parempi se on ku mulla...
mä teen kuussa 124h noin joskus enemmän ja joskus vähemmän ja käteen jää 900 ja risat
mä teen kuussa 124h noin joskus enemmän ja joskus vähemmän ja käteen jää 900 ja risat
mä oon sellainen. Työvuosia takana 12, kun aloitin oli palkka muistaakseni 6000 markkaa. Työtä tekemällä olen edennyt mielestäni hyvään asemaan, mulla siis "vaan" merkonomin paperit, eikä haluja opiskella työnohella tms.Alkuperäinen kirjoittaja viima80:mutta tässä taas herää kysymys että missä on ne keskiverto naiset jotka tienaa bruttona 2500???
Kiva että sua huvittaa tilastokeskuksen palkkatilastot! Ei se oo mitään puhetta, se on faktaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mua huvittaa kanssa ne puheet naisten keskivertopalkasta 2500 euroa. YKSIKÄÄN mun tuttu ei tee tuolla palkalla töitä! Keskimäärin ne palkat on sellaista (bruttona) 1500-2000 euroa. Hauska kun monet sanoo ettei tekisi tuolla palkalla töitä mutta kuitenkin lähes kaikilla naisvaltaisilla aloilla ne palkat on tuota luokkaa eli mm. kaupanala, toimistoala (jos puhutaan perustoimistotyöstä), ravintola-ala. Niin ja itseasiassa ei ne taida kaupanalan pelkästä päivätyöstä edes tulla nuokaan summat täyteen...
Täällä yks.Alkuperäinen kirjoittaja viima80:mutta tässä taas herää kysymys että missä on ne keskiverto naiset jotka tienaa bruttona 2500???
No jos olet vasta alottanu niin alkupalkaksi ihan ok, mä ite vk:lla 2 vuotta olleena saan 1860 (hilut päälle) + lisät ja nyt pitäs vuoden sisällä nousta niin et kk-palkka on 2000 paikkeilla + lisätAlkuperäinen kirjoittaja Saara:Olen lähihoitajana päiväkodissa ja brutto on 1697,40?Alkuperäinen kirjoittaja mie:ei se netto paljon kerro, kun kukaan ei teidä sun veroprossaa. Paljonko on brutto? Ja riippuu töistäkin, jos on kevyttä toimistotyötä tai aulassa puhelinvastausta yms. vastaava niin taita olla ihan normaali liksa?
Alkuperäinen kirjoittaja Kyl:Kiva että sua huvittaa tilastokeskuksen palkkatilastot! Ei se oo mitään puhetta, se on faktaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mua huvittaa kanssa ne puheet naisten keskivertopalkasta 2500 euroa. YKSIKÄÄN mun tuttu ei tee tuolla palkalla töitä! Keskimäärin ne palkat on sellaista (bruttona) 1500-2000 euroa. Hauska kun monet sanoo ettei tekisi tuolla palkalla töitä mutta kuitenkin lähes kaikilla naisvaltaisilla aloilla ne palkat on tuota luokkaa eli mm. kaupanala, toimistoala (jos puhutaan perustoimistotyöstä), ravintola-ala. Niin ja itseasiassa ei ne taida kaupanalan pelkästä päivätyöstä edes tulla nuokaan summat täyteen...
Se että yksikään sun tutuista ei oo hyvätulonen ei tarkota etteikö Suomessa ois hyvätulosia naisia.
Mukana myös sellaisia, joilla osa vuodesta menee äitiyslomaillessa/ hoitovapaalla/ työttömänä. Näitä on varmaan aika paljon, että on osan vuodesta jollain tuilla ja osan vuotta saa palkkatuloja. Kuten mainitsit, esim opiskelijat myös, jotka tekevät kesätöitä tai muita osa-aikatöitä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Yli neljäsosa palkkatyöläisistä tienaa alle 10000 euroa vuoteen. Se on noin 800 e/kk. Nämä ovat luuultavasti pätkätyöläisiä tai osa-aikaisia, osa opiskelijoita. Mutta huolestuttavaa silti.
peesiAlkuperäinen kirjoittaja Jep:Täällä yks.Alkuperäinen kirjoittaja viima80:mutta tässä taas herää kysymys että missä on ne keskiverto naiset jotka tienaa bruttona 2500???
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Mitä toimistotyötä teet?Alkuperäinen kirjoittaja Nina:Mä tienaan toimistos 2473e bruttona..Ja pidän palkkaani kohtuullisena..mut ei mikään hyvä ole.
Hoidan molempia reskontria..palkkahallintoa ja kirjanpitoa
Ehdottomasti samaa mieltäAlkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Jos sen eteen joutuu jotain tekemään, pidän huonona palkkana. Mutta muuten ihan ok...
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Se minuakin kiinnostaisi. Missä naisvaltaisilla aloilla pääse bruttona siihen 2500??Alkuperäinen kirjoittaja viima80:mutta tässä taas herää kysymys että missä on ne keskiverto naiset jotka tienaa bruttona 2500???
Itse olen kirjanpitäjä isossa yrityksessä, 5v kokemus ja itsenäinen, vastuullinen työ ja brutto nippa-nappa 2200?/kk.....