Pettääkö mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vainoharhaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, olet sitten vahva ihminen. Minun on vaikea käsittää, että jollekin asia on noin helppo.
Itse olen huomannut, että kun mies pettää se heijastuu suhteeseen aivan muilla tavoin, kun liittyen varsinaiseen aktiin.
Mies alkaa silloin poissaolevaksi, ja tapahtuu kaikenlaisia asioita joita ei kykene järjellä selittämään.
Myöhemmin käy ilmi että naisen vaisto se ei ikinä petä.
Mutta voihan toki olla, että minussakin on vikaa. Ehkä jokin minussa "ajaa"miehen pettämään.
Mutta ero se on silti, eikä mitenkään sivistynyt kun mies jahtaa vaikka maanääriin anteeksipyytelemään, itkemään, tai räyhämään, kummalla päällä sattuu olemaan.

Just joo. Naisen vaisto ei ikinä petä... Höpö höpö! Mitä ihmeen skitsoja naisia täällä oikein pyörii??? Ihme kyttääjiä, esim. puhelimen paikannusta. Jos ei mieheensä uskalla luottaa, niin kannattaiskos vaihtaa miestä? Eikös luottamus ole suhteen kulmakivi? Ensin epäilyksistä ja vaivaavista asioista keskustellaan niinkuin aikuisten kuuluu, jos mitään muutosta ei tapahdu niin sitten erotaan. Yksinkertaista, eikö? Myönnettäköön, että kyllä minäkin parikymppisenä kyttäilin poikaystävän puhelinta, nyt vuosia vanhempana ei tuis mieleenkään. Ex petti, lähdin kävelemään. Mutta mietitään nyt kaikki täällä keskustelupalstalla sitten että pettääkö se ap:n mies nyt vai ei. Hyviä neuvoja luvassa asiasta mitään tietämättömiltä naisilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Just joo. Naisen vaisto ei ikinä petä... Höpö höpö! Mitä ihmeen skitsoja naisia täällä oikein pyörii??? Ihme kyttääjiä, esim. puhelimen paikannusta. Jos ei mieheensä uskalla luottaa, niin kannattaiskos vaihtaa miestä? Eikös luottamus ole suhteen kulmakivi? Ensin epäilyksistä ja vaivaavista asioista keskustellaan niinkuin aikuisten kuuluu, jos mitään muutosta ei tapahdu niin sitten erotaan. Yksinkertaista, eikö? Myönnettäköön, että kyllä minäkin parikymppisenä kyttäilin poikaystävän puhelinta, nyt vuosia vanhempana ei tuis mieleenkään. Ex petti, lähdin kävelemään. Mutta mietitään nyt kaikki täällä keskustelupalstalla sitten että pettääkö se ap:n mies nyt vai ei. Hyviä neuvoja luvassa asiasta mitään tietämättömiltä naisilta.

Ja sinä sitten tiedät kaiken, vai?

No en tiedä. Mutta ihan tosissaan aika älyttömiä juttuja tällä palstalla. Yks miettii et pettääkö mies ja kaikki ihan tohkeissansa neuvoo kuinka sen pelkällä naisen vaistolla petturiksi todettavan miehen sais käräytettyä kyttäämällä. Jotenkin vois vaikka edes yrittää arvostaa itseänsä ja opetella ettei se mies ole elämän tärkein asia. Vaan ihan itse. Ja vaikka lapset. Tai sitten pitäis opetella ilmaisemaan itseänsä niin ettei kuulosta ihan miehestänsä riippuvaiselta säälittävältä naiseläjältä.

Kyllä minä ainakin haluan olla selvillä siitä, petetäänkö minua minun selkäni takana vai ei. On se aika olennainen tieto ihmisellä kuitenkin. Vai kuka teistä on sitä mieltä, ettei sillä mitään väliä ole?

Ne, joilla on ns. vapaa liitto, voisivat jättää vastaamatta näihin kysymyksiin, koska heidän vastauksensa eivät millään lailla edistä toisenlaisissa parisuhteissa elävien asiaa. Keskustelkaa keskenänne.

Petetty syyllistetään aina, sen näkee jo siis täältäkin. Toinen vain kyselee, mitä voisi tehdä saadakseen varmuuden, niin jo täällä haukutaan kyttääjäksi ja vahtijaksi. Ja kun on siis kyttääjä, niin toisella on oikeuskin pettää. Onpa mainio periaate.

Kumpi oli ensin, pettäminen vai se "kyttääminen", eli se, että yritetään saada selville, onko toinen pettänyt vai ei?

Muistan, kuinka nuorena tyttönä olin aivan kauhuissani ja järkyttynyt, kun aivan yllättäen silmilleni heitettiin tieto siitä, että poikaystäväni oli nähty toisen tytön kanssa. Ei ikinä ollut moinen mahdollisuus käynyt mielessänikään. Ja sitten, kun kysyin asiasta poikaystävältäni, että onko tämä totta, sain vastaani hirveän syytösryöpyn, kuinka kuuntelen paskapuheita ja uskon kaikkeen mitä minulle kerrotaan jne. Kuitenkin kertoja oli varsin luotettava ihminen, joka ei taatusti olisi tällaista ruvennut minulle valehtelemaan. Ja hän oli siis itse nähnyt asian, ei mistään kuullut.

Poikaystäväni ei tietenkään myöntänyt asiaa, ja aina kun yritin sitä häneltä kysyä, oli vastassa sama huuto ja hyökkäys. Minusta oli kaikkein loukkaavinta juuri se, että hän ei myöntänyt pettämistään. Ja kaiken lisäksi alkoi olla sellaisia merkkejä, että pettäminen jatkui. Mitähän siinä tapauksessa olisi pitänyt tehdä? Kun yritin pistää juttua poikki, alkoi kauhea itkeminen ja rukoileminen ja vannominen, ettei minua ole ikinä petetty ja kaikki on pelkkää toisten ihmisten ilkeilyä ja kateutta jne. "Kumpaa uskot, minua vai jotain toista" -inttämistä jne.

Eipä siinä oikein muuta voinut, kuin ruveta tosissaan ottamaan asiasta selvää. Siihen aikaan ei ollut kännyköitä, joten sitä ei voinut katsoa. Menin kylmästi katsomaan eräänä iltana "paikan päälle", kun epäilykseni kohdistuivat tiettyyn tilanteeseen ja paikkaan. Ja oikeassa olin ollut.

Jälleen kauhea huuto ja haukkuminen, mutta nyt siitä, että kyttäsin häntä. Pettäminenkin tapahtui juuri sen takia, kun kyttäsin ja vahdin hänen menojaan. Juupa juu. Niinhän varmaan olinkin tehnyt, paitsi että eipä ollut mieleenikään välähtänyt pettämisen mahdollisuus ennen tuota kohtalokasta näköhavaintoa parhaalta ystävältäni.

Huvittaa aivan, kun lukee näitä ketjuja täällä, kuinka mikään ei edelleenkään ole muuttunut. Pettäjää suojellaan ja petettyä syyllistetään. Ikään kuin siinä, että joutuu olemaan epävarmuudessa, ei olisi kylliksi huolta, vaan vielä pitää joutua syyllistetyksikin siitä, että epäilee. Minkäs sitä ihminen epäilylleen voi, jos siihen todella aihe ilmenee?

Sairaalloinen mustasukkaisuus on aivan eri asia. Mutta monilla tuntuu olevan sekaisin nämä käsitteet. Minkäänlaista epäilystä ei saisi olla, kun se heti leimataan sairaudeksi.

Ei minun tarkoitukseni ole petettyä syyllistää. Tiedän kokemuksesta, kuinka kamalaa on joutua petetyksi. Mutta en usko, että näiden vastaajien neuvot helpottavat alkuperäisen asiaa yhtään. "Ota selville naisen työajat" tai kaiken huippuna "laita paikannustoiminto miehen kännykkään". Nämäkö ovat sinusta siis järkevän aikuisen ihmisen neuvoja ihmiselle, joka on vaikeassa tilanteessa? jos miehen menemisiä alkaa kyttäämään ja epäilemään, saa varmasti jotain vihjeitä joista saa vahvistusta epäilyilleen. Jos on vahva epäilys olemassa, ei siihen kovin kummoista rupattelutuokion näkemistä tarvita että on jo ihan varma asiastaan. Parempi mielestäni on edelleenkin keskustella asiasta asianomaisen itsensä kanssa.
Toisekseen. Kyseessähän on keskustelupalsta. Ymmärtääkseni tarkoitus on nimenomaan ilmaista erilaisia mielipiteitä. Edellisen mielestäkö vain päänsilittelijät ja samaa mieltä olevat saisivat vastata? siitähän sitten hyviä keskusteluja syntyyy kun kaikki ovat samaa mieltä...
Vielä tarkennus. Minun mielipiteeni ovat kohdistuneet lähinnä näihin alkuperäisen neuvojiin, eivät niinkään alkuperäisen tekstiin. Pettäjän suojelemiseen ja petetyn syyllistämiseen en tietääkseni ole syyllistynyt..

Wagner!.jpg

Alkup.,kysy mieheltäsi, pettääkö hän. Tunnet hänet varmasti sen verran hyvin, että tiedät, puhuuko totta vai omaa totuuttaan.
Jos pettää, mieti, mitä haluat parisuhteelta ja elämältäsi. Joku tuttava on antanut pettämisen anteeksi, aika moni on häipynyt.
Kiinostavaa pettämisessä on se, että yleensä se pettävä osapuoli on aina sama,vaikka kumppani vaihtuukin. Käydäänkö siinä läpi jotain elämän ahdistuksen pakenemista vai onko kyse silkasta heikkoudesta ja vaistonvaraisuudesta.
Aikamoisen kommentin heitti tuttavarouva, joka totesi, että pettäminen on aina naisen syy. Pohdin tätä jonkin aikaa ja ehkä se onkin niin. Miehethän ovat valmiit naimaan naista tilaisuuden tullen, mutta jos me naiset olisimme "kurssissa", emmekä suostuisi tiapäispanoihin tai varattuihin miehiin, ongelmaa ei olisi..vai?

Jaana:"Jos on vahva epäilys olemassa, ei siihen kovin kummoista rupattelutuokion näkemistä tarvita että on jo ihan varma asiastaan. Parempi mielestäni on edelleenkin keskustella asiasta asianomaisen itsensä kanssa."

Voi helvetti.
Kun mies pettää, niin eihän se nyt jumalauta sitä MYÖNNÄ kysyttäessä. Sillä ainakin minun käsitykseni mukaan PETTÄMINEN on sanan varsinaisessa merkityksessä luottamuksen rikkomista, eli selän takana lupausten vastaisesti toimimista, täysin tietäen ja laskelmoivasti. Ei suurin osa (vaikka sellaisiakin harvinaisuuksia varmaan on) tule vaimolle kertomaan vapaaehtoisesti pettämisestä.

Pettää miksi pettää, mutta kaikista kauheimmat valehtelijat tekee juuri niin että alkavat vain syyttää ja johtaa keskustelua harhaan parhaansa mukaan kun nainen alkaa kertoa ettei luota.

Siis itse olin samassa tilanteessa, ja yritin vaikka millä tavalla;

"Anteeksi jos epäilykseni on turha, mutta ehkä suhteessamme on sitten jotain muita ongelmia, koska minusta tuntuu että et ole uskollinen, ja haluaisin puhua näistä asioista kanssasi" Seuraus----> miehen raivari

"Kenen kanssa sä olit ulkona?" seuraus---->raivari, tai selitys

Totta on se, että jos parisuhteen keskusteluyhteys menee siihen pisteeseen, että mies saa raivarin jo pelkästä avauksesta, tai puhuu aivan täyttä paskaa puolet ajasta, niin liekö tuolla enää edes väliä ketä on nussinut tai ei, erottava on kuitenin.

Mutta jos rakastaa toista, ja on vain vähän aikaa siitä kun kaikki on hyvin, niin harva ihminen haluaa parisuhteesta luopua hatarin perustein.

Epäilyksille on tultava päätös, joko ilman miestä tai hänen avullaan.
Onhan nyt helpompi laittaa asiat oikeisiin suhteisiin kun tietää totuuden.

Kyllä ne naiset, jotka ovat katsoneet parhaaksi keinoksi puhelimen tai miehen liikkumisten seurailun, ovat varmasti tehneet kaikkensa ennen sitä, keskustelleet mitä ovat suinkin pystyneet.
Ongelma on vain siinä juuri, että valehteleva ihminen EI PUHU TOTTA.
Vain tyhmä ihminen jaksaa loputtomiin elätellä luottamusta ja keskustelua ihmisen kanssa, joka antaa aivan selviä signaaleja valehtelun suuntaan. Mutta kun niitä signaaleja voi tulkita väärinkin, niin ei sitä ole illan tullen enää niin varma mistään, kun muistelee miehen aamulla pitämiä puheita.

Todisteet tiskiin niin elämä helpottuu ihan helvetisti.

Jos mies saa raivarin kun vaimo kyselee jotain, niin hän ei silloin rakasta vaimoa- petti tai ei.
Koska jos toista rakastaa, niin tekee kaikkensa, että hänellä olisi hyvä ja rauhallinen olla.
Kun näkee että toisella on paha mieli, niin miksi hyökätä, räyhätä, syyttää, vittuilla ja haukkua kyyläksi? Kuka hullu niin toimii?
No pettäjä, koska ei rakasta. Tarvitsee ehkä, ja on tottunut eikä halua luopua, mutta ei ainakaan rakasta.
Jos keskusteluyhteyttä ei ole, niin ei pettämiselläkään ole enää väliä.
Kun erotaan, on molemmilla edessään oma elämä.

Yksi mies kertoi pettäneensä vaimojaan ilman että suhteissa oli mitään vialla. Ei vaan hallinnut tilanteita. Nyt menossa ties monesko suhde ja lapsi tästäkin liitosta ja taas vilkuilee muitten helmoja.Ikuinen poikako, joka ei ota vastuuta elämästään.
Läheltä hyvä seurata .

Jaana on sitä mieltä, että pelkän keskustelemisen perusteella huomaa, pettääkö toinen vai ei. Ei kuule pidä paikkaansa.

Miehissä varsinkin on varsinaisia manipuloijia. He kyllä osaavat kääntää mustan valkoiseksi, jos niikseen tulee. Ovat vielä erittäin taitavia siinä. Siinä itketään ja ollaan niin viattomia kuin suinkin. Nainen tuntee lopulta itsensä kauheaksi ilkimykseksi, kun edes ajatteleekaan syyttää miesparkaa mistään. Sitäpaitsi nainenhan rakastaa tätä miestä, mikä on tietysti jo yksi piste miehelle valmiiksi. Toista haluaa uskoa, koska vaakalaudalla on niin paljon.

Kuvitellaan tilannetta, että puoliso tulisi syyttämään sinua kuulemansa perusteella uskottomuudesta, mitä ei todellakaan ole tapahtunut. Kyllä siinäkin voi moni saada raivarin pelkästä loukkaantumisesta. Onhan syytös uskottomuudesta aika iso juttu. Joten ei se raivarin saaminenkaan aina ole merkki siitä, että jotain on todella tapahtunut. Eivätkä kaikki ihmiset ole kauhean keskustelutaitoisia.

Mun mies pelasi omituista peliä. Halusi pitää mua epävarmuudessa ja siksi antoi ymmärtää, että toisia naisia oli, mutta ei ns. halunnut jäädä kiinni, koska pelkäsi että otan eron. aika rasittavaa mulle, mutta varmaan sille itselleenkin. Oli koko ajan oltava muka hirveän salaperäinen ja naisten nimiä ja kaikkee sellasta pyöri siinä koko ajan, muka vahingossa lipasutti jotain ja katto, että miten minä reagoin. Jos aloin kyselemään jotain, ei mitään ollut tapahtunut ei tietenkään, jos suutuin olin hullu.

Ja minkäs minä sille voin, että mies oli muka niin naisten suosiossa tai siis antoi niin ymmärtää. Työpaikallakin kaikki naiset oli muka sen kimpussa. Totuus taisi olla toinen, en ainakaan tullut sellaista huomanneeksi missään, päinvastoin mies itse liehakoi naisia joka paikassa ja yritti herättää huomiota. Loppujen lopuksi taisi olla niin, ettei yhtään naista edes ollut oikeasti kuvioissa, mutta tarve esittää naistenmiestä oli kauhea. Jokaisen tavallisen tervehtimisen takanakin oli mukamas jotakin enemmän, vaikkei tietysti minulle muuta kuin salaperäisesti virnisteltiin ja kohoteltiin kulmia merkitsevästi. Heh. Aikani siitäkin kärsin, kunnes tulin "isoksi tytöksi" ja tajusin, mitä pellen meininkiä mun kanssani pelataan.

Kun lähdin omille teilleni, eipä sitä naisarmeijaa ollutkaan missään yksin jäänyttä miestä hoivaamassa. Jätkä oli kuin pellolle heitetty yksin jäänyt rukkanen vailla puoliskoa. Eikä sitä ole tähän päivään mennessä löytynyt, ja mistäs löytyisikään, kun ihminen on pyhittänyt lopun elämänsä minun parjaamiselleni ja haukkumiselleni, että kuinka paha nainen minä oikein olinkaan, kun jätin niin hyvän miehen ja hyvän elämän. Just joo, hyvän elämän.

Kannatan reilua meininkiä ja uskollisuutta. Ne, jotka ei siihen pysty, eläkööt yksin. Se on niin turkasen yksinkertaista.

Olen sitä mieltä, että kannattaa tutkia kännykkä, työajat, lompakko, matkalaukun sivutasku, auto, laatikot, tietokone: KAIKKI. Ennenkuin on liian myöhäistä.
Vain sillä tavalla saa tietää. Ja vasta kun saa tietää totuuden, voi alkaa hahmottamaan mistä ongelma koostuu. Anteeksi antaminenkin on erittäin vaikeaa silloin, kun ei tiedä mitä toinen on oikeastaan tehnyt, ja on jäljellä vielä ristiriita itsesyytösten ja vihan välimaastossa.

Kun mies on siinä tilanteessa, että pettää, niin suurinosa ei sitä myönnä.

Hän selittää sitä itselleen monella tavalla: 1)Seksielämä on vääränlaista joten pitää täyttää miehiset tarpeet. Kyse on "vain seksistä" joten miksi turhaan kertoa vaimolle.
2) On jatkuvaa riitaa ja siksi pitää pettää "rentoutuakseen".
3) Haluaa vain pönkitystä itsetunnolle, joten miksi kertoa vaimolle ja loukata tätä.

Kolmas vaihtoehto on lähinnä oikeaa, eli pettäjä haluaa vain tuntea kelpaavansa, ja ongelma todellakin ON AINA PETTÄJÄSSÄ ITSESSÄÄN EIKÄ PETETYSSÄ. Pettäjän pahin petos on itsepetos ja hän ei näe siinä elämänvaiheessaan tekojaan, itseään, elämää, vaimoaan , rakastajatartaan- ei yhtään mitään.
Hän vain luovii eri tulien välissä, kuvittelee väistelevänsä ulkopuolelta tulevia luoteja, vaikka itse on lopulta ainoa jolla on ase kädessään.

Ja siihen ihmiseen ei auta silloin ymmärtäminen, miellyttäminen, seksielämän äkkiparannus tai anteeksianto tai vapauden korostaminen. Ei mikään parhainkaan yritys vaimon taholta puhua tai selvitellä asiaa saa silti miestä näkemään tilannetta ja itseään.

Minusta nämä jotka syyttävät vaimoa ja käskevät "olla niin ettei miehen tarvitse pettää" ovat täysin hakoteillä.

Pihtaaminen, kyylääminen ja muut "naistentaudit" ovat yhtälailla sen miehen vika joka ei osaa itsenäisesti ja omasta puolestaan kommunikoida suhteessaan vaimon kanssa. Vaimohan kuitenkin vain reagoi, mies on se joka pettää, aikoo pettää, on pettänyt tai suunnittelee pettämistä..tai ylipäätäänkään ei osaa ottaa vaimon pahaa oloa vakavasti, vaan pitää vaimoa huonoitsetuntoisena jahtaajana. Ja huono itsetuntoinen jahtaajahan se vaimo siinä tilanteessa onkin, siksi on naisenkin niin helppo antaa sama diagnoosi itselleen.

Mies ei tajua, ennenkuin menettää kaiken. Siksi moni mies itkee ja katuu kiinnijäätyään, ja soittelee vaimon perään kurjana vasta kun vaimo on jo mennyt menojaan. Silloin vasta mies huomaa, että hänellä oli jo hyvä nainen ja menetys on suurempi ongelma kuin se mikä hänet ajoi alunperin pettämään. Tämä siis jos mies todella naista rakastaa. Hän huomaa että ne seksisuhteet ovat pelkkä kupla, ja että vaimo on se joka hänestä kuitenkin välitti.

Ja tyypillistä on myös, että vaimo ottaa miehen takaisin ja mies pettää pian uudelleen, tai alkaa taas pikkuhiljaa keksiä selityksiä, että pettämistä ei muka ole koskaan itseasiassa tapahtunutkaan.

Ehkä silloin asioita ei kuitenkaan ole todella "kohdattu", vaan vaimo on pelkästä menetyksenpelosta antanut anteeksi miehelleen, kuitenkin tietämättä tarkalleen missä vika oli. Seuraa vihaa, naljailua, piikittelyä kun vaimo ei ole päässyt asian yli. Mies on päässyt silloin alunperin liian helpolla, eikä ole tajunnut asiaa vieläkään. Totta on sekin, että jos ei koe olevansa valmis antamaan todella anteeksi, niin ei kannata jatkaa. Koska pettäjämies nyt ei ainakaan kykene luotsaamaan laivaa, tai käsittelemään vaimon tunteita ymmärtävästi.

Pettävä mies pitää saada kiinni - ja mieluiten verekseltään ja housut nilkoissa. Silloin hän näkee itsensä peilistä kunnolla, muuten hän jatkaa selittelyään. Mutta kortsu munassa tai vaimon löytämä SELKEÄ rakkausviesti on kiistaton todiste, joka ei mahdollista enää lisää luovimista.

Siitä sitten seuraa jokoo ero tai terapia tms. mutta ainakin palaset loksahtavat kohdalleen molemmilla, ja tyhjänpäälle ei tarvitse suhdetta tai eroa silloin perustaa.

Ja älkää ajatelko mitään pettäjän yksityisyydenloukkausta. Kyllä vaimo voi miehensä tietokoneelle mennä ja nähdä "vahingossa" sivuhistoriassa treffisivun. Mies se loukkaa yksityisyyttä, ja suhteen jakamattomuutta, yhteistä sopimusta pahimmalla mahdollisella tavalla.
Ja kiinnijääminen on itseasiassa parasta, mitä voi pettäjälle tapahtua, jos vaimolla on vähänkin luonteenlujuutta kestää vastoinkäymiset kääntämättä niitä piikittelyksi ja itsevihaksi, katkeruudeksi tms. Vihainen saa olla, mutta harva jaksaa olla katkera kun asia puidaan oikeasti loppuun.

Ja jos mies ei jää kiinni silläkertaa, eli mitään ei löydy niin turha siitäkään sitten vaipua itsesyylliseksi, kuinka petollinen kyttääjä sitä onkaan. Kyllä ei ole savua ilman tulta ja paha olo suhteessa on silti tosiasia jos vaimo kokee uteliaisuutta sellaisia asioita kohtaan. Ehkä löytää jotain vasta ensikerralla, tai kuukauden päästä. Ei niitä vieraita naisiakaan puissa kasva, ja voi olla että pettäjä ei ole vain löytänyt sopivaa kaveria hommiinsa.

ja mitä pelättävää sitäpaitsi on? Että mies jättää kun saat selville pettämisen tai kyttäämisen?
No, se on sitten hänen valintansa, ja vasta kun näet mitä hän valitsee kun totuus on kohdattu, tiedät missä asemassa hänen sydämessään olet todella.

Onhan niitä sellaisiakin jotka eivät sovi yhteen, mutta jotka eivät osaa erota pettämättä. Mutt ahyvähän sekin on selvittää eikä tuhlata aikaa arvuutteluun, ja tyhjän kyselemiseen ihmiseltä joka on sillähetkellä lapsen tasolla ja puhuu ihan mitä sattuu.

Pettäjänaisiakin on. Mutta se on eri tarina, luulen että "mies pettäjä-vaimo uhri"- asetelmassa on nämä ominaiset piirteet.
Ja halleluuja vain sanon, jos nainen pettää ! Mies on silloin helisemässä kun ei ole näitä tippaleipäaivoja.

Alkuperäinen kirjoittaja katoavat tunnit:
Mä olen mielestäni ollut baarissa neljäänkin. Pilkku tulee tosin puolelta. Eli tietosi siitä, että sulkevat viimeistään kahdelta on jostakin viime vuosituhannen puolelta...

Totta, ja varsinkin "ruuhkaisina iltoina" Helsingin keskustassa taksin saaminen saattaa kestää. Ja snägärillekin saatetaan poiketa siinä välissä kavereiden kanssa. Itselläni esimerkiksi baari-ilta saattaa venyä hyvässä porukassa helpostikin niin, että olen kotona vasta aamuviiden jälkeen, vaikka omatunto on täysin puhdas.

Sitäpaitsi, eivätkö suurin osa miehistämme ole ihan hyviä ihmisiä pohjimmiltaan?
Harvassa ova sellaiset patologiset tapaukset, jotka huvikseen huijaavat.

Kyllä normaali ihmisellä on joku tosipaha hätä, että pettämään rupeaa.

Joten eikö todellista rakkautta ole päästää se mulkku kärsimyksistään: käräyttää ja laittaa sillä pettäjän selkä seinää vasten.

Lainaus:
Pettäjänaisiakin on. Mutta se on eri tarina, luulen että "mies pettäjä-vaimo uhri"- asetelmassa on nämä ominaiset piirteet.
Ja halleluuja vain sanon, jos nainen pettää ! Mies on silloin helisemässä kun ei ole näitä tippaleipäaivoja.[/quote]
---------
Niin, minä hölmö mies luulin että suhteemme ei toimi siksi kun minä
olen huono ihminen ja poissaoleva masentunut työnarkomaani maanikko
depressiivi. Kunnes selvisi että vaimo on pettänyt kolmen vuoden ajan
parin eri miehen kanssa "romanttisessa suhteessa" ja ilmeisesti satunnaisten baaritapaamisten kanssa myös.

Ja kylläpä minä olen ollut syyllinen ja kokenut itseni huonoksi, kun vaimo
ei ole ko. kolmen vuoden aikana antanut kertaakaan, kun olen luullut
koko ajan että syy on yksin minussa. Tässä sitä sitten ollaan helisemässä,
kun pommi läväytettiin naamalle niin pitäisi vain myöntää että minä
se syyllinen olen, antaa anteeksi ja jatkaa kuin ei mitään, muuten
takerrun menneeseen enkä rakenna suhdetta eteenpäin. Kun vaimo
on nyt perusteellisen vertailevan tutkimuksen jälkeen armollisesti päätynyt
siihen tulokseen, että oma mies on sittenkin parempi, tai ainakin lasten
ja omaisuuden kannalta helpoin vaihtoehto.

Niin että pitäisikö riittää tunnustuksen, että tulipas tässä petettyä,
vai onko petetyllä oikeus tietää myös kuinka usein, keiden kanssa ja miten (esim. miten pettäjä onnistui sumuttamaan vuosia niin että vain pieni
epäilys joskus kyti...)
%&!!#

Kiitos nimim. "Tietävä", kirjoitit osuvasti.

Olen tullut parisuhteessani petetyksi, kriisi oli suuri, mutta nyt rakennamme suhdettamme uudelleen. Olen onnellinen siitä, etten äkkipikaistuksissani tehnyt mitään typerää vaan annoin ajan kulua ja kuulostelin fiiliksiäni.

"Sinisilmäiselle miehelle"; kyllä petetyllä on oikeus saada todelliset vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Itsekin halusin kuulla yhtä sun toista, se oli raskasta, mutta vain siten pystyin pääsemään asian yli. Voimia!

Petetylle miehelle ja etenkin niille naisille jotka eivät saa omalta puolisoltaan. Tosiasia on että ne tarpeet tyydytetään silloin aina muualla. Se että antaako asian häiritä parisuhdetta - (en eroa kumminkaan vaikka tulisi mahapystyssä todistamaan minulle) vaimot tai miehet jotka aina uskovat että ovat paskoja kun vaimo niin sanoo. Uskokaa ihan tosiaan että pettäjävaimo iskee aina miehen itsetunnun maanrakoon jotta saa teoilleen oikeutuksen. Huoraluolaan nuo tollaset vaimot kuuluu. Vapaa sinkkunainenkin on moraalisempi kuin nämä.Miksi siis annat sumuttaa mies itseäsi. Saitko edes nytkään vaimoltasi?
Sinun kuuluisi nyt määrätä tahti (montako krt haluat viikossa yms. hyvittelyä..kuinka ollaan kun vaimo tehnyt omiaan. Mutta tiedänhän minä annat amatzonisi jatkaa simputtamistasi - vai annatko ?

Sinisilmäinen mies:

Älä ole marttyyri. Jos et kestä olla suhteessa, tai mielestäsi vaimo kohtelee sinua epäreilusti niin miksi vain katkeroidut?

Kuten sanottu, nainen on peto saamaan petturimiehen kiinni, mutta niin on myös peto itse pettäessään.

Tyhmää luulla, että marttyyriasenteella korjaat mitään. Naisesi on liukas kuin liero, ja menkää terapiaan tai erotkaa.

Mutta tuo sinun marttyyrius ei edistä mitään: Tottakai sulla on oikeus tietää mitä tapahtui. Mutta kestätkö kuulla sen? Vai pelkääkö vaimo että ryntäät vetämään hampaat kurkkuun joltakin, jos hän alkaa tipautella yksityiskohtia herkille korvillesi?

Näin se on , tippaleipäaivot vs. putkiaivot on 6-0 tilanne.
Älä yritä pärjätä pelissä naisen konsteilla, vedät vain itsesi syvemmälle suohon. Joten menkää hoitoon tai erotkaa.

Olemme olleet poikaystäväni kanssa yhdessä kohta 10kk ja vaistoni sanovat että hän on pettänyt minua. Tietenkin voin vain olla vainoharhainen tai tämä johtuu siitä, että itse päädyin pussailemaan toisen miehen kanssa humalapäissäni (poikaystäväni tietää tästä) ja itse olen kuullut lausahduksen, että jos on itse pettänyt niin rupeaa syyllistämään myös toista. Minulla ei ole mitään todisteita poikaystäväni syrjähypystä, mutta oletan että jos jotain on tapahtunut se on vaan pussailua tms eikä sänkypuuhia..toivottavasti ainakaan.
Olen monesti tutkinut hänen puhelinta, eikä sieltä koskaan löytynyt mitään huolestuttavaa, mutta niihin aikoihin hän rupesi sitten poistamaan viestinsä. Syy oli että menee viestikansio täyteen ja se ärsyttää. Koskaan ennen hän ei tosin ole pistänyt kansiota tyhjäksi.. Alkuviikosta eräs tyttö soitti hänelle, katsoin puhelinta ja sanoin että jahas ***** soittaa. Poikaystäväni vastasi ja huomasin miten hän painoi sitä ääntä hiljemmalle, ettei se puhe kuulunut puhelimen läpi. Kerkesin kuulla kuitenkin kun tämän tytön kaveri sanoi "tule tänne!" Pieni epäilys nousi pintaan, mutta tämä voi olla vain turhaa ja tyhmää kuvittelua.
Jokin minua kuitenkin kalvaa mieltä ja pahasti, en saa rauhaa. Aina kun hän lähtee jonnekin ystäviensä kanssa, hän selittää miten meidän täytyy hommata asunto ja miten hän minua rakastaa, AINA silloin.

Toivon, että kuvittelen vain.

Miehesi pitäisi olla huolissaan sinusta kun juokset pussailemassa toisia miehiä. Humala on väsynein selitys mitä ikinä olen kuullut naisilta. Kyllä silloinkin voi sanoa ei jos vaan haluaa. Nyt vaan katsomaan peiliin sitä omaa toimintaa...

Olemme 3kymppinen pariskunta ja meillä on 2lasta. Mieheni ihastui kai vuosi pari sitten kriisimme aikana toiseen naiseen, joka ei kai aluksi ollut kiinnostunut. Nyt mulla on vaan kamala tunne, että niiden välillä on jotain. Mieheni suuntaa aina sinne baariin, missä se nainen työskentelee ja ryyppyreissut kestää aamuun. Onko sen naisen luona. Miehellä on liikkuva työ, helppo niiden olis tavata jossain. Tietenkin mieheni kiistää kaikki. Puhelimesta löyty joskus viestejä, mutta ei enää hetkeen. Miehen kaverit on vaikeina kun kysyn näistä baari-illoista. Miten saan varmuuden? Tai tämän kamalan epävarmuuden itsestäni?
Olen melkoisen varma, että pettää, pistä miehesi seinää vasten ja kuulustele, tahi hommaa lapsenlikka ja ilmesty itse ko. baariin katsomaan mitä tapahtuu.
Meillä on järjestetty baari-illlat aina yhdessä, siis yhdessä mennään ja yhdessä tullaan, älkääkä tulko puhumaan vapaudesta, omasta ajasta tai muusta sellaisesta mitään, liittomme on kestänyt 21 vuotta ehkä juuri tämän takia, ilman pettämisiä.
Baari yms. reissut jossa ollaan viinan kanssa tekemisissä ovat aina kaikista vaarallisiimpia, houkutus humalapäissään voi yksinkertaisesti kasvaa liian suureksi.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja sinisilmäinen mies:
Lainaus:
Ja halleluuja vain sanon, jos nainen pettää ! Mies on silloin helisemässä kun ei ole näitä tippaleipäaivoja.
---------
Niin, minä hölmö mies luulin että suhteemme ei toimi siksi kun minä
olen huono ihminen ja poissaoleva masentunut työnarkomaani maanikko
depressiivi. Kunnes selvisi että vaimo on pettänyt kolmen vuoden ajan
parin eri miehen kanssa "romanttisessa suhteessa" ja ilmeisesti satunnaisten baaritapaamisten kanssa myös.

Ja kylläpä minä olen ollut syyllinen ja kokenut itseni huonoksi, kun vaimo
ei ole ko. kolmen vuoden aikana antanut kertaakaan, kun olen luullut
koko ajan että syy on yksin minussa. Tässä sitä sitten ollaan helisemässä,
kun pommi läväytettiin naamalle niin pitäisi vain myöntää että minä
se syyllinen olen, antaa anteeksi ja jatkaa kuin ei mitään, muuten
takerrun menneeseen enkä rakenna suhdetta eteenpäin. Kun vaimo
on nyt perusteellisen vertailevan tutkimuksen jälkeen armollisesti päätynyt
siihen tulokseen, että oma mies on sittenkin parempi, tai ainakin lasten
ja omaisuuden kannalta helpoin vaihtoehto.

Niin että pitäisikö riittää tunnustuksen, että tulipas tässä petettyä,
vai onko petetyllä oikeus tietää myös kuinka usein, keiden kanssa ja miten (esim. miten pettäjä onnistui sumuttamaan vuosia niin että vain pieni
epäilys joskus kyti...)
%&!!#[/QUOTE]
annan neuvon, potkaise nainen pihalle, ota ero, tuo pettäminen ei tuohon jää...

Yhteistyössä