Pettääkö kaikki miehet oikeasti?

  • Viestiketjun aloittaja Toivonsa menettänyt
  • Ensimmäinen viesti
Missy
Mun on pakko vastata että mielestäni kyllä :( Itselläni on kaksi viimeisintä miestä pettäneet ja nykyinen myös vaikka vaikutti uskollisuuden perikuvalta ja rehelliseltä. Kun lapsi oli pieni ja meillä oli kriisi, väsymystä ja mulla masennusta niin meinasi jättää meidät ja palata rakkaan exänsä perään. Sain hänet kuitenkin lopulta jäämään mutta usko ja toivo mennyt miehiin täysin. Olen toiminut joka suhteessani epäilyksen pohjalta "salapoliisina" kun olen tuntenut jonkin olevan pielessä ja joka kerta tää tunne on osoittautunut oikeaksi. Jos en olisi tutukinut salaa sähköposteja tai puhelinta niin eivät olisi varmaan koskaan jääneet kiinni...

En kuitenkaan haluaisi että kaikki naiset menettävät uskoaan.. Kun tarkemmin ajattelen niin itselläni on ollut yksi uskollinen mies (teinirakkauteni) ja muut kolme pettuneita :( Ja ulkonäöllä siihen ei ole merkitystä, itse olen aina ollut miesten mielestä kaunotar.
 
Joo...pakko laittaa et, kyllä pettää,joka pertanan ukko!No jos ei ny ihan sänkyyn asti mene niin iskevät ja kähmivät toisia naisia minkä kerkiävät,jos se nyt on pettämistä,mut ärsyttävää kuitenki...Oltiin tyttöporukalla kerran reissussa niin siellä parinkymmenen ukkomiehen porukka ahisteli meitä koko viikonlopun ja osa sai mitä haluski eli pimpsaa...ja ku itse tulin kotiin retkeltä kuulin mieheni kähmineen sukulaistyttöäni ravintolassa....että sillalailla. :'(
 
luottavainen
Haluaisin kertoa yhden pienen tarinan: Minulla on hyvä parisuhde mieheni kanssa. Meillä on kaksi pientä lasta ja oma koti. Olemme avoimia ja rakastamme toisiamme, mieheni on huomaavainen, avulias, hellä ja kaikin puolin ihana. Kaikki on siis hyvin ja ollut koko suhteemme ajan, myrskypilviä ei ole ollut koskaan suhteemme yllä. Silti elämäni kamalin pelko toteutui, kun mieheni kertoi maanneensa kännipäissään toista naista. Ja koko ajan olen luullut että suhteemme on täydellinen. Mutta näin vaan on käynyt. Tapahtuneesta on kulunut n. vuosi, mutta olen tiennyt asian 2 kk.
Kaikenlaista on käyty läpi ja keskusteltu ja voi edelleen sanoa parisuhteestamme samat asiat kuin edellä. Valitettavasti mieheni on ihan samanlainen kuin ennenkin eikä se asia oo muuttunut miksikään, vaikka onkin kännissä hölmöillyt. Luottamus on vielä hieman hakusessa, mutta elämämme jatkuu entisellään. Hyvänä ja rakkaudentäyteisenä =)
Harmi, että niin piti käydä, mutta ihmisiähän me vaan ollaan. Jokainen tekee virheitä!
En suinkaan ajatellut näin kun asia tuli ilmi, se on vaatinut pitkiä keskusteluja ja vaikeita ajatuskiemuroita. Mutta tässä sitä ollaan, onnellisessa parisuhteessa :heart: :heart:

Muistakaa, että vaikka se oma mies tuntuisikin kuinka luotettavalta ja avoimelta, ihanalta ja rakastavalta, niin siitä huolimatta näin voi tapahtua. Omalle kohdalleni kaikki tuli aivan yllätyksenä, en todellakaan olisi koskaan kuvitellut mitään sellaista voivan tapahtua oikeassa elämässä..

Onko muilla kokemuksia parisuhteen jatkamisesta pettämisen jälkeen? Miten on onnistunut?
 
Pettämisitä tapahtuu ihan hirveän paljon (molemmin puolin), oikeastaan järkytyin, kun tajusin, miten monet minunkin ystävistäni ovat puolisoaan pettäneet. Mutta eivät kaikki petä. Minulla on ollut miespuolisia ystäviä, jotka ovat olleet hyvin uskollisia avovaimoilleen, vaikka ovat kyllä käyneet ravintoloissa ja kaikenlaisia tilanteita on tullut eteen. Oma mieheni tuskin minua pettäisi, sillä ei pettänyt ex-vaimoaankaan, vaikka suhde tunnetasolla oli kuollut. Minunkin kanssani "uskalsi" harrastaa seksiä vasta kun olimme olleet yhdessä muutaman kuukauden.
 
no ei
Samaa mieltä edellisen kaa:)..

Myöskään mun aviomies ei pettänyt exäänsä mun kaa....vaikkei se suhde ees ollu hänen mieleisensä...eli mies jätti silloisensa ennenku alko mun kaa millekään... ja vielä kaiken lisäks vaik olivat seurustelleen vaa 4kk ni myönsi et itku tuli ku joutu toisen jättämään... siksi ettei olisi halunnut loukata exäänsä... eli ei kaikki petä...toivn ainakin:)
 
kyl pettää jokainen ja jossain vaiheessa edes jollain lailla. oma petti ja työssäni olen tekemisessä niin 20 ku 60.vuotiaittenkaa ja olen huomannut et edes suutelu ja kopelointi asteelle menee jokainen jossain vaiheessa parisuhdetta.oli takana vuos tai 30 niin joskus vaan kiinnostaa ruoho aidan toisella puolen.niin oon itekin suudellut muita.enkä tunne ketaan pariskuntaa kuka ei ois ees suutelemalla pettänyt. enää en luota.rajoja vaan pitää löysytä ja välillä tiukentaa jos yhessä aikoo olla.
 
Siis miten ne miehet on sit jääny kiinni? Oma salapoliisityö puhelimen ym tutkiminen ei oo tuottanu tulosta. Täytyy tietysti muistaa etteivät kaikki epäilevätkään oo aina oikeassa. Eli se, että epäilee ei tee miehestä pettäjää. Eikä luottaminen pulmusta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 21:56 vaimo kirjoitti:
Siis miten ne miehet on sit jääny kiinni? Oma salapoliisityö puhelimen ym tutkiminen ei oo tuottanu tulosta. Täytyy tietysti muistaa etteivät kaikki epäilevätkään oo aina oikeassa. Eli se, että epäilee ei tee miehestä pettäjää. Eikä luottaminen pulmusta.
Epäilyttävät viestit tuhotaan yleensä samantien.
 
En usko,että kaikki pettävät...mutta oikeasti älyttömän moni pettää niin mies kuin nainen. 4 vuotta sinkkuna baareissa pyörineenä on tullut nähtyä yhtä sun toista. Pahimpia ovat perheelliset ja sormuksen omaavat.

Itse en ole koskaan pettänyt,mutta minua on petetty. Pari ystävääni ovat pettäneet miehiään ja näiden silloiset miehet olivat mustasukkaisia ja moni sanoikin,ettei sillä ole mitään väliä ei usko/luota kuitenkaan.

Nyt kun aloin miettimään,että pettäisikö nykyinen mieheni minua...niin kuka tietää. Ei ole potentiaalista pettäjätyyppiä(vaikka onkin ainakin yhtä entistään pettänyt),mutta eihän sitä tiedä jos tilaisuus tulisi niin pettäisikin...Ja jos olisi nyt pettänyt niin ei uskaltaisi sitä kertoa,koska tietää kantani eli kerrasta poikki...vaikka meillä lapsia olisikin. Ja jos pettää niin ei mun elämä siihen lopu,että kyllä vielä joskus löytyy ihminen joka on mun luottamuksen arvoinen.

Minusta nämä pettäjät ovat tavallaan säälittäviä...ei ehkä ne joilla se on yksi hairahdus ja eivät enää petä toista kertaa,mutta nämä "sarjapettäjät",jotka tekevät sitä koko ajan...Se on varmaan jonkunlaista itsetunnon pönkitystä ja kokevat itsensä halutuiksii tms...

Mut ei kai se auta kuin vain luottaa =)
 
entäs nää pettäjät joilla on intiimi suhde yhden ja saman kanssa,ja pettävät vaimoaan tai miestää saman hoidon kanssa ns,salarakas suhde onko nää säälittäviä vai miks ne sen tekee?ei kai ainoastaan yks hairahdus mitään mutta nää onn lukunsa erikseen jotka tietoisesti ryhtyy suhteeseenkin ja jatkaa petostaan!?
mun ukko kerto mulle et sil oli suhde joka päätty,ja hän kertoi mulle pelossa et kuitenkin saan tietää siitä.
nyt en tiedä mitä ajatella ukko on ihan normaali nyt ja lupas ettei enää tee sellasta,mut jotenki en uskalla luottaa ukolle tuli korttikin mut sanoo ettei ole mitää ainakaan hänen puoleltaan....
mitähän uskois ukkoaan vai .,....
 
edellinen vastaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 12:18 mää kirjoitti:
entäs nää pettäjät joilla on intiimi suhde yhden ja saman kanssa,ja pettävät vaimoaan tai miestää saman hoidon kanssa ns,salarakas suhde onko nää säälittäviä vai miks ne sen tekee?ei kai ainoastaan yks hairahdus mitään mutta nää onn lukunsa erikseen jotka tietoisesti ryhtyy suhteeseenkin ja jatkaa petostaan!?
mun ukko kerto mulle et sil oli suhde joka päätty,ja hän kertoi mulle pelossa et kuitenkin saan tietää siitä.
nyt en tiedä mitä ajatella ukko on ihan normaali nyt ja lupas ettei enää tee sellasta,mut jotenki en uskalla luottaa ukolle tuli korttikin mut sanoo ettei ole mitää ainakaan hänen puoleltaan....
mitähän uskois ukkoaan vai .,....
Niin ei kaikki pettäjät ole säälittäviä...olinpas hölmö kun yleistin... :ashamed:
Hankala sanoa,että mikä ajaa "salarakas" suhteeseen...hmm...ekana tulee mieleen,että onko parisuhde kunnossa? Vaikka totuus on se,että parisuhde ei todellakaan parane pettämisellä...päinvastoin huononee tai päätyy eroon.

Kysyitkö mieheltäs,et miksi ajautui suhteeseen toisen naisen kanssa?

 
lue tämä
Epäilen että kyse on siitä, että
mies on huomannut että talon maksu on hänen harteillaan.

Eli sä varmaankin oot kotona lihomassa ja oletat että mies
maksaa joka laskun joka postiloodasta kolahtaa.
Eli onko teillä suuri tuloero????

en oo ikinä ymmärtänyut naisia jotka tienaa jotain
mitättömiä ja rtuinaa miehen maksamaan kaikesta.

Lopuksi otetaan vielä ero ja maksatetaan oikein kunnolla.
Näin se vaan tuntuu olevan.


 
Pakko vastata
nämä on sellaisia asioita, ettei koskaan voi sanoa ei koskaan ja koskaan ei voi tietää etukäteen. Entinen mieheni ei ollut varsinaista pettäjätyyppiä, mitä sillä nyt tarkoitetaankin. Olimme myös hyviä ystäviä keskenämme, sen lisäksi seksi sujui ja haaveet olivat samankaltaisia. Kun sain hänet sitten yllättäen kiinni pettämisestä ja kysyin syytä, hän sanoi, ettei tiedä. Kun oli tilaisuus, meidän kahden väliltä puuttui jotain, ihastui naiseen tai jotain..

No, nyt tiedän sitten paremmin, kun aikaa on jo kulunut. Ei meidän suhde ollut sitä mitä luulin, ei mies ollut alunperinkään siihen niin sitoutunut kuin minä. Nyt olen uusissa naimisissa, löysin itselleni paljon paremmin sopivan miehen, ja meidän haaveet ja luonteet ym sopii oikeasti yhteen, tämä on totta, eikä mitään kuvitelmaa :)

Haluan vain sanoa, että joskus voi käydä todella hyvin tällaisessa tilanteessa. Pitkään toipuminen kesti, kuten moni muukin tässä on kertonut. Se, että joku johon täysin luotat, pystyy pettämään pahimmalla mahdollisella tavalla, on todella raastavaa. Siitä toipuminen ottaa aikansa. Mutta itse ainakin tunnen nykyään, että tuolla kokemuksella oli tarkoituksensa, enhän olisi muuten mitenkään tavannut nykyistä miestäni, joka on todella mahtava ihminen!

Se on kyllä vielä sanottava, että sen verran tuo vanha asia vielä kaivelee, että ajattelen nykyisin, että nykyinen mieheni on se viimeinen. Jos hän minut pettäisi, en enää sitä kestäisi, sen verran koville se otti. En haluaisi enää sen jälkeen antautua parisuhteeseen ja antaa itsestäni "kaikkea", panna itseäni likoon niin sanotusti. Silloin keskittyisin muihin asioihin elämässäni jatkossa. Tai sitten vaan vielä tuntuu siltä, eli toipuminen osittain kesken. Tuntemushan voi olla myöhemmin toinen.

Tsemppiä kaikille petetyille ja muillekin, ei kenenkään osapuolen elämä ole aina helppoa.
 
kyllä kaikki miehet pettää jos siihen on aihetta.esim ei ole parisuhde ihan kunnossa tai on vaan hiukka häntä heikki.mutta tässäkin pitää muistaa että myös me naiset osataan tuo pettämisen jalo taito.et jos tehtäis joku kiva tilastollinen tutkinta niin varmasti oltais aikasta samalla viivalla miesten kanssa.
 
kasvihuoneilmiö
Jaa, mä kyllä uskon sataprosenttisesti, että on miehiä ja naisia, jotka eivät petä.

Ja uskon siihenkin, että hyvä kommunikaatio ja aito luottamus on tässä tärkeää. Aika huono lähtökohta suhteelle ajatella, että kaikki miehet pettää. Silloin miehesikin saa kokea, ettei ole luottamuksesi arvoinen ja varmasti herkemmin pettääkin.

Muoks. Varmaan vaikutusta on myös muilla luonteenpiirteillä. Mm. valehteleeko mies helposti? Juoko paljon? Onko kovin seksiriippuvainen? Jne.
 
Monesti suhteessa (avo- tai avioliitossa) osapuolilla on aika erilainen viettienergia, eli toista vaan haluttaa enemmän kuin toista, jatkuvasti. Harmillista kyllä, tämä ei useinkaan selviä suhteen varhaisessa vaiheessa, kun molemmat ovat ensihuumassa.
Miten kukin sen halujen epäsuhdan ratkaisee, sopeutumalla, erolla, sivusuhteella, pariterapialla tms, on varmasti jokaisen omista arvoista ja arkielämän realiteeteista kiinni (paljon matkustavalla osapuolella on esimerkiksi paljon enemmän kiusauksia/tilaisuuksia kuin kotona olevalla vanhemmalla jne).

Luulen että aiheeton mustasukkaisuus ajaa helpommin pettämään kuin pelkkä seksin puute. Tilaisuus tekee kyllä varkaan, lopulta, melkein kaikista.

Nauttikaa hyvistä ihmissuhteistanne, mutta sokeasti ei kannata luottaa keneenkään. Ei välttämättä aina edes itseensä ;)
 

Yhteistyössä