Pidätkö harvinaisena jos nainen/mies on neitsyt vielä yli 25-vuotiaana?

  • Viestiketjun aloittaja "Tähti"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
no on se vähän outoa.. itse olin ihan liian nuori, 14v, mutta on se outoa kun kaverini on nyt kymmenen vuotta tästä 23 vuotias ja vielä neitsyt, on sellainen peräkammarin tyttö jolla hieman sosiaalisten tilanteiden kammoa yms jokasitten vaikeuttaa uusien ihmissuhteiden solmimista.
 
"joooo"
Jos on jokin vakaumus niin ymmärrän kyllä. Esim siskoni ja sen mies on uskossa ja ne oli 26 ja 27 vuotiaita kun ne meni naimisiin ja ne oli säästänyt seksin avioliitton. Varmasti olisi kumpikin saanut seksiä muiltakin sitä ennen jos ne olisi halunneet... Itse olin 18 ekakerralla, mulle se oli hyvä aika.
 
"veeras"
Minä taisin olla 18 (tai jopa juuri täyttänyt 19) ja oli hyvä ikä, sitä ennen paljon nuorenpana oli muutamia "läheltä piti" tilanteita, mutta olin liian nuori ja viimehetkellä "peräännyin" ja hyvä niin, sillä ei olisi ollut oikea ihminen silloin....

Ja kysymykseen 25v neitsyestä. On jokaisen oma asia, ei ole kyse siitä, että ihmisessä olisi jotain vikaa ainakaan. Syitä voi olla monia.
 
Sehän ON harvinaista, mutta en mä reippaasti aikuisikäisiä neitsyeitä mitenkään oudoksu saati paheksu.

Itse olin hyvin nuori harrastaessani ekaa kertaa seksiä, mutta en koe sitä(kään) mitenkään kamalana.
Samanikäisen tutun ja rakkaan pojan kanssa, musta se oli aika söpöä ja hassua.
 
Vierazzz
Tilastojen mukaan lienee varmasti harvinaista. Mä olin 19v kun menetin neitsyyden ja tunsin olevani viimeisiä kaveriporukassa.

Jollain uskonnolliset syyt estää esiaviollisen seksin, mutta nämä mun tuntemat uskovaiset on sitten menneet naimisiin siinä 18-21v välillä.
 
"noo"
Harvinaistahan se nyt varmasti on, mutta ehkä ei ole sattunut ketään sopivaa kohdalle. Ei siinä mitään ongelmaa ole, ei sitä ole pakko seksiä harrastaa, jos ei tunnu siltä.

Itse olin 18v.
 
"Jaahans"
Itse olin 27-vuotias, eli aika vanha. Ei vain ketään sopivaa osunut kohdalle. Ehkä oli huono juttu odottaa, koska koko asiasta tuli sitten jotenkin liian iso juttu. Ja vähän välillä harmittaa, että jäi erinäiset seksikokeilut tekemättä, kun nyt kuitenkin vakavassa parisuhteessa ollaan. Mutta en sitten tiedä onko niin harvinaista kuin luullaan. Minulla on kaksi parasta ystävää siirtäneet ekaa kertaa myöhemmälle, samasta syystä kuin minäkin. Toinen oli 26, toinen 27 ja ovat minun tapaan vakavassa suhteessa. Itse en ainakaan monelle asiaa mainostanut ja jos joku joskus kysyi, niin saatoin suoraan valehdella, jotta säästyin ihmettelelyiltä.
 
vierailija
Neitsyitä on enemmän kuin kukaan voi edes kuvitella, noin joka viides on vielä 25-vuotiaana neitsyt, ja yleensä jos ei silloin harrasta seksiä, se on luultavasti vasta parisuhteessa. Lähellä 30-vuotiaita tai sen jälkeen on myös yli 40-vuotiaita jotka ovat vielä neitsyitä. Moni häpee sitä ja ei kerro tai käytänyt lelua ja ei halua kertoa, että ei ole koskaan harrastanut seksiä.
 
vierailija
Kuka nyt ylipäätään miettii moista teini-iän ohitettuaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa onko joku työkaveri neitsyt tai harrastaako opiskelutoveri ryhmäseksiä kumiasuissa tai onko parisuhteesta sinkuksi siirtynyt naapuri ollut selibaatissa 10 vuotta. Yleensä kai se ensimmäinen kerta ajoittuu vähän nuorempiin ikävuosiin eli tilastollisessa mielessä 25-vuotias neitsyt on ainakin harvinaisempi kuin neitsyytensä menettänyt parikymppinen, mutta so not.
 

Yhteistyössä