamman puudelit pissalle, joten kannattanee alkaa melko vauhdikkaasti sotkea sitä munamankelia takaisin tulosuuntaan.
 
vierasko
Maaseudulla asutaan ja ovet ovat aina auki, kun olemme kotona. Kun emme ole kotona, niin ovet ovat lukossa, myös koululaisella on avain.Joskus jäi joku terassin ovi auki, mutta liian uteliaiden naapureiden takia ei enään nykyisin, koska emme halua kutsumattomia vieraita katselemaan paikkoja.
 
palstalta opittua
Lukossa tietenkin , samoin en myöskään avaa ovea jos joku soittaa ovikelloa jos ei ole etukäteen sovittu että tulee ja sittekin mielummin se koputuskoodi enkä myöskään vastaa puhelimeen jos siihen tulee teksti tuntematon numero,
jos on vaan vieras numero jätän myös vastaamatta ja selvitän ensin numerotiedustelusta kenelle kuuluu ennekuin vastaan jos soittaa uudelleen sillä minä en perään priipeid liittymällä soittele!
Olen palstaa lukenut ja oppinut että ihmisiä kannattaa pelätä
 

Yhteistyössä