PIDÄTKÖ HUONONA PALKKANA?

• Viestiketjun aloittaja Saara
  • Ensimmäinen viesti
mie
ei se netto paljon kerro, kun kukaan ei teidä sun veroprossaa. Paljonko on brutto? Ja riippuu töistäkin, jos on kevyttä toimistotyötä tai aulassa puhelinvastausta yms. vastaava niin taita olla ihan normaali liksa?

Saara
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ei se netto paljon kerro, kun kukaan ei teidä sun veroprossaa. Paljonko on brutto? Ja riippuu töistäkin, jos on kevyttä toimistotyötä tai aulassa puhelinvastausta yms. vastaava niin taita olla ihan normaali liksa?
Olen lähihoitajana päiväkodissa ja brutto on 1697,40?

iitu
No mä tienaan 1830 ?/kk, teen töitä 38,5 tuntia viikossa.. ja toimistotyötä teen. En pidä ihan paskana palkkana, kyllä tälläkin elää... Mutta tietysti enempikin kelpais.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta tässä taas herää kysymys että missä on ne keskiverto naiset jotka tienaa bruttona 2500???
Se minuakin kiinnostaisi. Missä naisvaltaisilla aloilla pääse bruttona siihen 2500??

Itse olen kirjanpitäjä isossa yrityksessä, 5v kokemus ja itsenäinen, vastuullinen työ ja brutto nippa-nappa 2200?/kk.....

Riippuu työstä. Mutta eihän päiväkodin työntekijöille oikeasti paljon makseta...

Mä olen julma ja sanon, että tämä on oma päätös mennä lähärin koulutuksella päiväkotiin töihin. opettajan koulutuksella saa enemmän rahaa (joutuu tekemään enemmän töitä ja opiskelemaan)...

Jos haluaa ansaita hyvin (keskiverto tai enemmän) on valittava kaupallinen, tekninen tai edes miesvaltainen ala. Siellä tienaavat naisetkin ihan hyvin.

Joo
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mutta tässä taas herää kysymys että missä on ne keskiverto naiset jotka tienaa bruttona 2500???
Se minuakin kiinnostaisi. Missä naisvaltaisilla aloilla pääse bruttona siihen 2500??

Itse olen kirjanpitäjä isossa yrityksessä, 5v kokemus ja itsenäinen, vastuullinen työ ja brutto nippa-nappa 2200?/kk.....
Miksi sen pitää olla naisvaltainen ala?

Yksikään mun koulukavereista ei tienaa alle 2500 ?. Osa naisvaltasilla, osa miesvaltasilla, osa aloilla joissa työntekijöitä on aika fifty-sixty.

vieras
Mua huvittaa kanssa ne puheet naisten keskivertopalkasta 2500 euroa. YKSIKÄÄN mun tuttu ei tee tuolla palkalla töitä! Keskimäärin ne palkat on sellaista (bruttona) 1500-2000 euroa. Hauska kun monet sanoo ettei tekisi tuolla palkalla töitä mutta kuitenkin lähes kaikilla naisvaltaisilla aloilla ne palkat on tuota luokkaa eli mm. kaupanala, toimistoala (jos puhutaan perustoimistotyöstä), ravintola-ala. Niin ja itseasiassa ei ne taida kaupanalan pelkästä päivätyöstä edes tulla nuokaan summat täyteen...

Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Olen lähihoitajana päiväkodissa ja brutto on 1697,40?
eikö ne lähihoitajat tienaa enempää?mä saan saman hommasta johon ei edes tarvii koulutusta...

Yhteistyössä