Haavaumat Herpeksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aleksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aleksia

Vieras
Huomasin tänään kaksi kivutonta haavaumaa ulkosynnyttimien limakalvolla. Yleisoireita ei ole eikä mitään rakkuloita. Ilman kondomia olen harrastanut seksiä vain yhden ihmisen kanssa ja hän on ihan hyvin saattanut olla minulle uskoton/sairastaa jotain oireetta. Olemme eronneet nyt, joten en todellakaan tiedä. Olen todella epätoivoinen, koska pelkään että kannan loppuelämäni sukupuolitautia enkä ikinä pysty enää kenenkään kanssa mihinkään suhteeseen. Tuntuu epäreilulta, että toiset saavat harrastaa seksiä kenen kanssa sattuu ja vaikka kuinka paljon sairastamatta mitään ja minä saan sitten jotain loppuelämäkseni seurustelusuhteesta, jonka PITI olla Se juttu. Voisiko tämä olla jotain muuta, esim. voiko hiiva aiheuttaa havoja? Minulla on yleisesti ottaen aika herkät ja kuivat limakalvot, mutta haavoja tms. ei ole ikinä ennen ollut.

Syitä voi olla monia.. aika usein haavaumat johtuvat limakalvojen ohentumisesta, niin minullakin. Mulla myös haavaumia ja niiden syyksi selvisi kondylooma. Näkyviä "syyliä" minulla ei ole koskaan ollut, mutta etikkaliuoksen avulla diagnoosiksi saatiin lopulta kondy. Suosittelen sinua ehdottomasti varaamaan ajan gynelle, jotta saat asiaan selvyyttä.

Juuri tk-lääkärillä olin käynyt ennen kuin haavaumat löysin ja silloin otettiin myös papa joka oli ok. Muuten en olisi niin huolissani, mutta tämän petollisen exän jälkeen on ollut kaikenlaista ongelmaa alapäässä koko ajan. Esim. hiivaa toistuvasti vaikkei ennen ikinä ollut. Voisiko haavaumat johtua hiivasta tai hiivalääkkeistä?

Mullakin papa oli ok, mutta kondy löytyi silti. Syy: kuulemma pelkästään limakalvoilla oleva kondy ei näy papassa, papassa näkyy vaan jos se on myös kohdunkaulan alueella. Itse ihmettelin tätä, sillä en osannut epäillä kondya juuri siksi että papa aina ollut ok. Mutta näin gyne sanoi.

Minulla oli "näkymättömiä" litteitä "syyliä" ainoastaan ulkosynnyttymissä. Ja ne todella olivat näkymättömiä, paljaalla silmällä ja ilman etikkaa niitä ei nähnyt ollenkaan. Ei myöskään ollut mitään punoitusta tms, valkovuoto gynen mielestä normaalia jne.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta hiiva ei kai yleensä ainakaan aiheuta haavaumia. Tietty niitä voi tulla jos kutinan takia raapii tms. Kyseessä voi myös olla joku muu tulehdus, joka sitten ohentaa limakalvoja jolloin voi haavojakin tulla.

Haavaumat voivat tietty johtua myös herpeksestä, herpesrakkulahan "haavautuu" lopulta.

Kannattaa varata aika gynelle ja selvittää kaikki mahdolliset vaihtoehdot. Ja usko pois, vaikka sinulla joku tauti onkin niin kyllä sinä vielä suhteeseen kykenet. Nimimerkillä Kokemusta On.

Kuka tietää mikä sairaus tämä on. Muutama vuosi taka päin ilmestyi paise erogeeniselle alueelle, jota hoidettiin antibiootti lääkityksellä, eikä meinannut parantua ennenkuin leku puhkaisi ja otti näytteen. Tätä ennen intiimi alueellea samainen paise, jonka leku puhkaisi ja johon kuuri. Taas kipeä ja haavauma ja jonkinlainen kuin kystan tuntuinen intiimi alueella. Oikean puoleinen kipu koko pers puoli alueella, ja paikkoja kuumottaa, ja ovat hyvin arat? Perheessä jossa asun myös muilla samanlaisia paiseita. Pojalla jopa kasvojen alueella ja tytöllä pers limpun puolella? Kysyn lekun vastausta kyseiseen sairauteen, ja kantaakohan peheessämme joku sukupuolitautia, vai mitä tartuntaa tämä on? Joskus tk ottanut sukupuoli näytteet, en ainakaan itse heidän mielestään kanna, kuppaa, tippuria tai aidsia, tai muitakaan sukupuolitauteja. Voiko tauti olla piilevänä jota kantaa itsessään tietämättä, jonka joku olisi tartuttanut, ja joka oireilee näin pitkään. Herpestä ollut ja vyöruusu. Kiitos!!

Yhteistyössä