Pidätkö toisesta nimestäsi?

  • Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti
"mimmu"
Mitä mieltä olet toisesta nimestäsi? Rakastatko, vihaatko, käytätkö jopa kutsumanimenäsi?

Mun toinen nimi on Vilhelmiina, nimi joka on kulkenut suvussa jo pitkään. En koskaan ole tykännyt nimestä itselläni, joillekkin se taas sopii mielestäni kuin nenä päähän :) Kuitenkin, jos joskus tyttölapsen saan, haluaisin antaa tämän myös hänelle toiseksi nimeksi perinteitä kunnioittaen.
 
Mun toinen nimi on Anna- aika neutraali ja mitäänsanomaton nimi. En oo koskaan ainakaan vihannut kyseistä nimeä, eikä tuo ole mussa muitakaan tunteita herättänyt :D

ala-asteella jopa toivoin, että tuo olisi ollut mun etunimi, koska jouduin aina selittämään miten nimeni kirjoitetaan ja ihmisten on aina vaikea ymmärtää kyseistä kirjoitusasua... edelleenkin joudun tavaamaan miten nimi kirjoitetaan, mut siihen on jo tottunut.
 
Viimeksi muokattu:
foodia
En pidä. Suorastaan vihaan sitä nimeä. En voi ymmärtää mitä vanhempieni päässä on liikkunut nimeä miettiessä :( Kolmannes nimikään ei tunnu omalta mut parempi se on kun tuo toinen.
 
"mä"
En pidä kummastakaan nimestäni, olenkin harkinnut lisätä kolmannen, ja ottaa sen käyttöön, mikäli sillä nyt mitään merkitystä on, kun nimeäni ei kukaan käytännössä käytä :) Mutta kuitenkin..
 
"vieras"
en pitänyt toisesta nimestäni, minulla oli siis 2 etunimeä. kun menin naimisiin ja vaihdoin sukunimeä, jätin samalla toisen nimen pois. nyt minulla on 1 etunimi + sukunimi :)
 
illantorkku
Mulla on myös Wilhelmiina toisena nimenä ja se on kulkenut suvussa. Tosin aina toisena nimenä. En inhoa, tykkään kovasti, mutta en kyllä osaisi käyttää kutsumanimenä. Omille lapsilleni en aio nimeä siirtää tai tuputtaa seuraavallekkaan polvelle.
 
toinen nimeni on Pauliina. ei mitään mielipiteitä ollut pienempänä asiasta. etunimeäni joskus teininä mietin ku oli niin erilainen ku muilla, siis vanha suomalainen nimi. muut oli jennejä ja sannoja yms mitä lie janikoita mutta kyllä sen jossain vaihees huomas et siitä on etua että oon ainut lähimmässä piirissä sillä nimellä varustettu, ei menny tyypit sekasin. ja Päivihän tuo etunimi siis. 3

mies kutsuu mua tolla toisella nimellä samoin toinen mummi, on aina tykkänyt enempi siitä.
 
bud
En. Enkä todellakaan kehtaa kertoa! :D En tiedä, mitä vanhempieni päässä on mahtanut liikkua.. ajattelen kuitenkin niin, että äitini mielestä se on kaunis nimi, niin se riittää mulle.
 

Yhteistyössä