PH MITTAUKSESTA; KUINKA LUOTETTAVA!?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemuksia kaipailen!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokemuksia kaipailen!

Vieras
Eli meidän tytölle (4 kk) tehtiin pari viikkoa sitten ph mittaus, koska epäilin todella vahvasti refluksitautia ja samoin neuvola täti ja neuvolan lastenlääkäri alkoi uskomaan minua, koska oireet olivat selvät!!

Lastenlääkäri oli jo valmis aloittamaan uuden lääkekuurin, mutta koska olimme jo 3 viikkoa käyttäneet nexiumia tuloksetta, vaadin että tytölle tehdään ensin ph mittaus.

No sitten todella suureksi yllätykseksi ph mittaus osoittikin että närästystä ei merkittävän paljon ole! Sano vain että lisätkää kiinteiden syömistä, vaikka oltiin syöty kiinteitä jo kun tyttö täytti 3,5 kk:ta. Senkään takia lääkäri ei ollut kovin huolissaan koska paino on kuitenkin noussut tosi hyvin ja tyttö kasvaa hienosti, tosin ei kehity niinkään hyvin, koska ei viihdy kauaa selälteen, eikä yhtään masulteen...

Oikeasti alan olemaan tosi epätoivoinen, koska tyttöä sattuu todella paljon kiinteiden syönti, kuulee oikein miten esimerkiksi nieleminen sattuu (nielasisee tosi kovaa, ja sen jälkeen parahtaa tosi kimeään itkuun) Syöminen on ihan kamalaa, ja soseet tuppaa nousemaan yhtä helposti ylös kuin maitokin.. Myös nieleskee ja yskii ja röyhtäilee paljon, ja mielestäni myös närästää koska vääntelee naamaansa ja suusta valuu kirkasta nestettä, jossa maidon hippusia seassa. Vauva oikeasti kärsii!
Mutta ph mittaus tosiaan osoiti että refluksi tautia ei ole!

MITÄ TÄMÄ SITTEN ON????? EN KÄSITÄ! olin ihan sata varma että refluksista..

Kuukauden päästä uusi soitto aika lääkärille, täytyy kai vaan koittaa kestää..

Terkuin, epätoivoinen ja hyvin hyvin hulestunut äiti :(

Mullekin tehtiin tuo keväällä ja tulos oli ettei hapot nouse ylös. Aika jännää, joku mulla kirveltää aina syödessä... Muutenhan nielusta ja vatsasta löyty kaikenlaista, mutta tuo oli aika yllättävä tulos kuitenkin :|

Ei kai. Meillä ei edes tehty, koska sekä yleislääkäri että lastenlääkäri olivat sitä mieltä, ettei menetelmästä ole yleensä hyötyä refluksin toteamiseen eikä lääkityksen suunnitteluun. Meillä oli samat oireet kuin ap:llä, ja aloitettiin Gaviscon-lääkitys max annoksilla. Se auttoi joten saatiin sillä diagnoosi.

meillä ei ole ollut gavisconista apua, eikä tosiaan se nexiumikaan auttanut...

mitä teidän mielestä kannattaisi tehdä! Olen ihan neuvoton.. Yksityiseltä saatiin tuo nexium lääkitys.. pitäisiköhän palata saman lääkärin kanssa asiaan..

Yhteistyössä