Pidätkö toisesta nimestäsi?

  • Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti
Minulle annettiin etunimeksi sama etunimi, joka on minun äidilläni ja toinen nimi on sitten erilainen. Eli siis äitiäni on aina kutsuttu toisella nimellä ja niin hän teki samoin minullekkin - molemmilla meillä on siis sama etunimi - ruma sellainen.

Hölmö mummini aloittama juttu jää kyllä muhun, aion antaa lapselleni kauniin etunimen ja samalla on myös se kutsumanimi. On niin raivostuttavaa, ku kaikki tietty kutsuu eka etunimel ni pitää sit korjata "juu tota toi mun toinen nimi on mun kutsumanimi". Mut en jaksa käydä sitä vaihtamassakaan, olkoot ny noin sit.

Sen verran "perintöä" jatkan, että jos tyttö meille suodaan niin saa toiseksi nimekseen saman ku miulla, mutta kutsumanimi tulee olemaan etunimi. :)
 
"mimmu"
Mulla on ollut myös mielessä joskus, että vaihtaisin toisen nimeni johonkin itseäni miellyttävämpään. En kuitenkaan koskaan ole keksinyt sitä "parempaa" mulle sopivaa nimeä, joten tuota ei ole tullut tehtyä. Oon miettinyt myös sitä, mitä äitini ajattelisi, jos vaihtaisin toisen nimeni. Tuo nimi on äidille tosi tärkeä.
 
Mun toinen nimi on yhdistelmä nimi joka on muodostettu vanhemman siskoni etu- ja toisesta nimestä. Siis esim siskoni olisi Hanna Kaisa niin itse olen tyyliin Sanna Hanna-Kaisa. Musta se on aika hauska ja tykkään muutenkin. Nimen kanssa jahkailtiin pitkään ja siihen päädyttiin kun ei muutakaan keksitty.
 
Mulla on vaan yks nimi, joka on pienenä ollu mun toinen nimi. Yks vuotiaana multa otettiin etunimi pois, toisesta nimestä tuli ainut nimi ja vaihettiin sukunimi. Ja kyllä, rakastan mun nykystä nimee <3 Toisen nimenkin haluaisin mut ei sillä ole niin suurta merkitystä et jaksaisin alkaa :)
 
"vieras"
[QUOTE="mmmM";26130585]Pidän kyllä toisesta nimestäni, etunimeäni vihaan :([/QUOTE]

Sama juttu, mutta en viitsi alkaa nimeäkään vaihtamaan. Minut on tunnettu jo kohta 35v tämän nimisenä.
 
Tönt
mun toinen nimi on toka osa mun kaks-osasesta etunimestä. ihan tavis nimi. naispuolinen versio isäni nimestä. :D kolmas nimi (tai virallinen toinen nimi) on semmonen suvussa kulkeva. kaikki naiset mun suvussa kantaa tätä samaa (myös mun esikoinen).
 
En pidä. En muutenkaan ymmärrä toisia nimiä. En ole koskaan elämässäni toista nimeä käyttänyt, ainoastaan joissakin koulujen tapahtumissa sitä on käytetty, esimerkiksi ylioppilastodistuksen saamisessa sanottiin toinen nimi. Lisäksi se on tietysti passissa kirjoitettuna.
 
Tönt
En pidä. En muutenkaan ymmärrä toisia nimiä. En ole koskaan elämässäni toista nimeä käyttänyt, ainoastaan joissakin koulujen tapahtumissa sitä on käytetty, esimerkiksi ylioppilastodistuksen saamisessa sanottiin toinen nimi. Lisäksi se on tietysti passissa kirjoitettuna.
mulla on ihan liian monta nimeä ja liian pitkät. eihän ne edes meinaa mahtua kirjoittaa.. :kieh: (xxxxx-xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx-xxxxxxxx) :D
 

Yhteistyössä